روايات

رواية ملكت الحمزه الفصل الحادي عشر 11 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الفصل الحادي عشر 11 بقلم سندس أحمد

رواية ملكت الحمزه الجزء الحادي عشر

رواية ملكت الحمزه البارت الحادي عشر

رواية ملكت الحمزه الحلقة الحادية عشر

ملك كانت نايمه فحضن حمزه وقاعده بتمشي ايدها على وشو بحنيه
ملك بحب.. الله عالقمرر بتاعي يجدعان م عارفه ازاي اتجوزنا بس وباستو فخدو ولسه هتصحيه فون حمزه رن ملك بصت فالفون لاقت اللي بيرن رقم غريب وم متسجل
ملك قامت من جنب حمزه ولبست روب ومسكت فون حمزه وبصتلو بحيره
ملك بهدوء.. الو ايواا مين
ماريااا بدلع ومحن.. حمزه صاحي
ملك رفعت حاجبها بضيق وقالت.. ايوا نا مراتو في حاجهه حضرتك
ماريااا بخبث.. لا ابداا بس احنا مش هنتقابل انهارده ف كنت بتصل بيه ع اكد على المعاد اللي هنخرج فيه
ملك بعصبيه.. تخرجو فين نتي مين اصلاا ع يخرج معاكي وبتتكلمي كد ليه
ماريا قاصده تستفزها.. كنا هنخرج يحلوه عطاني معاد وقال ماري هستناكي انهارده الساعه واحده الضهر، ووو
ملك بعصبيه وصوت عالي.. يخرج مع مين يماما نتي اتجننتي
حمزه صحي على صوتها لاقها متعصبه وبتتنفس بسرعه،
حمزه باستغراب وضيق.. في ايي عالصبح بتعلي صوتك ليه..
ملك قفلت فوشها واتعدلت وبصتلو بعصبيه ورمت الفون فوش
ملك بعصبيه.. اتفضل يحمزه بيه ماري حبيبتك بتكلمك.
حمزه اتعصب منها اوي راح قام وراح ناحيتها
ملك بعصبيه شديده.. ايي هتقولي بنت عمي وعادي.. وتقعد تبرر
حمزه بزعيق.. ملك اقسم بالله صوتك دههه لوو عيلي تاني هزعلك اوي يملك
ملك بدموع وعصبيه.. اه كلل اللي هامك صوتي م كد نتا كداب ونامبكرهش قد الكدابين ونتا عارف كد كويس اوي.
حمزه شد شعرها اوي، وقال بعصبيه شديده.. لسانك هقطعو، لو متعدلتيش، واتعدلي كد بدل معدلك ونتي عارفه هعدلك ازاي
ملك بدموع وعصبيه.. هتقابلها ليه
حمزه شد شعرها اوي، وقال بعصبيه، هقابلها احنا فيه بينا شغل ملكيش فيه شئ ميخصكيش يملك.
ملك بضحكه سخريه… شغل.. شغلل اه حمزه ابعد عني وسيب شعري،
حمزه ببرود.. اتعدلي يملك اتعدلي
وساب شعرها وعطها ضهرو وبق ينفخ ويتنفس بسرعه
ملك بسخريه.. شغلل قولتلي طب متيجي ناا كدد اروح اقابل واحد وو
حمزه ضربها*بالقلم، لدرجه نها وقعت عالارض وبعدت عنو بكام خطوهه
حمزه نزل لمستواها.. ومسكها، من شعرها، لدرجه نو طلع في ايدو بعض من الخصل،
وقال بهوس وعصبيه، اياكي. يملك اياكي تجيبي سيرت راجلل تاني على لسانك اياكي هدب’حك *وديني هدب’حك
ملك بدموع.. حلو ليك وحرام ليااا وو
حمزه ضربها* قلم، ورا قلم لحد موقعت اتخبطت فالارض شدها من شعرها ووقمها وقال بتملك وعيونو حمرا.. هقت*لك هقت’لك وهشرب، من دم’ك، فكري فكري بس مجرد تفكير نك تبقي مع حد تاني غيري هدب’حك ساعتهااا
وزقها عالارض، بعنف’وقام دخل الحمام وقف قدام المراياا وشد فشعرو بعصبيه
ملك بقت تعيط راحت على جنب فالاوضه وانكمشت فنفسها وبقتت تتنفض وتعيط بعد ربع ساعه خرج حمزه وكان بينشف شعرو ورمها الفوطه عالسرير وراح ناحيتها لاقها بتتنفض ووشها احمر دم شالها وحطها عالسرير وغطها ولبس ونزل
نزل لاقهم متجمعين كلهم وبيفطرو
حمزاوي بقلق.. حمزه صوتك عالي ليه في حاجه ولا ايي
حمزه شمر دراعو ببرود وقال.. لا مفيش حاجه متشغلش بالك نتا ووجه كلامو لحازم وعلي عايزكو انهارده فالمستشفى
علي بهدوء.. حاضر هوصل حور المدرسه واروح المستشفى علطول
حازم ببرود… حاضر هتمشي دلوقتي ولا هتفطر
حمزه ببرود تام.. نا ماشب ونتو ابقو خلصو وتعالو ورايا محمد فين
حمزاوي بهدوء.. نايم جه الصبح وطلع نام
حمزه ببرود.. روح يعلي وصل حور ونتا انجز ع لو ملقتكوش هناك نهاركو هيبقاا سواد وسابهم وطلع عالاوضه بتاعت محمد
عليكي خد مفاتيحو وفونو وقال بهدوء.. يلا يحور ع اوصلك
حور وهيا بتظبط الطرحه.. اهو ياا ابيه خلصت يلا عايز حاجه يباابا وراحت باست ايدو وراسو
حمزاوي بحب.. عايز سلامتك يقلب بابا
علي خد حور ومشي وحازم كان قاعد بيفطر
………………………………………………………
حمزه دخل على محمد لاقه نايم بشورت بس ونايم على بطنو والاوضه متكركبه حواليه حمزه راح مسك كوبايه مياه وكبها فوشو محمد قام بخضه وفزع
حمزه بسخريه.. صحي النوم متخليك نايم للعشا
محمد قام ووقف وقال بعصبيه شديده.. نتا عبيط ولا عبيط نتا ازاي تعمل كد وباييي حق
حمزه ببرود… ششش روح خدلك دش والبس ويلا حصلني عالمستشفى اللي كسبها يامن ع تظبط شويه حجات فيها مع المهندسين وتقف معاهم
محمد بجنان.. اسمع بق نا محدش يقدر يتحكم فحياتي فاهم ولا نتا ولا ابوك ولا اييي حد وسيبك من من الشغل التلت ورقات دهه ع مبيكلش معااياااا تعملهم على حمزاوي بيه
حمزه ببرود تام… تمم يمحمد نا اتحداك نك تجيلي انهارده المستشفى وتقولي شغلني انهارده اتحداك
محمد بتحدي.. ونا موافق
حمزه ببرود.. حلو اوي نا همشي..
وسابو ومشي
محمد بسخريه.. يجدع متخليك اشرب حاجه
ودخل خد شاور ولبس ونزل ركب عربيتو ومشي
…………….
علي وصل قدام المدرسه ووقف العربيه
حور بمرح.. بقلك ايي يا ابيه
علي بهدوء.. قولي يا اخرت صبري
حور بضحك.. متنزل تقعد معاياا فالحوش معليش حاجه دلوقتي اقعد شويه وامشي علي بتفكير.. طيب يلا
ونزلو هما الاتنين وراحو قعدو فحوش المدرسه،
علي جالو فون وراح رد وبعد شويه عن حور
حور بتبص على بابا المدرسه بتلاقي هاجرر داخله حور بصوت عالي نسبي.. هاجر بت يهاجر
هاجر مكنتش مركزه معاها وكانت عنيها على علي اللي م عطيها ايي اهتمام حور فضلت دقيقتين تنادي عليها وهيااا ولا هنا
هاجر بسرحان.. بتقولي ايي يحور
هاجر كانت باصه على علي ومشلتش عينها من عليه
حور شوحت بايدها على وشها وهياا ولا هنا
حور بعصبيه.. يختي هو ايي اصلو دههه نتي يبتتت نا خلقي فمناخيري وم ناقصاكي
هاجر بخضه.. فيي ايي يحور بتزعقي ليه
حور برفع حاجب.. ونبي بزعق ليه
هاجر اتنهدت وقالت.. بحزن قالك ايي يحور
حور مسكت ايدها وقالت بهدوء مزيف.. بصي هو بصراحه عندو حق يعني هو بيقول نك تركزي اكتر فمذاكرتك ومتشغليش بالك ونك لسه صغيره
هاجر بدموع.. لا دي حجه يحور نا بحبو ليه محدش فاهمني ولا حاسس بياا ليه
حور بزعل عليها.. اهدي طيب واستهدي، بالله كد اهدي،
علي خلص فونو وراح عندهم ومد ايدو وسلم على هاجر
علي بهدوء.. ازيك يهاجر
هاجر بوجع.. الحمدلله نتا عامل ايي
علي كان ملاحظ نها كانت بتعيط وشكله باهت اوي
علي بتساؤل.. نتي كويسه
هاجر بهدوء.. اه نا تمم
علي بمرح.. طيب نا همشي يحور عايزين حاجه
حور بزعل كبير على هاجر… لا يحبيبي روح نتا
علي مشي وهاجر طلعت وراه
حور فضلت تنادي عليها بس مسمعتهاش
علي كان هيركب عربيتو بس هاجر نادمت عليه
علي بهدوء.. خير يا هاجر في حاجه
هاجر بتوتر.. هو هو. في حد، فحياتك
علي ببرود.. اه في
هاجر اتصدمت من وقلبها وجعها وقالت بهدوء مزيف… مين
علي بهدوء.. واحد من قرايبنا هعزمك متخافيش وسابهاا وركب عربيتو ومشي
هاجر حطت ايدها على قلبها ومكنتش قادره تقف حور بخوف وقلق جريت عليها لاقتها بتتسند وم عارفه تقف…
حور بخوف وقلق شديد.. بت بتت فوقي بكلمك نتي كويسه..
هاجر بتعب.. نا كويسه بس هروح ع م قادره اقف
وسابتها وبقت ماشيه بصعوبه
حور بزعل جامد… عليها الحب صعب اوي نا عارفه يهاجر وخصوصا لو زي حالتك من طرف واحد
………………
هاجر كانت ماشيه تايههه لحد متعبت اوي وقعدت عالرصيف
هاجر بدموع ووجع.. طب ليه مليش نصيب فيه ليه خلتني احبو كد ليه نا مبقتش عارفه اعافر تعبت ناا، بستسلم
هاجر بخوف… بس نا خايفه خايفه اروح اخوياا هيقوليي كنتي فين كل ده وطلعتي ليه من المدرسهه وقررت تفضل قاعده مكانهااا
………………
جميله ببرود.. حمزاوي نا هروح اقعد عند اختي كام اسبوع كد
حمزاوي بهدوء… ليه يجميله
جميله بزهق.. مفيش بس نااا عايزه اشوف اختي واطمن عليها بقالي كتير م بسال عليها
حمزاوي بهدوء.. طيب يجميله روحي
……….. ………..
ملك مكنتش قادره تتحرك من مكانها من كتر الوجع قامت وبقتت تتسند لحد مدخلت الحمام اخدت دش دافي وخرجت كانت لابسه بنطلون بيتي لونو زيتي وتشرت اسود بنص وفرده شعرها
راحت قعدت تسرح شعرها ولمتو ولبست اسدال لونو اسود بكمام واسعه
وقررت تنزل تحت
نزلت بقت تايهه لانو الفيلا كبيره اوي ومكنتش عارفه فين المطبخ شافتها ساميه وراحت عندها
ساميه بود… تامري بحاجه يهانم
ملك بهدوء.. اه عايزهه المطبخ
ساميه بطاعه.. حاضر اتفضلي معايااا
وراحت معاها وبقت تبص عالمطبخ كان كبير اوي المطبخ شقه لوحدو
ساميه بهدوء… احضر لحضرتك الفطار
ملك بتعب.. لا لا متشغليش بالك نتي نا هعمل لنفسي
ساميه بخوف… لا لا تعملي ايي حضرتك نا موجوده قوليلي عايزهه ايي ونا هعملهولك
ملك ببتسامه… لا لا نا م بحب حد يعملي حاجه نا هعمل لنفسي
ومستنتش ردها وقامت بقت تعمل اكل بعد وقت كانت ملك قاعده عالسفره بتاعت المطبخ وبتاكل
ساميه بنبهار.. مشاء الله نفس حضرتك حلو اوي فالاكل يهانم
ملك ببتسامه جانبيه.. تسلمي ممكن متقليش هانم قوليلي ملك عادي،
ساميه برفض… يووه لا مقدرش يهانم مقدرش
ولسه هترد عليها يامن دخل المطبخ
يامن باستغراب… ساميه مين ديي
ساميه بهدوء.. ديي ملك هانم مرات حمزه بيه يا يامن بيه
يامن بصلها من فوق لتحت وقال… روحي نتي دلوقتي
ساميه خرجت ويامن راح عندها ومد ايدو ببتسامه وقال… نا يامن اخو حمزه
ملك مديت ايدها بخجل.. اهلا بحضرتك
يامن بضحك… لا حضرتك ايي قولي يامن بس
ملك بهدوء… حاضر
يامن بتساؤل… الا قوليلي يملك هو نتي عرفتي حمزه ازاي
ولسه هترد ساميه دخلت
ساميه بهدوء… ملك هانم في تلفون من حمزه بيه
ملك بهدوء.. هاتيه
يامن استاذن وخرج
ملك خدت منها الفون وردتت عليه
حمزه بعصبيه.. نتي ايي اللي نزلك هاا
ملك ببرود.. زهقانه
حمزه بصوت… مرعب ملك تطلعي دلوقتي فوق وصدقيني لو عرفت نك مسمعتيش الكلام هطين عيشت اللي جابوكي
وقفل فوشها ملك سابت الفون عالرخام وطلعت عالاوضه دخلت وقلعت الاسدال ورمتو عالسرير بعصبيه وقالت… هوو، يعمل، ما بدالو، وناا لو عملت كد اشرب، واتهان
……………
محمد كان قاعد فالكافيه وبيلعب فاالفون جه الجارسون ع يحاسبووو
محمد طلع الفيسه وعطهالو خدها الجارسون ومشي. بعد ربع ساعه الجارسون جه وقال.. محمد بيه الفيسه فاضيه ومفياش فلوس
محمد بعصبيه.. يبقا اكيد هوو. تمم اوي
راح طلع فلوس كاش وحاسب ومشي
…………
حمزه كان قاعد فالمكتب بتاعوو وكان قاعد معاهه حازم وعلي
حازم بهدوء… محمد صعب اوي يحمزه وم هيسكت…
حمزه ببرود.. لما نشوف الدكر هيعمل ايي
علي بمرح.. طيب يجدعان ناا همشي نا ع هموت وانام دلوقتي م قادر.
حمزه بهدوء… طيب روح بس متنساش اللي اتنفقنا عليه
علي بضحك.. اشطا يبروو متخافش م هنسااا
وسابهم ومشي
حازم بهدوء… ونا كمان همشي، هتعوز حاجه
حمزه ببرود.. رايح عندها
حازم بتنهيده.. رايح اتقدملها وهيا موافقه وو..
حمزه قام من عالكرسي وقال بغضب.. نتا بتقول ايي
حازم بتوتر… في ايي يحمزه هيا موافقه وكلمتها ونا سمعت كلامك وسبتها تروح وو
حمزه ببرود… تمم اعمل اللي نتا شايفو بس متجيش تعيط
حازم ببرود… نتا خايف لاحسن اهل ملك يعرفو مكانها
حمزه بعصبيه…. لا م خايف يحازم بس نا عارف بعمل ايي كويس اوي…
حازم بهدوء.. تمم يخوياا تمم..
وسابو ومشي
حمزه زق الكرسي وقال بعصبيه… غبي غبي،
………………………..
علي كان مروح بالعربيه بس وقف لما شاف بنت نايمه عالرصيف ركن عربيتو ونزل راح ناحيتهااا وحط ايدو على كتفها وبق يهز فيها براحه
عدلها وبص فوشها واتصدم….
علي بصدمه… هاجر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملكت الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!