روايات

رواية معشوقه حياتي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان رضا

رواية معشوقه حياتي البارت التاسع

رواية معشوقه حياتي الجزء التاسع

رواية معشوقه حياتي
رواية معشوقه حياتي

رواية معشوقه حياتي الحلقة التاسعة

في البلد
فاقت ساره ورأت سامح يجلس بهدوء وينظر لها
ساره بخجل احم في حاجه
سامح بهدوء
لا مفيش حاجه بس انتي بتفكريني بحد عزيز عليا
ساره بأبتسامه
ومين بق الشخص ده
سامح وهو يغير الموضوع
قوليلي يا ساره نتي بتشتغلي حاسس اني شوفتك قبل كده
ساره وقد فهمت انو يريد يغير مجري الحديث
ايوه انا دكتوره اطفال وليا العياده بتاعتي جدي الله يخليه فتحالي
اومأ لها سامح بأبتسامه وقال طب انا هنزل عشان ورايا شغل وكده

 

 

ساره بحزن
هتنزل و تسيبني
سامح
احم اصل ورايا شغل كتير وكمان مايا هنا اتعرفي عليها
متأكد انك هتحبيها
اومأت ساره بهدوء
ثم خرج سامح تنهدت ساره بحب وقالت
ااه لو تعرف انا بحبك اد اي كنت كل يوم ونا رايحه العياده اشوفك وكنت بتمني انك تبادلني نفس المشاعر
بس الحمدالله ربنا بيحبني لانو خلاك من نصيبي وغير كده طلعت ابن خالتي بحبك ااوي يا سامح
_________________
بغرفه مايا
فاقت مايا علي صوت ليث وهو يعمر صلاحو
فشهقت بقوه وقالت في اي انت خلاص هتقتلني دلوقتي طب سيبني اودع اخويا
نظر لها ليث بصدمه وثواني وانفجر من الضحك
وقال يامتخلفه اقتلك ازاي بس ونتي مراتي
مايا بخجل وخوف
طب و المسدس ده هتعمل بيه اي سكتت لثواني ثم شهقت مره اخري وقالت وهي تجري نحوه
اوعي تكون رايح تقتل اخويا لا الله يخليك انا مليش غيرو وكمان مش انت خلاص اتجوزتني وهو اتجوز اختك يبق عايز دم لي
ليث اهدي يا مجنونه انتي في اي اديني فرصه اقولك انا ماسك مسدس ليه
انا ظابط
شهقت مره اخري لاكن هذه المره بأعجاب وقالت بجد ظابط

 

 

ونا اقول الجمال والعضلات دي كلها ازاي اكيد يكون لظابط
ليث بخبث الجمال والعضلات اامم ومين بق قالك أن الصعيد مش فيها شباب حلوين
مايا بخجل مش قولت كده انا قصدي يعني شكلك وطريقه كلامك كمان تقول انك مش عايش هنا
ليث ايوه ياستي انا فعلٱ مش عايش هنا انا دلوقتي في فتره أجازه من الشغل انا عايش في القاهره ليا بيت هناك
مايا يعني انت هتسيبني وتمشي
ليث وهو ينظر لها
نتي غبيه ولا حاجه اسيبك ازاي ونتي مراتي هفضل كل شويه اقولهالك يعني
شعرت مايا ببعض الحزن وقالت أنا اسفه لاني ضايقتك
وكانت ستتحرك ولاكن أوقفها ذراع ليث وهو يجذبها نحوه ويمسكها من خصرها
ليث وهو ينظر لعيونها تاره وشفيفها تاره
انتي بتعتزري ليه
مايا بخجل من قربو عشان بخليك كل شويه تقول اني مراتك
ليث وفيها اي لما اقول انك مراتي وحبيبتي كمان
نظرت له مايا بخجل اقترب منها ليث اكتر وقال
ولانتي عندك شك نظرت مايا الي الارض بسبب قربه
هتف ليث بهمس بصيلي
ظلت مايا كما هي ضغط ليث علي خصرها بخفه وقال
بصيلي نظرت اليه مايا
ليث بهمس بتخبيش عني عيونك الحلوين دول انا لو كنت أعرف أني جدي عايز ينتقم كنت انتقمت من زمان بس ده أحلا انتقام عشان لولا أن جدي كلمني وقالي انو عرف مكانكم مكنتش جيت من القاهره علي هنا ومكنتش شوفت الجمال ده كلو
ابتسمت مايا بخجل وقالت
يعني انت مش ندمان
ليث بنفس النبره

 

 

تؤتؤ كانت ستتكلم لاكن ابتلع حديثه بجوفه وقبلها بحب شديد ثم ابتعد عنها وهو يلهث ووضع جيبينه علي جبينها وقال في حاجه نا مخبيه عنك ويمكن كل الي هنا ميعرفش بس هي مجرد فتره مش اكتر لما نوصل القاهره هتعرفي
ثم ابتعد عنها ودخل الي المرحاض وتركها متصنمه وهي تفكر ما هو الموضوع الذي يخبيه ليث علي الكل
________________________
خرج معتز من الغرفه وهو عاري الصدر ويمسك قميصو بيديه وكان يبتسم بخبث
جريت عليه مريم وصديقه
مريم ها عملت اي
معتز وهو يلبس قميصو انتي بتشكي في قدراتي ولا اي
خلصت طبعٱ وكمان اهو أحلا صور تذكار اصل انا بحب الذكريات ااوي ضحكو هما الثلاثه و اردفت مريم بكره
ولا وشوفتك مكسوره يا ست چيسي
الشاب دنتي بتكرهيها ااوي
مريم بحقد ايوه بكرها
علي طول شايفه نفسها وديمٱ بتبق اعلي مني وكل شويه جدو واخواتي جدو واخواتي نبق نشوف بق عيلتها هتعمل اي لما يعرفو أن بنتهم عملت الي عملته ده
معتز طب يلا ياجماعه نمشي من هنا قبل متصحي ونا هختفي شويه كده في شرم علي مالموضوع يهده ونتو اعملو كأنكو متعرفوش حاجه
صديقه طب والبيت ده
معتز نت مش شايف المكان الي احنا فيه.ده مكان مقطوع يعني هي لو فاقت ونزلت مش بعيد شباب تانيه تشوفها ويستمتعو بيها
اومأ صديقه وقال أنا مش عارف انت مش عايزني انا كمان استمتع بيها ليه
مريم لا كفايا كده وحده وحده علي البنت
ثم دخلت الغرفه ورأت چيسي تنام لا حولا لها ولا قوه والدماء منتشره حولها وعلمات زرقاء علي عنقها
مريم بأبتسامه شامته
تستاهلي كل الي بيجرالك يا يا شريفه ثم خرجت وقالت ل معتز الذي يقف بشموخ الصور تتبعت لحد من اخواتها من الي انت خد رقمهم بس مش دلوقتي
اومأ لها معتز ثم خرجوا هما التلاته تركين تلك المسكينه لا احد يعلم عنها شئ……..
__________________________________

 

 

نزلت اسيل من غرفتها وكانت عيونها متورمه من اصر الدموع وكانت تلبس فستان قصير بلون الاصفر وتركت شعرها منسدل ووضعت بعد الميكب ليخفي احمرار وجهها
ميس مالك يا اسيل انتي معيطه ولا اي
اسيل لا مش معيطه لي في حاجه
ميس عيونك حمرا ااوي وكمان ورمه
اسيل لالا انا بس منمتش كويس عشان كده بس
اومأت لها ميس وقالت طب تعالي نقعد في الجنينه شويه
خرجت ميس هي واسيل ولاكن أثناء خرجهم كان سليم وريم يضحكون بقوه
سليم ريحين تقعدو في الجنينه
ميس بحده ايوه حضرتك ممانع ااو حاجه
سليم بأستفزاز
لا روحي اقعدي بس خدي بالك لحسن الورود تبوظ لما تشوفك حولي تبعدي عنهم
اختنقت ميس وحست أن دموعها علي وشك النزول مسكت يد اسيل وذهبت وتركتو يقف هو وريم ينظرون إليها بأستغراب
ريم نت كسفتها لي حرام عليك
سليم بالامبالاه نا مكسفتش حد هي الي واخده الموضوع حساس ااوي وكأنها بتحس يعني
________
قعدت اسيل هي وميس الذي بدأت دموعها تنزل بهدوء وكانت ستذهب لاكن اوقفتها يد اسيل وقالت
انتي ممكن تكوني اكبر مني بس مش معنه كده انك مش تحكي ليا انتي زعلانه من اي
نظرت لها ميس وقالت
انا بحبو ااوي بس هو مش بيحبني ديمٱ بيعملني كأني واحد صحبه ده بيعامل چيسي احسن مني اه بيعملها كأخت لاكن انا علي طول يلاحظ انو بيدور علي حاجه عشان يخليني ازعل ويفضل يتخانك معايا من غير سبب انا حتي دخلت الهندسه عشانو عايزه ابق زيو في كل حاجه واحنا صغيرين كان بيعملني كأني بنتو كان بيوصلني المدرسه كل يوم ولو شاف حد بيعكسني كان بيضربو وبعديها يقولي لو حد زعلك قوليلي
كنت ديمٱ اقول هو اماني وحبيبي لاكن اول ماكل واحد فينا كبر بدأ هو يبعد عني وبقيت كل ما ابص ليه القيه بي يبص علي ريم عرفت من نظراتو انو بيحبها

 

 

وعمرو في حياتو مهيحبني من سعتها ونا مبقتش اتكلم معاه بس هو الي بيفضل يناكش فيا
بعد أن انتهت من الحديث انفجرت من البكاء ربتت اسيل علي ظهرها وقالت خلاص اهدي ومتزعليش نفسك يمكن ربنا شيل ليكي الاحسن
بس يا ميس عايزاكي تعرفي حاجه
ريم عمرها مهتبق ليه لأنها توققت عن الكلام ولاكن اكملت بمراره لأنها خطيبت زين
ميس بس هو بردو بيحبها
اسيل انتي بتحبيه مش كده
اومأت ميس وقالت ايوه بحبو
اسيل بخبث وقد نسيت كلام زين
يبق نلعب علي الوتر الحساس
مسحت ميس دموعها وقالت مش فاهمه
اسيل يعني نخليه يغير عليكي ويحبك
ميس ازاي بق يا عبقريه زمانك
اسيل اسمعي بس كلامي وخليكي ماشيه ورايا
اومأت ميس وقالت
مهو الي يمشي ورا العيال بس ماشي نجرب
_________________________________
بعد سبع ساعات خرج اخيرٱ عمر من غرفه العمليات وذهب الي غرفته حتي يستريح فقد اجري عمليه دامت اكتر من ست أو سبع ساعات
اغمض عينيه ورجع رأسو الي المسند وعندما سمع دق علي الباب سمح للطارق الدخول
دخل السواق وهو ينظر بأحترام
احم عمر بيه كنت عايز اقول لحضرتك علي حاجه
عمر وهو يقف بسرعه
في اي چيسي كلمتك
السواق لا يا بيه بس في حاجه تانيه
تنهد عمر ولاكن مزال ذالك الشعور يمتلكه
في اي
السواق بص يا بيه
الهانم الصغيره طلبت مني اوديها عنوان كده غريب وهو يعتبر بعيد عن هنا بساعه او ساعتين لانو طريق في حته زي المقطوعه
عمر بفزع ونت ازاي تسببها هناك لوحدها انت اتجننت

 

 

السواق ياباشا هي طلبت مني امشي وقالتلي انها هتخرج مع صحابها
ولما مشيت جيت علي هنا علي طول عشان اقول لحضرتك وكنت انت في عمليه وبصراحه خفت اقول لحد من الي في القصر
عمر بخوف وتوتر
مسك هاتفه وبدأ يرن علي موبيلها ولاكن لارد
عمر بقوه وعصبيه بسرعه تعالي وديني المكان ده
السواق بخوف حاضر
وانطلق عمر هو وذلك السواق وهو يشعر بالخوف علي صغيرته
عمر لنفسه يارب احفظها ليا يارب تكون بخير يارتني كنت رحت معاها يارب خليك واقف معاها يارب احميها علي موصل ليها ظل عمر يدعه
_________________________________
اما تلك المسكينه فهي فاقت منذ سعتين
قبل سعتين
بدأت چيسيكا تفتح عيونها ببطئ وامسكت رأسها من كتر الوجع ولاكن شهقت عندما رأت نفسها بدون ملابس ودماء برأتها حوليها وقفت چيسي وهي تحاول تستوعب ما الذي حدث وتذكرت معتز ظلت چيسي تصرخ بقوه حتي أنها خرجت ولاكن كان الجو مظلم فالبيت الذي اخذها اليه معتز في اليل يكون مثل البيوت المهجوره دخلت الي ذالك الغرفه فهي الوحيده الذي بيوجد بها اناره ظلت چيسي تبكي بقوه وحولت تبحث عن هاتفها ولاكن حقيبتها ليست موجود فهي بالغرفه التاليه
الوقت الحالي
كانت چيسي تبكي وتلعن غبائها علي وثقها بشخص مثل هذا
لي كده يا معتز دنا وثقت فيك حرام عليك دنا بحبك ااااه ربنا يسمحك ويارب ينتقم منك انا بكرهك وظلت تصرخ بقوه حتي اوشكت حبالها الصوتيه علي الوقوف
_____
عمر بصراخ لسه كتير
السواق خلاص يبيه بس الطريق ظلما اووي

 

 

ظل عمر يدعي أن تكون هي بخير وتكون ذهبت من ذالك المكان
السواق وصلنا نزل عمر بسرعه من العربيه ولاكن وقف مصدوم من ذالك المنظر فالبيت هو الوحيد الموجود وحواليه اشجار كثيره وكأنو بفيلم رعب والظلام يعم المكان
عمر بخوف علي چيسيكا
انت متأكد انو هنا
السواق ايوه يباشا هنا
فتح عمر نور هاتفه
ثم دخل الي ذالك البيت وهو يشعر بدقات قلبو تزيد
عمر بقوه
چيسييي چيسيي انتي هنا ظل ينادي عليها كالمجنون وهو يبحث عنها
سمعت چيسي صوتو وقالت بخفوت
ع عمر وحولت أن تصرخ بأسمو ولاكن كان لاحبالها الصوتيه رأي تاني
عمر وهو مازال يبحث عنها وبدأ يفتح كل الغرف وعندما فتح تلك الغرفه وقف عمر معقود السان من ذالك الصدمه فكانت چيسي تلف حوليها شرشفه السرير وشعرها مشعث بشده وحهها احمر من كتر البكاء
و مرميه علي الارض من كتر الصراخ وغير ذالك تلك السرير الذي يوهد بيه دمائها
چيسي ببكاء وتحاول ان تجعل صوتها يطلع
ع عمر ا الح الحقني ا الل الله يخ يخليك
فاق عمر من صدمته وجري عليها وهو يحتضنها بقوه
چيسي حبيبتي مين الي عمل فيكي كده فوقي ياروحي مين الحيوان الي عمل كده عانقتو چيسي بقوه وظلت تبكي بهستريه حتي أغمي عليها
بعد شوي كان عمر خلع چاكيتو والبسها الچاكت بدون أن ينظر لها ولاكن كانت دموعه تنزل ولأول مره دموعه تنزل فهو يحبها بشده وكان يحافظ عليها حتي يتزوجها ولاكن القدر كان لديه رأي تاني
مسح عمر علي شعرها بخفه ومسح وجهها بهدوء وبدأ يفوق فيها حتي فاقت ولاكن كانت صامته والدموع فقط تجري علي وجنتيه بحرقه
عمر بس يا چيسي خلاص ياحبيبتي انتي بخير متخافيش طول منا جمبك محدش هيأذيكي انا اسف ياحبيبتي لأن مكنتش موجود معاكي انا اسف
اتكلمي طيب قولي اي حاجه متفضليش كده
نظرت اليه چيسيكا وقالت
إن ضعت يا ابيه ضعت خلاص

 

 

جدو هيكرهني وبابا حتي انت واخواتي سليم وزين وميس وكلكو هتكرهوني انا الي عملت كده انا الي حبيتو ووثقت فيه
ابتلع تلك الغثه وقال بمرار و وجع قلب متخافيش ياحبيبتي محدش هيكرهك ولا حد هيعرف حاجه نظرت اليه چيسي بعدم فهم
عمر بقوه وهو يحملها محدش هيقدر يقربلك طول منتي معايا
وذهب بيها عمر وهو عازم علي تنفيذ الذي بداخله
____________________
رجع زين من الشركه ورأي اسيل تقعد مع ميس حاول زين أن يتكلم معاها ولاكن كانت هي تتجاهله
وقف الكل مصدوم عندما دخل عمر وهو يحمل چيسي الذي تخفي وجهه بعنق عمر
حسين بخوف في اي چيسي مالها
عمر بهدوء مفيش حاجه يا جدو متقلقش هي كويسه
ساميه اومال انت شايلها كده ليه
عمر في حاجه عايز اقولها ليكم بس الاول هنطلع فوق وننزلكم
أومأ الكل وهما يشعرون بتوتر

 

 

طلع عمر ودخل الي غرفه چيسي ووضعها علي السرير بهدوء وقال وهو يمسح دموعها احنا قولنا اي روقي كده اتجه عمر الي خزانتها واخرج منه فستان طويل بلوت الابيض وقال البسي ده ونا هغير و اجيلك عشان همي لازم يعرفهو بالي انا هقوله عشان انتي لازم تكوني معايا
اومأت چيسي بتوهان وخرج عمر وهو يشعر بأن كل احلامو تحطمت ولاكن يقول لنفسه بأءن الذي حدث هو الصواب
بعد ساعه
نزل عمر وهو يمسك يد چيسي الذي ترتعش من الخوف وكان يطمئنها بكلماته
حسين في اي يابني انت قلقتنا
عمر بحزم وقوه لا يعرف كيف اتت اليه
انا اتجوزت چيسي …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!