روايات

رواية معشوقتي طفلة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ناصر

رواية معشوقتي طفلة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ندى ناصر

رواية معشوقتي طفلة الجزء الرابع عشر

رواية معشوقتي طفلة البارت الرابع عشر

معشوقتي طفلة
معشوقتي طفلة

رواية معشوقتي طفلة الحلقة الرابعة عشر

ملك بدموع ومسكة في فارس : ايه ده عملية ايه
فارس وجه كلمه لدكتور : طب خمس دقايق يا دكتور احمد
الدكتور أحمد : تمام
فارس بيمسح دموع ملك وبيطبع قبلة علي خده : ياروحي متعيطيش دي عملية صغيرة خاالص و هتخفي وتقومي بالسلامة ياروحي
ملك بدموع وخوف : لا لا كذااب لو كانت صغيرة كانت قولتلي امبارح
فارس اخدها في حضنه وبيمسح علي ضهرها بحنان : هششش بس ياقلبي متعيطيش انا مرضتش اقولك عشان عارف انك هتخافي ومش هترضي تيجي وهتقعدي تعيطي
ملك بدموع و مسكة في حضن فارس جامد : أنا خااايفة اووي متسبنيش بالله عليك
فارس بحب : متخفيش ياعمري انا معاكي اهو هروح فين متخفيش ياروحي
ملك بخوف : طب طب وخليك جنبي لحد ما دخل ماشي
فارس بحب : ماشي ياقلبي

 

 

دخلت الممرضة و لبست ملك لبس المستشفي خرجة ومعها ملك اتجهوا لغرفة العمليات ملك قبل متدخل مسكة ايد فارس وبتبصله بعيونها المضيئة الرمادية كأنها بتودعو فارس مسك ايديها وبسها وملك دخلت أوضة العمليات وفارس قاعد برا وحتط ايده علي قلبه و خايف اووي عليها
اقاطع تفكيره رنة الفون بتاعه وكان زياد صحابه
فارس بضيق : ايوة يا زياد
زياد : ايه يعم فينك مش بترد عليا ليه ومجتش الشركة ليه
فارس بحزن : اقفل دلوقتي مش قادر اتكلم
زياد : في ايه مال صوتك
فارس : ملك في العمليات
زياد : طب اسم المستشفي ايه عشان اجيلك
فارس : لا خليك في الشركة
زياد : لا ما مؤمن موجود اهو لازم ابقي جنبك
فارس : تمام مستشفى……..
زياد : مسافة السكة
وقفل معه ونزل من الشركة بتاعته وركب العربية و كان في زحمة في الطريق فضل وقاف لحد ما عينه جات علي بنت خراقة الجمال وقفة علي الرصيف و باين علي ملامحها الحزن و كان شكلها بريء جدا و كان عايز يقعد يتفرج عليها او حتي يروح لها ويسالها لو يقدر يساعدها بس الطريق اضبط و مشي بالعربية بتاعته واتجه للمشفي
…………………………………
في الاقصر
كان وصل كريم باشا وملقاش حد في الاقصر واتصل علي فارس وكان فونه مغلق
كريم باشا بقلق : اوووف هما رحوا فين
لحد ما عينه وقعت علي الجرايد قدامه علي الطربيزة وكان منشور فيها خبر ان مصطفي اتابض عليه
كريم باشا خرج بسرعة زي المجنون و جاب واحد من الحرس الي برا
كريم باشا : هو الكلام ده مظبوط
الحارس : اه ياباشا الكلام ده من تلات ايام

 

 

كريم باشا مسك فونه واتصل بمدير اعماله : الو يا يوسف عايزك توكلي اكبر محامي و عايز مصطفي باشا يكون في أقل من أسبوع برا السجن مفهوم
يوسف بتوتر : بس يا باشا ده…
كريم باشا بغضب : أنا كلمي يتنفز يخرج من السجن و ميهمنبش تهمته ايه
يوسف بخوف : تحت امرك يا باشا
…………………………………..
في المستشفى
كان فارس وشه كله بيعرق و بتمشي في الطرقة بخوف
زياد : يابني اهدي مش كده اقعد علي حيلك خيلتني
وفاجاة الدكتور خرج وهو بتصبب عرق بس علي ملامحه السعادة
فارس بخوف : ايه دكتور طمني
الدكتور : الحمدلله العملية ناجحة ودي معجزة من عند ربنا و شيلنا الجزء المصاب كله و هي مش هتفوق غير بعد ٤ أو ٥ ساعات بالكتير
فارس برتيح : الحمدلله يارب ممكن اشوفها
الدكتور : ننقلها أوضة عادية وبعد كده تقدر تطمن عليها
وفعلا نقلوا ملك لاوضة عادية و فارس اول ما دخل شد الكرسي وقعد جنبها و مسك ايدها وبيبوس فيها وبيحمد ربنا و زياد وقاف وراه مصدوم منه لان عمره ما كان خايف على حد كده و فضل قاعد مع فارس الليل كله عدي ٦ ساعات و كان الوقت قرب علي ١٢ بليل
ملك بدأت تفوق و اول ما فتحت عينها وبدأت تبص علي المكان بستغراب و بصت علي فارس الي كان نايم علي الكرسي وماسك ايدها سحبت ايديها منه وفارس صحي علي حركتها

 

 

فارس بفرحة و مسك ايدها وبسها واتكلم بحب وقال : الف حمدلله علي السلامة ياحببتي عاملة ايه حسة بايه اندهلك الدكتور
ملك سحبت ايدها بغضب وقالت : انت مجنون ازي تمسك ايدي كده انت مين؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية معشوقتي طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!