روايات

رواية معجزه الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل التاسع عشر 19 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء التاسع عشر

رواية معجزه الحب البارت التاسع عشر

رواية معجزه الحب الحلقة التاسعة عشر

‏”صَلُّوا على الهادي البشيرِ وأبْشِرُوا
‏ قد فازَ منْ صلّ عليهِ وأكثرا ﷺ”
رودينا: انا موافقه يا بدر بس انا عايزه اقعد معاه
بدر بذهول: اي
موافقه ازاي
نادين اتكلمت: مبروك يا رودي مبروك يا حبيبتي
كيان بص لي بدر لقاه هيتشل
بدر بعصبيه اتصل بي جاسر:
الو
جاسر: وافقت صح
بدر بغضب: اها وافقت بس تعالي قابلني في البا”ر
جاسر باستغراب: ليه با”ر
انت اللي تيجي و بالمرة تشوف الفيلا الي ها تسكن فيها اختك اوبس قصدي حبيبتي
بدر قفل السكه في وشه
بدر بعصبيه: ابن *****هيجبلي السكر و قعد علي اقرب كرسي
كيان طبطب عليه : بلاش السكر خليها شلل”رباعي احسن
بدر ضربه بي المخده اخرج برا
حسنات بتكلم توفيق في الفون:
ايوه يا باشا مدام رودينا وافقت علي استاذ جاسر
توفيق بغل: بقا اخت الزعيم وافقت علي الامبراطور ماشي هتعملي الي قولتلك عليه امتا
حسنات لسه هتقول لقت امينه دخلت المطبخ
حسنات قفلت بسرعه
امينه: كنتي بتكلمي مين
حسنات بتوتر: كن.. كنت بكلم ابويا
امينه راحت جابت ازازه مياه و خرجت
حسنات اتنفست بي راحه اول لمه امينه خرجت
بدر راح لي جاسر الفيلا بتاعته اول ما دخل
بدر بعصبيه: اسمع اختي لو جرالها حاجه مش ها يكفيني مو”تك
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر بهدوء: اي يا نسيبي الدخله دي طيب سلم الاول
بدر بغضب: ولا سلام ولا كلام انا فهمتك جه بدر علشان يمشي وقف
رودينا عايزه تقعد معاك قبل اي حاجه
بدر مشي و هو متعصب جدا روح البيت لقا رودينا و امها ماشين
بدر بذهول: انتم رايحين فين كده
امينه: مروحين كفايه لحد كده
بدر: ليه منتم عايشين معانا حد زعلكم حد عملكم حاجه
رودينا: لا يا حبيبي محدش زعلنا بس كفايه كده
امينه: يا بني انا اصلا مبستريحش غير في بيتي و علي سريري انا جيت اقعد معاك كام يوم بس كفايه كده
بعد محاولات من بدر انهم يقعدو بس في الاخر مشيو
بدر وصلهم لحد البيت و روح كان الليل ليل و الجوه برد جدا دخل الاوضه لقا نادين نايمه علي الكنبه و التلفزيون شغال علي تركي
بدر ابتسم: و راكي وراكي التركي و راح نحيتها و شالها
نادين بنوم: بدر جيت امتا
بدر: لسه جاي
تقلتي اوى يا طفلتي
نادين بنوم وماسكه في: عيالك هما السبب
بدر حطها علي السرير بس نادين ماسكه في مش عايزه تسيبه
بدر: نادين سبيني
نادين قربت عليه اكتر و دفنت و شها في صدره: تؤ تؤ انت رحتك حلوه وانا عايزة اقرب اكتر
بدر بحنيه: طيب هغير هدومي و هخدك في حضني
و فعلا بدر قام غير هدومه و خد نادين في حضنه و نامو هما الاتنين
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جه الصباح علي ابطالنا
جاسر اتصل بي بدر و قاله انو عايزه يقابل رودينا و يعرف هي عايزه اي
و بدر قفل معاه و هو مش طايق نفسه
نادين بفضول: في اي جاسر قالك اي
بدر الضغط عالي عليه قعد علي اقرب كرسي: عايزه اي يا وش المصايب
نادين بغضب: بقا انا وش المصايب طيب والله يا بدر
بدر حط ايده علي بوقها: بس اي فاتحه سرينه اسكتي شويه
بدر اتصل بي امينه و قالها انهم جاين هو و جاسر
نادين شبطت في انها تروح معاه
بدر بصداع: انا طالع البس ياريت تكوني جهزتي
بدر طلع لبس و خلاص و نادين لسه
بدر بزهق: يابنتي اخلصي بتعملي اي كل ده
خرجت نادين من الحمام كانت لابسه شميز ابيض في اسود و بنطلون ابيض و كوتشي ابيض و طرحه اوفيت
بدر بصلها من فوق لي تحت:
روحي غيري
نادين بذهول: اغير لي منا لابسه اهو
بدر بعصبيه: الشميز الي لابساه يا هانم قصير و البنطلون ضيق فاروحي غيري يا اما والله منتي نازله معايا
انا مش نازل اقولهم تعالو اتفرجو علي المزه الي معايا
نادين ضربت الارض بي رجليها و دخلت غيرت
خرجت بعد ربع ساعه كان بدر قاعد بيتفرج علي فلم اكشن و نادين وقفت قصاده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!