روايات

رواية معجزه الحب الفصل العشرون 20 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الفصل العشرون 20 بقلم بسملة حسن

رواية معجزه الحب الجزء العشرون

رواية معجزه الحب البارت العشرون

رواية معجزه الحب الحلقة العشرون

نادين بعصبيه خفيفه: حلو كده ولا اغير
كانت لابسه مني دريس
بدر بصلها من فوق لي تحت: ماشي حاله بس بعد كده متلبسهوش تاني
نادين بغضب نزلت قبله
بدر ركب العربيه و سايق
نادين شغلت اغنيه من الكاست (تامر حسني ما بجيش بالطريقة دي )
و طول الاغنيه نادين بتبص لي بدر بعتاب
بدر اول لمه الاغنيه خلصت:
ده اسمه اي بقا ان شاءالله
نادين بزعل: ملكش دعوه بيا و انا مش هكلمك تاني
بدر بهدوء: يعني عايزاني امشي جنبك و اقولهم تعالو اتفرجو علي مراتي
انتي جوهره محدش يبص عليها غيري انتي بتاعتي انا و بس ملك الزعيم
خلص كلامه و نادين قعدت تفكر في كلامه هو فعلا صح في كل كلمه قالها
وصلو بيت امينه في نفس الوقت جه جاسر
جاسر بابتسامه: اهلين بي الزعيم و مراته
بدر بعصبيه حاده: ملكش دعوه بي مرااااااتي
نادين شافت الجو متوتر مبين بدر و جاسر
نادين مسكت ايد بدر: خلاص يا بدر ياله نطلع
فعلا طلعه بس نادين حبت تخش عند نوال
نادين بحب: ممكن يا حبيبي اخش اسلم علي ماما و عبد الرحمن شويه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر: ماشي بس متنزليش من غير ما تقوليلي
نادين دخلت عند نوال و بدر و جاسر طلع عند امينه
امينه فتحت الباب و دخلو
بدر: فين رودينا يا امي علشان تقول لي جاسر شرطها
امينه: هروح اندهلها
امينه جابت رودينا و جت
رودينا بكسوف: السلام عليكم
كلهم ردو السلام
امينه ندهت علي بدر
علشان يسبهم لي وحدهم
جاسر ببتسامه قمر زيه: ها بقا يا ست البنات عايزه تقولي اي
رودينا باحراج: انا
نوال ببتسامه: مالك يا نور عيني
نادين: مفيش يا ست الكل
نوال قربت من نادين: هتخبي عليا
نادين: حاسه انو بدر متغير معايا هو اه لسه بيحبني و يمكن اكتر من الاول
نوال باستغراب: ازاي انا مش فاهمه حاجه
نادين: خلاص يا ماما انا هتصرف
نوال مفهمتش حاجه من نادين
رودينا باحراج: انا عايزه افهم انت ليه متمسك بيا اوي كده وانت اول مره تشوفني عند بدر
جاسر: ممكن علشان لقيت فيكي الي بدور عليها او ممكن حبيتك
رودينا بذهول: حبتني من اول مره مفتكرش
جاسر: مش ممكن حب من اول نظره
رودينا بحزن: انا عايزه اقولك اني اتجرحت كتير اوي في حياتي مش مستعدة انجرح تاني
جاسر بص في عيونها الجميله: و مين قالك اني اجرحك مش ممكن انا هعوضك عن كل حاجه حصلت معاكي
رودينا: ممكن اطلب منك طلب
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
جاسر بحب: انتي تؤمري مش تطلبي
رودينا اتكسفت: انا عايزه خطوبه عائليه مش عايزه فرح و له حاجه متنساش اني لسه مطلقه بقالي اسبوعين
جاسر: من عيوني حاضر يا ست البنات
بدر واقف مش علي بعضه مع امه
بدر: ليه خليتني اخرج بره
امنيه: يا حبيبي مينفعش لازم يقعدو مع بعض علشان يفهمه بعض
بدر بغضب: مش لازم يذفتو انا داخل
و فعلا بدر دخل عليهم و سمع جاسر بيقول من عيوني حاضر يا ست البنات
بدر بعصبيه خفيفه: خلصته ولا لسه
جاسر: خلصنا من بدري
انا بقول نقرأ الفاتحه
بدر: بسرعه كده
جاسر: مش بيقولو خير البر عاجله
و فعلا قرأو الفاتحه و امينه زغرطت
جاسر طلع علبه قطيفه من جيبه فيها خاتم الماس
جاسر ركع علي ركبته قدام رودينا تقبلي تكوني مراتي
رودينا بصت لي بدر و امينه
امينه شاورت بي راسها بي اه
بدر في حالت ذهول من الي بيحصل
رودينا شاورت بي راسها اه
جاسر لبسها الخاتم و امينه
زغرطت من الفرحه و نادين طلعت
و عده الوقت بي سعاده علي الجميع
نادين نزلت و ركبت العربيه مع بدر
نادين حطت ايديها علي بطنها بفرحه
نادين: بدر وقف العربيه بسرعه
بدر بخوف: مالك يا نادين في اي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
نادين مسكت ايدو حطتها علي بطنها
بدر مش مصدق انهم بدأو يتحركوا
بدر بفرحه مش عارف يتكلم : دول بدأو يتحركو صح
نادين بسعادة: انا فرحانه اوي يا بدر
بدر شغل العربيه و لف و غير طريقه
نادين باستغراب: انت رايح فين ده مش طريق البيت
بدر: هنروح لي الدكتور نطمن عليكي
و فعلا راحو لي الدكتور و كشف عليها
الدكتور ببتسامه: عايزين ولاد ولا بنات
نادين: كل الي يجبو ربنا كويس بس انا نفسي يكونو ولد و بنت
الدكتور شاف السونار تحبه تسمه الولاد اي
بدر بصدمه: هما ولاد
دكتور: ايوه الاتنين ولاد
خرجو من عند دكتور و نادين مش مصدقه انها حامل في ولاد
بدر شاف نادين ساكته:
مالك يا نادين انتي مش فرحانه انو طلع ولاد
نادين بسعادة: مين قالك انا مبسوطه و بشكر ربنا علي النعمه الي ادهالي
بس انا مصدومه مش اكتر
روحو البيت كان كيان قاعد بيتفرج علي التلفزيون
كيان بسخريه: لسه بدري كنتو نمتو بره احسن
نادين قعدت علي الكرسي: اسكت يا كيمو انت متعرفش حصل اي انهارده
كيان بفضول: اي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
بدر راح قعد قصادهم و حكالو علي الي جاسر عمله
كيان بذهول: كل ده حصل
نادين هزت راسها بي اه
و لسه في مفاجأة تاني.
انت تتوقع اي الي في بطني ولاد ولا بنات
كيان: الي في بطنك فيل
نادين ضربته بي المخده في وشه: غوووور يلا
كيان بضحك: خلاص بصي انا معرفش فا ممكن يكون بنت و ولد
نادين: تؤ ولدين
كيان بفرح: بجد الف مبروك ياريت تسمي الاتنين كيان
بدر: امشي ياض قال اسمي كيان مش كفايه بلوه واحده هيكونو تلاته كده كتير علي البشرية
و قعدو يهزرو مع بعض و كل واحد طلع الاوضه
بدر قرب من نادين و حضنها من ضهرها
نادين بعدت عنه:
بدر انت ••••••••••••
بدر بصدمه: اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معجزه الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى