روايات

رواية معالجتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة عاطف

رواية معالجتي الجزء التاسع عشر

رواية معالجتي البارت التاسع عشر

رواية معالجتي الحلقة التاسعة عشر

شوكت…زي م سمعت كده
مراد بعصبيه..مستحيل ده الشركه اللي تعبت فيها مش هخرج من هنا
كمال…انتي هتخرج بالادب والا اخرجك بطريقتي
مراد…مش خارج
كمال..انت اللي بدأت ياسر
ياسر نعم ي بيه
كمال..تطلب الأمن
ياسر…حاضر
وبالفعل طلبو أمن الشركه وجه
كمال….خدو الاستاذ اطردوه بره
رجال الأمن بصو لبعض
كمال..انا المدير هنا اسمعو الكلام والا اعتبرو نفسكو مطرودين
رجال الأمن بدأو يمسكو مراد من دراعه وقالو…لو سمحت اخرج معانا بالذوق
مراد..مش هسيبك في حالك ي كمال هندمك
وخرجو مراد بره الشركه
فارس..ايه اللي حصل
مراد بعصبيه..استولي علي الشركه
فارس..قدر الله وما شاء فعل
مراد..مش هسيبو في حالو
______
ملك لما عرفت
ملك..والله دماغك دي سكر ي خالو
ابدأ انا بالتنفيذ وضحكت بخبث
______
فضل مراد يلف في الشوارع وهو تايه لغايه لما رنت عليه اميره
اميره بخوف..انت فين كده
مراد …بتوهان مش عارف بتمشي شويه
اميره..مراد متقلقش كل شئ هيتصلح تعالي احنا محتاجينك هنا
مراد..في ايه
اميره.. تعالي وانت تشوف
مراد….طب مسافه السكه وجاي
اميره..تمام وقفلت
وصل مراد البيت لقي ملك قاعده وفي ناس رايحه جايه وبتنظم للاحتفال
مراد باستغراب ..في ايه ده
اميره…انت جيت
وجريت عليه حضنته
اميره…قلقتني عليك انت كويس
مراد. اه كويس ايه ده
اميره بعد م خرجت من حضنو
اميره..كمال بيه بيجهز للاحتفال
مراد…اههه
ملك بغيظ…ازيك ي مراد
مراد..تمام
ملك…عايزاك ي مراد علي انفراد
اميره…ليه
مراد..خلاص ي اميره هشوفها عايزه ايه
اميره..تمام
راح مراد وره ملك في الجنينه
ملك..انا عايزاك تشتغل معانا
مراد…وانا مش موافق
ملك بدلع…وليه كده طب
مراد…انا حر ي ستي
ملك قامت وبدأت تقرب منو…في اغراءات ممكن تخليك تشتغل
مراد باشمئزاز…لا
وسابها وقام
مراد..اه صحيح الناس مش بتبص للبضاعه البايظه والمكشوفه اللي زي حالاتك ف بلاش
وسابها ومشي
ملك بغيظ…افف
كل ده واميره واقفه وشايفاهم ومبتسمه
ملك ….كده انتو اللي جبتوه لنفسكو
اميره….مراد
مراد…نعم
اميره….ممكن تحكيلي ايه اللي بيحصل
مراد…اه
وبدأ يحكيلها
اميره بهدوء قامت حضنته
مراد وراح محاوطها بذراعيه ووضع راسه في رقبه اميره وبدأ يشم رائحتها
مراد بهيام…..تصدقي أن انا كنت محتاج الحضن ده
اميره بابتسامه….بحبك
مراد بفرحه….وانا اكتر ي روحي
اميره…طب وهتعمل ايه دلوقتي مش عارف
اميره بابتسامه..انا عارفه
وقامت فتحت الدولاب وطلعت دريس اسوه وعليه طرحه بيضه وطلعت ليه بدله سوده
كل ده ومراد مستغرب
مراد..بتعملي ايه
اميره..هننزل الحفله
مراد..ايه
اميره وقعدت جمبه..وايه المشكله
مراد..بعد ده كله وتقولي مشكله
اميره..اوعي تبين ليهم انك انهزمت لا انزل الحفله واضحك وبين انك مش مهزوم وبارك كمان
مراد..بس
اميره. مبسش قوم اجهز. انا هنزل تحت اشوف حاجه ونازله
مراد…تمام ي اميره
اميره…يااه بقالك كتير مقولتهاش
مراد..وحشتك
اميره..جدا سلام
وسابته ونزلت
مراد..ولا واوقعت ي مراد في حب اميرتك
وقام يشوف البدله اللي اختارتها
مراد..لا جميله
_____
تحت
اميره..جدو انت فين
الحج بحزن ..انا هنا ي بنتي
اميره راحت لقتو قاعد جمب الستاره
اميره..ايه اللي مقعدك هنا
الحج بحزن..اعمل ايه ي بنتي انا واقف متكتف مش عارف اعمل حاجه
اميره..متقلقش كل حاجه بخير انت قوم يلا اختار بدله كده شيك علشان تطلع احسن واحد في الحفله
الحج..طب ومراد
اميره بمزاح..متقلقش عليه وبعدين ده كويس عشاني انا
الحج…ليه
اميره..علشان يذاكرلي معايا رياده الأعمال
بنا انو بزنس مان بقي وكده
الحج بابتسامه…تمام ي بنتي حاضر
اميره. تعالي اختارلك بدله
وقامت دخلت اوضته
وفتحت الدولاب
اميره..امممم هدومك كلها جامده يعم الواحد محتار يختار ايه
الحج…شوفي عندك واحده لونها رمادي
اميره..رمادي ايه ي حج انا ومراد هنلبس اسود يبقي انت كمان تطقم معانا وتلبس اسود وطلعت بدلتي
اميره بحيره..دي ولا دي
الحج…دي
اميره..يبقي دي
الحج بضحك..بس انا قولت علي التانيه
اميره. بس دي عجباني اكتر
الحج بضحك..تمام ي بنتي يلا اجهز
اميره. انا هطلع البس بقي
وسابته وطلعت
______
عند مالك في اوضته
مالك..ي تري انتي هتلبسي ايه ي اميرتي
ووقف قدام المرايه
مالك..اكيد هتلبس اسود
وفتح الدولاب وطلع بدله سوده
مالك..دي كويسه
ودخل ياخد شاور
ملك..مالك انت فين
مالك..في الحمام
ملك..طب اخلص عايزاك
مالك..تمام
وخرج
مالك..في ايه
ملك…بص انا عايزه اليوم ده مش يتنسي
مالك..ده اكيد. جهزتي
ملك..لسه
مالك..طب قومي يلا
ملك..تمام
وسابته
مالك
وهو بيدندن بعض الكلمات
هو انت جيت منين حبيتك بالتلاته
سهرانه بتاع يومين عايزاك وباستماته
مبسوطه حبتين
لا حبتين تلاته
لا ده الموضوع يخض
من غير اي اتفاق عقلي في ثانيه انت خدتو
تاه مني والله فاق مش ثابت زي عدتو
سعاد فتحت عليه الباب
سعاد….انت بتعمل ايه ي مالك
مالك بخضه. ..في ايه ي ماما
سعاد باستغراب..شايفاك بتغني وفرحان يعني
مالك..بلاش
سعاد..لا يبني ربنا يديم عليك الفرحه كده ي روحي
مالك..يارب
سعاد..مش يلا بقي
مالك..الحفله الساعه ١٠ ي ماما
سعاد…ومالو نروح من بدري
مالك..هخلص ونمشي علي طول
سعاد..تمام
في اوضه ملك
ملك..الو
مجهول..الو ي فندم
ملك..جهزت كل حاجه
مجهول.اه ي فندم ومستنيين اشاره
ملك..تمام
وفصلت معاه
ملك بضحك…شكلها هتولع
وكملت لبسها
________
عند اميره في الاوضه وهيا بتلبس كان مراد قاعد بيتاملها
اميره..مالك في ايه
مراد..بشوف مراتي وهيا بتلبس
اميره بضحك…تمام
مراد..خلصتي
اميره. اه
ولفت
اميره..ايه رايك
مراد..قمر بس انا عندي عتاب علي حاجه
اميره..ايه
مراد قام وقرب منها
مراد. مش ملاحظه حاجه
اميره..ايه
مراد وشاور علي شفايفها
اميره. اه قصدك الروج
مراد..اه قصدي الروج امسحيه
اميرة.. لا
مراد..امسحيه ولا امسحه بطريقتي
اميره..لا برضو
مراد..طب تمام
مراد راح مقرب منهامقبلها
اميره. اممم ب ت..ع م.. ل .ايه
مراد خرج من القبله وراح لافف وشها للمرايه
مراد..كده كويس
اميره بغيظ..بس
مراد..مبسش
الساعه عشره الا خمسه يلا
اميره بابتسامه..يلا ومسكو في ايد بعض
ونزلو تحت
وطبعا كل الانظار كانت عليهم من حقد وكره وفرح
مراد وراح مقرب من كمال
مراد..الف مليون مبروك أن شاءلله تتهني عليها
كمال..الله يبارك فيك
وسلم عليه وسابه
اميره. ايه ي جدو الحلاوه دي لا انا افكر تاني بقي
مراد بغيظ …هشش ي بت
الحج بضحك… غيرانن
اميره بضحك…جدا
مراد..م تسكتو انتو الاتنين
في وقتها كانت ملك وصلت هيا ومالك وسعاد ومحمد
وطبعا ملك كانت لابسه فستان قصير جدا ولونه احمر
دخلو وسلمو علي الحج ومراد وملك وهنو كمال
كمال واخد الميكروفون
كمال…طبعا انا بشكركم علي تواجدكم هنا واحب اهني نفسي علي استرجاعي لحقي واني بقيت صاحب الشركه وطبعا واكيد الشركه هتكون في مكانه افضل بإذن الله enjoy
وساب الميكروفون ونزل
ملك…نفذ
مجهول.. تمام
بعدها بثواني النور قطع
مراد باستغراب..اميره
اميره..انا اهو
كمال..شوفو المشكله دي بسرعه
ياسر..حاضر
وبعدها فتحو النور
مراد بصدمه………

يتبع….

 لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معالجتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!