روايات

رواية مسك الأسد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء صلاح

رواية مسك الأسد الفصل التاسع 9 بقلم دعاء صلاح

رواية مسك الأسد الجزء التاسع

رواية مسك الأسد البارت التاسع

رواية مسك الأسد الحلقة التاسعة

ادهم بمرح :انتي بتحبي اسد
مسك بكسوف شديد :انت مالك يا عم
ادهم بخبث:لزم تجوبي كده هتخسري
مسك بكسوف:بص انا لسه متعرفه عليه فا لسه مش عارفه بس لما ببقي معاه بيبقي اسعد وقت في حياتي
ادهم بضحك:ياسيدي يا سيدي
حور وقد تاهت في ضحكة ادهم :لزم تتقلي يا بت وخليه يتجنن
مسك بهزر:انتي معاكي حق
ادهم بمرح:انتوا بتتفقوا على صحبي قدامي
حور بضحك :يعني هتعمل ايه
ادهم وهو مغيب من ضحكة حور الجميله :هتفق معاكم 😂
حور بضحك:ايوه جدع يسطا
ادهم بضحك:هو انتي قعده مع مكانيكي وله انا اللي قاعد مع ولد
حور بعصبية:انت مالك اقول اللي انا عايزه برحتي يسطا 😜
ادهم بخبث:ماشي يسطا يسطا بس مفيش شيكولاته للنوتي
حور بصوت عالي:اعععع شيكولاته مين النوتي ده يسطا اكيد البت مسك صح
ادهم بضحك على طريقتها الطفوليه:انتي مش البت مسك البت مسك هدلها كل الشكولاته
مسك بمرح :هيهههه
حور بعصبية:مين دي اللي هتاخد الشكولاته يلا ها
ادهم وهو يتصنع الخوف :انتي يسطا 😂
حور بضحك:ناس مبتجيش اله بلعين الحمره
مسك :وانا طبعا ليه شكولاته
ادهم بحب :اكيد يا شق
مسك بضحك :جدع يا اخويه
ادهم بدموع :انتي تعرفي يا مسك انا كنت نفسي اقول كلمة شق دي من زمان بس مكنتش عارفه اقولها لمين بس دلوقتي الحمدلله لقيت اللي اقولهالوا كان نفسي يكون عندي اخوات
مسك بدموع:وانا كمان كنت بتمني
حور وهيا علي وشك البكاء:انتوا كده هتخلوني اعيط
ادهم بضحك : المفروض اسمك يكون عيوطه يا حوري
حور :انت قولت ايه في الاخر
ادهم وهو يدرك ما قالهوا: عيوطه
حور :اللي بعدها
ادهم بتوتر :مفيش بعدها
حور بأستفزاز:هحاول اصدقك يا كداب المدلل بيروح النار
ادهم بعصبيه :انا مش بكذب انا قولت يا عيوطه يا حوري طلعت من بوقي غلط استريحتي يا عيوطه
حور : خلاص يا عم متعصب كده ليه
والقت عليه المخده
ادهم بضحك:طيب كده
وهو الاخر القي عليها المخده
ضحكوا كثيرا ثم ذهب كل واحد الي غرفته للنوم
في صباح يوم جديد تشرق الشمس في غرفة مسك ويرن هاتفها
مسك بنعاس : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مين معايا
اسد : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا مسكي انا اسد
مسك بفرح :ازيك يا اسد
اسد بحب :بخير الحمدلله طول ما انتي بخير
مسك بحب ولم تدرك ما قالتهوا : دائما يا رفيق دربي
اسد بفرحه شديده :انتي قولتي ايه
مسك بكسوف:مقولتش حاجه عايز حاجه استودعك الله انا هفطر والبس وانزل اتصل عليه لما توصل علشان انزلك
اسد بخبث:طيب ماشي هتصل بس قولي انتي قولتي ايه علشان اقفل
مسك بكسوف: استودعك الله يا رفيق دربي
اسد بتوهان : خير من استودعتي يا قلب الاسد
ثم اغلق الخط
مسك سجلت رقمه برفيق دربي
ثم ذهبت إلى الحمام وأخذت شاور واتوضت و صلت
علي السفره لتناول الفطار
مسك : السلام عليكم
الجميع : وعليكم السلام
حور :يلا ناكل علشان نروح الجلسه
مسك : تمام يا قلبي
ادهم:انا هروح معاكم بردوا اسد هياجي يخدنا كلنا
ياسمين (والدة مسك وادهم) بأستغراب :جلسة ايه
مسك بتوتر :جلسه عاديه يا ماما
ادهم حس بتوترها :جلسة تصوير علشان كتب الكتاب يا ياسو
ياسمين بمرح:بتاكل بعقلي حلوه يا جزمه انا كبرت على ياسو ده
مسك بمرح:مين ده اللي كبر ده احنا اللي كبرنا وانتي لسه مزه
حور بحب :ايه ده يا ياسو العيال بيعكسوكي قدامي طيب انتي طالق
كلهم ضحكوا
تلفون مسك رن وكان اسد المتصل
اسد :انا تحت يا مسكي يلا انزلي
مسك بحب :تمام انا نزله انا وحور وادهم اهو
اسد بحزن :ايه اللي جبهم معاكي
مسك بضحك :عادي هو انت كنت ناوي تخطفني وله ايه
اسد بحب:يا ريت لو ينفع
مسك بحب:يلا سلام احنا نزلين
اسد: سلام يا مسك الاسد
عند اسد ومسك وادهم وحور تحت عند العربيه
اسد سلم علي حور بكلام وحضن ادهم وجه دور مسك سلم عليها بأديه وحضنها تحت صدمتها من فعلته
مسك بكسوف:يلا نركب بقي
اسد بخبث :ادهم وحور وره ومسك في الكرسي اللي قدام
ادهم بخبث:لاء انا ومسك وره دي اختي وانا عايز اقعد جنبها
اسد بعصبية :ودي مراتي وعايزها تقعد جنبي
ادهم بخبث:لاء هتقعد جنب اخوها
مسك بعصبيه :مش هقعد جنب حد هقعد جنب حور وره
اسد بعصبية:كلوا منك انت يا ادهم
ادهم بخبث:احسن 😜
اسد بعصبية:يلا اترزع يلا علشان نمشي
كلوا ركب ومشيوا وكان اسد عنيه علي مسك في المرايا وهيا كانت تضحك مسك هيا وحور
اسد تاه في ضحكة مسك كان هيعمل حادثه ولكن ادهم لحقه
ادهم بخضه:كنا هنموت سرحت في ايه يا زفت
اسد بدون وعي :قول لأختك متضحكش تاني كانت هتموتنا
ادهم بخبث:كنت بتقول ايه اسد
اسد بتوتر :مقولتش حاجه يا رخم يا فصيل
في المستشفى
الدكتور:جاهزه يا انسه مسك
مسك :جاهزه
اسد بعصبية من كلمة انسه : قصدك مدام مسك
الدكتور بتوتر : تمام يا مدام مسك هبدأ الجلسه كلوا يطلع بره لو سمحتوا
اسد :انا هفضل هنا معها
الدكتور بخوف من اسد :تمام يا اسد بيه بس لزم تلبس الزي
اسد :تمام يا دكتور هروح البسه
اسد لبس الزي ورجع
الدكتور:مدام مسك جاهزه وله ايه
مسك بخوف :لاء مش جاهزه خايفه
الدكتور: مفيش حاجه تدعي القلق بس لزم حضرتك تكوني هدايه علشان الضغط انا ها قيس الضغط الاول لزم
مسك بطمئنانا :تمام يا دكتور
اسد بحب :حبيبي خايف ليه انا جنبك اهو
مسك بحب:تسلملي من كل سوء ويديمك نعمه يا رفيق دربي
الدكتور جاب جهاز الضغط وجه
الدكتور :ممكن تمدي ايدك يا مدام مسك علشان نقيس الضغط
مسك مدت اديها الدكتور كان هيمسك اديها لكن اسد خد منوا الجهاز بعصبيه وقالوا انا هركب جهاز الضغط وخلي بالك تاني مره أن مفيش حد يقدر يلمس مراتي غيري
الدكتور بتوتر وخوف :انا بس كنت هركب الجهاز
اسد بعصبية وصوت عالي:فاهم
الدكتور بخوف شديد :فاهم فاهم
بدأت الجلسة ومسك كانت تتألم كثيرا وكانت تضغط على ايد اسد الذي كان يتألم من بكائها وكان يحول أن يهديها ولكن فشل وظل هو الآخر يبكي على المها
خلصت الجلسه وتنهدت بأرتياح
خرج الدكتور ومعه اسد وتركوا مسك ترتاح
اسد :هو مفيش علاج غير الكيماوي ده
الدكتور :للاسف مفيش اله عمليه والعمليه نسبة نجاحها قليله جدا في خطر هيكون على حيتها
اسد بخوف :عمليه لاء
الدكتور:بس هيا عايزه راحه وتروح مكان هادئ وبعيد عن المشاكل ملئ بالفرح بس
اسد : تمام أن شاء الله
ذهبوا جميعا الي مسك داخل الاوضه لكي يطمنوا عليها
ادهم بعياط :الف سلامه عليكي يا شق وجعتي قلبي عليكي 😭
حور بعياط هستيري :الف سلامه عليكي يا اختي وكل حاجه ليه في الدنيا هتخفي أن شاء الله وتبقي كويسه
مسك بألم : الله يسلمكم محدش يعيط انا كويسه
حور اول ما سمعت صوت مسك وهو يتألم جرت علي بره وهيا تبكي بشده
مسك بخوف على حور:الحقها يا ادهم دي مجنونه ممكن يحصلها حاجه
اسد ذهب إلى مسك
اسد :ازيك يا حبيبي
مسك بكسوف: الحمدلله
اسد حضنها وباس رسها
اسد بحب: انا هطلع اعمل مكالمه واجليلك
اسد اتصل بوالد مسك
عند حور وادهم
حور كانت تجري في الطريق كانت عربيه سوف تنصدم بها ولكن ذقها ادهم واصتدمت رأسه
بالعربيه
حور بخوف :ادهم يا حبيبي مالك قوم انا السبب يلا قوم وضعت رأسه علي رجلها
ادهم وهو يفقد الوعي :متخفيش يا حوريتي
حور اخذت تبكي وتنادي على اي احد لكي ينقذ ادهم
في المستشفى الدكتور جري علشان يشوف ادهم و حور مرضتش تطلع من الاوضه فضلت لحد ما الدكتور خلص وطمنها وهيا فضلت ماسكه أيدوا بدون وعي
ادهم وهو. يفيق :حوريتي
حور بكسوف:ادهم أنت صحيت
ادهم بضحك :امال نايم
حور :بطل رخامه يلا ده انت تعبان حتي
ادهم وقد لا حظ بأن حور تمسك بيده ابتسم:ايدي عجباكي لو عجباكي ممكن تستلفيها
حور بأدراك ما فعلت تركت يده بسرعه:انا اسفه بس كنت خايفه عليك
ادهم بضحك:يستي عادي ممكن اسلفهالك
حور :اسكت يلا خالص
عند اسد في التلفون
اسد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا عمي
والد مسك بأستغراب من مكلمته المفجأه : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك انت يا بني انا الحمدلله خير في حاجه
اسد : الحمدلله كل خير يا عمي انا عايز……..

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مسك الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!