روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الرابع والثلاثون

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الرابع والثلاثون

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الرابعة والثلاثون

ابتسام : الس
لم تكمل كلامها عندما رأت علياء امامها ابنتها التي حزن عليا حتي كادت ان تموت من شدة الحزن حبيبتها التي احست بها من الوهلة الاولي احست انها ابنتها كانت تحب سماع صوتها ورأيتها كانت تشعر بشئ غريب يربطها بها ولكن لم تفهمة فهذا شعور الأم الذي لا تستطيع اي كلمات وصفه او التعبير عن جزء منه فمهما وصفته لن استطيع ان اعطيه حقه فهو فطرة يضعها الله في قلوب الامهات
ابتسام : بنتي حبيبتي
وسحبت علياء الي حضنها
ابتسام : آه يا بنتي آه ده انا كنت هموت عليكي وحشتيني اوي يا نن عيني انا مكنتش مصدقة ان حبيبتي لسه عايشة متتصوريش فرحة قد ايه يا حبيبتي انا والله كنت بدور عليكي في كل حته انا والله كنت حاسه انن..
واكملت ببكاء
انا مش مصدقة انك قدامي يا حبيبتي يا بنتي
علياء لم تنطق بكلمه بل كانت في عالم آخر لانها كانت تستمتع بهذا الشعور التي تشعره لأول مرة شعور جديد لا تستطيع تفسيره، دفئ وحنان وأمان وحب وسعادة وشوق وخليط من المشاعر كانت سعيدة جدا قلبها الذي كان منذ قليل ينذف وحزين ومنكسر الآن هو يتعالج من حضن فقط هي لا تريد ان تترك هذا العناق ولكن
علياء بدموع : ممما ما
ابتسام : ايوه يا قلبي من جوا انا امك
علياء : انا مش عارفة هقولك ايه…….. ب.. بس انا فرحانة اوي
نظرت علياء وجدت كريمة تبكي بشدة
اقتربت منها
علياء :لو سمحتي متعيطيش انا اسفة انا اللي زعلتك انا اسفة جدا للي عملته
كريمة :لاء يا حبيبتي انا مش زعلانة انا كنت انانية مكنتش متقبلة فكرت انك انن..ك مش بنتي اكملت جملتها ببكاء اكثر
علياء :متقوليش كده انتي هتفضلي دايما امي اللي ربتني ولا انتي عندك كلام تاني يا استاذة كريمة
اكملت بضحك
كريمة :لاء طبعا يا حبيبتي انتي هتفضلي دايما بنتي الكبيرة
وقامت باحتضانها
محمد :حبيبتي انا آسف انا اللي عملت كل ده انا آسف يا حبيبتي ان انا مقولتلكيش
علياء :متتأسفش يا بابا انت هتفضل ابويا انا مش زعلانة والله
محمد :حبيبتي احنا مش هنغصبك علي حاجة انتي من حقك تعيشي مع مامتك
كريمة :ايوه يا حبيبتي انا اسفة اني كنت همنعك لكن ده حقك بس ارجوكي تعالي زورينا
علياء :اكيد انا مقدرش اعيش من غيركم
محمد وكريمة اخذوا علياء من يدها وذهبوا بها الي ابتسام
كريمة :انا بعتذرك جدا بس والله انا مكنتش اعرف احنا حرمناكي من بنتك انا عرفة ان احنا مهما اعتذرنا مش هنكفي فراقك عن بنتك
محمد :انا بجد بعتذرلك جدا وكمان للأنسة نوران
ابتسام :دي مش غلطتكم دي غلطة جوزي الله يرحمه
نوران :المهم ان علياء رجعت حبيبتي مككن حضن لخالتو
علياء :اكيد
وحضنتها
جودي :ايه الرومانسية دي صح يا جودي
جودي: ايوه بصراحة بس المهم دلواقتي مبرووووك يا بسنت
جميلة :مبروك يا حبيبتي
بلال :مبروك يا ياسين مبروك يا مدام بسنت
بسنت :الله يبارك فيكم
ياسين :الله يبارك فيك
الجد :حبيبة جدو الف مبروك
بسنت :الله يبارك فيك يا جدو
وبعد فترة
ابتسام :حبيبتي يلا
علياء :حاضر يا ماما
الجد :علياء عايزك ثانية
علياء :حاضر يا جدي
وذهب الجد وعلياء خارج الغرفة
الجد :
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند نور
نور وهي راكعة : يارب اهدي يارب خليه يسيب المافيا يارب طلعه منها بالسلامة يا رب انا… انا حبيته متحرقش قلبي عليه وخرجه بالسلامة هو والله عايز يسيب الحرام
وانهت دعاءها وصلاتها
نور : اللهم تقبل صلاتي
وبعد قراءة اذكار الصلاة خلست تتذكر كلام سيف
سيف : الكبير طلب مني ابلغ علي عملية هتتعمل لمنافس له عايز يخرب شغله علشان يأخد مكانه ويكبر بس ده هيضرني لأن كبير المافيا وده اللي مسيكر علي كل حاجة ده بقى اللي اكبر من الكل هو اللي أسس المافيا دي كلها اسمه لوسيفر لو عرف هيأذي اللي عمل كده اوي لان مفيش اي عملية تبع فريقة تبوظ ولو عملة كده هيخلصوا عليا فهمتي ده ملوش علاقة برعد لأنه خلاص افتكر انه مات وشال ريحان من دماغة
نور : يارب احمهولي يارب انا بحبه ومقدرش ابعد عنه خالص
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند ريحان
ريحان بغضب : انا مش عارفة كل دن تأخير نص ساعة بره البيت ايه كل ده بس ياربي انا مش عارفة المفروض انه يسأل حتي علي الست الحامل والتعبانة اللي في البيت يسأل حتي بمكالمة بس لاء مفيش الواحد يعمل ايه بس…. لقتها انا اروح اكل ده اللي هينفعني وينفع ابني الصحة اهم
بعد ان تناولت طعامها وهي متقلبة المزاج بسبب هرمونات حملها التي تجعلها فرحه تارا وحزنة تارا اخري ومرة غضبة ولكن في نهاية الأمر انهت طعامها وذهبت في استكشاف هذة الفيلا وبعد ان تعبت من السير جلست لتقراء ورد قران
(نصيحة مني لكم فلتجعلوا لانفسكم ورد قران يومي ولو بصفحة واحدة ولكن داوموا عليه وكما قال قليلة دائما خير من كثير متقطع)
بعد قراءة وردها حاولت ان تجد هاتف لتتصل علي والدتها ووالدها،كم اشتاقت اليهم
ريحان :يارب طمن قلبهم عليا انا والله بحاول من بدري اوصلهم بس كان سيف بيمنعني علشان العصابة…بس ان شاء الله هقول لرعد وهو هيعرف يوصلني بيهم من غير اي مشاكل
وظلت تدعي لحبيب قلبها بالهداية فهي لا تكف عن الدعاء دائما ما تدعي فهذا ما يجب ان نكون عليه يجب ان نستنجد دائما برب العالمين فهو ارحم الراحمين كلمة يارب تحل مشاكل،وتريح قلوب، وترجعنا الي الطريق المستقيم فدائما قولوا يارب
بعد مدة من انتهاءها وانتظارها رعد انتهى بها المطاف نائمة
🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤🍂🖤
عند رعد
عايز اقابل لوسيفر
الشاب :في معاد
رعد :كلمه قله الشيطان
الشاب :تمام يافندم
بعد دقائق
الشاب :اتفضل يا فندم
دخل رعد الي المكتب وماذا تتصورون ان يحدث عندما يلتقي الشيطان مع الشيطان
رعد :لوسيفر باشا اهلا
لوسيفر :الشيطان اهلا بيك
رعد : انا عايز اتكلم معاك في موضوع
لوسيفر :اكيد انا سامعك
رعد :

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!