روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الحادي عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الحادي عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الحادية عشر

عند علياء
بلالببرود :علياء اهلك جايين يزرونا
علياء :عارفه
بلال :كويس الي بيحصل مبنا محدش يعرفه ماشي
علياء : ليه انت خايف بس لا انا هقولهم علي كل حاجه
بلال ببرود:اولا انا مش خايف من حد ثانيا انت مش هتنطقي بحاجه علشان مصلحتك ولا انتي عايزاهم يعرفوا بالحيوان بتاعك
علياء : بس انا مش هسكت وهتشوف هعمل فيك ايه
بلال اقترب منها وحاول لمسها ولكنها رجعت الي الخلف حتي وجدت الحائط خلفها
بلال :هتعملي ايه
علياء : بلال ابعد اياك تقرب
بلال :هتعملي ايه ردي
علياء بصراخ :متقربش بقولك
بلال بغضب :صوتك ميعلاش
علياء :طب ابعد متقربليش
ولكن بلال لم يستمع لها واستمر في اقترابه منها حتي اصبح امامها مباشرة
بلال :مش هبعد ووريني هتعملي ايه
والتصق بها ولكنها وضعت يديها علي صدره لتبعده
علياء ببكاء : بلال ابعد خلاص مش هعمل حاجه ارجوك انت كل لما تقرب مني افتكر اليوم ده
بلال امسك يدها الموضوعه علي صدره ووضعها خلف ظهرها وقام بتقريبها
بلال : ومالوا تعالي نفتكرها سوا
علياء بصراخ :لاااا ابعد عني
وقامت باستجماع قواها ودفعته بعيد عنها
علياء : اياك تقرب مني انت فاهم
بلال :
وهم ان يرد عليها ولكنهم سمعوا صوت الباب
بلال نظر لعلياء نظره قاسيه
وذهب ليفتح الباب
وعلياء ذهبت لتغسل وجهها اثر الدموع
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند رعد وريحان
رعد : يلا يا ريحان فتحي عينك
وبالفعل قامت ريحان بفتح عينيها
وماذا وجدت ااه مما وجدت
ريحان : لاء مش مصدقه انت عملت كل ده
رعد : عجبك
ريحان : بجد شكرا
وقامت باحتضانه بسعاده وقبلته في وجنته
المكان كان علي الشاطئ ولم يكن هناك احد غيرهما وكان الحراس بعيدين عنهم
وكان هناك خيمه وكانت مزينه بالورود بشكل بسيط وجميل وكانت مكتوب عليها جمله بالزينه وهي
(تزينتي بخمارك فرولتي)
وقام بسحبها من يديها داخل الخيمه
وكانت من الداخل مزينه وهنا كعكه علي
شكل خمار
ريحان : انت عارف
رعد : زي انهارده من اربع سنين كان اول يوم ليكي بالخمار
ريحان : اه بس ده كتير اوي انت يعتبر عارف كل حاجه عني
رعد : اكيد انتي اجمل حاجه في حياتي
ريحان : بجد شكرا
وقامت بحتضانه بعمق احتضنها رعد ايضا وهو يهمس في اذنها
رعد : بحبك
ريحان بكسوف : رعد تعالي نقطع الكيك
رعد :تمام يلا
ريحان :بس اشمني خيمه وعند البحر
رعد : علشان انت كان نفسك تخيمي وكمان بتحبي البحر ورحته
ريحان :فجمعت الاتنين مع بعض صح
رعد :صح
وقاموا بتقطيع الكعك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل على النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
بلال :ازيك يا عمي
محمد : ازيك يا بني عامل ايه
بلال :الحمد لله
كريمه :ازيك يا بلال يا بني عامل ايه
بلال :الحمد لله كويس وحضرتك عامله ايه
كريمه :الحمد لله كويسه اومال فين علياء
بلال : ثواني هندهلها
ودخل ليناديها وخدها خارجه من الغرفه بعد ان غيرت ملابسها لاخري جميله ولكنها كانت ضيقه لتبين منحنيات جسدها ووضعت بعض من الميك اب لتخفي آثار البكاء
ولكن هذه الملابس لم تعجب بلال واحمر الشفاه الغامق المتناسب مع بشرتها البيضاء
بلال بغيره : ايه الي انتي عملاه في نفسك ده
علياء بستغراب : عامله ايه
بلال :ايه الروج ده واللبس الضيق ده
علياء : مالوا وكمان انت مالك
بلال : انا جوزك
علياء : والله انت فاهم الجواز غلط علشان انت بالنسبالي ولا حاجه وعديني كده
وتركته وذهب تركته يغلي من الغيره يكاد بركان ينفجر في داخله
ذهبت هي لترحب بعائلتها
علياء ببتسامه : بابا ماما وحشتوني اوي
وذهبت لحتضانهم تحت نظراته
كريمه : عامله ايه يا بنتي
علياء : الحمد لله وانتي يا ماما عامله ايه
كريمه :انا بخير يا قلبي
محمد :هو انا موحشتكيش ولا ايه
علياء : ازاي ده انت حبيبي
وقامت وذهبت لتجلس علي قدمه واحتضنته
علياء : بالعكس ده انت وحشتني جدا وقامت بتقبيله في خده
كريمه :ايه يا حبيبتي سيبي جوزي
علياء :جوزك اه بس حبيبي صح يا حمودي
كريمه :حمودي ده انا عمري مقولتها
محمد بضحك :خلاص اهدي يا كريمه
علياء : والله وحشتوني اوي
بلال بغضب مكتوم :طب قومي جيبي اي حاجه يشربوها
محمد :لا يا بنتي مفيش داعي مش عايزين نتعبك
علياء : ثواني وهيكون عندكم احلي عصير ليكم
وذهبت من امامهم الي المطبخ
وبعد فتره من الكلام ذهب محمد وكريمه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند نور
نور :هو انت
امجد : نور عامله ايه
نور : انت مجنون سبني امشي
امجد : في وحده محترمه تقول لخطبها مجنون
نور : كنت ويارتني موفقت عليك انت عايز مني ايه
امجد : عايزك
نور : ده في احلامك انا همشي من هنا
امجد : وده هتعمليه ازاي محدش هنا هيسمعك ولا هيسعدك
وهنا كسر الباب الذي اغلقه امجد
ودخل منه
سيف : اتكلم علي قدك يا روح امك
امجد : انت مين
سيف : انا عملك الاسود
وانقض عليه بالضرب واللكم وابرحه ضربا وايضا لم يستطيع رجال امجد ان يتدخلوا بسبب رجال سيف
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صل علي النبي
🌸🌸🌸🌸🌸
عند ريحان ورعد
بعد ان اكلوا الكعك مع ضحكهم وحديثهم
رعد : يلا علشان اوريكي هديتك
ريحان : هديه امال ده ايه
رعد : لا يا قلبي ده كان حفله لكن الهديه مش هنا يلا
واخذها وذهبوا الي مكان بعيد جدا عن الناس والمدن
ريحان : رعد احنا بعدنا اوي ن البيوت والناس احنا دخلين علي الغابه
رعد : انتي خايفه
ريحان : لا انا بحس معاك بالامان
وبعد فتره وصلوا
رعد :يلا وصلنا
ريحان : ايه المكان ده
رعد : انزلي وانتي هتعرفي
ريحان : ماشي
وبالفعل نزلوا من السياره
رعد : ريحان غمضي عينك
ريحان :امرك
وبعد ان اغمضت عينيها
سحبها رعد من يديها
رعد :فتحي
ريحان :حاضر
وبعد ان فتحت عينيها
ريحان : لاء لاء لاء بجد مش ممكن انت طب ازاي
رعد :ايه رأيك والشلال قريب من نا بعد ماتشوفيها هوديكي عنده
مزرعه نعم الهديه مزرعه في غايه الجمال وكانت مزينه ايضا بطريقه بسيط وجميله جدا وكانت بها كل شئ
ريحان : رعد انا مش مصدقه انت بجد عملت كده
وحضنته بقوه نعم فهو من حقق احلامها لانها كانت تحلم من صغرها ان تذهب الي مزرعه وتحب المزارع والطبيعه وبعد فتره قصيره بعدت عنه وقبلته بعمق علي وجنتيه الاثنين ثم جبينه وقالت
ريحان :بجد شكرا علي كل حاجه
رعد : حبيبتي انتي تحلمي بس وانا علي التنفيذ
وسحبها ليريها المزرعه من الداخل وكانت في قمه البساطه ولم تكن تحتوي علي اجهزه حديثه او تلفاز فهنا تنسي العالم والتكنولوجيا تعيش مع الطبيعه فقط
ريحان :مشاء الله جميله اوي
رعد :زي متخيلتيها
ريحان :دي اجمل بكتتتير
رعد :طب تعالي اوريكي الاسطبل
ريحان :الله يلا
وذهبوا الي الاسطبل
رعد :الاسطبل فيه حصنين بس
ريحان : ولدين ولا ولد وبنت
رعد بضحك :ولد وبنت
ريحان بطفوله :الله حلو البنت ليا والولد ليك
رعد :ماشي يا ستي
وبعدها اخذها الي منطقه الشلال التي لا تبعد كثيرا عن المزرعه
ريحان :يا الله سبحان الله بس الشلال وجماله
رعد :فعلا شكله حلو اوي
ريحان : انا عمري ما شفت منظر بالجمال ده
رعد :طب يلا نرجع المزرعه
ريحان :لا خلينا هنا شويه لو سمحت
رعد : ماشي
وجلسوا عند الشلال يضحكون ويتحدثون ويلعبون وكان هذا طبعا اقتراح ريحان
وبعد فتره جلسوا بتعب
ريحان :اه انا تعبت يلا نقعد نستريح
رعد : ههههه طفلة
ريحان : انا
رعد :اه
ريحان :طب اوعي كده انا زعلانه منك
رعد : خلاص انا هصلحك
واقترب منها
ريحان :خلاص مش زعلانه
رعد :لالالا انا لازم اصلحك
ريحان : خلاص يا رعد
رعد اقترب منها جدا ووضع يده علي خصرها وقربها منه
رعد :وانا مصمم اني اصلحك
ريحان :رعد ان
ولكنها لم تكمل حديثها بسبب قبلة رعد علي وجنتيها وهو يخبرها بمدي حبه لها بل عشقه وبعدها نظر الي عينيها
رعد :يلا علشان متبرديش
اكتفت ريحان بالايماء برأسها
وبعدها ذهبوا الي المزرعه
ريحان :رعد و فين الحراس احنا جينا هنا من غيرهم
رعد :حبيبتي المكان ده سري احنا بس الي نعرفه وانا مش حابب حد يعرفه غيرنا لما نكون زهقنا من المشاكل نيجي نا وننسي كل حاجه تمام
ريحان :تمام ٠٠٠ ايه ده في نا اوضة مورتهاليش
رعد :ريحان الاوضه دي متفتحيهاش ماشي
ريحان :ليه
رعد :كده اياكي تفتحيها في الوقت المناسب انا الي هفتحالك بنفسي ولحد لما يجي اياكي تفتحيها ماشي
ريحان :ماشي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى