روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الرابع والثلاثون

رواية الزهرة المفترسة البارت الرابع والثلاثون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الرابعة والثلاثون

في الفيلا
كوثر بضيق: انت مشيتهم ليه ياكاظم..
كاظم: ملكيش دعوة.. وبعدين ده هيقربهم من بعض..
كوثر بغيظ لنفسها: يقربهم..يافرحتي..
ولكاظم.. طب مش خايف يعملوا في نفسهم حاجة..
كاظم بتنهيدة: لأ..متقلقيش.. انا
حاسس انهم هيبقوا كويسين المرادي..
كوثر بغل: كويسين..اخ ياني.. وبضيق.. طيب ياكاظم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الهاتف..
دعاء بعدم تصديق:بجد يانور..يعني رجعوا لبعض..
نور بضحكة:ايوة ياماما..انا كلمت لين وقالتلي..
دعاء:ربنا يستر..وهشام يتعدل..
نور بإبتسامه:لأ متقلقيش..المرادي هيبقي كويس..انا حاسه بكدة..
دعاء:طيب يانور..خلي بالك من نفسك..وسلميلي علي اختك..
نور:حاضر ياماما..سلام..
دعاء بتنهيدة:سلام ياحبيبتي..ولنفسها..
ربنا يهديك ياهشام ومتعملش فيها حاجة تانية..
عامر :ماله هشام..
دعاء:ابدا اصله هو ولين رجعوا شقتهم..
عامر بتهكم:والله..يعني ربنا هد بنتك وعقلت..
دعاء بضيق:ربنا يهدي ياعامر..وتتركه وترحل..
عامر:علي الله تتنيل وتفهم ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهبت كوثر لمقابله سعد..
كوثر بدلع:هاي يابيبي..
(بيبي بنت الجربانه بتقول بيبي..ماشي
ياربايه الموالد انا هوريكي..صبرك عليا)نرجع لقصتنا..
سعد:اهلا بالحلوة..وحشتيني يابت..ايه الغيبة الطويله ديه..
كوثر بتغنج:مفيش..بس مشاكل كاظم احفاده..
سعد بتهكم:اهااا..والكوهنه اخباره ايه معاكي..
كوهنه يامعفن..ده تاج راسك..انا هوريكم..
كوثر بتعوج:زفت..والوقتي طرد احفاده..
سعد بإستغراب:وانتي ايه اللي مضايقك..
كوثر:انت مش فاهم..دول لو رجعوا لبعض..وخلفوا..مش هطول مليم..
سعد:اهاااااا..يبقي انتي ياحلوة تخلي كاظم يأمنلك مستقبلك..
كوثر:ازاي يعني..
سعد:زي الناس..بحبه دلع..تقوليله..وبغمزة..وانتي استاذة..
كوثر:فهمتك..
سعد وهو يقترب منها:والوقتي
سيبك من ده كله..وحشتيني يابت..
كوثر بدلع:وانت كمان ياسعد..
الهي تولعوا انتي وهو قال وحشتيني قابلك عزرائيل يابعيدة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركه..
كاظم:ايه ياهشام امال لين فين..
هشام بإبتسامه جانبية:في البيت..
كاظم بتعجب:بتعمل ايه في البيت..هتيجي امته..
هشام بضحكة:مش هتيجي..ومش هتشتغل تاني..
كاظم بدهشة:ليه..انت عملت فيها ايه..
هشام بضحكة:معملتش ياجدي..
اتفقنا انها تقعد في البيت وانا اشتغل..
كاظم بعدم تصديق:مش ممكن..وهي وافقت..
هشام:ايوة..اصل اتفقنا علي شويه حاجات كدة..
كاظم:طب والشغل..هتقدر عليه لوحدك..
هشام:متشغلش بالك ياجدي..انا سداد..
كاظم:طيب..اما نشوف..ده انا بشوف العجب
معاكم..ولنفسه..ربنا يهديكم علي بعض..
والنعمه انت راجل عسليه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
سامي :هههههه..طيب ياخويا..اما نشوف هتقدر ولا لأ..سلام..
صافي بتعجب:مالك ياسامي..بتضحك علي ايه..
سامي بضحكة:كنت بكلم هشام
علشان النادي..قالي بطل لعب..وهيستقر..
صافي بإبتسامة:ليه..اشمعنه..
سامي بعدم تصديق:اصله هو ولين
رجعوا لبعض..وخلته يبطل لعب..
صافي :عبالك ياسامي لما تبطل انت كمان..
سامي :لااااااا..ده انا بقيت من المؤسسين..مينفعش ابطل..
يلا يلا..تعالي ناكل جعان..وبضحكة..اما نشوف يااتش هتتحمل لحد فين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كوثر بدلال: ايه ياكاظومي..انت مش هتأمنلي مستقبلي..
كاظم: يعني ايه..
كوثر بدلع: يعني تكتبلي حاجة انت عارف
لين ممكن تعمل فيا ايه..لو جرالك حاجة..
كاظم بحدة: قصدك ايه..انتي بتفولي عليا ياوليه..
كوثر بسرعة: مش قصدي ياكاظم..بس انت
عارف انا مليش غيرك..ولين هترميني في الشارع..
وانت حتي مش كاتبلي في الوصيه حاجة..
كاظم برفعة حاجب: ومش هكتب ياكوثر..كفايه
عليكي اللي بدهولك..واللي بتخنسريه من ورايا..
كوثر بتعوج: بخنسره من وراك..انت بتديني ايه يعني..
كاظم بتهكم: متبقيش طماعة ومتنسيش نفسك..انتي كنتي
لاقيه اللضه ودلوقتي عايشة في فيلا..احمدي ربك.. واسكتي..
كوثر بغل لنفسها: احمد ربي..فاكرني هطلع من المولد
بلا حمص.. لاااا.. ده انا اللي هاخد ده كله وهتشوفوا..
(لاااااااا..هو فعلا هيأمنك مستقبلك..بس هيشتريلك تربه
علشان تدفني فيها..نهايتك سودة يازباله..متخافيش..الترب كتيييير)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
سامي بضحكة:يعني جيت يابرنس..
خير..شكل لين زهقتك من اولها..
ليجد من خلفه صوت لين:ليه ياجناب الكومانده هعمله ايه..
هشام بضحكه:البس يامعلم..مليش دعوة..
سامي بتوجس :انتي جايه معاه..خير..شكل وراكم مصيبة..
هشام :لا مصيبة ولا حاجة..وبإبتسامه..احنا
الوقتي زوجين حلوين..ولفتاه تمر امامه..حلاوتك ياابيض..
لين برفعة حاحب:هشااااام..انت هتستهبل ياحيلتها..
سامي بضحكة:البس..انت اللي هتتروق يامعلم..
هشام بتعوج:معلش..اصل ديل الكلب عمره مايتعدل..
لين وهي تضربه بغل:لأ..هيتعدل علي ايدي..
ولسامي…امال فين الحلوة ياسمسم..
سامي بترقب:ليه..ناويه علي ايه..
لين بدلع:وانت مالك..ده كلام ستات..
هشام بسهتنه:اموت انا فيه..خديني في ايدك..فينها ياض..
سامي للين:عندك فوق ياختي..ويجر هشام
من ذراعه مكملا..تعالي انت معايا ياحبيب..
لين:طويب..انا طالعة ليها فوق..وانت ياجناب الكومانده المهم..
عينك علي اتش..لو بص كدة ولا كدة روقه..انا بديك الاذن اهو..
سامي بضحكة:عينيا..انتي تؤمري يالينو..
هشام بغيظ:يلا ياختي من هنا..وانت
ياخويا لينو مين..اتلم احسنلك..
سامي بضحكة:ايه..انتي بتغيري يابيضة..
بس تعالي قولي عملت ايه في التخشيبة..
لين ضاحكة بشدة:هههههه..بلاش تفكره
بالسيرة ديه..علشان ياعيني اتنقع..
سامي:شكلك اتروقت يامعلم..يلا بينا بقي..
وانتي يا جلابه البلاوي شوفي هتعملي ايه..وترحل من امامهم..
ويكمل سامي لهشام بجديه..اتش الحموله قربت توصل..
هشام بإبتسامه جانبيه: يعني وقت الحساب ازف ياسمسم..
سامي بعيون متوعدة مشتعله:ايوة..وهتوصي بيها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مازن بضيق:يعني ايه ياشوقي..
ازاي يعني الشحنة مش هيبعتوها..
شوقي:ده اللي قالوه..
مازن بعصبية:طب هنعمل ايه..والعرابين اللي اخدناها..
شوقي:مفيش حل غير انك تسافر بنفسك وتشوف صرفة..
مازن بغيظ:كله من صافي الزفت..
هي اللي كانت بتعرف تتعامل معاهم..
شوقي وهو يمط شفتيه:مش عارف بقي..
اختفت مرة واحدة..حتي تليفونها مقفول..
مازن بضيق:طيب روح انت ياشوقي وانا هشوف هعمل ايه..
شوقي:طيب..اشوفك بعدين يادك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في منزل ممدوح..
ممدوح:شفتي كاظم قالي ايه..لين وهشام رجعوا لبعض..
صفاء بخضة:ايه…مش ممكن..طب ليه..
ممدوح:ايه اللي ليه..رجعوا..وده كويس..احنا كنا عايزين كدة..
صفاء بغيظ:عايزين كدة..لا طبعا..ده انا
كنت عايزاه يطلقها..واجوزه غيرها..ولا حتي عليها..
ممدوح:اسكتي بقي شويه..وهدي اللعب..مش عايز كاظم يقلب علينا..
صفاء بغل وتوعد:لااااا…مش ههنيها بت دعاء..ولا هسيبها
تاخد ابني..وبعدين ديه تطفش بلد..وهشام مش هيتحملها..اما نشوف..
(ههههههه..رجعتله ياحيزبونه..والحياة هتبقي ميه فل واربعتاشر..وموتي بغيظك)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم في الهاتف…
كاظم:ايوة ياعامر خير..
عامر:صحيح ياعمي لين وهشام رجعوا لبعض..انت رجعتهم..
كاظم:ايوة..رجعوا..ربنا يهدي الامور مابينهم..
عامر:كويس..قول لهشام يشد عليها علشان تتعدل..
كاظم بعصبية:انت مالك يشد ولا يرخي..
حاطتها في دماغك ليه..هي لين ديه مش بنتك برضو..
عامر بحدة:بنتي بس انت مدلعها ياعمي..
لو كنت شديت عليها كانت اتعدلت..
كاظم بغضب:خلاص انا مدلعها ومسئول عنها ملكش دعوة بيها..
لين ديه بنتي انا يا عامر..غور جاتك الهم..اب بالاسم بس..
عامر لنفسه بغضب:انت اللي مفرعنها..
لو كنت انا مكانك كان زماني كسرتها وعدلتها..
كاظم بضيق:جاتك الهم..فعلا ماتستهلش ان تكون لين بنتك..
(حبيبي ياجدو..ايوة اديله علي دماغ اللي خلفوه
الراجل الواطي ده..انت اللي فيهم ياجد..ربنا يديك الصحة)..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
امتثلت لين لكلام هشام وهو ايضا..واستقر بهم الحال..وبعد فترة..
عاد هشام من الشركه وفي المساء
ذهب للنوم..لتوقظه لين بعد منتصف الليل..
لين: قوم ياهشام اصحي..
هشام بنوم: هممم.. عايزة ايه..
لين بملل: زهقانه ومش قادرة انام..
هشام بصوت ناعس: وانا اعملك ايه..
لين بحدة: يعني ايه.. قوم اقعد معايا انا زهقت..
هشام: روحي اتصلي بأختك وارغي معاها..
لين بإستنكار: الساعة 2 بالليل اختي نايمة..
هشام وهو يجذ علي اسنانه: وانا
برضو نايم..اخفي بقي بدل ماارنك..
لين بتذكير: انت قولت هدنه ياهشام
من غير ضرب وتبقي كويس معايا..
هشام بنفاذ صبر: يعني عايزة ايه..
لين: اصحي اقعد معايا انا طول النهار لوحدي..
هشام وقد اعتدل وجلس علي الفراش
وبضيق: خير اديني صحيت ايه المطلوب..
لين وهي تهز كتفها: مش عارفة..
هشام وهو يكور قبضتي يديه وبعصبية:
مش عارفة..امال مصحياني ليه..
لين: تقعد معايا مش جوزي.. بقولك ايه ماتيجي نخرج..
هشام وهو يشاور بيديه وبنفاذ صبر:
تعالي يالين قربي اقولك حاجة..
لين بتوجس: عايز ايه..
هشام: قربي ماتخافيش..
لين بعد ان اقتربت منه ليجذبها ويثبتها ويكمل
بعصبيه.. افطسك الوقتي يعني انا اعمل فيكي ايه..
لين بتذمر: الله وانت ايه اللي مضايقك مانتا بتحب السهر
وكنت تتمني تقعد معايا… الوقتي لما بقيت معاك بقيت مش عايز..
هشام بغيظ: اسهر لما اكون نايم كويس ومش ورايا شغل الصبح..
لين: مانتا اللي مقعدني هنا..اعملك ايه رجعني الشغل..
هشام وهو يضيق عينيه: بقي عامله ده كله
علشان تقرفيني.. ماشي يالين انا بقي هقعد معاكي..
لين: بجد طب اوعي خليني اقعد..
هشام وقد ابتعد عنها بغيظ: ماشي..
لين: استني نتفرج ع التلفزيون..
هشام وهو يهز قدمه بعصبية
وبإبتسامه صفراء: حاضر اتفضلي..
وتشعل التلفاز ويجلس بجوارها هشام
وكلما اغمض عينيه تلكزه لين وتوقظه..حتي الصباح..
لين وهي تلكزه وتفتح عيناه بإصابع يديها:
ايه ده انت نمت..لا اصحي..قوم..
هشام بوجه باكي :صاحي..
ارحمي عينيا هتخرميها..
ويذهب هشام الي الشركة مستيقظا..
كاظم: مالك ياحيلتها..
هشام بضيق: مفيش..
كاظم بضحكة: يبقي لين مظبطاك..
رجعها الشركة وارحم نفسك..
هشام بإصرار: لأ..مش هترجع..
كاظم: براحتك انت الخسران..
..>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى