روايات

رواية مثلث المافيا الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية مثلث المافيا الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية مثلث المافيا الجزء الثاني

رواية مثلث المافيا البارت الثاني

رواية مثلث المافيا الحلقة الثانية

بيدخل داغر بيها القصر بيرميها علي الارض بتصرخ فيروز بوجع :_
اه يا عظمي اي الغباء ده؟؟
بتنزل امها وبتقف قدمها ودموعها نازله.. فيروز بنتي بتمد ايديها ليها عشان ترفعها من علي الارض..
بتبصلها فيروز بكره :انتي انا مش عايزه اشوفك انا بكرهك لو وحشتك كنتي رجعتي لي بابا مش مشيتي ورا الفلوس…
راضية بحزن :غصب عني يا بنتي مشيت انتي مش فاكره حالتنا مع ابوكي كانت عامله ازاي..
فيروز بي استهزاء :ماله بابا اشتغل وبقيت دكتورة علي ايده و تعبه الي بتتريقي عليه بقا محاسب قد الدنيا بس اعداءه كتير و اول حد هو انتي… وبتشاور علي داغر بخوف وده!!
بتقرب منها راضية و فيروز بترجع لي ورا؟؟؟
بتقربي ليه انا مش عايزكي تلمسيني ابعديي عنيي ابعدييي……
بتبعد راضية وبتتطلع اوضتها ودموعها نازله بي انهيار بتبص علي السلم بتلاقي فهد و اسر وقاسي واقفين متابعين الحوار
وفهد بيبصلها بغضب :انتي اي الي عملتيه ده!
فيروز بخوف :عملت اي ونا بعمل اي هنا انا عايزه ارجع لي بابا ارجوك..
بتجري علي اسر بتوتر :اسر انت فاكرني احنا زمايل في الجامعة عايزه ارجع لي بابا…
بينزل فهد و بيفتح باب وبيخرج ابوها وهو متسلسل بي حديد في ايديه بتجري فيروز ليه وبتحضنه بقوة… بابا انت كويس عملو فيك اي قولي بس بتحط ايديها علي وشه بخوف :_
عملو فيك اي يا بابا قولي بس هنرجع مصر صح يلا تعالي يا اسر فك ايده عشان نمشي من هنا….
فجاة بيدخل ماذون بتبص فيروز بستغراب.. مالك يا بابا ساكت ليه :_
حسن بخوف ووجع :سمحيني يا بنتي ان مش قادر احميكي بس انا مش هقدر..
بينزل فهد وبيقف قدام داغر هو الراجل ده بيعمل اي هنا وبيشاور علي الماذون بعدم فهم مين هيتجوز
داغر بمكر :انا هتجوز فيروز…..
بتصرخ فيروز بصدمة :مستحيل اتجوزك مستحيل انت عارف انت بتقول اي؟؟؟
بينزل قاسي واسر وفهد بيزعق بغضب :
تتجوز مين فيروز..
انطق يا بابا انا مش عايزه اتجوز انت عارف ان انا وحسام بنحب بعض وخلاص هنتجوز ازاي هتجوز الراجل ده..
بتبص فيروز علي ابوها بتلاقي مفيش نبض ونفسه اتق*طع بتصرخ بصدمة :
بابااااااااااا
بيجري عليها اسر وبيقرب منها هي و ابوها وبينطق بتوتر :فهد ده مات.
بتضمه فيروز لي حضنها وبتنهار في الارض بحزن وبيغمي عليها بيجري عليها فهد يشيلها وبيطلعها اوضته…
فتحية /هاتي اوس عشان يكشف عليها…
بيدخل اوس بي شنطة الاسعافات فهد حالتها بتسوء وعندها انهيار عصبي ومحتاجة راحة تامة هي دخلت في غيبوبة مؤقته…
ده علاج ليها ودي محاليل بيعلقلها اوس المحلول وبيسيبها ويخرج هو و فتحية بيدقق فهد في ملامحها :انت هتضعف لي الصنف ده ولا اي؟؟
بينزل فهد و داغر واقف بصرامة :
الكلام الي سمعتو ده صح عايز تتجوزها كيف دي اصغر مني انا…..
داغر بخبث :عجبتني دي حتي شبه راضيه ويبقي عندي اتنين منها…
فهد بعصبية :داغر بيه مينفعش عشان هي بنتها تاني حاجة انت نسيت كلام ريتشارد ولا اي، في بينه وبينك عهد…
بيقف داغر بتوتر :انت عرفت ازاي بي العهد ده…
فهد بعصبية : ونا كا فهد في حاجة بتستخبي عني انت ناسي ولا اي اعرف انك عايز تتجوزها يكون ريتشارد هنا وقا*تل راضية وقت*لك……
هتفضل مبتحبش راضية لحد امتي!!
فهد ببرود :راضية اخدتك مننا انا وقاسي حتي هي مش امي ده حتي بنتها بتكرها..
داغر بتوتر: لا لا هتاخدني منك ازاي ما انا ليل نهار معاك يا فهد وراضيه عمرها ما عملت حاجة تزعلك الي بينها وبين فيروز اموار عادية وبنتها اكيد هتكلمها في يوم!!
شخصية فيروز يا داغر بيه انها مش هتسامح امها ابدا الا قولي انت متجوز راضية من كام سنة؟؟؟؟
داغر بخوف :20 سنة…
وفيروز كام سنة :_25 سنة
فهد بضحك : قصدك ان راضية بعدت عنها من وهي طفلة يعني حسن هو الي مربي فيروز.. ده مستحيل فيروز ترجعلها ابدا…
بيحط داغر دماغه في الارض :_
عايز نقت*ل حسام حبيب فيروز لانه بيدور عليها وتنزل تصريح من المستشفي ان حسن مات بي سكته قلبيه مش اثار تعذ*يب…
بيسيبه فهد وبيدخل اوضته بتكون فيروز سانده ظهرها علي السرير ودموعها نازله وسكته.. هو نا ينفع اشوف بابا..
فهد ببرود :الله يرحمه راح عند ربنا ادعيلو..
بتصرخ فيروز وبتتضربه في صدره بحزن :
ليه عملتو فيه كدا انا مش مسمحاك انا عايزه اشوفه لي المره الاخيرة..
بيضربها فهد كف علي وشها بعصبية :
انتي اتجننتي بتتضربي مين بيزقها علي الارض وبيدخل الحمام ببرود.
فيروز بنهيار وصريخ :حيوان جربوعع خرجنيي من هنااا..
فهد من ورا الباب.. اصرخي براحتك القصر عازل لي الصوت بتبص فيروز جمبها بتلاقي اسد واقف وبيبصلها….
بتصرخ فيروز برعبب :
افتحليييي الباب بسرعةة الاسد هياكلنيي افتحح عشان خاطري وحياة امك يا شيخ..
بيفتحلها فهد وبيرفعها من علي الارض لي حضنه اهدي متخفيش ده ميكل الاسد بتاعي..
فيروز برعب :متنزلنيش عشان خاطري بلاش..
بتلاحظ فيروز الوضع الي هم فيه بتصرخ بصدمة :لا بقولك نزلني و افتحلي الباب بسرعة…
بينزلها فهد وبيفتحلها الباب وبيغمز لي ميكل :_وراه العب معاه خلينا نضحك شوية..
بتجري فيروز علي السلم وميكل بيجري وراها بيخرج اسر من اوضته وبيفتح في الضحك وقاسي وراضيه وكلهم بيخرجو من شدة صريخ فيروز….
بتتكعبل فيروز علي الارض وبيقرب منها ميكل وبيقعد جمبها بيطلع فهد بهدوء :
طبطبي عليه مش هيعملك حاجة بتتعب فيروز من الجري وبتقع مكانها..
اسر مش عارف يسيطر علي الضحك بتتضربه راضية بي ابتسامة : كدا تتضحك علي بنتي طبيعي واحده وشافت اسد هتعمل اي..
:ده ميكل كان يوم اسود يوم ما جيت البيت ده..
راضية بضحك : محظوظ يبن المحظوظة..
داغر واقف متابع كل حاجة وبيبتسم بشر :_
فهد عينه علي فيروز ونا هسمح انه ياخدها مني ابداا..
فهد بخبث : بتقول حاجة يا داغر بيه…
فتحية هاتي اكل علي الاوضة وعصير عشان فيروز ومتنسيش العلاج تبع قاسي…
فتحية بطلع الاكل علي اوضة فهد وبتتدخل اوضة قاسي اتفضل ده العلاج…
بيبتسم قاسي وبيخبط علي اوضة فهد :
عندنا مهمة انت ناسي ولا اي احفاد ريتشارد البنات هيبقو هناك..
هو داغر جاي يا قاسي!!
لا دي صفقة سلا.ح كدا علي الماشي كارما ومليكة هناك خلص وهات اسر وانزل..
فهد بهدوء :فيروز ده اكلك ارجع من بره يكون خلص بيلبس فهد وبياخد الاسلا.حة اسر يلا..
اسر بضيق :اه الرشا.ش موجود معايا بينزل معاه وبيركبو العربية وبينطلق قاسي وهو بيفكر في مكسب الصفقة…..
اسر بستغراب :المهمة دي مين فيها..
كارما و مليكة احفاد ريتشارد و انا وفهد ونت هتراقب لو في غدر او كدا والحراسة…
اي لازمة وجودي!!!
فهد بعصبية : اسر لسانك جوه بوقك..
بيقف قاسي قدام مخزن وبتنزل مليكة وبتقف بتحدي :اعترف بي الهزيمة بقا هكسبك المره دي كمان..
بيلمس قاسي علي وشها بنعومه :
هيكون يوم مو*تك..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مثلث المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!