روايات

رواية ادهم وملك الفصل السابع 7 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الفصل السابع 7 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الجزء السابع

رواية ادهم وملك البارت السابع

رواية ادهم وملك الحلقة السابعة

-واي الل دخل الاشكال دي بيتي
=مينفعش كده ياماما ملك مش غريبه دي بنت عمي ، متقوليش عليها كده
-اخرسي انتي اصلاً مين سمحلك تخطلتي بالبنت دي
*في اي يا شكريه هانم عيب كده
-وانتي بقي بنت شاديه
“ملك متغاظه منها وماسكه نفسهابالعافيه لان ادهم وشمس بيدافعوا عنها ف كتمت غيظها وردت ببرود
=ايوة يا طنط انا بنتها
-طنط اي انتي هتنسي نفسك يابنت شاديه ، اسمي شكريه هانم ، قليلة زوق زي امك
=انا اسفه يا ابيه بس مش هستحمل اهانه اكتر من كده سامحني واديرت ل شكريه ،جري اي ياست انتي هو انا وامي عملنالك اي ، محروقه اووي كده لي متهدي شويه
-وكمان بتردي عليا يابنت ال** ورفعت ايدها عشان تضربها بالالم لاكن لقت ايد مسكتها
ادهم مسك ايدها وبص لشمس ..شمس خدي ملك واطلعي فوق ..ملك بتبصلها بغيظ… حاضر يا ابيه
*كفايا بقي ياماما انا سكت كتير مينفعش الل بتعمليه ده هي عملتلك اي البنت ، مش كفايا مش بنشوف حضرتك غير كل فين وفين ، يبقي يوم متيجي تعملي مشاكل .
=انا امك ولازم تسمع كلامي والبنت دي لازم تمشي من هنا فاهم بنت شاديه مش هتقعد هنا ،
*بس ملك مش هتمشي يا شكريه هانم ، وال عاوز يمشي يتفضل ، سيبتي حبيبك لي ، جايه بعد اي وعاوزه تعملي مشاكل للبنت ، من يوم م جات مشوفتش منها حاجه غلط ، وغير كده انا بحبها ..
.” قال الجمله الاخيرة وهو متعصب ومش واعي ”
=بتقول اي بتحبها ؟!
“انتبه ادهم لل قاله واتوتر ..ايوه هي عندي نفس غلاوة شمس
-ورزان فين مجبتش سيرتها يعني
-انا ورزان سيبنا بعض
=نعمم !! سيبتوا بعض
-ايوة مستغربه كده لي يا ..ياشكريه هانم ، مَ انتي عارفه اني مش بحبها وهي كمان عارفه ، وهي كمان مش بتحبني ولا نسيتي الارتباط ده كان لي ، مش ده كان قرارك عشان تعملي صفقه مع ابوها ، واهي الصفقه تمت ، وانا مش هقدر اطول معاها ومفيش مشاعر ليها ، مش هقدر اظلمها
=وده حصل امتي
من يومين اتصلت بيا واتخانقنا كالعاده وقررنا نسيب بعض ، بس اطمني هي كويسه ، وعايشه حياتها وبنتقابل ف الشغل كتير
” بيبص للشنط الل جايباها ”
-انتي هطولي هنا ولا اي
=مصدومه من الل حصل والل سمعته بس شكريه ذكيه جداً ، قررت تعمل خطه ع ادهم ،
*ايوه انا هقعد شويه .
-استغرب ادهم من هدوئها المفاجئ ونادي ع داده حليمه
*ايوه يابني
-خليكي مع شكريه هانم ياداده لو احتاجه حاجه انا هطلع انام عشان تعبان يا شكريه هانم .
*حاضر ، تؤمريني بحاجه يا هانم
=انتي لسه عايشه يا ست انتي
*الاعمار بيد الله حضرتك
=طب امشي اعمليلي قهوه وهاتيها ليا اوضتي
*حاضر بعد اذنك
“شمس اخدت ملك وطلعت الاوضه ، ملك فضلت تعيط ،
-هي لي امك بتكلمني كده يا شمس هو انا عملتلها حاجه ، وماما عملتلها اي .
=بصي يا ملك متزعليش من ماما هي طول عمرها مش بتحبكوا
-وبتقوليها ف وشي
=الله امال اغشك
” ضحكوا الاتنين ع كلامهم واليوم ده فضلوا يتكلموا مع بعض ويضحكوا ويتريقوا ع الل حصل لحد مناموا سوا وهما بيتكلموا ، تاني يوم شكريه قررت تعامل ملك كويس قدام ادهم وقررت تتصل برزان تجبها تتغدي معاهم ، ف الغدا كلوا متجمع ،حتي رزان ، وكانت قاعده عادي بتاكل وتهزر وتتريق ع ملك كالعاده ،وملك مستحمله عشان خاطر ادهم ، بعد الغدا البنات طلعوا فوق وادهم مشي راح الشركه ورزان مشيت ”
“كل يوم كانت ملك بتحب ادهم اكتر بس مكنتش بتبين لانها خايفه ميكونش بيبادلها نفس المشاعر او يجرحها ويقولها انها لسه صغيره او يبص لفرق الطبقات الل بينهم، وادهم كان بيحبها برضوا بس كان فاكر انها بتحب عمرو من كتر كلامها الحلو عنه، في يوم كانت ملك واقفه ف البلكونه وادهم دخل بلكونه اوضته وهما الاتنين كانوا قريبين من بعض، ملك كانت بصه للسما وبتغني بصوت واطي، ادهم سمعها، وفضل واقف بعيد لحد مخلصت وهو دايب فيها، عدل شكله ومشي براحه وقف ع البلكونه، ملك انتبهت لوجوده وكانت فرحانه ”
-لسه صاحيه ياملك
=مشي جايلي نوم ي ابيه اي الل مسهرك هو مش حضرتك عندك شغل
-القمر ..القمر شكله حلو اووي قولت لازم اطلع اشوفه
=بصت ملك للسما وكان القمر جميل جدا وكبير ومنور السما
-هو فعلا جميل
، بص ادهم لملك وهي بتبص للقمر وشعاعه بيلمع ف عينها ، وسرح تعرفي انك حلوة اووي ..قصدي صوتك صوتك حلو
=بصتله ملك عرفت منين
-سمعتك وانتي بتغني
=لا مش حلو متجاملنيش يا ابيه
-مش بجاملك يا ملك ، انتي بجد صوتك حلو .
-شكراً لا انا كده اتغر
“ضحك ادهم ،وهو بيضحك ملك بصتله” – طب مَ حضرتك ضحكتك حلوة اهو امال لي دايماً لابس الوش الخشب
=وش خشب ههههه انتي مش هتبطلي لغه السواقين دي
-انا كده ي ابيه انت تقدر تغير نفسك
=احلي حاجه انك علي طبيعتك مش بتتصنعي حاجه
-لا كده كتير عليا الليله ، حضرتك هتتحسد هههه ، ابيه هو انا ممكن اسالك سؤال. ؟!
=ايوة طبعاً انا سامعك
-هو حضرتك لي سبت رزان
=بص ادهم للسما ..عشان مش بحبها ، معنديش مشاعر ليها ، حاولت كتير بس مش عارف وخايف اظلمها معايا ، هي بنت جميله ومن عيله كبيره ، بس الحب نصيب ، هي كمان مكنتش بتحبني او بمعني اصح عادي بالنسبالها اصله ارتباط مصالح ، انا مكنتش قابل بيه بس حصل غصب عني ، ومش هقدر اكمل فيه عشان كده سيبنا بعض .
” ملك بتبصله وكانت فرحانه من جوه اووي ، يبقي حضرتك بتحب بنت تانيه ؟!
=تقريباً كده انا ف بنت معجب بيها اووي وتقريباً بحبها ، بيبص ف عيون ملك ، عيونها جميله اووي ، وملامحها بريئه وطفوليه جداً
-ملك حست انها اتخنقت لما قالها انه بيحب واحده ، وعيونها دمعت بس مسكت نفسها
=وانتي ي ملك ، مش بتحبي حد
-اناااا لا ااه بحب ، بس الظاهر انه مش بيحبني زي م بحبه
=ادهم اتغاظ اووي وقلبه وجعه ، مين ده ي ملك عمرو ؟!
-لا عمرو ده اخويا ، انا بحبه زي حسام اخويا وهو معتبرني اخته اووي .
=امال مين ياتري
-واحد حبيته اوووي وهو بيساعدني كتير ، بس هو بيحب بنت تانيه
=اول حرف من اسمه اي ؟
-الف ..اول حرف من اسمه الف
= اتغاظ ادهم جامد ،ماشي ي ملك ، ادخلي نامي بقا الوقت اتاخر
“ادهم كان كل يوم بيذاكر لملك وكل يوم يحبها اكتر وخايف من الولد الل بتحبه يجي ياخدها منه ، ف يوم ملك كانت راجعه من المدر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ادهم وملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى