روايات

رواية ادهم وملك الفصل الثامن 8 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الفصل الثامن 8 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الجزء الثامن

رواية ادهم وملك البارت الثامن

رواية ادهم وملك الحلقة الثامنة

“تاني يوم ملك نازله من علي السلم براحه بتبص وخايفه تقابل ادهم ف وشها، ف كانت بتبص ناحية السفره، وهو جااي من وراها مش شايفاه ”
-بتدوري علي مين. ؟
“اتخضت ملك واتكعبلت وهوووب كانت هتقع من علي السلم ، ادهم بسرعه مسكها من ايديها ولحقها قبل متقع ، فضل ادهم ماسك ايدها شويه وهي ثابته مكانها ،هو مركز ف عنيها وفجأه انتبه لنفسه سابها من ايده وقعت علي الارض من غير قصد ”
=اااه لي كده يا ابيه يعني تلحقني من علي السلم وتوقعني علي الارض ، لا كتر خيرك بجد
“نزل ادهم جمبها ، انتي كويسه ، غصب عني معلش ، قومي معلش وبيمد ايده ليها ، بتبص علي ايده وهي لسه قاعده ف الارض
=لاااا شكراً انا هقوم اهو عاوز توقعني تاني
-ابتسم ادهم ، كنتي بتبصي علي مين ؟!
=هااا ايه لا ولا حاجه انا هروح المدرسه بتبص ف الساعه …ياخبر انا اتاخرت جداً مش هلحق البااص
-طبعاً لازم تتاخري مش نايمه نص الليل ياهانم
=اسفه يا ابيه انا ماشيه ، وبتجري عشان تلحق الباص .. بعد شويه رجعت ملك ..ابييه
” لف ادهم ضهره ”
-في ايه يا ملك ممشتيش لي
=الباص مشي
-طب استني هاجي اوصلك بعربيتي
“ركب ادهم العربيه هو وملك وطول الطريق بيبصلها بطرف عينه وهي بتلعب ف الموبيل وبتبص من الشباك ، ومبسوط اووي بيها ،
بيكلم نفسه ..وبعدين معاك يا ادهم ، هتفضل كده كتير ، وانتي ياملك اي حكايه الولد ده ، ياتري لسه بتحبيه ،…..
=ابييه يا ابييييه
-هاا اي ياملك
=عدينا الشارع ياسطا المدرسه عدت
-اسطا ..طب ابقي شوفي مين هيوصلك لما يفوتك الباص
” رجع ادهم بالعربيه ونزل ملك عند المدرسه ومشي راح الشركه ، عمرو شاف ملك وهي نازله من العربيه ، وابتسم ”
*اي يا لوكه السناره غمزت ولا اي
-بس يا فقر مفيش حاجه حصلت
*طب يلا علي الفصل ونتكلم ف الفسحه
“عدي اليوم عادي جداً ما بين كلام شمس مع ملك ، وهزار امير مع ملك ،وغيرة ادهم علي ملك ”
-يعني انتي هتمشي بكره يا امير
=ايوة يا ملك لازم ارجع ، هناك شغلي وعشان حبيبتي ، متقلقيش هطمن عليكي علطول بالتليفون ، بس خدي بالك انتي من ادهم ، ده عريس لقته وبيحبك
-اعمل اي يعني يا امير اروح اقوله بحبك
“دخل ادهم وسمع اخر كلمه من الكلام واتمسمر مكانه ”
-امير بيبدأ بحرف الالف ، يرقي هو الل بتحبه ملك ، بطل غباء يا ادهم وهي كانت تعرفه منين ، امال مين ولي قالت كده لامير ”
=ادهم انت جيت امتي
* لسه جاي حالاً
=طيب انا هطلع اجهز شنطتي بقي
“طلع امير يجهز شنطته وادهم وقف قدام ملك ، وحط ايده ف جيبه وبصلها وسكت .
-اي يا ابيه بتبصلي كده لي
=بتحبي امير يا ملك ؟!
-هو حضرتك سمعت اي ؟!
=سمعتك بحبك
-سمعت حاجه تانيه ؟!
=لا
” اتوترت ملك جامد ، اصل …اصل امير كان بيحكيلي عن حبيبته الل ف فرنسا وانه بيحبها ومستني انها تقوله بحبك
=بجد
-اه ااه بجد
=بص ادهم لملك بشك ، طب يلا اطلعي نامي الوقت اتاخر
-لا يا ابيه انا هسهر شويه بكره اجازة.
=لا نامي وارتاحي
– عشان خاطري عشان خاطرري
=ماشي بس مطوليش
“فضلت ملك تسمع التلفزيون لحد منامت مكانها ، ادهم كان نازل شافها نايمه راح وقف جمبها لاقاها مقرفصه زي الاطفال وشكلها عسول خالص وهي نايمه ، قرب منها وهزها
-ملك .!! يا ملك
=امم اي ياماما سيبيني شويه
-ماما مين بيحط ايده ع وشها لقاها ساخنه جامد شالها وجري طلعها اوضتها ، الكل كان نايم ومش عارف يعمل اي ، راح جاب قماشه ومايه وقعد يعملها كمادات لحد م الحراره نزلت ونام ع الكرسي جمبها ، صحيت ملك الصبح لقت نفسها ف السرير والقماشه ع وشها وادهم نايم ع الكرسي ،قامت وقفت جمبه و بصتله وقالت يارب اي الحنيه والطيبه دي يبان انه شرير بس من جوه نايتي، بس اعمل اي والله بحبه ، ياتري نايم من امتي كده ، ادهم كان صاحي وسامع كل حاجه ، فتح عينه فجأن وبصلها وهي مديره ،
-هو مين ده ال نايتي
=ايي هو حضرتك صاحي ، لا ده انا بقول داده هتعملي نايتي ، حضرتك نايم كده لي ،
-عشان انتي كنتي تعبانه ، ونمتي تحت طلعتك وعملتلك كمادات
=ياحبيبي يا ابيه انت طيب اووي
-حبيبك بجد يا ملك ، قال الكلمه وكان نفسه ف جواب بس بسرعه قال امال بقي الل بتحبيه يبقي اي، لا لا انا ماخدش مكان حد.
=م حضرتك مش هتاخد مكان حد كانت لسه هتقوله انه حبيبها بس سكتت وسمعت صوت امير وهو بينزل الشنط
-يا خبر امير هيمشي من غير م اسلم عليه ،
=غار ادهم جامد بس اتحكم ف نفسه
-احم طب هروح اغير عشان اسلم عليه وامشي
=ماشي يا ابيه
“غيروا بسرعه والكل كان بيسلم ع امير وهو ماشي ، امير راح لملك وسلم عليها وفضل ماسك ايدها شويه وطرف عينه علي ادهم وبيغيظ فيه ،
*انا جبتلك حاجه خلي واحده معاكي وواحده معايا ..طلع امير من جيبه اسورتين جلد ، لبس واحده لملك ولبس واحده ،اول م امير مسك ايد ملك ادهم اتغاظ اووي ومد ايده سلم علي امير و ي غط علي صوابعه وبرقله ، ابقي زورنا تاني ي أمير وخد بالك من نفسك ،امير كان بيضحك وبيتألم ، بيضحك لانه عارف ان ادهم بيحب ملك ، وبيتألم لان ادهم ضغط جامد علي صوابعه ،مشي امير ”
“عدي يومين ومفيش جديد ، صحيت ملك علي صوت دوشه وهيصه ” -يلا يا ملوكتي قومي يلاا
*اي يا شمس سيبيني انام ، وبتشط الغطا
-قومي يابت وشدت الغطا من عليها ، ياتري النهارده ايي ،
-النهارده الخميس عادي
*النهارده عيد ميلادك يا بت قومي
-عيد ميلادي ..بجد ،انا نسيت خالص
*قومي احنا عاملين هيصه تحت قوميييي
-قامت ملك وبتطنطط علي السرير وهووب وقعت علي الارض
*فضلت شمس تضحك عليها ، قومي يلا البسي وانزلي
“سابت شمس ملك ونزلت قامت ملك غيرت ولبست فستان اسود فيه حزام فضي وسابت شعرها ، وكانت حلوه اووي .نزلت ملك وهي نازله ادهم كان بيبص عليها ، ومبسوط اووي ، جريت شمس عليها ورشت عليها زينه وحضنتها ،
*كل سنه وانتي طيبه يا ملوكتي
-وانتي طيبه ي حبيبتي ” الكل قدملها هدايا الا ادهم واستغربت وزعلت ، لاحظ ادهم كده بس كان مجهزلها مفجأه ،
=انا بقي هديتي فسحه ، هفسحك وتروحي المكان الل انتي عاوزاه ، فرحت ملك اووي وخلصوا عيد الميلاد ومشيت مع ادهم ، اخدها ادهم وفسحها وداها مطعم وراحوا ع البحر وفضلوا يضحكوا ،

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ادهم وملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى