روايات

رواية متمردة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية متمردة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية متمردة الجزء الثالث

رواية متمردة البارت الثالث

رواية متمردة
رواية متمردة

رواية متمردة الحلقة الثالثة

-نعم انت متجوز ؟!!
قولتها وانا متعصبة فهز كتفه وقال :
-ايوة أنا متجوز
-يعني أنا دخلت علي ضرة
قولتها بصدمة وانا بلطم
-ايوة اكيد انتي فهمك علي قدك ولا ايه .
-وبتهزر كمان ..
صرخت وانا برمي المخدة عليه …
-انتي مجنونة ولا عشان مش عارف ادافع عن نفسي بتعملي كده …لا فوقي بدل ما اقت*لك هنا فاهمة ولا لا …
حطيت ايدي علي راسي وقولت:
-ربيع الك*لب ورطني مع راجل متجوز …
كان عدي باصصلي ببرود وقال:
-خلصتي نواح خلاص …إذا كان خلصتي اقعدي عشان نتفق

 

 

-نتفق علي ايه ؟!وفاكرني هتفق معاك ؟!!
-معندكيش خيار يا حبيبتي اصلك اتدبستي خلاص فيا لو طلقتك النهاردة سمعتك هتت*دمر وانا مش وحش كده هنعمل اتفاق زي الفل نطلع احنا الاتنين كسبانين تمام
سكتت فابتسم وقال :
-هو ده المطلوب شوفي يا ستي ..
-اتفضلي ارغي …
بصلي بتعجب وقال:
-شكلك لمضة ومتمردة كمان بس ده احسن …المهم انا هاخد حقك من ربيع وهديكي الخمسين الف مع وعد انك تكوني تحت حمايتي أنا مش هخلي لا ربيع ولا غيره يتاجروا بيكي تمام …هتكون ليكي حرية الاختيار لشريك حياتك من غير ضغط وانا بضمنلك ده
-والمقابل
قولتها ببرود …
ابتسم. وقال :
-والمقابل بسيط اوووي تمثلي أن جوازنا ناجح وانك بتحبيني وانا همثل اني سعيد معاكي ..
-مش شايف انك اوفر شوية هتخسر كتير عشان تخلي مراتك الاولي تغير عليك …
-بس أنا مش عايزها تغير
قالها وعينيه بتلمع بح*قد …بصتله بدهشة وقولت:
-اومال ايه ؟!!
ابتسم وقال:
-انتي متعرفيش سمر …واحدة نرجسية مغرورة لما تعرف اني اتجوزت عليها هتت*كسر ..
-انت ازاي عايز تك*سر مراتك
ابتسم بحزن وقال:
-متقلقيش قريب هتفهمي …المهم دلوقتي ده اتفاقنا …هنعيش هنا مع بعض وهي هتيجي من السفر بعد اسبوع عايزاكي تمثلي أننا اسعد اتنين في العالم ….
بصتله بصدمة …ده اكيد مجنون …فيه حد يلف اللفة دي عشان يك*سر مراته …يا تري ايه السبب ..طب وانا مال اهلي اصلا المهم ان دي فرصة ليا عشان انت*قم من ربيع واستقل بحياتي بعيد عن الكل …
اتنهدت وبصتله وقولت :
-موافقة بس متفتكرش اني هسمحلك تتمادي معايا …لو قررت تتمادي هقت*لك فاهم ..
ابتسم بإعجاب وقال:
-متمردة …
كملت كلامي كأنه مقالش حاجة :
-وكمان وعدك تنفذه والا هقلب الترابيزة عليك …
-تمام ….

 

 

قالها وهو مبتسم
قعدت علي السرير وقولت:
-ودلوقتي اطلع برة عايزة انام
-ميصحش يا بيبي متنسيش أننا عرسان قدام الخدامين علي الاقل …أنا هنام علي الكنبة بس تعالي ساعديني اقوم …
نفخت وانا متضايقة وساعدته لحد ما نام علي الكنبة …ابتسم. قال :
-تصبحي علي خير يا شمسي
بصتله بغيظ وزعقت :
-اسمي شمس قولت متتجاوزش حدودك معايا !
ضحك بعدين غمض عينيه …
…..
مر الايام وعدي كان بيتعامل معايا بلطف بالغ …الإنسان الفظ اللي شوفته يومها اختفي تماما بس برضه منستش أنه واخدني وسيلة زي ما انا وخداه عشان كده حاولت اي مشاعر مهما كانت تتطور من ناحيته ….
في يوم جات مرات عدي سمر …دخلت وهي بتصرخ بغضب …كنت مع عدي في الصالون لما هي جات …
-اتجوزت عليا يا عدي
صرخت بإنه*يار وعينيها مليانة دموع …

 

 

اتوترت بس عدي بصلها ببرود وقال:
-اه اتجوزت مش تباركيلي
-انت مجنون ..صح ..ليه ليه عملت كده ..أنا اذ*يتك في ايه …
ابتسم بوح*شية … ابتسامته خو*فتني أنا شخصيا …كنت مر*عوبة منه …وصدمني لما قال :
-انا عرفت عن علاقتك بوائل صاحبي يا سمر!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية متمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!