روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل السابع 7 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل السابع 7 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء السابع

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت السابع

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة السابعة

وقفنا المره الي فاتت عند ان سليم خسر المناقصه ومازن كان بيقول لسليم مين الي كسب المناقصه

سليم ببرود:مين الي كسب المناقصة

مازن:الي كسب المناقصه شركه HM

سليم:تمام ماشي عايزك تعرفلي مين المدير بتاعها

مازن بخوف علي صديقه مما سيفعله:سليم هتعمل ايه

سليم:لا من ناحية هعمل فأنا هعمل كتير اوي فمتخفش

مازن:سليم متتهورش

سليم:يلا باي ورايا شغل كتير النهارده

وسابه ومشي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~اما بطلتنا طلعت من الجامعه متعصبه جداً و راحت البيت خبطت ودخل

ملاك:السلام عليكم

الام:وعليكم السلام مالك في ايه

ملاك:مفيش الدكتور الجديد كان خبطني بالعربيه وانا اسيب حقي ومهزقش

الام:لا تبقي انتي غلطانه ملاك لو مهزقتش

ملاك:بس وانا عملت ايه قمت ركبت فوقه وضربته وشديت شعره

الام:طبعاا انا بقي اعمل ايه

ملاك:استهدي بالله يا ست الكل مالك اهدي كدا

الام:انا مالي ما انا هاديه اهو شايفاني بشد في شعري

ملاك:انا بقول الجري نص الجدعنه وفي ثانيه كانت في الاوضه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ااما عند بطلنا وصلت ليه معلومات شركه HM

وطلع ان الشركه مديرها لسه بيدرس في كليه تجاره

وانه ليها مديرين والاتنين بيدرسو بنت كليه هندسه وولد تجاره

وبدأ يتوعد ليهم

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما عند بطلتنا

فقامت تصلي القيام واخذت تناجي ربها وتبكي وهي ساجده وبعد اما خلصت صلاة اخذت تقرأ وردها بصوتها العذب وبخشوع

وعندما اذن الفجر قامت وادت فرضها

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما بطلنا اخذ يتقلب علي سريره مش عارف ينام

بيفكر في الي اخدت عقله لما شاف عيون القهوه بيفكر ياتري انا مالي كل ده بفكر فيها لي اكيد زيها زي غيرها كلهم خاينين وبيجرو ورا الفلوس وخلاص

ولا يعلم ان القلب اعلن العصيان وتمرد علي صاحبه واصبح يدق لشخص اخر

وبعد مشاجرات بين القلب والعقل استسلم للنوم

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

وفي صباح يوم جديد تستيقظ بطلتنا علي غير عادة

والشمس تداعب قهوتيها وتاخذ حمام دافئ وتقوم بروتينها اليومي وتذهب لتوقظ اخيها

تدخل علي اخيها

ملاك:ابو الحمازيز…….. ميزووو……..يلا يا حمزه

………..ملاك بصوت عالي حمزهههه قوم هرن علي روان

حمزه فاق وقال:هترني علي مين

ملاك بشقاوه: هرن علي مين هو انا قولت هرن علي حد

حمزه: ملاك عشان خاطري رني عليها

ملاك: لا

حمزه:ملاااااااككك

ملاك:مامااااا وطلعت تجري

وهو يجري وراها

الام:عليا العوض ومنه العوض في ولادي هو انتوا مش مكسوفين علي دمكوا دا انتو طولي

ملاك: نتكسف من ايه يا ماما انتي تعرفي ان في مقوله بتقول الانسان الناجح هواللي يقدر يحافظ على روح الطفوله جواه

حمزه:بااسس يا ابو سوسن ولا تقول ولا تعيد احسن ما نلاقي ابو ورده في وشنا

ملاك:انا بقول الجري نص الجدعنه……اجري يا مجدي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اما بطلنا صحي وعمل روتين كل يوم ونزل ركب العربيه وفي طريقه للشركه غير الطريق وراح لمكان مجهول

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

قدام الجامعه حمزه بيحضن ملاك قدام الجامعه وجيه يمشي قالها خلي بالك من نفسك ورني عليا لو حصل حاجه مش عارف ليه حاسس ان في حاجه هتحصل ملاك لتخفف عن اخيها لانها ايضا تشعر بأن هناك شيئ ما سيحدث

ملاك:ايه يا عم حمزه غيرت رأيك وهتتجوزني ولا ايه اما ارن علي البت روان

حمزه:ايه يا جذمه انا غلطان

ملاك:خلاص ياموزي بقي يلا علشان هتتأخر علي الجامعه بتاعتك

حمزه:ماشي باي

وركب العربيه ومشي ملاك جيت تدخل فجأه حد حط منديل علي وشها اغمي عليها

واخدها ركب العربيه ومشي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ملاك صحيت في مكان ضلمه وقعدت تعيط لانها بتخاف من الضلمه وبدأت تدخل في حاله غريبه

ملاك:حمززههههه…… سوليييي متسيبونيش لوحدي وقعدت تعيط وتترعش

ملاك: يا سولي يا حمزه انتوا عارفين ان انا بخاف من الضلمه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

بطلنا بقا كان فتح الاب توب بتاعه بيتفرج علي حاجه وفجأه تعابير وشه اتغيرت من البرود للحزن

وطلع من الشركه وهو متعصب وراح للمكان المجهول

وكان بيسوق بسرعه جنونيه وصل للمكان ودخل لاوضه ضلمه لقاها قاعده وبتعيط وبتترعش وبتقول:

حمزه سولي انتوا سبتوني لوحدي ليه انتوا عارفين اني بخاف من الضلمه

سليم: ملاكي تعالي انا اهو سولي حبيبك جيلك

ملاك: سولي انت هنا صح انت سبتني انت وحمزة انتوا عارفين اني بخاف من الضلمه صح سبتوني ليه خرجني بسرعه عشان خاطري انا خايفه اوي

سليم: اخدها في حضنه وطبطب عليها: خلاص يا ملاكي انا هنا

ملاك اتشبست فيه زي ما تكون مش واعيه للي حواليها

سليم اخدها وخرج برا وطلع بيها علي بيته

دخلها الاوضه وحطها علي السرير وقعد جمبها وكانت ماسكه ايده جيه يمشي مسكت ايده واتكت عليها وقعدت تتمتم بكلام مش مفهوم

ملاك: م. ت. س. ي. ب. ن. ي. ش س. و. ل. ي ب. ا. ب. ا ق. ت. ل. و. ه ه. ي. ق. ت. ل. و. ه

ي. ا. ب. ا. ب. ا ز. ي. م. ا. ق. ت. ل. و. ك

وفجأة صحيت مفزوغه وصرخت: سولليييي

سليم حضنها: ايه مالك يا ملاكي في ايه

ملاك: عايزين ياخدوك مني يا سولي عايزين يقتلوك وياخدوك مني يا سولي انا بحبك اوي والله بحبك متسبنيش زي ما بابا سابني يا سولي وحضنته جامد

سليم: وانا بعشقك بجنون يا قلب سولي صح مالك يا ملاكي في ايه مش هتقولي لسولي حبيبك سبتيه ليه مش انا سولي حبيبك صح سيبتيني ليه يا ملاكي انا كنت بحبك اوي كنت محتاجك جمبي

Flash Back

ولد صغير عنده ١٥ سنه تقريبا بينادي علي بنت عندها ٣سنين

الولد: ملاكي

ملاك: سولي انت ديت ثح انا سحلانه منك عشان سبتني ومثيت لوحت المدلسه من غيري

(سولي انت جيت صح انا زعلانت منك علشان سبتني ومشيت روحت المدرسه من غيري)

سليم: اسف متزعليش منى خلاص يلا علشان نخرج انا وانتي

ملاك: لا انا سحلانه منك ومث بكلمك

(لا انا زعلانه منك ومش بكلمك)

سليم: خلاص اما اروح اجيب شوكلت ليا انا وشيبس يا خساره كنت هأكل ملاكي معايا لو صالحتني

ملاك جريت عليه: لا اثتناني ادي معاك انا عايسه ثوكلت وثيبس

(لا استناني اجي معاك انا عايزه شوكلت وشيبس)

سليم نزل لمستواها واشتالها واخدها في حضنه: يلا نروح نجيب شوكلت وشيبس

بعد خمس سنين

ملاك: سليم انا مش عايزه اكلمك تاني ومش عايزه اعرفك انت وحش

سليم: ملاكي مالك

ملاك: انا مش ملاكك انا اسمي ملاك وملكش دعوه بيا خلاص

سليم: ملاكي في ايه مالك انتي زعلانه مني ولا ايه

انتي حياتي كلها انا اسف معتش هعمل حاجه اسف والله بس انتي عارفه ان انا بحبك انتي بتقوليلي سليم ليه انا سولي حبيىك

ملاك: اسفه لازم امشي

سليم: ملاكي لو مقلب بتعمليه فيا خلاص يا ملاكي علشان هزعل والنبي علشان هزعل منك

ملاك: حقيقه يا سليم انا ماشيه

ملاك مشيت وسليم وقع علي الارض وبدأ يبكي بحرقه يبكي علي حبيبه عمره بيبكي عليها بيبكي علي قلبه الي انكسر بيبكي علي عيلته ايوه ملاك كانت عيلته سليم كان وحيد ملاك كانت بالنسبه ليه عيلته كلها وحياته سليم:ملاكككككككك ملااالكيييييي اهههههههههه اه ياارررررب ملاككككك

وانتهي سليم وانتهت ضحكته بقي سليم البارد بقي انسان آلي بمعني الكلمه الفرق بينه وبين الانسان الآلي انه بيتوجع

Back

سليم: ملاكي في ايه قوليلي انتي سبتيني ليه انتي تعرفي اني من يوميها بتوجع وزعلان منك

وبعدين اتكلم بطفوليه: هجيبلك شوكلت وشيبس لو صالحتيني

ملاك حضنته:اسفه والله كان غصب عني

سليم:قوليلي ايه الي حصل

ملاك: مش هينفع يا سولي مش هينفع

سليم:ليه مش هينفع ليه يا ملاكي

ملاك:مش هينفع وخلاص يا سولي

سليم بعد ما رجع لبروده: تمام قومي البسي الفستان الي في الحمام

ملاك: ليه في ايه

سليم:البسي الاول

ملاك:تمام وافقت لانها عارفه سليم لو اتعصب هيعمل ايه

دخلت الحمام بتبص لقت فستان فرح جميل جدا ومعاه نقاب ابيض

طلعت ليه: سليم انت هتعمل ايه انا مش هلبس الفستان ده

وفجأه ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى