روايات

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثامن 8 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الفصل الثامن 8 بقلم بسملة أحمد

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الجزء الثامن

رواية لقد وقعت في حب منتقبه البارت الثامن

رواية لقد وقعت في حب منتقبه
رواية لقد وقعت في حب منتقبه

رواية لقد وقعت في حب منتقبه الحلقة الثامنة

كالبحر انتي والباء سين

                                 فداكي قمري والقاف عين

_______________________________________

خرجت من الحمام متعصبه وراحت لسليم تقوله مش هلبس الفستان ده وفجأه شهقت لما لقته لابس بدله

هو انت فيك ايه انت مش سليم الي انا اعرفه انت بتعمل كده ليه قرب منها رجعت لورا لحد ما لزقت في الحيطه وحاصرها بقيده سليم بخبث فهو يعرف نتيجه قربه منها: ايه مالك انتي كشيتي في بعضك كده ليه هتتجوزيني يعني هتتجوزيني وانتي عارفه انا قد ايه مجنونه ولما بتجنن بعمل ايه

ملاك ووشها كله بقا احمر: ابعد بعيد

سليم قرب اكتر لدرجة ان معدش في مسافه بينهم: ليه في ايه ملكيش دعوه اققرب ولا ابعد

ملاك: ابعد بقي يا سولي

سليم وقد فرح انها لم تتخلي عن هذا الاسم : عايزاني ابعد

ملاك: ايوة

سليم: تمام قوليلي ايه الي بعدك عني

ملاك: مش هينفع

سليم: يبقي انتي الي جنيتي علي نفسك وهتتجوزيني يا اقرئي الفتحه علي روح مامتك وحمزه

ملاك شهقت وبدأت تعيط وتترعش: ليه كده يا سليم انت مش هتعمل كده صح مش انا ملاكك مش هتعمل فيا كده صح

سليم وقد جائت غصه في قلبه بسبب وجع ملاكه ولكن تظاهر بالبرود: لو اتجوزتيني مش هعمل ليهم حاجه

ملاك ببكاء : خلاص موافقه بس ابعد عنهم ونبي يا سولي ملكش دعوه بماما وحمزه

سليم:تمام يلا ادخلي البسي الفستان يلا

ملاك مشت ومردتش

في الحمام ملاك لبست الفستان والنقاب وكانت ملاك اسم علي مسمي فعلا بمعني الكلمه

سليم اول ما شاف ملاك سرح فيها فضل سارح فيها وبعدين فاق وطلع خادها مسك ايدها وقالها:طالعه جميله اوي يا ملاكي

مشت معاه ومعلقتش خدها سليم لمكان المؤذون قعدو علي الكراسي وجيه اتنين شهود كان منهم مازن صاحب سليم

المؤذون بدأ في الإجراءات وبعد قليل:بارك الله لكما

وبارك عليكماوجمع بينكما في خير

المؤذون مشي وبعدين الشهود وفضل ملاك وسليم

ملاك:انا عايزه اروح لماما

سليم:مش هينفع دلوقتي

ملاك:لا ماما زمانها قلقانه عليا

سليم:تمام

______________________________________

اما في منزل ملاك قبل ساعات

حمزه رجع من الكليه ودخل علي مامته لقاها قلقانه حمزه:السلام عليكم

الام: وعليكم السلام ورحمةالله وبركاته

حمزه:امال فين ملاك

الام بلهفه وخوف:ليه هيا مش معاك ولا ايه

حمزه:لا دي زمانها طلعه من زمان

الام:انا قلقانه من الصبح وخايفه كان قلبي واجعني وقولت مفيش يمكن بيتهيقلي لكن انا كده بدأت اخاف اكتر بنتي فيها حاجه وبدإت تعيط

حمزه:اهدي بس يا ماما كده متخافيش انا هروح اشوفها عند روان ماشي خليكي هنا انا هشوفها واجي

الام:ماشي ولو ملقيتهاش عند روان شوفها عند صحابها الباقيين او في الجامعه

حمزه: تمام

بعد ساعات من التدوير رجع حمزه وهو تعبان وعنيه مليانه دموع

الام بلهفةوقلب يأكلها علي فلذة كبدها:فين اختك يا حمزه فين ملاك

حمزه: معرفش روحت لروان ولبقيه صحابها وروحت عند الجامعه ومش لقيها

الام:حمزه بالله عليك قول انه مقلب انت وملاك عملينه فيا وانا والله مش هعمل حاجه بس قولو انه مقلب انا عايزه بنتي..اااه بنتي..ااه حمزه حضنها وقعد يبكي وقلبه بيوجعه عليها حمزه ملاك بالنسبه ليه بنته ايوة هما توأم بس كانت هيا بنته هو اللي رباها باباه مات وسبهاله كانت بالنسبه ليه بنته وامه واخته ومنبع اسراره وكل حياته كان بيحبها جدا

وفجأه الباب خبط

الام:قوم افتح ممكن تكون ملاك

حمزه مكلفش نفسه يمسح دموعه وجري علي الباب زي الطفل اللي لقا مامته جيت من المشوار

وفتح الباب وكأن ربنا عارف اللي في قلبه طلعت ملاك فعلا حمزه أخدها في حضنه وقعد يبكي 😭كانت اول مره ملاك تبعد عن حمزه ولا تتأخرعن معادها في الجامعه وملاك كانت بتبكي وبتحضن حمزه جامد بس مره واحده لقينه حمزه اخد بوكس اكيد انتوا عارفين المصدر بتاعه

حمزه وقع علي الارض وملاك شهقت وجيت توطي تقومه سليم شدها لحضنه : اقعدي احسن ما أرتكب جريمه وأقتله

ملاك فضلت واقفه ساكته وبتعيط

مامت ملاك طلعت من جوه واول ما لقت ملاك طلعت تجري تحضنها: اتأخرتي كده ليه انا قلقت عليكي

حمزه:لحظه يا ماما انتي ايه اللي ملبسك كده وايه اللي جاب مستر سليم هنا

ملاك:انا وسليم بنحب بعض واتجوزنا

حمزه وقع عليه الخبر وصدمه بس لا ده غلط ملاك بتكذب دي بنتي انا اللي مربيها دي تربيتي لا انا واثق فيها ملاك لو كانت هتتجوز هتتجوز بموافقتي ايوة دي ملاك حمزه كان رايح يحضن ملاك لقا اللي وقف قدامه وحضنه بدال ملاك: احسلك معدتش تحضنها يا أبو حميز وترجع زي ما كنا الاول

حمزه:لاء متقولش

سليم:لا هقول وراح حضن ملاك:ملكش دعوه بملاكي يا ولا انت

حمزه:ابو الصحاب اللي مفارقنا واحشني جدا والله واخده في حضنه

سليم:ايه يا حمزه خلاص يا بابا

حمزه:خلاص يا عم وبعدين بتعملها من ورايا بس انا خلاص اطمنت علي ملاك ده انت اللي مربيها يا عم

ملاك:انا داخله لماما

سليم:ادخلي يا حبيبتي ملاك بصتله شويه بس هو معرفش معني بصتها

حمزه: احم احم نحن هنا

سليم: ايه في ايه يا بابا

حمزه:راعي اني موجود يعني

سليم:وانا مالي يا لمبي

ملاك دخلت

سليم:ايه يا بابا عايز ايه

حمزه:سليم خلي بالك من ملاك هي بتحبك بس هتعاند معاك لحد ما فعلا هتتأكد انك بتحبها

سليم: بس انا هموت واعرف ايه اللي خلاها تبعد وتسيبني

حمزه بحزن :سليم ملاك كانت بتعيط في كل ركعه وبتدعي ليك في كل صلاة انا كنت بدخل عليها وهي بتصلي كانت بتبكي وهيا ساجده وبتدعيلك حتي كانت بتشكي لربنا وبتقول يارب انت عارف اني بحبه واني سيبته علشان يعيش يارب ابعد عنه الناس الوحشه يارب هون عليه بعدي عنه يارب كانت اختي بتبكي بحرقه يا سليم ميغركش انها بتضحك وبتضحك اللي حواليها بس من جواها قلبها بيتقطع فيه نار بس بتضحك ومش بتبين بتخبي حزنها في ضحكتها ملاك طيبه اوي وانت عارف كده كويس اللي زي ملاك مينفعش في العالم ده ملاك جوهره نادره اللي بياخدها لازم يحافظ عليها وانت بتحبها متزعلش اختي لانها كانت بتبكي علي سريرها كل يوم من بعدك عنها وعلفكره هيا فرحانه انها بقت مراتك بس لازم تتعبك

سليم: متخفش يا حمزه ملاك حبيبتي وروحي وحياتي وعمري ودنيتي كلها مش هفرط فيها دي تربيتي

حمزه: وانا واثق فيك يا صحبي

ملاك دخلت وحطت الشاي وقعدت جمب حمزه سليم بصلها بنظره ناريه🔥حمزه بص علي سليم لقي عنيه بتطلع نار حمزه بسرعه: ملاك حبيبتي قومي من هنا كده اقعدي جمب جوزك انتي شايفه وشي مش ناقص كفايه وانا اللي كنت ناوي اروح اخطب روان هخطبها ازاي دلوقتي

ملاك قامت قعدت جمب سليم بس اللي فاجأهم ان سليم ضرب حمزه بالبوكس

حمزه: طب انا عملت ايه دا انت مفتري

سليم: حبك برص وعشره خرص يابابا قال حبيبتي قال…… يلا يا ملاكي علشان نمشي

ملاك راحت سلمت على مامتها وحضنتها ومشيت

ولسه راحه تحضن حمزه لقت اللي بيشدها : استني عنك يا قلبي وراح حضن حمزه:حبيبي يا ابو الصحاب باي

حمزه:باي

_____________________________________

اما عند ملاك حضنها سليم ومشي ركبوا العربيه وراحو بيتهم

سليم:ادخلي يا قلبي

ملاك:فين اوضتي

سليم وداها الاوضه بتاعته: دي اوضتنا يا ملاكي ايه رايك فيها ولو عايزه تغيري حاجه ابقي قوليلي كانت الاوضه عباره عن لون الاسود في كل الاوضه بس لفت انتباه ملاك حاجه علي الحيطه

______________________

_ياتري ايه الي لفت انتباه ملاك؟

_ملاك هتقبل تكمل علاقتها بسليم ولا لا ؟

_ياتري ايه الي هيحصل مع ابطالنا؟

_وياتري مين الي عايز يقتل سليم؟ ومين اللي قتل بابا ملاك؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقد وقعت في حب منتقبه) ‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى