روايات

رواية لقاء القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر الفصل الثاني عشر 12 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر البارت الثاني عشر

رواية لقاء القدر الجزء الثاني عشر

رواية لقاء القدر
رواية لقاء القدر

رواية لقاء القدر الحلقة الثانية عشر

حور :انا بولد ياغبيه
الاء:ناااعم دا وقته
حور :انتي لسه هتكلمي الحقيني
الاء رنت علي الإسعاف اللي جم اخدوا حور
في المستشفي
الاء:اهدي ياحبيبتي
حور :انا خايفه اووي ياالاء
الاء :متخافيش ياحبيبتي هتبقي بخير
دخلت حور غرفه العمليات
الاء :يارب سلمها وقومها علي خير
عند عز ووعد
عز :يعني اي
وعد :يعني حضرتك دا طلب نقلي لفرع اسكندريه لأننا هنعيش هناك وهننقل
عز:ولو رفضت
وعد :يبقي دي استقالتي
عز :والشرط الجزائي
وعد :وعلشان كدا بقولك إنقلني لأن معتش فيه غير ٣شهور والبند يخلص اللي في العقد واقدر
اقدم استقالتي
عز:وعد استحملي التلت شهور دول
وعد :انت حضرتك فاهم بتقول اي كل يوم هاجي من اسكندريه للقاهره
عز : كلامي خلص اتفضلي علي مكتبك
مشت وعد
عز رن علي نيها :نيهال
نيهال:ايوا يافندم
عز :نزلي قرار بأن وعد هيا السكرتيره الخاصه بتاعتي
نيهال :تمام يافندم
عز:في اي ياعز انت بتحبها ولا اي ما كنت تسيبها تمشي حبتها

 

 

مراد:اخيرا اعترفت ياعز ا
دور عز ليه
عز:اعترفت بأيه
مراد :عز حبيبي انت بتحبها متخليش موضوع امال يعمل عليك
عز :ارجوك يا مراد قفل الموضوع
مراد:الواحد بيلاقي الحب الصادق مره واحده لو ضاع هضيع معاه ياعز وانت بتحبها وهي كمان متخسرهاش يا عز
عزفضل يفكر في كلام مراد وهب هي فعلا بتحبه وهو بيحبها
عند يزن
عمر :يزن هتعمل اي دلوقتي
يزن :انا كنت بعد الايام علشان انزل ليها ياعمر لسه اربع شهور واروح ليها
عمر :يزن مجتش علي كمان 6 شهور وغير كدا احنا ملقيناش سيفار
يزن : سنه ياعمر هبقي بعيد عنها سيفار دا نفسي الاقيه وصدقني مش هسيبك غير وانا شارب من دمه
عمر :يزن انت قولت انك اتغيرت احنا هنسلمه للشرطه
يزن : بس هيا وحشتني قوي
عمر بإبتسامه: وانا كمان الاء وحشتني اوي
عند نرمين كانت بتاكل وبطنها بدأت توجعها ولكنها تخطت الوجع
ولكنها بدأت تألمها أكثر رنت علي مراد
نرمين :الو .. مراد الحقني ….انا بموت
مراد :بتقولي اي انا جاي حالا
عز :في اي يامراد
مراد :نرمين رنت وبتقول وكانت بتتوجع
عز :يابني دلع ستات
مراد :لا يامراد صوتها بيقول غير كدا
عز :طب يلا مستني اي
جري عز ومعاه مراد واتجهوا لنرمين
دخل مراد لقي نرمين واقعه علي الارض
مراد : نرمين قومي بص ليها لقي دم تذكر منظر حور المره دي لا شالها ووحطها في العربيه
عند حور
الاء:الحمد لله انك بخير ياحبيبتي

 

 

حور :تسلمي يا الاء بصت للطفل
انا خايفه من اللي هيحصل
الاء: قولتلك قبل ما يحصل كل دا بس انتي اللي مبتفكريش
حور :يارب كن معي فلا نصير لي غيرك وتحمل طفلها فتبتسم وتقوم بترضيعه
الاء :هتسميه اي
حور :تميم
الاء:مبروك يام تميم هطلع بره اشوف الحسابات طلعت الاء بره وفضلت تفكر هتعمل اي والطفل دا هتسميه ازاي و تفكر في كل اللي حصل وهيحصل قطع تفكيرها صوت زعيق بصت ناحيه الصوت
الاء: اي دا مراد الكناني
جرت لحور
الاء :مراد هنا يا حور
حور :هنا بيعمل اي
الاء :مش عارفه بس كان شايل وحده علي أيده
حور :الاء روحي خلي الدكتور يعجل خروجي لازم أخرج النهارده من هنا
راحت الاء للدكتور اللي قالها ممكن تخرج بليل بس لازم حد يأخد باله منها
وطلعت وقالت لحور وبدأت تجهز
عند مراد
مراد:ها يادكتور طمني
الدكتور : للأسف يامراد بيه أحد الجنينين معرفناش ننقذه
مراد :طب ونرمين
الدكتور :بخير
عز بص لصحبه اللي باين عليه الزعل
عز :ربنا يعوضك ياصحبي والأهم أن فيه جنين وبخير هو ونرمين
عند حور
الاء :حور يزن بعت بيقول هيفضل سنه بره بسبب أنه هيفتح شركه جديده في إنجلترا والمفروض يباشر عليها بنفسه
حور :ربنا يجيبه بالسلامه
الاء:حور العربيه جاهزه بره

 

 

بعد مرور ٣شهور
الاء :قومي ياحور حرام عليكي انا مش عارفه انام
حور :هو صحي تاني معلش يالاء خديه شويه
الاء:مش قايمه ورايا شغل بكره
حور قامت وسألت تميم وطلعت معاه بره وقعدت علي كرسي في الصاله
حور :اي ياحبيب ماما اي مش سايب ماما خمس دقايق تنام يعني هاين عليك اللي فيه ماما
عدي الوقت
وحور قاعده في الصاله
حور بتبص لتميم :متنام بقا ياميموا نام
يطلع النهار وحور صاحيه والاء تطلع الصاله تلاقي تميم نايم وحور شبه نايمه وهي قاعده علشان تميم نايم علي رجليها راحت عملت الفطار ورجعت
الاء:حور ياحبيبتي
حور :حرام بقا في اي يالاء انا عاوزه انام خمسه بس
الاء :معلش ياحبيبتي الفطار
حور:حبيبتك بجد بتحبيني بجد
الاء :ايوا والله ياحور بحبك
حور :طب خدي تميم
الاء :ما تميم نايم ويلا علشان انا ورايا شركه
حور :طب مدام نايم بتهزيني لي منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
الاء :تصدقي انا غلطانه قولت تفطر معايا بصت لحور وصعبت عليها انا اسفه قومي ياحبيبتي نامي جوه
حور قامت تنام جوه وصلت السرير وراحت في نومه كأنها لم تنم منذ أعوام بصت عليها الاء
الاء :غلبانه بصت علي تميم لقت صحي ولسه هيبدأ في البكاء
الاء:اي يا تيموا كنت هتعيط
وشالته وابتسمت :عارفه أن اللي عملته غلط ومش عارفه اللي هيترتب عليه اي بس تميم يزن الاسيوطي
عند مراد وعز في الشركه
عز :وعد تعالي علي المكتب
مراد :عاوزها في اي
عز :في حاجه مهمه
وعد خبطت ودخلت
عز:وعد انتي مرفوده ودا قرار رفدك
وعد :بس انا مع

 

 

عز قاطعها :انتي اي مش كنتي عاوزه تترفدي من زمان ادي قرار رفدك
وعد :تمام ياعز طلعت وعيونها بدمع
مراد :عملت كدا لي ياعز
عز :علشان اكتشفت اني فعلا بحبها يامراد
مراد :بتحب قاطعه رنه فونه اي ..بتولد .طب انا جاي حالا
مراد :يلا ياعز نرمين بتولد
عز :اي طب يلا
مراد وهو خارج شاف وعد علي باب الشركه
مراد :وعد تعالي معانا انا محتاجك
وعد :في اي يافندم
مراد :مفيش وقت تعالي
راحت وعد مع مراد و عز
في المستشفي
عز:اهدي يا مراد هتبقي بخير
مراد :يارب سلم
وعد :متخفش يامستر مراد هي اول مره بتبقي كدا
عز :وانتي عرفتي منين
وعد :مهو ماما كان انت مالك
عز :الاه انا مالي بتقولي انت مالك
وعد :ايوا بجد انت مالك
عز :بت اسكتي مش وقت خناق
وعد :عز احترم نفسك
عز :عز حاف كدا
وعد :لا بجبنه
مراد :اسكتوا انتم الاتنين
وعد :عجبك كدا كل دا بسببك
عز :بسببي انا انا اللي روح الفكاهة عندي كبيره
وعد :ياخي منك لله
عز :حسبي الله ونعم الوكيل فيكي
وعد :فيك لوحدك

 

 

مراد بصلهم فسكتوا عدا وقت وسمعوا صوت عيط طفل
مراد ابتسم
وعد :مبروك يامستر مراد
عز حضنه :مبرك ياصحبي طلع الدكتور
مراد :ها يدكتور طمني
دكتور:مبروك يااستاذ مراد جالك بنوته
مراد كان فرحان ودخل لنرمين
مراد :مبروك يا نرمين
نرمين :الله يبارك فيك ياحبيبي
وعد :مبروك يا مدام نرمين
نرمين:الله يبارك فيكي
عز :مبروك يانرمين
نرمين ابتسمت:الله يبارك فيك والممرضه جبتها لنرمين اخدتها بين ايديها وبصت لمراد :ها هتسميها اي ياحبيبي
مراد ابتسم :هسميها حور ولا انتي اي رأيك
اخدت نرمين تنهيده :حور
وعد وعز بصوا لبعض
عند الاء
الاء فتحت الباب لقت حور قاعده بتميم
الاء :اهلا بتميم
حور :اهلا الغدي جاهز
الاء غيرت وراحت قعدت تتغدي مع حور وفتحت الفون
الاء :اي دا دا نرمين مرات مراد خلفت بنت
حور ابتسمت:ربنا يخليهم لبعض وبصت لتميم ويخليك ليا ياقلب ماما انت وطنط لولو
بعد مرور سنه

 

 

حور بإبتسامه:يلا ياحبيب ماما ها تعالي
زحف تميم ليها
حور :شاطر مين حبيب ماما
صوت وراها _ماما
حور بصدمه :يزن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لقاء القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!