روايات

رواية لتكن ملكي الفصل السابع 7 بقلم شهد

رواية لتكن ملكي الفصل السابع 7 بقلم شهد

رواية لتكن ملكي الجزء السابع

رواية لتكن ملكي البارت السابع

رواية لتكن ملكي الحلقة السابعة

علي فضل واقف مصدوم ومالك بص لفيروز بصد*مه وعلي ساب السك*ينة ووقعت وفيروز وقعت
مالك قرب من فيروز وشالها وخرج بسرعة
في الطريق
مالك كان سايق وهو بيكلمها وحاطط ايده علي جر**حها
مالك بز*عيق:فيروز خليكي معايا قولي اي حاجة ها
فيروز بو*جع:م ش قا در ة
مالك بت*عب هو كمان:خلاص هانت داخلين علي المستشفي
في المستشفي
مالك دخل وهو شايل فيروز والدنيا بتلف بيه
مالك وقع علي ركبته بت*عب وهو بينادي علي دكتور وفعلا الدكاترة والممرضين جم
بالليل في المستشفي عند مالك
نهال كانت قاعده بتقرأ في المصحف وإسراء قاعده بتبص لاخوها اللي لسه نايم
مالك فتح عينه بت**عب وإسراء قربت منه وهي بتعيط وباست ايده وقالت:انت كويس
مالك ابتسم وضمها وقال:متخا**فيش انا كويس
نهال:قلبي كان هيقف عليك يا مالك
مالك:بعد الش**ر عليكي وبعدين ده جر**ح بسيط
مالك بص لاخته اللي لسه بتعيط فقال:يابت بتعيطي ليه هو انا م**ت
إسراء حضنته وهي بتقول:بعد الش*ر عنك انا مليش غيرك يا مالك انت سندي انا اسفه
مالك ابتسم وبا*س رأسها وقال:خدي تيته وروحوا
نهال لسه هتتكلم فقال:ولا اقوم انا اروحكم انا كويس علفكرة
نهال هزت رأسها وبا*ست رأسه وقالت:ارتاح
مالك هز رأسه وقال:وانتي متعيطيش
إسراء هزت رأسها وخرجوا
بعد وقت
مالك قام وخرج ولقي الممرضة
الممرضة:انت قومت ليه انت مش تعبا**ن
مالك:فين فيروز
الممرضة:اللي كنت داخل وشايلها
مالك هز رأسه فقالت:في الأوضة رقم ٢٠١
مالك مشي ووقف قدام باب الأوضة وخد نفس ودخل
فيروز كانت لسه نايمة فقرب منها وقعد علي طرف السرير وقال:شكلنا احنا الاتنين زي بعض في حاجات كتير
الدنيا جيا علينا قوي ومبنفرحش
مالك قام وقعد علي الكنبة وفرد جسمه وهو بيبصلها
تاني يوم
مالك صحي علي صوت عياطها فقام وقرب منها وقال بخو*ف:مالك يا فيروز
فيروز:انا تعبا*نه
مالك:هروح انادي للدكتور
فيروز :مش زي ما فهمت
مالك هز رأسه وقال:نفسيتك تعبا*نه
فيروز بعياط:حتي انت مسلمتش من الاذ*يه بسببي
مالك قعد علي السرير وضحك وقال:لا ما انتي متعرفيش انتي كده حاجة بسيطة،بصي يا فيروز من الاخر المشا*كل سايبه كل الدنيا وبتدور عليا مخصوص كل شوية كانها مش لقيا حد غيري
فيروز بدموع:انت ازاي بتضحك انت ازاي كده
مالك خد نفس وقال:مهو انا لو مضحكتش حتي يبقي همو*ت من كل ده
فيروز بدموع:بعد الش*ر عليك
مالك ابتسم وقال:تقومي كده بالسلامه وانا ايه هضبط لنا خروجة لينا كلنا
فيروز ابتسمت بحز*ن وهو قال وهو بيبصلها:امبارح البو*ليس ق*بض علي علي والمفروض انهم هيجوا ياخدوا شهدتك
فيروز غمضت عينيها بت*عب وقالت:مبقتش عايزة غير انه يطل*قني مبقاش فيه اي حب ليه جوايا زي الاول.
مالك قام وقف ومشي وقال:هتنسيه وهتتعافي منه
فيروز:انت رايح فين
مالك وهو بيفتح الباب:هروح اوضتي
بعد اسبوعين
كلهم نزلوا من العربية ويوسف نزل من عربيته وإسراء بصتله
مالك بهدوء:ايه رايكم في مرسي مطروح
ملك بصتله وابتسمت وفيروز قالت:حلوة
الأسبوعين اللي فاتوا مالك خطب ملك ومالك جاب يوسف معاهم عشان إسراء تعرفه اكتر جايز تحبه.
كلهم طلعوا اوضهم وكان ملك وفيروز في أوضة واسراء مع جدتها ومالك ويوسف في اوضه
فيروز كانت قاعده علي السرير وقالت:حبيتي مالك امتي
ملك بصتلها وقالت:لزمته ايه السؤال ده
فيروز فضلت باصه ليها وبعدين قامت وقالت:عندك حق ملوش لزمه
في الليل
بعد ما كلهم اتفسحوا رجعوا وقعدوا قدام البحر ما عدا نهال طلعت ترتاح
مالك كان قاعد وباصص لفيروز اللي مش مركزه وباصه للنا*ر اللي متو**لعه وقال:فيروز علفكره أحمد رفع قض*ية الخ*لع علي علي.
ملك بصت لفيروز وقالت:فكرتي هتعملي ايه
مالك بصلها بعدم فهم وفيروز قالت:قصدك ايه
ملك:اللي اعرفه ان اهلك اتو**فوا من بعد جوازك من علي واهو هتط*لقي ف هتعملي ايه في حياتك ولا هتروحي فين
مالك بص لملك وقال:ايه كل ده ما هي قاعده معانا
ملك:قاعده فين
مالك وهو بيبصلها:بيتي بيتها
ملك بهدوء:لا بيتك مش بيتها وبعدين هي هتبقي مط**لقة وانا اكيد عمري ما هخلي واحده قاعده وتقعد مع الشخص اللي هيبقي جوزي في بيت واحد.
مالك بص لفيروز اللي وقفت وقالت وصوتها بيعلي:قصدك ايه
ملك قامت وقفت وقالت:انتي فاهمة قصدي كويس فاهمة وجودك معانا ومع جوزي في بيت واحد ممكن يعمل ايه والغ*لط واراد.
مالك بز**عيق:ايه اللي بتقوليه ده يا ملك انتي اتج*ننتي بتفكري ازاي
يوسف قام وإسراء لحقته ومبقاش فيه غيرهم هما الثلاثة
فيروز سكتت وملك قربت منها وقالت:علي بردوا كان بيحبك وجوزك وف لحظه كل ده اد**مر وانا معنديش استعداد ولا هستني ده يحصل،وبعدين انتي ليه شايفة نفسك المظلو**مة الوحيدة هو كمان كان حقه يبقي اب وانتي مقدرتش.
مالك قرب من ملك وشدها من دراعها وقال بز**عيق:اسكتي ومتقوليش حاجة خالص شكلك اتج**ننتي يا ملك.
فيروز رجعت لورا ولفت وجريت وهي بتع*يط
فيروز وهي بتجري خب*طت في حد ف لف زياد وبصلها وقال:انتي كويسة
فيروز مردتش ومشيت وسابته وهو فضل باصص نحيتها
عند مالك
مالك ساب دراعها وقال بغ*ضب:اتجن*نتي يا ملك ازاي تقوليلها كده
مالك لف ونف*خ اما هي فقالت:وجودها غ*لط يا مالك باي حق تبقي في البيت
مالك سكت اول لما قالت كده فقالت:انت فاكر اللي حصل يا مالك وسواء عايزني او لا ف انا بقيت نصيبك.
مالك بصلها وقال:فيروز مش هتمشي وده اللي عندي يا ملك
ف يا تشيلي الهب*ل ده من راسك يا
ملك قاطعته وقالت:الخيار التاني ده مش موجود
مالك سابها ومشي وراح يشوف فيروز
عند يوسف
إسراء جت ووقفت جنبه وقالت:انا عارفه انك صعب تنسي اللي حصل بس
يوسف بصلها وقال:هتحبيني زي ما بحبك
إسراء سكتت ف يوسف بصلها وقال
يوسف:انتى مش عارفه أنا حاسس ب ايه يا إسراء لأنك مش بتحبيني
إسراء:لا بالعكس انا حاسه بيك مش حبيت زياد
يوسف بصلها بغ*ضب فقالت:مكنتش اقصد
إسراء بهدوء:بص يا يوسف أنت اللي تقدر تخليني احبك حاول
ولا مستاهلش انك تحاول عشاني
يوسف ابتسم للحظه وقال:مين قال كده
إسراء فجاة ز**قته بقوة فو*قع في المياة
يوسف بصلها بغ*ضب وقام وهي جريت من قدامه وهي بتضحك
في أوضة فيروز
كانت بتلم هدومها وهي بتعيط والباب خبط ف فتحت ولقيته مالك في وشها سابته وراحت تلم باقي الهدوم.
مالك:بتعملي ايه
فيروز:اللي لازم يتعمل
مالك بدا يشيل الهدوم اللي بتحطها فسابتهم وجت تخرج مسك ايدها وقال:ورحمه ابويا وامي مهتمشي
فيروز:هتقعدني غص*ب
مالك:مفيش حاجة غص*ب عنك بس اهدي
فيروز قعدت علي السرير وحطت وشها في كفوف ايدها وهي بتعيط
مالك:انا اسف علي اللي هي قالته
فيروز بصت لمالك وقالت ووشها بقي احمر من العيا*ط:عندها حق.
مالك قعد علي قدمها وقال:حق ايه اللي بتتكلمي عنه يا فيروز
كل اللي قالته ده جنا**ن وبعدين انتي مش قاعدة لا في بيتي ولا بيت ملك ده بيت جدتي وهي مبسوطة بوجودك
فيروز:بردوا مش هفضل
مالك:لما اتجوزها امشي يا فيروز علي الاقل تكوني لقيتي شغل وظبتي حياتك ومفيش اي اعتر**اض
فيروز سكتت فقال:اغسلي وشك وتعالي تحت
بعد خمس دقايق
فيروز لقيت ملك واقفة جنب مالك
ملك قربت منها وقالت :اسفة
مالك:ملك
ملك:اسفه يا فيروز سامحيني
ملك بصت لمالك بمعني خلاص ومشيت بض*يق
فيروز:قولتلها ايه عشان تعتذر
مالك قرب من فيروز وقال:اني هتجوزك……
فيروز جت تمشي مسك ايدها وضحك وقال:خلاص بهزر متدا*يقيش
فيروز سكتت وهو قال:تعالي نتمشى شوية
فيروز جت تمشي فقال:هتطلعي ازاي
مالك رفع كارت الأوضة بتاعها فقالت:هاته يا مالك
مالك ابتسم وقال:بشرط
فيروز:واللي هو
مالك:تسيبيلي نفسك انتي عارفه انتي محتاجة ايه دلوقتي
فيروز سكتت فقال:مش انك تفضي دماغك بس لا ده انتي محتاجة تفر*قعيها
فيروز ابتسمت وهو مسك ايدها وقال:يلا
في مكان للبس
فيروز:جايبني هنا ليه
مالك قعد وقال:اللي اعرفه ان البنات لما بتضا**يق بتعمل Shopping وبعدين انا هساعدك وهديكي رأيي ولا مش كفاية
فيروز ابتسمت وهو اخد تيشرت وبنطلون واسع وقال:يلا جربي
بعد وقت
كانوا ماشيين بعد ما اشتروا حاجات بسيطة ومالك فجأة بص للفستان اللي لونه ابيض وشاور لها عليه
كان فستان ابيض وهادي
مالك بصلها وقال:ايه رايك
فيروز:حلو هاته ل ملك
مالك:ومين قال انه لملك ده ليكي……….

يتبع….

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية لتكن ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!