روايات

رواية لا تتركيني الفصل الثالث 3 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الفصل الثالث 3 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الجزء الثالث

رواية لا تتركيني البارت الثالث

رواية لا تتركيني الحلقة الثالثة

نعمان / انا هسيبكو مع بعض شويه
نعمان خرج وساب ساره المصدومه ومش عارفه تتصرف من صدمتها
ومن الناحيه التانيه سليم ال اتصدم من جمال ساره
سليم بهمس/ ده انا افتكرت عايزين يخلصو منها وخلاص ده ايه ده دي اجنبيه
ساره فضلت تتحرك حركات غربيه كده وبعدين وقفت مره واحده وقررت انها تتكلم
ساره اخدت نفس عميق وقالت/ انا عارفه
سليم قطع كلامها وقال/ انا اتجبرت علي الجوازه
دي من عشر سنين واتجبرت دلوقتي اني اجي هنا
علشان جدي وعايزه اعرفك اني بحب واحده في القاهره ومتفقين علي كل حاجه انا هاخدك تعيشي معايا في القاهره بس محدش هناك هيعرف اننا متجوزين خالص
علشان مكانتي الاجتماعيه هناك
ساره /علي فكره انا كمان مجبوره علي الجوازه دي
سليم / يبقي كده متفقين اعرفك بنفسي بقه
انا اسمي سليم بشتغل دكتور قسم الجراحه
وانتي
ساره بتباهي/ وانا الدكتوره ساره دكتوره في قسم الجراحه برضو
سليم بدهشه / مش معقول انا افتكرتك جاهله
ساره بغيظ/ جاهله
سليم مش مهم الكلام ده دلوقتي يلا بقه غلشان انا ورايا شغل كتير في القاهره ومش فاضي للعب العيال ده
ساره/ تمام يلا
سليم/ انا لازم امشي ياجدي علشان ورايا شغل مهم جداا
نعمان/ ماشي يابني وجهز نفسك خلال شهر هنعمل فرح كبير يليق بعيله النعمان
سليم / ان شاء الله ان شآء الله
منال بحزن/ خد بالك منها يابني دي ال طلعت بيها من الدنيا
ساره بعياط/ هتوحشبني اوي ياماما وانتي يامرات عمي هتوحشبني وداليا ختوحشني اوي اوي
داليا/ خد بالم منها ياسليم دي اغلي واحده عندي
دي المنوره بيتنا
ساره/ خد بالك من نفسك ياجدي انا هكلمك كل يوم
علشان اطمن عليك
ثنيه / خلاص متعيطوش بقه ده النهارده فرح
زغرطي ياختي منك ليها
ثنيه بفرحه/ وزعي شربااات علي البلد كلها يابت ياسعديه
انا مش عايزه بيت ميشربش من شربات فرح ساره
عايزه كل البلد تعرف أن جوزها رجع وخدها ويقطع لسان
ال يتكلم عليها كلمه عفشه
منال/ ايوه وادبحو الدبااايح وأطعمو كل الناس الغلبااانه
نعمان بضحك/ ايه براحه شويه انتي وهي
ثنيه بفرحه/ واه ياعمي خلينا نفرح من عشر سنين
مستنين اليوم ده وياما ناس اتكلمت في حق ساره
كتييير واحنا لازم نخرسهم
سليم/ يلا عن اذنكم بقه
ساره ودعت اهلها بحزن شديد وركبت العربيه مع سليم
وبدأت العربيه تبعد عن البيت وتبعد عن البلد كلها
سليم/ خليكي حريصه محدش يعرف ال بينا
ساره/ متقلقش انت أصلا مش هتشوف وشي كتير
سليم/ يبقي احسن برضو انك متخرجيش من ؤضتك
ساره بصتلو بغضب وقالت ومين قالك ان انا هتحبس بؤضتي انا هنزل الشغل علي طول
سليم / شغل ايه ان شآء الله
ساره انا دكتوره ياعني اي مستشفي تتمني اشتغل معاها
سليم بضحك/ بلاش الثقه الذياده دي مستشفيات القاهره
غير مستشفبات الريف
ساره/ مش هرد عليك
سليم/ يبقي احسن برضو
وصل سليم وساره البيت وساره اتفاجأت ببيت كبير جدااا زي بيتها في البلد بس ده بيت راقي جدااا
فريده/ حمدالله على السلامه ياسليم
سليم/ الله يسلمك ياماما دي ساره
فريده/ هو جدك عمل ال في دماغو برضو
سليم/ فتره مؤقته وهتعدب ياماما المهم الموضوع
ده يفضل بينا وخلي عامر يمسك لسانو شويه
عامر بضحك/ انا سمعت اسمي
عامر بغمز/ مين القمر دي
عامر بغضب/ احترم نفسك ياعامر دي ساره بنت عمك
سليم
عامر بفرحه/ ياااه أخيرا بقه لينا قراايب انتي تقعدي معانا علي طول بقه
ساره بضحك/ شكراااا
عامر بضحك/, وكمان شكلك رقيقه قولي انك مش مرتبطه
سليم بنرفزه/ عامر ساره مراتي يادكتور
عامر بتمثيل الزعل/ باخسااره بس مش مشكله
المهم انها متطلعش من ايدينا
سليم/ عامر الموضوع ده ميطلعش بره البيت ده
حتي الشغالين ميعرفوش بالموضوع ده
عامر/ حاضر يابوس
فريده / انا هطلع ؤضتي وانتي يابنتي تعالي اوريكي ؤضتك
ساره/حاضر ياطنط
ساره مشيت ورا فريده لغايط اما وصلت لباب الاؤضه
فريده/ دي رضاك
ساره/ انا عايزه اقول لحضرتك حاجه
فريده/ اتفضلي
ساره/ انا عارفه اني انا جيت وبوظط كل ترتيباتكو بس
متقلقيش انتو مش هتحسو بوجودي انا ان شاء الله من بكره هروح المستشفي
فريده/ليه انتي تعبانه ولغ حاجه
ساره/ لا ياطنط انا دكتوره وبكره هستلم شغلي
فمتقلقيش مش هتشوفي وشي خالص
فريده/ يابنتي متقوليش كده انا عارفه ال الوضع
صعب عليكي انتي وسليم
ساره/ كل حاجه هتعدي ياطنط متقلقيش
فريده/ هسيبك ترتاحي بقه
ساره دخلت ؤضتها الجديده وكانت ؤضه كبيره جدااا
ولونها بينك في ؤوف وايت الالوان ال هي بتحبها
ساره فضت شونطها كلها وفتحت اللاب توب بتاعها علشان تشوف معاد المستشفي ال هتشغل فيها وبعديها نامت نوم عميق
في صباح تاني يوم سليم صحي في نفس معادو
ولبس ونزل غلشان يفطر
فريده،/ صباح الخير ياسليم
سليم/ صباح الخير ياماما
فريده/ اومااال فين ساره
سليم/ تلاقيها نايمه
فريده/ لا مش في حياتي ؤضتها ومش في البيت خالص انا افتكرتها قالتلك انها خارجه ولا حاجه
سليم بغضب/ مقلتلبش حاجه وبعدين ازااي تخرج من
غير ازن كده
فردوس/ هي سابت الورقه دي ياسليم بيه
سليم مسك الورقه وقرأ ال فيها( صباح الخير انا متعوده اني قبل مخرج اخد الاذن من جدي بس جدي مش هنا
فكتبت الورقه دي علشان انا وعدت طنط ووعدتك اني
محدش هيشوف وشي في البيت ومتقلقوش انا في المستشفي )
فريده/ الحمدلله طلعت في المستشفي
سليم بغضب/ انا لازم اضع معاها حدود بس لما ارجع
من الشغل سلام ياماما
فريده/ مع السلامه ياحبيبي
****************************
ياسر / انتي دكتوره ساره سليم
ساره/ ايوه يافندم
ياسر/ السي في بتاعك والدكتور سامي بيقول
فيكي اشعااار
ساره بإبتسامه بسيطه/ دكتور سامي هو ال معلمني كل حاجه وانا واخده من تلامذيتو
ياسر/ انا عارف دكتور سامي كوبس وعارف انو مش
يمدح حد بسهوله
،ساره/ ان شاء الله اكون عند حسن ظن حضرتك
ياسر/ للاسف انتي هتشتغلي مع دكتور سليم اكبر
دكتور جراحه في القاهره يعتبر وهو ال هيكتب فيكي
التقرير وانا متأكد انو هيكون في صالحك
ساره/ ان شآء الله
ياسر/ روحي دلوقتي علي مكتب سليم هتلاقي في
الدور التالت وانا هبلغو بوصولك
في مكتب سليم
سليم بغضب/ هتكون راحت غين ياعني هي
اي مستشفي هتقبلها بالسهوولع دي
قطع تفكير سليم صوت التليفون
سليم/ ايوه يادكتور ياسر
ياسر/ الدكتوره وصلت النهارده ودقيقه وتبقي
قدامك
سليم/ مش قولتلك ان محدش يضيع فرصه زي دي
ياسر/ شكلها شاطره جدا علي فكره
سليم/ هنشوف هنشوف
ياسر / اوكي سلام
سليم قفل مع ياسر وسمع صوت دقات علي الباب
سليم/ ادخل
ساره فتحت الباب ودخلت ولسه هتتكلم اتفاجأت لسليم
سليم بصدمه/ انتي بتعملي ايه هنا انا مش فضيلك
خااالص اي ان كان المصيبه ال عملاها انا مليش
علافه ببكي وبعدين عرفتي مكتبي منين انتي
اتفضلي علي البيت دلوقتي علشان مش فضيلك
ساره/ اديني فرصه اتكلم
سليم/ اتفضلي
ساره/ أولا انا لو عامله مصيبه زي مبتقول انت
اخر واحد هفكر الجألك
سليم بضحك/ اومال جايه ليه
ساره/ انا الدكتوره الجديده الدكتوره ساره سليم
سليم بصدمه/ نععععغم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!