روايات

رواية كان القصاص حبها الفصل الخامس 5 بقلم شروق السيد

رواية كان القصاص حبها الفصل الخامس 5 بقلم شروق السيد

رواية كان القصاص حبها الجزء الخامس

رواية كان القصاص حبها البارت الخامس

رواية كان القصاص حبها
رواية كان القصاص حبها

رواية كان القصاص حبها الحلقة الخامسة

جويرية بصدمة: ييعني اانت مكنتش في وعيك
‏ ‏ادم بتوتر: انا انا وقتها كنت واعي
‏جويرية بصدمة: اية انت تقصد اان اللي حصل كان ببجد
‏ ‏ادم بسرعة: جوري اسمعيني للاخر انا كنت رايح اكلم بابا علشان اجي اتقدملك هو وقتها مكنش يعرفك او حتي يعرف انتي بنت مين بس قبل مكلمة سمعته وهو بيكلم نيرة
‏ ‏جويرية: مش فاهمة وبعدين انت مكنتش طايقني وقتها بعد ماخسرت صفقة الشركة اليونانية بسببي

‏ ‏ادم: لما عرفت إنهم ناوين يعملوا كدا عملت مقدرتش
‏منكرش إني كنت عايز انتقم منك باي طريقة علشان إهتانتك ليا وقتها وكنت بعمل اي حاجة علشان ادمرك بس انتي اعترفتيلي بحبك وانا كنت بدور علي اي طريقة اكسرك بيها وقلتلك علي الحفلة وقتها انا كان كل هدفي اهينك واكسرك بس
‏جويرية بسخرية:بس اية هة ضيعتني علشان انت”قام ملوش اي اساس من الصحة
‏ادم بحب: جوري انا بحبك بجد والله بحبك كنت اناوي اخد حقي منك بس حبيتك ومقدرتش والله العظيم حبيتك بجد
‏جويرية بسخرية: هههههه علي اساس اعترفتيلي بحبك قبل كدا اية اللي غيرك
‏ادم بحزن: كنت غبي كنت بحاول اقربك مني علشان اكسرك معرفش وقتها اني كنت بغرق في حبك واول مسمعتهم بيتكلموا ويخططوا

 

 

‏عملت ‏زي ما هما عايزين بس بطرقتي روحت نفس الشقة بس الشباب كانوا تبعي بس والله العظيم محد فيهم لمسك انتي بعد مشربتي العصير ودخلتي الاوضة الشباب دخلوا وراكي وانا معاهم ويادوب بيقربوا منك انتي فضلتي تصرخي واغمي ليكي وقتها هو دا كل اللي حصل والله العظيم محد فيهم قربلك
‏جويرية بدموع: يعني انا لسة زي ما انا صح طيب لية بتعاملني كدا ولية مقولتليش من الاول لية وهمتني بحبك
‏ ‏ادم: انا والله حبيتك بجد كنت بتعامل معاكي كدا علشان خايف عليكي إياد مش هيسكت
‏ ‏جويرية: انت مالك ومال إياد انت مش اتجوزتني خلاص اية اللي دخل إياد
‏ادم: إياد هو السبب هو اللي بعت نيرة لابويا وكمان بيخطط لقت”لك
‏جويرية بسخرية: اه حبيبة القلب
‏ادم: والله كل كلمة قالتها كانت كذب انا حتي مكنتش اعرفها إياد ابن عمك هو اللي عرفني عليها بس والله ماحبيت قبلك ولا هحب بعدك
‏جويرية: وطبعا إياد ابن عمي هيقت”لني علشان ينتقم منك صح
‏ادم: صح
‏جويرية: وتلاقيه حاطط خدم في البيت تراقبك صح
‏ادم بستغراب: اه فعلا
‏جويرية بسخرية: ما انا بقول سارق الكلام دا من انهي رواية يادم
‏ادم: والله العظيم مبكدب عليكي تعالي معايا وهثبتلك
‏جويرية بعناد: انا مش هروح معاك في مكان طلقني وريحني منك بقا انا مبكرهش في حياتي قدك
‏ادم بغضب: جوري متختبريش صبري اياك اسمع الكلمة دي تاني فاهمة تعالي معايا يلا وسحبه من يدها متوجهة الي فيلا محيي التهامي
‏ادم بصوت عالي: إياااد إيااااااد
‏جويرية بغضب: انت جايبني هنا ليية وبعدين إياد اية اللي هجيبة هنا
‏إياد بخبث: اية دا انت اللي جابك هنا ياصديقي العزيز
‏جويرية: إياد انت بتعمل اية هنا ‏وفين بابا

 

 

‏إياد بشر: مفيش غير إياد وبس انا بقيت المالك لكل الاملاك دي
‏جويرية بصدمة انت بتقول اية انت اكيد مجنون بابا باااابااا
‏محي بتعب: انا هنا يابنتي
‏جورية بدموع ركضت لوالدها: بابا حبيبي مالك اانت كويس
‏محي بتعب: روحي مع ادم يابنتي هو الوحيد اللي هيقدر يحميكي
‏جويرية بصدمة: بابا انت بتقول اية واية اللي إياد بيقولة دا
‏محي موجها حديثة لأ ادم: خدها يادم ومتنساش وعدك ليا
‏ادم: جوري عرفت الحقيقة ياعمي انا مقولتلكيش لما سبتك في المستشفي تغيري ابوكي كلمني حكالي كل حاجه عن إياد وقولتلة الحقيقة ووعدتة إني احميكي لاخر نفس فيا
‏جويرية: يعني انت عارف كل حاجة يابابا
‏ادم: ابوكي عارف كل الحكاية من الاول علشان كدا وافق علي جوازي منك انا مكنتش اعرف موضوع إياد غير من ابوكي علشان كدا مروحتكيش الفيلا نيرة دلوقتي اتقبض عليها انا سلمت كل حاجه تدينها عي وإياد للشرطة وزمانها جاية دلوقتي
‏إياد بصدمة: انت بتقول اية…… سلم نفسك يإياد ياتهامي قبضة عليها الشرطة
‏إياد بجنون: لا مش هيحصل ابدا سبوني سبوني هقت”لك يادم هقت”لك
‏ادم بسخرية:كان غيرك اشطر ياشاطر اه صحيح كل أملاك عمي رجعتلة الورق اللي معاك بلة واشرب ميتة
‏إياد بجنون: هقت”لك ياااادم صدقني الحكاية مخلصتش هنااا مخلصتش واخذتة الشرطة
‏جويرية بجمود: التمثلية خلصت طلقني
‏ادم وهو يضغط علي يدية: عمي انا كدا نفذت اتفاقنا
‏محي: مش عارف اشكرك ازاي حكاية الورق المزيف دي الحمدلله إني عرفت الحقيقة وبدلت الورق شكرا يابني
‏ادم: ولا يهمك يابني يلا ياجوري
‏جويرية: مش همشي معاك ومتقولش جوري مفهوم
‏ادم: تمام الفيلا هنا كبيرة وهتسعنا

 

 

‏جويرية بغيظ: انت عايز اية مش هرجع معاك
‏ادم بحب: والله العظيم بحبك كل اللي كنت بفكر فية هو إزاي احميكي منهم
‏جويرية بدموع: انت كذاب
‏ادم: والله بحبك ومحبتش قدك صحيح كنت خايف في البداية اتجوزك من نيرة وشرها وإياد لحد يأذيكي بس والله العظيم انا بعشقك مش بحبك
‏جويرية: انا كمان بحبك علي فكره
‏ادم بفرحة: اية قولتي اية عديهااا تاني
‏جويرية: بحبك
‏ادم بجنون: لا بعد اذنك بقا ياعمي تعالي وحملها وسار بها لغرفتها وغرقوا في بحور عشقهم
‏#تمت
‏”تمنيت لقائنا منذ المرة الاولي الذي اعترفت لكِ بحبي وها قد تحققت امنياتي وصرتي عشقي جويرية الادم “

الرواية كاملة اضغط على : (رواية كان القصاص حبها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!