روايات

رواية قمر الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رانيا حمدان

رواية قمر الصقر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رانيا حمدان

رواية قمر الصقر الجزء التاسع والعشرون

رواية قمر الصقر البارت التاسع والعشرون

رواية قمر الصقر الحلقة التاسعة والعشرون

صقر. الف مبروك يا صحبي مش هقولك غير كده هي كويس بس الزمن اللي عمل فيه كده وهي عايزه فرصه ربنا يتمم على خير يا صحبي
سليم بفرح . الله يبارك فيك يا كبير الساعه ٨ هنروح بيت نريمان وعايزك جنبي انت والمدام طبعا
صقر. أن شاء الله ياصاحبي
قمر. اي في ياصقري
صقر. سليم هيتجوز ونروح الساعه ٨ عند بيت نريمان
قمر. الف مبروك يا روحي
بعد واقت في بيت نريمان اتفق على كل حاجه ونريمان كانت فرحنا من جوه بس مش مبين وبدأ في تحضير الفرح
تاني يوم
قمر صحيت وكان بتلعب في شعر صقر

 

 

صقر. صباح الخير على قمري
قمر. احلى صباح على عيونك ياروحي
صقر اتعدل وخد قمر في حضن قمر باست خده ورجعت لحضنه تاني صقر انا خايفه ومش عرفه لي هو انت ممكن تبعد عني ممكن تمل يعني
صقر :امل اي يا هبله انتي هو في حد بيمل من قلبه وعقله مع بعض انتي قلبي لو طلعتي انا اموت بعديها وبالنسبه للخوف طول ما انا بتنفس في الحياه عوزك تطمني دايما
قمر. بعد الشر عليك انا مش بطمن غير وانا معاك اصلا
صقر حضنها بقوه. عرفه انا بتمني يكون في بيبي شبهك كده ويكون منك انتي ياقمري ويكون شبهك
قمر. أن شاء الله ياروحي مفيش دقايق و
قمر دخلت الحمام جري وفضلت تستفرغ صقر برا قلقان وبعد فتره فتحت قمر الباب وطلعت دايخه وفوطه علي بؤها
صقر مسك ايدها وقعدها علي السرير :في ايه حسة بأيه ياروحي
قمر :مفيش انا كويسه انا وخده برد
صقر :بس دا مستحيل يكون دور برد
قمر بستغراب :في ايه
صقر. استفرغتي كتير وشك اصفر تعالي نروح لدكتوره

 

 

قمر. انا كويسه ياروحي يلا ننزل تحت
قمر سرحت في كلام صقر هي ممكن تكون حامل
عند سليم
سليم. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
نريمان بتتكلم في الفون بكسوف. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سليم بحب. طمنيني عنك ياجميل
نريمان ببتسامه :الحمدلله بخير اخبارك انت اي
سليم. الحمدالله وبقيت احسن لم سمعت صوتك
نريمان. دايما يارب تكون احسن
سليم. هعدي عليكي عشان تجهزي الكوافير والفستان
نريمان. تمام
عند ادم ومليكه
ادم. ملاكي انا رايح الشركه
مليكه. وانا جايه معاك
ادم. جاي فين ياروحي
مليكه. معاك انت
ادم. بس ياماما مفيش شغل تاني
مليكه. نعم ياعيوني لا يابابا انا هروح معاك طبعا ولا عايز البت سها تخدها منه ولا اي
ادم. وانا مالي بسها ولا غيرها اقعدي هني ذاكره عشان امتحانات ياشاطره لحد ما اجي
مليكه. طب
صقر. قمر انا رايحه الشركه عايزه حاجه
قمر. لا ياروحي انا هذاكر عشان الامتحانات قدامه اسبوع
صقر. ماش ياروحي خلي بالك من نفسك
قمر. حاضر
مرات الايام بدون أحداث جديد وجي يوم فرح سليم ونريمان
سليم صحي من النوم علي صوت المنبه كانت الساعه 9 الصبح قام واتصل نريمان
نريمان بتوتر :صباح الخير
سليم بحب :صباح الورد علي اجمل عروسه صحيتي ولا لسه
نريمان اتعدلت علي السرير وقعدت :ايوا لسه صاحيه حالا
سليم :ماشي يا قلبي قومي كدا صحصحي وجهزي نفسك وهاجي اخدك الساعه 12

 

 

عند صقر وقمر
صقر. قمر حضري الفطار لحد ما اخد دوش عشان هروح ل سليم
قمر. بس انا عايزه اروح الكوافير الأول
صقر. هوديك وبعد كده هروح ل سليم بس يلا بسرعه
قمر. حاضر
بعد وقت
سليم. خدي بالك علي نفسك ولو حص حاجه كلميني وانا علي الساعه 8 هكون عندك
نريمان نزلت :ماشي يلا باي ودخلت علي الكوافير
بعد ساعات مليكه وقمر كانو لبسين الفساتين اللي عباره فستان قمر لونه الأحمر منفوش شويه من تحت وبحزام وجزمه بكعب لونه اسود وطرحه سوده
مليكه كانت لبسه فستان اسود سامبل اووي وطرحه دهبي ولبسه طوق وجزمة شفافه
كل واحد جي خد مراتو
سليم نزل من عربيته دخل الكوافير لقي نريمان وقفه وقمر ومليكه جنبها راح عندها ببتسامه واتصدم من جمالها
سليم بحب. هتموتيني من جمالك اي الحلوه دي
نريمان بكسوف. عيونك الحلو
عند ادم ومليكه
ادم. اب اب اي الجمال ده كله بقلك اي
مليكه. اي
ادم. يولع الفرح تعالي على بيتنا
مليكه. ادم بطل قله ادب ويلا بين
عند قمر وصقر
صقر بغمزه راح حضنها :دا انتي بطل بطل يعني
قمر. طول عمري بطل ياصقري
صقر. طب يلا ونشوف البطل في البيت
في القاعه كانت كبيره جدا
صقر اخد سليم في حضنه :الف مبروك يا بطل

 

 

سليم حضنه :الله يبارك فيك يا غالي وحضن
ادم حضنه . مبروك يا عريس
سليم. الله يبارك فيك يا صحبي
سليم ببتسامه وهمس جنب ودنه :بحبك
نريمان بصت ليها ومش مصدق نفسه
سليم ونريمان رقصه سلووو
علي اغنيه حاله حب
سليم قرب منها وحضنها برقه وشالها ولف بيها بحبك
نريمان بصت عليه بحب :انا محظوظه بيك كنت مفكره ان لما اتجوز هتجوز حد ميحبنيش وعادي بس ربنا كرمني بيك
سليم باس ايدها :وانا بحبك يا قلب سليم
واخيررررررا انتهي اليوم
سليم مسك ايد نريمان وراح بيها علي العربيه والكل اخد مراته وروح والرجاله مشين ورا سليم وبيزمرو وبيزفوه علي الطريق
في فيلا سليم
كانت الفيلا كله زينه وشكله حلوه جدا
نريمان. الفيلا تحفه جدا ياسليم
سليم. عيونك اللي حلوه
نريمان.. شكرا
سليم. في واحده تقول ل جوزها شكرا يوم فرحهم
نريمان. مال اقول اي
سليم. تعالي وانا هقولك…….

 

 

بعد فتره مليكه وقمر بدا الامتحانات وصقر مش سايب قمر ودايما بيسعد في المذاكره ونريمان اعترفت ل سليم ان هي بتحب وقمر ومليكه ناجحه في الكليه
قمر. صقر ياصقري
صقر. اممم
قمر. وجــودك ـ فــــي حيـــاتــي شــئ صعب يتوصف
وانـــي ادمــنت حــبکــ كــ شــخص ادمـن هـروين ولا يسـتطيع ان يتعـالج
صقر. احببتك كحياة والحياة لاتنتهي الا بالموت
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!