روايات

رواية قلب يونس الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة

رواية قلب يونس الجزء العاشر

رواية قلب يونس البارت العاشر

قلب يونس
قلب يونس

رواية قلب يونس الحلقة العاشرة

فجر بدموع صرخت في وش يونس…هو اللي انا شايفه ده بجد …هو انت بتتجوز عليه …هي عيني شايفك فعلا …ولا انا اتعميت…

يونس بهدوء…اللي انتي شايفه ده بجد …

تمارا قربت من فجر …شوفتي بقي اهو في الاخر سبك ورجع لحضني….شوفتي انا اللي كسبت …

فجر بدموع قعدت في الأرض …يونس طلقني…طلقني …

يونس بهدوء …لا مش هطلقك …
وقاعد وتمارا قعدت جمبه…

فجر قمت وقربت من يونس وبكل قوتها ضر بته قلم …القلم ده علشان كسرت قلبي القلم ده علشان تعرف اني مش ضعيفه …القلم ده هيعرفك مين هي فجر …انا فجر اللي عمري ما اتكسر ولا اهين نفسي علشان راجل …خليك عارف مين هي فجر…

يونس كان مصدوم …
وتمارا نفس الوضع …

فجر قربت من تمارا …انا هعرفك ازاي تاخدي حاجه مش بتعتك …
وفي اللحظه دي كنت تمارا في الأرض وفجر بتضر ب فيها بكل قوتها …..
فجر كنت بتصر خ بدموع ….انا مستحيل اسيب حقي بعد النهارده انا تغيرت وتدمرت …انا بقيت طحم انسان …كسرتني والحياه كمان قالت خدي كمان وكمان …
وفضلت تضر ب تمارا لحد ما تمارا فقدت الوعي…

 

 

 

وكل ده ويونس وقف يتفرج….

يونس بهدوء …خلصتي ..كده قلبك ارتح..

فجر بدموع…لا …قلبي بينز ف من الوجع اللي فيه ….

يونس قرب من تمارا وشالها…ومسك ايد فجر بالعافيه …وخرج من القاعه …

فجر كنت بتصر خ …سيبني …بقولك سيبني …عايز مني ايه بعد ما اتجوزت عليه وانا مخطوفه…

يونس قرب منها بهدوء بعد ما ركب تمارا العربيه وهي فاقده الوعي …
يونس بدموع ….عايز ده (وكان بيشور علي قلبها …)لاني عملت كل ده علشانك وعلشان ده يفضل ملكي وعلشان ده يفضل صافي من اي وجع واي حزن …

فجر بدموع….بقيت تخبط علي قلبها …علشان ايه …سمعني تاني كده …علشان ده يفضل من غير وجع ازاي …وانت بتتجوز غيري …من غير حزن ازاي ….وانت بتظلم قلبي اللي حبك ….اااااه منك وجع بتكسر فيه …وااااااه منك حب كسرتني …وحطمت اللي بقي من حياتي …هو ده لسه بيحبك ليه وانت قاعد تكسر فيه …يونس ….انا بكر هك…

يونس بدموع قرب منها …وانا بحبك …وحضنها اوي …

فجر بدموع بقيت تزق يونس بعيد عنها …ابعد عني حضنك ده مبقش من حقي دلوقتي ….قلبي ده بقي بيكر هك…

يونس كان مسك فجر جامد وحضنها اقوي …والله كل ده علشانك …والله علشانك …

فجر بدموع…ازاي علشاني ازاي بتتجوز عليه علشاني وانا مخطو فه …

يونس بدموع ….اديني فرصه وانا افهمك …

فجر بدموع…اخر فرصه يا يونس …احكي ….

يونس بدموع …هو اسبوع …هتعيشي فيه معايا وفي البيت ومعانا تمارا …علشاني دي اخر فرصه …

فجر بعدت عن يونس بسرعه …انت مجنو ن…عايزني اعيش معاك انت وهي في بيت واحد اسبوع كامل …من غير ما اعرف السبب …

 

 

 

يونس حضنها …اخر فرصه …علشاني وعلشان قلبك …

فجر بضعف ….ماشي …اخر فرصه …

يونس حضنها …بحبك ..


يونس اخد فجر وتمارا ورواح البيت …
..
فجر داخلت اوضتها هي ويونس ….

ويونس داخل تمارا اوضه تانيه ورش عليه مياه …

تمارا بدموع …شوفت يا يونس المتو حشه دي عملت فيه ايه ..

يونس بضحك…تستاهلي ….

تمارا بدموع…استاهل ازاي …هو انت نسيت حبنا …

يونس بضحك…حب مين …انا عمري ما حبيت غير فجر …انتي كنتي مجرد وهم…

تمارا قربت من يونس وحضنته…بس انا حبيتك …

يونس بعد عنها …بقولك ايه في حدود من هنا ورايح في التعامل معايا فاهمه …

تمارا بدموع مزيفه…ازاي هو انت مش جوزي …

يونس بضحك….تصدقي ضحكتني من غير نفس جوز مين يا ماما …انتي نسيتي اتجوزتك ليه وعلشان ايه…خليكي دايما فاكره انتي هنا ليه وعلشان ايه …

تمارا قربت من يونس ..بس انا بحبك …

يونس بضحك…بس يا تمارا كفايه كدب …
وطلع من الأوضه…….
وقعد في الصاله قدم التلفزيون….

 

 

 

فجر وقفت علي باب الاوضه تبص علي يونس ودموعها بتنزل بصمت ….من وجع قلبها ومن وجع روحها علي حبيبها…فجر بتحب …فجر بتعشق ….
فجر بتعشق يونس عشق الاروح ولا مفر من عشق الاروح ..

دق قلب عاشق فلا مفر من الحب آلا إليه 🥺❤️…
فجر نفسها تجري علي حضن يونس …وتقولوا اللي في قلبها ..وأنها مش عايزه من الدنيا غير حضنه …مش عايزه غير كلمه بحبك …مش عايزه حاجه ولا حد غيرو …
بتحب ..والحب وجع …قلب ..وروح …الحب دموع …واااااه منك حب…
..
مره واحد لقت تمارا خرجه من اوضتها ولبسه…لبسه من غير هدوم 🤐🤐…..

فجر وقفت مصدومه …وساكته…

(فجر هتتفرج..وبس ولا )


تمارا قربت من يونس بابتسامه خبيثه…يونس …يونس …مالك سرحان في ايه …

يونس …ولا حاجه …عايزه ايه ….

تمارا قربت من يونس وقعدت علي رجله …
وفي ثانيه كنت في الأرض …يونس بعدها عنو جامد وقعت في الأرض …

يونس بغضب …انتي ازاي تقعدي علي رجلي …

تمارا بدموع مزيفه…علشان مراتك وبحبك …

يونس بعصبيه …ابعدي عني احسن ليكي ….

في نفس الوقت …جات فجر …وكنت لبسه فستان قصير وجميل وقعدت علي رجل يونس…وحضنته..

 

 

 

فجر بدلع …يونس …

يونس بحب ….نعم يا قلب يونس….

فجر بدلع …رجلي وجعني شيلني لحد الاوضه …

يونس بضحك….حاضر …

فجر بفرحه….يلا …

يونس شال فجر وداخل بيه الاوضه كل ده وتمارا هتمو ت من القهر ..(انا كا فيروزه فرحت فيها جدا تستاهل 😂)..

في الاوضه…
يونس نزل فجر …

يونس بحب….ايه القمر ده يا ست البنات 😉…

فجر بغضب …بلا قمر بلا ز فت….

يونس قرب منها بحب …طيب تعالي هنا وقفه بعيد ليه …

فجر بغضب …اطلع بره عايزه انام ….

يونس بضحك…بجد …

فجر راحت ناحيه الباب ….اتفضل اخرج بره يلا …

يونس قرب منها وحضنها جامد… بس انا عايز افضل هنا معاكي .. انتي

قبل يونس ما يكمل كلموا ….كنت فجر بتصو ت ….الحقوني يا ناس بيتحر ش بيه …يالهوي…..هو مفيش

يونس حط ايدو علي بوقه…يخربيت الفضيحه …في ايه يا قلبي…

فجر بدموع…كلو ك ل ب ..

يونس بستغراب…..بتقولي ايه ….

 

 

 

فجر بدموع….قلبك ده يارب يكلو ك ل ب ….علشان حب غيري …

يونس بضحك.. واهون عليكي …

فجر بدموع….اه …

يونس بضحك…من وراه قلبك يا حلو انت يا حلو …..

فجر بابتسامه.. يلا اخرج بره علشان هنام…

يونس بابتسامه… واهون عليكي اروح انام مع تمارا …

فجر بتفكير …نام هنا بس علي الارض …فاهم …

يونس بابتسامه….حاضر ….

فجر طلعت علي السرير ونمت …

ويونس نام علي الأرض ….

تاني يوم الصبح فجر صحيت لقيت نفسها في حضن يونس …

فجر بكسوف….انت يا ز فت. نايم جمبي ليه…

يونس بضحك….لسانك طول يا قرده هانم …

فجر بعصبيه…انا …

يونس بضحك. ايوه ..وبعدين قومي من جمبي احسن بتكسف. ..

فجر قمت جري علي الحمام ويونس فضل مكانه يضحك…
يونس طلع من الأوضه وراح المطبخ …
لقه تمارا بتحضر الاكل …

تمارا بابتسامه…صباح الخير يا قلبي …

يونس ….صباح النور ..

فجر بعصبيه….ما تقولها بحبك احسن قدمي .. علي بره …

تمارا بابتسامه خبيثه….وفيها ايه لما يقولي يا بحبك مانا كمان مراته…

فجر مسكت يونس من ايدو …وخرجوا من المطبخ …

 

 

 

فجر بغيره.. وقف بتتكلم معها ليه …فاهمني …

يونس بضحك….هو صباح الخير ده كلام .. انتي بتغيري عليه يا بطه …

فجر بغضب .. اغير ايه بس ..
ومشيت علي اوضته….

بعد ساعه خرجت لقيت😳😳

فجر بصدمه. ..

تمارا..

يونس..

البارت انتها والحكاية خلاص في النهايه…..
البارت مجنون والحكاية مجنونه بس مختلفه ….انا حابه كده ..

رايكم يهمني وبيفرحني حابه اعرف رايكم في الحكايه …..

وشكرا لكل حد علق تعليقك كويس …
وحابه اعرف اللي مش عجبه الروايه بيعلق ليه …
الروايه مش ممله من وجهه نظري.. ولا وحشه وده من وجهه نظري….علشان كده مكمله فيه .

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية قلب يونس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!