روايات

رواية قلب مظلوم الفصل الثالث 3 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم الفصل الثالث 3 بقلم سحر خالد

رواية قلب مظلوم الجزء الثالث

رواية قلب مظلوم البارت الثالث

رواية قلب مظلوم
رواية قلب مظلوم

رواية قلب مظلوم الحلقة الثالثة

صدمه امل كانت صدمتها كبيره قوي وقفت مكانها ما قدرتش تنطق ولا تتكلم قرب اركان منها لما الاقيها واقفه ساكته ما بتقولش حاجه وهو كمان اتصدم لما لقي حنين قدامه
بص ل امل وهو بيقول….. ادخلي انتي
دخلت
و بصت بسعاده وهي بتقول ……وحشتني بقي كده ترجع مصر وما تقوليش جئت امتى بقى ده انا عرفت بالصدفه من اسر ان انت رجعت وحشتني قوي يا اركان ..
اركان بتوتر حاول يبعد وهو بيقول…… خلينا نتكلم الاول يا حنين
حنين بابتسامه….. اه نتكلم يا حبيبي بس خلينا ندخل عشان انا تعبانه قوي ومش قادره اقف اكثر من كده قلت لك 100 مره ركب اسانسير في ام العماره دي رجلي اتكسرت
قالت الكلامها وهي بتدخل وقعدت

 

 

وبصت ل اركان …….هي فين البنت اللي فتحتني شغاله جديده دي يا اركان والله فرحت قوي اهي تنظف لك الشقه شويه هي فين تجيب لي كوبايه ميه عطشانه قوي
اركان……حنين امل تبقى امراتي
ضحكت علينا وهي بتقول ……انت بتهزر مراتك ازاي
بعد كده بصت لاركان بصدمه وهي بتقول…. انت اتجوزت اركان يعني انت ده كله كنت بتضحك علي
اركان …اهدى بس هاقولك كل حاجه
حنين …..ظهتقول ايه هتقول انك اتجوز واحده تاني كل ده بتوعدني بكداب وكلام فاضي ورحت اتجوزت واحده غيري
اركان…..حنين انا ماحبيتش ولا احب غيرك صدقيني بس دي كانت ظروف وما قدرتش ارفض
حنين بغضب وزعل. ……. بعد اذنك يا اركان انا لازم امشي
مسكها اركان بسرعه من ايديها وهو بيقول…. تمشي تروحي فين انتي اتجننتي مستحيل اسيبك وانتي زعلانه كده… لازما نتكلم واحكي على كل حاجه
قال كلامه
ما اخدش باله من اللي كانت واقفه وراء الحيط سامعه كل حاجه بقلب💔💔 مكسور قطع صغيره حاسه انها مش قادره خلاص تعبت من كل حاجه حاسه انها جوه عاصفه كل ما تمسك في حاجه على امل انها تنقذها تلاقي نفسها دخلت جوه عاصفه دي اكتر واكتر حتى اركان اللي كانت حاطه امل كبير انه ينقذها حتى اركان اللي كانت بتحبه من زمان ونفسها هو كمان يبادلها الحب مش حاسس بيها دخلت اوضتها وقفلت الباب مش عايزه تسمع اكتر من كده مش عايزه تسمع وهو بيحكي لها على انه يتزوجها عشان يحمي شرف العيله
وانها بتصاحب رجاله وعن وعن وعن قفلت الباب رمت نفسها على السرير بحزن الشديد
بعد فتره لقيت الباب اتفتح ودخلت حنين وهي بتبص لها بشفقه كرهت نفسها اكثر قربت حنين وقعدت وهي بتقول……. انا حاسه بيكي ومش متضايقه صدقيني ماتخافيش انتي هتفضلي هنا لحد ما كل الامور تهدى وبعد كده يبقى تطلقي انتي واركان انا عرفت خلاص ان اتجوزك عشان ينقذك
قالت كلامها وكان اركان واقف وسامعها

 

 

خرج اركان من الاوضه بصيت حنين لامل بصه تانيه خالص بصه مليانه كره وحقد وهي بتقول لها ……بس هتقعدي هنا زيك زي اي خدامه اوعي تفكري ولا تبص بصه واحده بس ل اركان ده ملكي انا انتي فاهمه اعرفي حدودك كويس عشان انا عيني عليك طول ما انتي هنا …
قالت كلامها
وخرجت وقفلت الباب ورائها بعنف اما امل فبصت على الباب بنظرات تانيه خالص وقررت انها تلاعب حنين زي ما بتلاعبها مش هي تحدتها تستحمل بقى واركان اللي مش طايق يبص في وشها ده هتخليه خاتم في صباعها يستحمل بقى وساعتها هترميه بره حياتها بكل سهوله اما توريه ان الظلم وحش وان الحب من طرف واحد اوحش وان الغيره والظلم ممكن يغيروا الملاك للشيطان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب مظلوم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!