روايات

رواية قلب على الطريق الفصل السادس 6 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الفصل السادس 6 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الجزء السادس

رواية قلب على الطريق البارت السادس

رواية قلب على الطريق الحلقة السادسة

بعد مرور نصف ساعه خرج الدكتور وعليه علامات الحزن:الانسه هند فقدت كميه دم كبيره وانقذنا حياتها بصعوبة ٢٤ ساعة الجايين لو مروا علي خير هتبقي عدت مرحلة الخطر
ادهم بصدمة:ايه ***!
شاكر :متقلقش يا بيه هتبقي كويسه
ادهم بعصبية وصوت عالي :كلوا بسببك انت كنت فين يا حيوان وهي بتموت نفسها انت عارف ان وقتي بفلوس ومش معايا الوقت الكافي للعب العيال ده
سميره:ادهم وطي صوتك احنا في المستشفى وملوش لازم الكلام ده دلوقتي
منال:ادهم بيه احنا مجهزيين كل حاجه ولو هي فاقت ممكن تاخدها من غير فرح عشان وقت حضرتك
ساره كانت في البيت بتعيط ومش عارفه تعمل ايه يارب الجوازه دي متمش
وفجأة تلفونها رن لقت ادهم
ساره :الوو ….
ادهم : هند يا ساره انتح***رت ودلوقتي هي في المستشفى
ساره بفرحه وخبث :طيب هي ليه عملت كده شكلها مجنونه خلاص اتجوز وحده تانيه بقي
ادهم:انتي بتقولي اية يا ساره اقفلي دلوقتي
ساره قامت ترقص من الفرحه عشان هند سمعت كلامها
ايوه سمعت كلامها هي اللي اتصلت علي هند
ادهم راح لسميره :ماما ياله عشان هنروح
سميره :ماشي ياله
ادهم :شاكر لو حصلها حاجه مش هرحمك فاهم
منال بسرعه :لا متخافش يا ادهم بيه هي هتبقي كويسه.
ادهم وسميره مشيوا
عند هند اللي يتصارع الموت هند بهلوسه سيبوني مش عايزه أتجوز حرام عليكم
الممرضة :يا دكتور المريضه بتهلوس
الدكتور راح عندنا وبدأ يكشف علي هند :الحمد الله مفهاش حاجه !!!!!!!!
عند منال وشاكر
منال :متخافش يا شاكر البت هتبقي كويسه
شاكر :يارب ده لو حصلها حاجه الباشا هيموتني ده معندوش هزارمنال :متقلش كده يا شاكر انشاء الله خير
شاكر :يارب
وبعد مرور ٢٤ ساعه تصحي هند وهي في المستشفى هند:انا ايه اللي جبني هنا وفجأة افتكرت واقعدت تعيط عشان هي كانت عايزه تمو*ت وترتاح
دخل الدكتور :ازيك دلوقتي يا انسه عامله اي
هند :الحمد الله
الدكتور :معلش لو انا أدخلت في حاجه متخصنيش بس انتي ليه انتحر**تي
هند:عشان هما عاوزين ***************؟وحكت كل اللي حصل
الدكتور :طب انتي متعرفيش حد ممكن يساعدك
هند :لاه معرفش هو ممكن حضرتك تساعدني
الدكتور :اه طبعا ممكن اساعدك اعتبريني اخوكي الكبير انا اسمي ياسر
هند :شكرا جدا يا دكتور ياسر
خرج الدكتور وقال شاكر ومنال إن هند فاقت
شاكر طلع التليفون و رن علي ادهم
ادهم:ايه يا شاكر فاقت
شاكر :اه يا باشا والدكتور بيقول انها بقت كويسه
ادهم :ماشي انا جاي
دخل شاكر ومنال معاه لهند
منال :كده يا هند عايزه تقت***لي نفسك اخص عليكي
شاكر :انتي خيبتي أملي يا هند وانا اللي مفكرك عاقله وناصحه تروحي تقت**لي نفسك كده ده انتي كنتي هتموتي كافره
هند :لو سمحت ينفع تخرجو انا مش قادره اتكلم مع حد لو سمحت
وفجأة دخل عليهم ادهم
ادهم بعصبية:شاكر، منال اخرجو عايز اتكلم معاها
شاكر ومنال خرجو خوفا من تلك الغاضب
ادهم بعصبية وصوت عالي :انتي ازاي تعملي كده انتي هبله!؟
هند بتعب :وانت مالك اعمل اللي انا عوزاه فاهم
ادهم :اصبري عليا يا هند بس لما تخرجي هخليكي تتمني الموت ومتلقهوش
هند بخوف :اطلع بره
ادهم بتهديد :ماشي يا هند
خرج ادهم وهو متعصب
ادهم :سلطان
سلطان :نعم يا ادهم بيه
ادهم:عايزك تزود الحراسة عنيكو عليها فاهمين
سلطان : تحت امرك يا بيه
(سلطان يبقي للحارس الشخصي لادهم وايده اليمين وبيثق فيه جدا )
ادهم خرج من المستشفى واتجه إلي شركته (انه اكبر رجل أعمال )
دخل الدكتور علي هند
الدكتور (ياسر):انا مش هعرف اهربك لان ادهم بيه مزود الحراسة جامد
هند :طب هنعمل ايه
الدكتور : هنعمل **************!؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب على الطريق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى