روايات

رواية قلب على الطريق الفصل الثالث 3 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الفصل الثالث 3 بقلم مريم سعيد

رواية قلب على الطريق الجزء الثالث

رواية قلب على الطريق البارت الثالث

رواية قلب على الطريق الحلقة الثالثة

هند لبست الجزمه ونزلت وفجأة وقعت من علي السلم قدامه
هند بكسوف:علي فكره الجزمه كعبها عالي عشان كده وقعت
مجهول عايزه يضحك ومش قادر يمسك نفسه :عادي احنا كلنا بنقع متزعليش المهم حصلك حاجه
هند :لاه محصلش حاجه بس رجلي بتوجعني اووي وقامت معيطة
مجهول :طب تعالي اوديكي المستشفى
هند قاعده تعيط ومكسوفه اووي منه:ماشي بس انا مش قادره اتحرك
مجهول :طب استني اشيلك
هند :لاه طبعا انت هتهزر تشلني بتاع ايه
مجهول بزعيق :طب اعملك اي يا عني
هند بخوف :انت بتزعق ليه براحه
مجهول :بزعق عشان زهقت بقالنا يجي نص ساعه واقفين علي السلم وانا عندي شغل
هند :طب ينفع انده مرات عمي تيجي معانا
مجهول :لاه طبعا عشان انا كنت عايزك انتي وعايز اتكلم معاكي هي بقي تيجي تعمل ايه
هند :هو انت اسمك ايه !؟
مجهول :هو انتي متعرفيش وكمان انا بقولك ايه وانتي بتقولي ايه
هند :خلاص ساعدني اقوم وامري لله
مجهول بخبث :ما كان من لاول
هند :ياعم ياله
مجهول :ياعم هو انا بلعب معاكي في الشارع
هند :طب ياله
مجهول راح وساعدها وركبوا العربيه
هند :مقولتش بردو اسمك ايه ؟؟؟؟
مجهول :انا يستي اسمي ادهم
هند :عاشت الاسامي اسمك حلوي
ادهم :وانتي كمان اسمك حلوي ❤
هند بغباء :هو انت عايزنا نخرج ليه مع اني ولا اعرفك ولا تعرفني
ادهم :عشان نعرف بعض اكتر
هند:وايه اللي هيحصل لو عرفتني انت مجرد اشترتني بفلوسك وواخدني عشان اجبلك طفل .. مش اكتر
ادهم بزعل :مافيش انسان بيتباع
هند بخيبة أمل : لاه في عمي وافق علي بيعي وعايز فلوس اكتر عشان هو طماع مش مهم بنت اخوه ولا مهم إن هي هتتجوز عشان تخلف بس ويتاخد منها ابنها ده كله مش مهم المهم الفلوس
ادهم :انا مش هحرمك من ابنك انتي ممكن تبقي في البيت
هند : متاكد من كلامك
ادهم بعصبيه :اه متاكد يعني هكذب عليكي …
هند : انت مراتك فين
ادهم: وانتي مالك انا مش بحب الناس الحشريه
هند :طب ينفع اسالك سؤال
ادهم :اسألي!!***
هند:طب انت ليه مطلقتهاش وتتجوز بنت تبقي مراتك وام ابنك
ليه عايز تحرم ام من ابنها
ادهم :علي فكره انا قولتلك اني مش بحب الناس الحشريه بس هجاوبك عشان بحبها ومش هقدر اخليها تبعد عني وهي مش ذنبها إن هي مش بتخلف
وحكايه الطفل ولام انا قولت اتجوز بنت مش فارق عندها ابنها وفي ناس كتير بس مش هقدر اخلي البنت دي علي زمتي عشان مجرحش مراتي
هند:ياريتك ما جوبت (بضحك) قال اي مش عايزه تجرح مشاعرها تصدق حاجه تضحك اوووي
ادهم باستغراب :حاجه تضحك بجد
هند :اه حاجه تضحك انت انسان أناني وطماع خايف علي مشاعرها ومش خايف علي مشاعر ام بتنحرم من ابنها مش خايف علي مشاعر طفل بيتحرم من امه واللي بتربيه مرات ابوه طب لما يكبر ويعرف هتقوله ايه كنت خايف علي مشاعرها منك لله انت وعمي ومرات عمي والي زيكم ويعمل كده
ادهم:علي فكره انا مش بحب قله لأدب لمي نفسك يابت انتي فاكره نفسك اي انتي مجرد خدامه مين انتي عشان تكلميني كده ولا حتي تعاتبيني
هند:انا مش خدامتك واحسلك تبعد عني عشان مش عايزاك ولا عمري هسبلك ابني أبدأ ولو اتجوزتني هقلبلك حياتك جحيم 🖤
ادهم :تصدقي خوفت وبلعكس انا مش هاخد إلا انتي وياله انزلي
هند :انزل فين !؟
ادهم :هما مقولكيش انا مخرجك عشان اكشف عليكي اشوفك بتخلفي ولا لاه
هند بزهق :منك لله ياشيخ ونزلت
ادهم :ركن العربيه انزل
ادهم وهند طلعوا عند الدكتور وادهم راح السكرتيرة عشان تدخله
ادهم:انا كنت حجزت والمفروض ده دوري
السكرتيرة:اتفضل يا فندم
ادهم راح ينده لهند
ادهم:ياله يا هند عشان هندخل
هند بخوف :ماشي
هند وادهم دخلوا عند الدكتور
هند :سلام عليكم
الدكتور :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..
ادهم :دكتور لو سمحت انا كنت عايزه اعرف انسه هند بتخلف ولا لاه
الدكتور:تمام اتفضلي يا انسه هند اقعدي علي السرير
هند بقلق : حاضر……
الدكتور :راح عشان يعملها صونار
ادهم :اي لأخبار يا دكتور
الدكتور :***************!؟
هند :ايه ؟؟؟؟؟💔

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلب على الطريق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى