روايات

رواية جراحة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم يحيى

رواية جراحة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم مريم يحيى

رواية جراحة قلبي الجزء الثالث

رواية جراحة قلبي البارت الثالث

رواية جراحة قلبي الحلقة الثالثة

علي الصباح في قصر صقر
استقيظت غزل بملامحها الجميله وهي تذهب لتاخد حمامها ثم تلبس ملابسها للذهاب إلى عملها وتصعد علي أسفل
غزل:ي صباح الخير
محمد: صباح الهنا عليكي
غزل: حبيبي ي بابا
زينه:ريحه الشغل
غزل :اكيد م زي واحده مريحه بقالها يومين
منه:في دكتوره محترمه تقول مريحه
غزل :اسفه ي عسل
زينه: عسلل؟؟
محمد:خلصتوا خناق
غزل:اه الحمدلله امال فين جدو
محمد:ادخلي ليه المكتب
غزل :تمم

 

 

غزل تطرق الباب طرق عشوائي
حسني:ادخل ي جميل
غزل:عرفت منين
حسني: عشان انتي اللي بتعملي كده كل مرة ويتفصلني عن التركيز
غزل:احم احم جايه اسلم عليك
حسني:حبيتي
غزل :يلا هروح انا عشان هتاخر
حسني:تمام سلام
قبلت غزل يد جدها وذهبت الخارج وسلمت عليهم وصعدت إلى الخارج واخدت سيارتها وذهبت إلى عملها
في قصر المرادي
استيقظ عز واتجه غرفة الرياضه ثم اخد حمامه ولبس واتجه إلى أسفل
عز:صباح الخير
سمر:صباح الفل
عز: عامله اي
سمر: الحمدلله
عز: بابا فين
سمر :في الشغل
عز:ريح له دلوقتي
سمر:جدك هتوده المستشفي لان الدكتوره اللي متبعه حالته مشت
عز:هو فين
محمود:انا اهوه ي عز
عز:يلا ي جدو
محمود:هتعبك
عز:انت حياتي اصلاا هتتعبني ازاي

 

 

محمود: حبيبي ي عز
قبل عز يد والدته واخد يد جده وخارج لياخد سيارته واتجهوا إلى المستشفى
في المستشفي
غزل :منار مشيت عشان جوزها
ساره:هبله
غزل:اه والله الشغل كان هيتفعها
ساره:وكان معها مرضه كتير
غزل:ربنا يستر بقي
عز:لو سمحت ي مدام
غزل:انا دكتور م مدام
عز ببرود:عوز دكتوره منار ي مدام
غزل بعصبيه: دكتوره منار استقالت امبارح
محمود:طيب ي بنتي عوز دكتوره كويس أو دكتوره
غزل:طيب ي بابا تعالي معيا انا هاخد حالتك
عز:هو ينفع
غزل:اه اصل انا الوحيده اللي ماخدتش حاله
عز:انتي شطره
غزل:خد بابك وادخل الاوضه وانا هسجل الحاله واجي
عز اخد يد جده الي الغرفه ودخلوا لانتظار غزل
محمود:بس شكلها عسل
عز:جداااا
محمود:بطل برودك ده بقي
غزل:ياريت والله
عز:افندم
غزل:انا اتكلمت .هو القمر ده يبقي بابك ولا جدك بقي
عز:جدو
غزل:مرتبط
محمود:اه بس الله يرحمها بقي
عز:تيته
غزل ضحكت ضحكه عاليه:لا خالص
عز نظر لها بإعجاب
غزل:سوري بس انا كده ف ضحكتي فضيحه
محمود:ضحكتك عسل اسمك اي

 

 

غزل:غزل قصر القاسمي
محمود:اعرف عيلتك
عز:يلا عشان ورايا شغل
غزل:اسفه
عز:لا عادي
غزل اخدت تكشف علي جد عز
عند شركه الضبع
زينه:مها
مها:نعم
زينه:هو انا ممكن اعيط
مها: لا عادي الشركه هنا عادي
زينه:الشغل كتير اوي والمدير ابن الناس المحترمه مش رحمني
مها:معجب
زينه:ده وهو هنولع في بعض
مها:الحب قصدك
زينه:اوووف
:زينه المدير عوزك
زينه:هروح اتخانق واجي
مها بضحك:ماشي
ذهبت زينه إلى غرفه مكتب المدير احمد الضبع فتحت زينه الباب دون انا تطرق الباب
احمد:ده عادي
زينه:في اي
احمد:الاستاذه ليلي
زينه:ده مصريه
احمد:لا مغربيه
زينه:اهلا ي عسل

 

 

ليلي:عسل
زينه:اه
احمد:جايه عشان تتشارك معنا في فرع الجديد
زينه:واي السبب
ليلي: عشان بحب اشترك مع احمد اوي في الفروع والشغل
زينه :عشان بتحبي شغل احمد
ليلي:اه
زينه:حبك برص
ليلي:نعم
زينه:هي ازاي بتفهم لغتنا هي مغربيه من البلد ولا اي
احمد:هي من الجنوب الافريقي يعني يبت انتي
زينه:بت مين ي عسل
احمد بعصبية:انا غلطان اني سيبك هنا اصلا
زينه:وعوز تعمل اي
أحمد:اطلعي بره
زينه بصدمه:انا
احمد:اه ي زينه
ذهبت زينه من الغرفه وهي في غايه العصبيه
مها:في اي
زينه رمت كل اللي المكتب على. الارض:بيتطردني انا
مها:اهدي ي زينه
زينه:ده هطلع عين امه
مها:بتحبه علفكره
زينه:عارفه
مها:اهدي بس
زينه:اول ما سمعت بتقول بتحب احمد وشغل احمد كنت هولع فيها
مها:طلعت من الأوضه روحي ليها
زينه:هعمل كده
زينه ذهبت لاحمد
زينه بعصبيه :بيتطردني انا

 

 

احمد ببرود:معلش
زينه قرب منه علي المكتب:انا ممكن اقتلك دلوقتي
احمد مسك أيده وضمها إلى الحائط
احمد:بتغير ي وحش
زينه:ابعد عني
احمد:لا
زينه:ابعد ي احمد
احمد:هبعد بس اهدي
زينه:حاضر
زينه:انا عوزه كرامتي تترد
احمد:انا طرتها
زينه:لا
احمد: امال اللي انا عملته ده اي انا كده م هسيبك لو هموت
زينه مسك الفازه والقتها علي رأسه
احمد بوجع :ااااه
زينه: سوري
عند مستشفي
غزل:كده تمام عملنا الفصح وكله تمام
محمود:ربنا يحفظك ي بنتي
غزل:يارب ي بابا
عز:أن شاء الله بعد كده هتجي البيت لجدو لانه بيبقي تعبان
غزل:عشان خاطره هو بس
عز:رقمك
غزل:ليه
عز:عشان المواعيد

 

 

غزل:*****ده رقم الشغل
عز:والرقم الشخصي
غزل:نعم
عز:يلا ي جدو
اخد عز جده وصعدوا للخارج وذهبوا الي المنزل
عز:انتي جيتي هنا ازاي
:….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جراحة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى