روايات

رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي البارت الثالث

رواية قطتي الجزء الثالث

رواية قطتي
رواية قطتي

رواية قطتي الحلقة الثالثة

فهد بغضب :عملنا الأسو”د ايه، احنا هنتجوزوكم بس تكفير زنو”ب لينا وعلشان نعرفوا نر”بكوا كويس
ريم بغضب :ولا احنا متجوزنكم علشان سو”اد عيونكم، ناس شا”يفة نفسها على الفاضي وخلاص
فهد بنظرات خبث :هنشوف
ريم بغضب :شو”فت رو”حك يا بعيد
فهد بغضب :بت
ريم :ايه بت دي انت هتصاحبني ولا ايه
فهد بغضب :انا
محمود :بااااااس في ايه اهدوا شويه هي تقول كلمة انت ترد عليها كدا احنا مش هنخلصوا
شيري : اسفين يا باشا بس في شوية ناس ملهاش اي تلا”تين لا”زمه عماله تكلم على الفاضي وخلاص
طارق بغضب :والله ما”نا را”حمك، حتى لو طلبتيها
شيري بسخرية :لا خليها ليك انت اللي هتحتجها انت متسرع على ايه
عادل بغضب :ريم شيري بطلوا بقا في ايه
ريم بغضب :في انك هتجوزنا لاتنين ميعرفوش معنى الز”وق والاحتر”ام حمايه مين يا باشا عايزنا نحميهم دول يخو”فوا لوحدهم
فهد بغضب :لا انتي زوتيها اوي بس نستحمل بس لحد ما تكوني حرمي وانا ساعتها هعرف ارد على كل اللي عملتيه، ثم ايه حمايه دي ليه من قلت الرجاله هنتحا”ما فيكم
محمود بغضب :كلمة زيادة مش هيحصل خير، فهد طارق اعتذروا من ريم وشيري
فهد بغضب :ايه
محمود بجمود :اللي سمعته يلا
فهد وطارق بعضب :احنا اسفين
عادل بحزم :ريم شيري اعتذروا يلا انتوا كمان

 

 

 

ريم بغضب :لا يا باشا
عادل بغضب :ريييييييم
نور وشيري بغضب :احنا اسفين
محمود :طارق روح هات الماذون يلا
طارق :حاضر، وأتى الماذون و زوج طارق وشيري وفهد وريم
الماذون :بارك الله لكما وجمع بينكما في خير
محمود بفرحة :الف مبروك يا ولاد وأخير لحقت اشوف عرايسكم دلوقتي اقدر امو”ت وانا مرتاح
فهد :بعد الشر عليك يا باشا و بعدين عايز تموت من غير ما تشوف أولادنا وغمز لريم
ريم بغضب :شخص قليل الاد”ب
عادل بفرحة :اخيرا شفتكوا عرايس
ريم :قصدك جث”ث يا باشا انت ناسي احنا متجوزين مين
عادل بضحك :لا مش ناسي
فهد بخبث :طب استأذن انا بقى انا عايز حرمي في كلمة كدا
ريم بغضب : كلمة ايه وعايزني فين
فهد بخبث :هقلك وشلها وطلع بيها لاوضته
طارق بخبث :يلا يا حبيبتي تعالي معايا
شيري بغضب :حبك بر”ص عشرة خر”ص يا شيخ اجي فين، روح العب بعيد يا شاطر
طارق بغضب :…..
عند فهد وريم
اول ما فهد دخل الاوضه وقع ريم على الأرض
فهد بغضب :بقى انا قليل الزو”ق ومش محتر”م ريم بغضب :اجاوب ايه بقى مانت جاوبت
فهد بغضب :طب انا هوريكي قليل الاد”ب ده هيعمل ايه
عند طارق وشيري
طارق بغضب :انا، لم يكمل كلامه بسبب سماع الجميع صوت تك”سير اتي من عرفه فهد
محمود بقلق :في ايه

 

 

 

عادل بقلق :مش عارف تعالي نشوف في ايه، وذهب الجميع الي الغرفة وفتحوا الباب لينصدموا جميعهم ريم ماسكة المزهربه وهي مكسور”ة و فهد ماسك راسه وهي بتجيب د”م
ريم بغضب :بقى انت عايز تر”بيني انا واللهي انا اللي هر”بيك يا فهد ال🐕🐕
فهد بغضب :والله لور”يكي يا ريم
ريم بسخريه :روح شوف راسك الأول وبعدين تعاله هد”د
طارق بخوف :فهد دماغك
شيري بضحك :برافو عليكي يا ريم
محمود بقلق :فهد انت كويس
عادل بغضب :ريم ايه اللي هبب”تيه ده
ريم بغضب :الباشا كان عايز، لتسكت ريم ويحمر وجهها
فهد بخبث :كنت عايز ايه يا ريم
ريم بغضب :شكلك عايز افت”حلك دماغك تاني يا فهد
فهد بغضب :لا انتي زوتيها كتير، وانا ساكتلك من زمان بس خلاص
ريم بسخرية :هتعمل ايه يعني
فهد بغضب :هتعرفي دلوقتي، واخذها فهد و وضعها في غرفة معتمة
ريم وهي تحاول انها تداري خوفها
ريم : ممكن اعرف جايبني هنا ليه
فهد لم يرد عليها وتركها وذهب
ريم بخوف :فهد فهد
عند الباقي
عادل بقلق : فهد خاد ريم فين يا محمود
محمود بقلق :مش عارف يا عادل ربنا يستر
و رجع فهد ليهم تاني
محمود :رحت فين يا فهد وريم فين
فهد :ثانيه بس يا جدوا، طارق تعاله عقملي الجر*ح، وذهب طارق وفعل ما أمره اخوه بيه
عادل بقلق :فهد ريم فين
فهد :متخفش يا باشا هي بتتر”بي بس
عادل بغضب :ريم فين يا فهد
فهد :……..
عند ريم
كانت تلك المسكينة جالسة في الظلام وتبكي وتتذكر الماضي
فلاش باك

 

 

 

ريم بخوف :بلاش يا بابي بلاش مش هعمل كدا تاني بجد
الاب : اخرسي
ريم بدموع : طب هسكت بس بلاش توديني الاوضه دي والنبي بلاش
الاب :لا انتي لازم تتعلمي الأ”دب
ريم بدموع :لااااااااااااااا
عوده للحاضر
ريم بدموع : دا كان زمان يا ريم انتي دلوقتي انسانه تانيه اهدي اهدي، ليظهر لها من العدم والدها
ريم بخوف : بابا
الاب :انتي لازم تتعلمي الأ”دب
ريم بدموع : لا انا بتوهم لا مستحيل تكون هنا لا
الاب :انتي لازم تتعلمي الأ”دب
ريم بخوف و دموع :لاااااااااااااااااا، واغمى على تلك المسكينة
عند فهد
فهد ببرود :حبس”تها في المخزن
عادل بخوف :ايه
شيري بدموع :جدو احنا لازم تلحقها
محمود بقلق :عادل شيري وانت يا طارق وحضرتك يا استاذ فهد تعالوا ورايا، وذهب الجميع خلف محمود
وصل الجميع الي المخزن
محمود بغضب :افتح الباب يا فهد
فتح فهد الباب لينصدم مما رآه
فهد بصدمة :ريم
شيري بدموع :ريم وذهبت إليها
شيري ببكاء :ريم افتحي عيونك احنا هنا انا وجدوا أفتحي عيونك بقى
شيري بقلق :جدو هي مبتردش
محمود بغضب :انت مستني ايه شالها وطلعها من هنا يلا، وشال فهد ريم وذهب بها إلى غرفته وطلب طارق الطبيب وأتى إليها

 

 

 

كان الجميع بالخارج قلق عليها، وخرج الطبيب
شيري بقلق :اختي عامله ايه يا دكتور
الدكتور :……………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى