روايات

رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي البارت الرابع

رواية قطتي الجزء الرابع

رواية قطتي
رواية قطتي

رواية قطتي الحلقة الرابعة

الدكتور :المريضة تعرضة لانهيا”ر عصبي انا كتبت ليها شويه أدوية هتريحها بس لازم متضعرتش لأي تضغط او تتعصب ابدا، والف سلامه عليها
محمود :شكرا يا دكتور، طارق وصل الدكتور وروح هات الادوية
طارق :تمام اتفضل يا دكتور
شيري بدموع :انا هخشلها، ودخلت شيري لريم
فهد :ممكن افهم السبب اللي وصلها لانهيا”ر عصبي دي مكملتش عشر دقايق هناك
عادل بتهنيده :هقلك، ريم لما كانت صغيرة كان ابني يعق”بها بقسو”ه على اي غلطه تعملها، كان بيحطها في اوضة ضلمه وكان يقعد يضر”ب فيها ومن ساعتها ريم بقت تخا”ف من اي مكان ضلمة لانه بيفكرها بذكريات هي عايزه تنساها، وانت يا فهد فكرتها بالذكريات دي للأسف، محمود ريم وشيري استلموا المهمة دي بسبب اصراري انا عليهم بس لو الوضع كدا انا هغيرهم لاني مقدرش اشوف لاريم ولا شيري متا”ذيين، انا هطلب تغيير واستبدال ريم وشيري بأشخاص تانين
فهد :مهمة ايه انا مش فاهم
محمود :انا هقلك، في ناس مهد”د بق”تلك وقت” ل طارق وانا طلبت من أشخاص يحموكوا من الأشخاص دول ولأن ريم وشيري في آخر مهمة ليهم كانوا ممتازين تم اختيارهم ليحمكوا، بس كان لازم يكون موجدين في القصر دايما فعلي شان كدا اقترحنا فكرة الجواز دي
فهد بغضب :واحنا صغار علشان نخلي حد يحمينا ثم يا باشا لو انت عايز حد يحمينا كنت هات رجالة مش بنات لا وكمان نتجوزهم

 

 

 

محمود بجمود :كدا كدا انت كنت هتتجوز ريم ان كان بسبب المهمة او غيرها
فهد بغضب :لا والله
عادل :كلها شهر والمهم تخلص
محمود :فهد لو جربت تعمل مع ريم كدا تاني صدقني ساعتها انت لا هتكون حفيدي ولا انا اعرفك، ليقاطع حديثم خروج شيري
شيري بفرحة :جدو ريم فاقت
عادل بفرحة :بجد
شيري :ايوه، ودخل الجميع ليها
عادل :جرا ايه يا شبح خضتنا عليك كدا ليه
ريم بمرح :عادل باشا بيعيط لا دا مين اللي ما”ت النهارده ده
شيري بضحك :ههههههه عندك حق
عادل بضحك :ماشي يا جز”مة منك ليها
ريم بضحك :برباط ولا من غير رباط
شيري بضحك :اكيد من غير رباط
محمود بضحك :الف سلامه عليكي يا ريم
ريم بابتسامة :الله يسلمك يا باشا
وأتى طارق وكان معاه الادوية بتاعت ريم
شيري بضحك وبهمس لريم :سح”لية باشا جه
ريم بضحك :ههههههه خلاص يا شيري انتي لو تطولي ممكن تتخل”صي منه دلوقتي والله
شيري بضحك :ايوه والله
فهد بجمود :الف سلامه عليكي يا ريم

 

 

 

ريم بجمود :الله يسلمك يا فهد
محمود :يلا يا جماعة سبوها ترتاح شوية، وخرج الجميع الا فهد
فهد :ريم انا عارف اني غلطت معاكي وانا بعتذر
ريم :مفيش داعي للاعتذار يا فهد باشا انا اللي لازم اعتذر انا هنا في مهمة ولازم افرق بين حياتي الشخصية وحياتي العمليه ومكنش لازم اغلط فيك ولا اغلط في اخوك انا اسفة بس بوعد حضرتك أن الغلط ده مش هيتكرر تاني
فهد :و انا اسف لاني غلطت فيكي وفي عيلتك انا اسف
ريم بابتسامة :خلاص حصل خير ممكن من حضرتك انك تكتبلي عن تحركاتك وعن الأشخاص اللي ممكن يفكروا في اغتيا”لك، علشان ابدا مهمتي
فهد بابتسامه :ارتاحي انتي الأول بس وبعدين نكلم
نور :لا انا كويسة، انا محتاجة المعلومات دي في أقرب وقت علشان اخلص المهمة دي بسرعة
فهد :تمام عن ازنك، وخرج فهد
عند شيري وطارق
طارق :شيري
شيري :خير يا استاذ طروقه
طارق 😳😳:طروقه
شيري بضحك :احسن من سح”ليه
طارق بغضب :تصدقي أن انا ملقتش اللي يعرف ير”بيني والله قال انا جاي اعتز منك واقلك يلا نبدأ صفحة جديده بس لا انا غلطان
شيري :طب كويس انك عرفت انك غلطان
طارق بغضب :انا
شيري :بس بس بس انت لسه هتقعد تهد”د وعلى ايه دا كله انا هروح اعمل فشار على ما الفلم يبدأ وانت روح هد”د حد تاني لاني مبتهد”دتش اوكي ويلا بقى لاني ملاحظة انك بدأت تطلع دخا”ن وانا مش ناقصة حر”يقه
طارق بغضب :دا انتي عايلة مستفزه صحيح

 

 

 

شيري باستفزاز :لو مش عايز مرارتك تتفر”قع روح من قدامي لان الرد الجاي احتمال يجبلك الش”لل والمرارة و الضغط وانا بصراحة مش عايزه اضيع شبابي وانا بهتم بيك بعد دا كله فيلا طري المكان وروح
طارق بغضب :دا انتي
فهد :طارق تعاله هنا
طارق :ثواني بس يا فهد
فهد بجمود :طارق تعالي هنا حالا
شيري باستفزاز :روح كلم بدل ما يجري وراك بالعصا”ية وأخذت تضحك 😂😂
طارق بغضب :حسابك معايا بعدين
شيري :بلا حساب بلا ني”له انت فاكر نفسك ايه يعني
طارق :هقلك انا مين
فهد :طاااااارق
طارق :جاي، وذهب طارق الي فهد
شيري :بقى اخوك يحب”س اختي ويوصلها للحالة دي ماشي مبقاش انا شيري لو مخلتكش تتج”نن يا طارق وخلي اخوك ينفعك بقى، وذهب شيري الي ريم
عند فهد
طارق بغضب :ممكن افهم انت ليه جبتني هنا
فهد :علشان انا عايزك في موضوع

 

 

 

طارق :موضوع ايه
فهد :هقلك
عند شيري
شيري :ريم حبييييييبت قلبي 😱😱ايه ده
ريم :…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!