روايات

رواية فيروزة الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد الفصل الثلاثون 30 بقلم سلمى محمود

رواية فيروزة الفهد البارت الثلاثون

رواية فيروزة الفهد الجزء الثلاثون

رواية فيروزة الفهد
رواية فيروزة الفهد

رواية فيروزة الفهد الحلقة الثلاثون

“بعد مرور أسبوع”
نزلت قمر قدام ڤيلا فهد وفيروزة
كانت قاعده فيروزة وليلى بيفطروا في الجنينة كلهم سوا
قمر بدموع هي وواقف قدام الباب صرخت بقوة: فيرووووووزة
فيروزة والكل اتصدم لما سمعوا صوتها
فيروزة: فهد سيبني اطلع
فهد: مستحيل تكلميها
عاشق: فهد قمر قلبها محروق على موت اخوها ياخي أكيد ندمانه وجاية تعتذر
البواب: يست قمر بتبكي ليه
قمر بصوت عالي: أنا ندمانه وجاية اعتذرلك قبل ما أمشي فيروزة اطلعي اطلعي
قعدت على الأرض وصرخت: ربنا اختبرني في اخويا مات في الغربة ربنا اخد طاهر مني اطلعي يا فيروزة
كانت بتبكي على الأرض واتفتح باب الڤيلا كانت بتمشي بخطوات وقلت حيلة وكانت واقفه ومربعه ليها ايدها

 

صحفت قمر عند رجلها وقامت: أنا واحده خبيثة لدرجة ظلمت واحده زيك أنا ندمانه والله سامحيني قبل ما أمشي أنتِ مش هتشوفي وشي نهائيًا
فيروزة كانت واقفه ومسحت دمعتها اللي نزلت
قمر: أنا ظلمتك بعمايلي خليتهم كلهم يكرهوكي لكن مراية الحُب كدابه اتعميت بسبب الغل اللي جوايا لدرجة بقيت اكلم نفسي قدام المرايا واحط ميك اب اقول فهد ليه مش شايفني انا حلوه اه حلوه
لكن خلاص كله فات أنا ظلمتك اول مره أظلم مَرّه زيي
فيروزة: قومي يقمر قومي من على الأرض
قمر قامت ونفضت لبسها
فيروزة كانت باصه ليها وهي بتبكي: تسمحيلي اخدك بالحضن قبل ما أمشي
قمر ببكاء اكتر حضنتها بقوة وكانت بتبكي في حضنها وتشد على حضنها: طاهر اخويا في الغربة مات
فيروزة بدموع: ابكي يا قمر ابكي طلعي كل اللي جواكي علشان لو اتكتم هيكتم على نفسك ابكي
فهد كان واقف وعاشق ربت على كتفه
وليلى كانت بتبكي وافتكرت امها واخواتها بدموع: لا انا مش هستحمل

 

وقفت بعيد عند الأولاد وكانت بتبكي وتفتكر اخواتها وامها
قمر بعدت عنها وقربت من فهد: سامحني يا فهد
فهد ربت على كتفها: مسامحكِ يا قمر
قمر بصت لـِ عاشق
عاشق بإبتسامة: صافيه لبن يقمر اضحكي
ضحكت قمر وكانت غرقانه في دموعها
قمر شاورت على عيال فهد وفهد هز راسه
دخلت كانت بتبوس عياله وشالت جوري حضنتها وكانت بتشم ريحتها وباستها من خدها وقالت: اشوفكم بخير يدوب الحق الطياره
فهد: خلاص أنتِ وفخرية هتسافروا
قمر: اه
عزيزه نزلت وقتها وشافت قمر
قمر نزلت راسها للأرض
عزيزه فتحت ليها دراعها
قمر جريت حضنتها: سامحني
عزيزه: مسمحاكِ وه يبت دأنتِ اخت عاشق وفهد

 

قمر باست راسها: خلي بالك من آمي وأبويا لما ترجعوا الصعيد
عزيزه: هما اصلا مش سألين فيكِ فكراهم يا قمر
قمر: تلاقيهم قلبهم محروق على طاهر
عزيزه: ربنا يرحمه يبنتي اشوف وشك بخير
قمر بصت ليهم بصه اخيره وطلعت التاكسي
كانوا كلهم واقفين
فيروزة: تعالي يا أمي
عزيزه: اجي فين بس طيارتنا زمانها ساعه اخلصوا هقعد مع الكتاكيت دول يلا
فهد ضحك وقال: اطلع اجيب الشُنط استنوا
طلع لفوق وفيروزة لمت السُفرة
وطلعتله
ليلى: عاشق
عاشق:ايه
ليلى:تعالى عايزاك
عاشق: تعالي يستي
دخلوا سوا الڤيلا بتاعتهم
عزيزه: هتتأخروا نمشي احنا
عاشق: استني بس يست الكل
عزيزه: ماشي
ليلى دخلت وقفلت الباب
عاشق: جراني من ايدي زي البغل ليه
ليلى: يعم امشي

 

دخلوا اوضة النوم بتاعتهم
ليلى اشارت ليه على علبه كده مزينة على السرير
عاشق: عارفه ما يكون اللي في بالي
ليلى بإبتسامة: افتحها…… افتحها
عاشق قرب من العلبه وشد الشريط بإبتسامة فتحها شاف بدلة شُرطة صغيرة على مقاس مولود والابتسامه مش مفارقه وجهه وشاف فستان صغيره باللون الوردي وجزمة صغيرة بيبص لـ ليلى
ليلى شدت شريط فوق راسها ستان نازل من السقف نزلت زينه كبيىه ومكتوب عليها (هتبقى احلا اب في الدنيا)
عاشق بصدمه ابتسم اوييييي وقرب منها وشالها وقال بصراخ سمعته عزيزه وفهد وفيروزة: يااااااااااااا اااااااالللللللللله
ليلى بضحك: نزلني نزلني
عاشق حضنها بكل طاقته وهي دمعت من الفرحه وحضنته: بحبك أوي
عاشق: وأنا بموت فيكي والله
دمعت عيونه من الفرحه وسند راسه على راسها وكانوا فرحانين وقبلها على شفتيها قُبلة خفيفه وباس راسها بكل حُب وعشق
(في غرفة فهد وفيروزة تحديدًا)
فهد بإبتسامة قرب منها في الأوضة وحضنها من الخلف: حلم حياتك إنك تسافري تركيا
فيروزة: تصدق بالله أنا بحبك قول ليه قول
فهد: ليه يمجنونه
فيروزة: يعم أنت قمر والله قول ليه
فهد هو وبيشدها ليه اكتر وقبلها على شفتيها بعمق وهي اختنقت وصرخت: خلااااص هقولك
فهد وهو حاضنها وباصص لشفايفها: ايوا كده اتعدلي
فيروزة: هو أنت شايفني مقلوبة يعني

 

فهد: انجزي
فيروزة: والله أنت أسد كده اويييي قول لي…
شدها اكتر وقبلها على شفتيها لكنها حطت ايدها بسرعة على فمها: هقولك
فهد شالها بين حضنه: احنا نلغيها سفر وتقوليلي على السرير
فيروزة بضحك: لانك قمر كده وكيوت وجنتل مان والله يمان
فهد: اه بتثبتيني أنتِ
فيروزة: فهد الرحلة هتروح علينا يلا
فهد: طيب يستي متنسيش دا شهر عسلنا
فيروزة: والله؟!
فهد: اه والله
فيروزة: احنا بعد ما جبنا عيال تقولي شهر عسل دأنا عايشه في اجواء مافيا وقتل كل يوم
فهد: نجيب تاني وتالت يروحي
فيروزة: عايز تموتني انت بقى هي ولدة تاني ومش هتلاقيني
فهد: هتروحي فين
شدها اكتر لحضنه
فيروزة: بورث بابا هطفش
فهد: ندلة
ضحك وحضنها
فيروزة: حبيبي يمان
فهد بإبتسامة: يلا عبال ما ناخد ضياع وينقلوا رنا لطيارة خاصه
فيروزة: بالله حساها هتتلغي
فهد: الصبر حلو يا سلطانة
فيروزة: بحبك والله يبوي
وحضنته على السلم 😂

 

باسته من خده وطلعوا من الاوضة سوا
اتجمعوا برا باب الڤيلتين والبواب حط الشُنط في العربية
عاشق: أنا وليلى مش هنسافر
فهد: ليه
عاشق بإبتسامة: هبقى أب
عزيزه: يعني ايه…..
عاشق بإبتسامة حضن عزيزه: هتبقى تيته للمرة التانية
فيروزة بفرحه حضنت ليلى وكلهم باركولها
عزيزه: ينور عيني مبروك ليكم
عزيزه بإبتسامة: هاتوا تذاكركم كده
اخدتهم وقطعتهم:مفيش سفر بقى غير
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فيروزة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!