روايات

رواية غدر صديقتي الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الجزء الثامن

رواية غدر صديقتي البارت الثامن

رواية غدر صديقتي
رواية غدر صديقتي

رواية غدر صديقتي الحلقة الثامنة

ميار: لو سمحت انا عايزه اقدم بلاغ
احمد: اتفضلي
ميار: قضية سرقة
اسر بصدمه: سرقة؟؟؟
Flash back
اسر: وبصراحه ي امي انا عايز اطلب ايد الانسه ميار
والدة ميار: يعني الوقت مش مناسب اوي يبني والله
اسر: عارف انه مش مناسب بس انا معجب ب بنت حضرتك من اول م شوفتها وكلمت اختي الكبيره وحكتلها واتفقنا اننا نستنى وقت مناسب علشان نيجي نطلبها
والدة ميار بإحراج: م هو يبني بصراحه معندناش بيت دلوقتي اديني مهله اسبوع كدا اكون لقيت شقه
اسر: حضرتك شقتك موجوده بكل ال فيها وتمليك مش ايجار كمان
والدة ميار: ازاي بس دا صاحب العماره طردنا النهارده
اسر: بصراحه انا لما روحت لحضرتك البيت وعرفت ال حصل اشتريت الشقه علشان صاحب العماره ميفكرش يعملها تاني
ميار: بس احنا استحاله نقبل ب دا
اسر: يستي ملكيش دعوه اعتبريه مهر اي رأيك ي حماتي نقرأ الفاتحه؟
والدة ميار بضحك: دلوقتي؟
اسر بفرحه: يبقا نقرأها
وقرأوا الفاتحه بينهم واتفقوا ان الخطوبه بعد يومين
ام ميار بقت كويسه ورجعت البيت
مي: دي رجعت الشقه ي ماما الحقي اي دا بقا
والدة مي: اتصليلي بعم محمد بسرعه
والدة مي: ايوا يعم محمد امال اي يخويا ميار وامها رجعوا الشقه يعني مش كنت مشيتهم؟
عم محمد: في واحد جيه امبارح اشترى مني الشقه وكتبها ب اسمهم وبقت بتاعتهم
والدة مي: ب اسمهم؟ والله عال
عم محمد: ام مي انتي متأخر عليكي شهر متنسيش الايجار
والدة مي: طيب طيب سلام
والدة مي: تفتكري مين اشترى الشقه معقول اسر مدير الشركه
مي بغل: دا يلهوي بقا لو طلع هو
في شقه ميار
ميار: الخطوبه بكرا ي ماما
والدة ميار: هننزل النهارده انا وانتي واخت اسر نجيب الفستان وهنظبط الشقه علشان هنعملها ع الضيق
ميار بفرحه: ماشي ي ماما
والدة ميار: ربنا يفرحك كمان وكمان يحبيبتي
دخلت ميار تجهز وخلصت ونزلت هي ومامتها واخت اسر
بعد يوم طويل روحوا وميار قررت انها تعزم سكان العماره وبالاخص مي 😉
خبطت ميار على شقه مي
مي: ميار اهلا الف سلامه على طنط معلش معرفناش نيجي
ميار: لا الله يسلمك كنت جايه اعزمكوا على خطوبتي أصلها بكرا
مي بغل: خطوبتك؟؟؟ على مين؟
ميار: واحد ابن حلال كدا قريب ماما م البلد مستنياكوا بكرا بقا هه
ودخلت شقتها
دخلت مي بحقد: ماما الحقي خطوبة ميار بكرا
والدة مي: على مين
مي: بتقول واحد قريب امها م البلد احنا لازم نروح ونشوف هو مين ومعاه فلوس قد اي اه لازم نعرف ي ماما هنروح صح
والدة مي: طبعا هنروح دا الباب ف الباب
يوم جديد
صحيت ميار بنشاط على غير عادتها وبدأت تظبط ف الشقه وتعلق البلالين وتعمل ديكور حلو بعد ساعات كانت خلصت ودخلت علشان تجهز
لبست ميني دريس بيبي بلو وفردت شعرها ورا وحطت ميكب خفيف
دخلت مامتها واتفاجئت من جمالها وفضلت ترقيها
في شقة مي
كانت مي لابسه فستان عريان قصير وعماله تلف بيه قدام المرايا
مي: اي رأيك ي ماما
والدة مي: جميل العيون كلها هتبقا عليكي
سمعوا صوت العربيات جريت مي علشان تشوف العريس دا جاي ازاي اتفاجئت من كل العربيات ال جت ومن فخامتهم وخرجت هي وامها ل شقه ميار
ميار كانت قاعده ف اوضتها متوتره وخايفه بس من جواها مبسوطه
مي: طنط انا هدخل ل ميار
والدة ميار: ادخلي يختي ادخلي
دخلت مي واول م شافت ميار اتغاظت ودمها اتح.رق: مش حلو الفستان دا ي ميار خالص
ميار: دا جميل دا انا جيباه من ديفاكتو يبنتي انتي زوقك بقا ف النازل كدا لي
مي بحقد: ديفاكتو؟؟؟؟ وجبتي حقه منين
ميار: عريسي ال دافع حقه م الفستان ع العريس والميكب وكله دا حتى بصي
وقامت فتحت الدولاب
ميار: وملالي الدولاب هدوم كمان هبقا اديكي طقم من ال مش بلبسهم
مي: هو للدرجه دي غني؟؟؟؟
ميار: اه غني اللهم احفظنا وبدأت تخمس ف وشها
والدة ميار: ياللا يبنتي العريس جيه
خرجت ميار وهي مبسوطه ومي وراها
قرب اسر منها وبصلها بإبتسامه بس مي اول م شافته عملت ال محدش متوقعه
End flash back
في الوقت الحالي
ميار: واحدة اسمها مي شوفتها وهي داخله تسرق دهبي من الشقه
احمد: وسبتيها تسرقه؟؟
ميار: انا مكنتش ف البيت بس انا من فتره ركبت كاميرات مراقبة ف البيت وبحكم القرابة ال بيني وبينها بتدخل شقتي عادي الكاميرات جابتها وهي بتفتح درجي وخدت دهبي كله ولما سألتها عنه أنكرت وقالت متعرفش
احمد: ممكن اشوف الفيديوهات دي
ميار: هي كانت على موبايلي ف الشنطه مش عارفه هل بقا الخبطه ممكن تكون كسرت الموبايل
ناولها احمد الشنطه
فتحت ميار الشنطه وطلعت موبايلها
ميار: الحمدلله محصلوش حاجه ثواني هوري حضرتك
وفتحت الموبايل وظهر ان فعلا مي سرقت دهب ميار كله ف نفس اليوم ال اكتشفت فيه خيانة اسر ليها؟؟؟؟
اسر: يبنت الحراميه
احمد: هاخد منك الفيديو دا علشان افتح محضر
ميار: تمم اتفضل
خرج احمد ب موبايل ميار
اسر: ميار انتي لازم تسمعيني اقسمبالله ميار كانت بتهددني وانا انا محضنتهاش هي ال قربت مني
ميار: كانت بتهددك ب اي ي اسر؟؟؟
اسر بخوف وتوتر:……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر صديقتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى