روايات

رواية غدر صديقتي الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الفصل التاسع 9 بقلم نجلاء اسماعيل

رواية غدر صديقتي الجزء التاسع

رواية غدر صديقتي البارت التاسع

رواية غدر صديقتي
رواية غدر صديقتي

رواية غدر صديقتي الحلقة التاسعة

قرب اسر منها وبصلها بابتسامه بس مي اول م شافته
مي بصوت عالي: مش قولنالكوا يجماعه قولنالكوا فيه بينهم حاجه واهو جاي يخطبها علشان يداري ع الفضيحه
اسر: اعدلي كلامك وانتي بتتكلمي عن خطيبتي ي مي ميار اشرف منك ومن اهلك وعلى فكرا بقا يجماعه انتوا عارفين مي بتلبس كدا لي؟ علشان تاخدني وتخطفني من ميار اول م عرفت اني هخطبها بدأت ب الفضايح ال بتعملها دي وكمان كانت بتحاول تقرب مني وانا مفيش بيني وبينها حاجه
مي بتوتر: متصدقهوش دا كداب دا دا بيعمل كدا علشان محدش يتكلم على ميار
اسر: انا مش عارف انتي بتعملي اي هنا بصراحه ي مي منظرك بقا مقرف اكتر م هو انتي فاكره ان بلبسك وشكلك دا هتلمي الشباب حواليكي؟ انتي هتلميهم فعلا دي حقيقه بس هيتلموا بغرض كلنا عارفينه وبعدين هتترمي رمية الكلاب وال انتي بتعمليه دا كله بس علشان بتغييري من ميار وعايزه كل حاجه ف ايدها
مي لقت نفسها اتحاصرت وان الناس بقت تبصلها ب استحقار
مي بدموع: ميار متصدقيهوش انا صاحبتك عمري م اذيتك انا بحبك انتي عرفاني صح
ميار: بعد اذنكوا عايزين نخلص الخطوبه على خير
اسر بفرحه: يبقا نلبس الشبكه
وسط فرحة الكل وحقد مي وامها كانت مي واقفه بتفكر ازاي هتبوظ عليهم فرحتهم خصوصا انها لقت اسر جايب دهب كتير اوي ل ميار الغل والحقد عماها مبقتش قادره تشوفها مبسوطه وهي واقفه تبصلها كدا قربت منها بغل: ميار انا همشي بقا
ميار بإبتسامه: مع السلامه
خرجت مي ودخلت شقتها وفضلت تكسر ف كل حاجه وتعيط ازاي ازاي هي كل السنين دي بترسم انها تكون مع اسر وف الآخر ميار تاخده ع الجاهز
دخلت امها
والدة مي: اتخطبوا يختي احسن دلوقتي بقا هتعملي اي هتعملي اي وهما خلاص بقوا ل بعض
مي بشر: هاخده منها دا من حقي انا
والدة مي: هتعملي اي يعني
مي: هتشوفي
في شقة ميار
كل الناس مشيت وفضل اسر واخته قاعدين بيتكلموا
اسر: احم ممكن نقعد لوحدنا شويه
والدة ميار: اتفضلوا ف البلكونه يبني
دخل اسر وميار البلكونه
اسر بفرحه: انا مبسوط اوي انك خلاص بقيتي خطيبتي وانشاءالله قريب تبقي مراتي
ميار: انشاءالله بس انت لي قولت كدا عن مي قدام الناس فضحتها
اسر: ال زي مي دول ي ميار ميستاهلوش غير الفضيحه انا بصراحه كدا مش عايزك تعرفيها تاني
ميار: لي علشان ال عملته بس؟
اسر: انتي مستنياها تعمل اي اكتر من كدا ي ميار دا يوم خطوبتك وفرحتك جايه وعايزه تفضحك تاني قدام الناس مستنيه اي تاني علشان تبعدي عنها
ميار بصتله بصمت
اسر: مش بكلمك علشان تسكتي ي ميار مش ملاحظه انها بتأذيكي وان بسببها لقدر الله مامتك كان ممكن يحصلها حاجه ابعدي عنها
ميار: انت هتتحكم فيا من اول يوم خطوبه ي اسر؟؟؟؟؟؟
اسر: اتحكم فيكي؟ لا يبنت الناس انا مش بتحكم فيكي انا خايف عليكي مي بتأذيكي وهتكون السبب ف كل المشاكل الجايه وعلمي على كلامي
ميار: طب اقفل السيره دي ي اسر
اسر: طيب ي ميار طيب انا خارج
خرج اسر: ياللا ي ايه علشان نروح الوقت اتأخر
والدة ميار: م انتوا قاعدين يبني
اسر: معلش ي امي تتعوض ياللا ي ايه
والدة ميار: عملتي اي ي ميار مخليه الواد طالع وشه مقلوب كدا
ميار: معملتش حاجه بس هو عايز يتحكم فيا وبيقولي مكلمش مي تاني
والدة ميار: لي وهو انتي كنتي عايزه تكلميها تاني؟؟؟؟؟؟
ميار: هو انتي كمان ي ماما معاه؟ يعني انتي مش عارفه مي ومش عارفه انها طيبه وبتحبني فعلا
والدة ميار: لحقت ضحكت عليكي بكلمتين خلتك تدافعي عنها بالشكل دا انتي نسيتي يبت هي عملت اي نسيتي اني كان ممكن اموت بسببها هي وامها ولا الفضيحه ال عملتها
ميار: ي ماما بعد الشر بس نديها فرصه اخيره
والدة ميار: فرصه؟ اديها فرصه يختي اديها بكره تيجي تعيطيلي وتقولي انها خدت منك خطيبك
ميار: لا ي ماما مش للدرجه دي يعني
والدة ميار: اعملي ال تعمليه انا داخله انام
قعدت ميار مع نفسها تفكر ف كلام اسر وامها سمعت صوت مي
ميار: ايوا ي مي
مي: اسر مشي؟
ميار: اه من شويه
مي: طب اي هنسهر النهارده؟
ميار: لا معلش تعبانه اوي وعايزه اغير الفستان دا وانام شويه
مي: طيب ماشي نتكلم بكرا
دخلت مي وميار كل واحده شقتهم وناموا
يوم جديد
والدة ميار: اصحي ي مي خطيبك جاي
ميار: جاي يعمل اي من الصبح كدا
والدة ميار: صبح اي احنا العصر عزماهم ع الغدا قومي
قامت ميار وبدأت تفوق بنشاط قلبها بيميل ليه وبدأت تحبه بجد
رتبوا البيت وجهزوا كل حاجه
الباب بيخبط فتحت ميار
مي: بتعملي اي
ميار: بنجهز البيت اسر واخته جايين يتغدوا عندنا
مي: اجي انا وماما كمان؟
ميار: احم هو يعني مش عارفه بس يعني احنا عاملين ع القد
مي: امممم طيب خلاص بعد الغدا نيجي نقعد شويه
ميار: طيب عن اذنك
مي: اه طبعا طبعا اقفلي
قفلت ميار الباب ودخلت تكمل
مي: ان ما خدته منك ميبقاش اسمي مي
جيه اسر وقضوا اليوم مع بعض ومشيوا
يوم جديد في الشركه
كان اسر قاعد ف مكتبه ف وقت متأخر بيخلص شغل متراكم عليه طلب قهوه وجاتله شربها بس حاسس بتقل ف دماغه مش قادر يفتح عينه خلاص النوم جيه مش قادر يكمل حط دماغه ع المكتب وقرر يريح ساعتين
فتح عينه لقى نفسه على كنبة مكتبه وقميصه مش موجود واتصدم م ال شافه
End flash back
في الوقت الحالي
ميار: م تنطق بتهددك ب اي انا زهقت وقرفت منكوا كلكوا اساسا
اسر: هتقدري تستحملي ال هقوله؟؟ لان انا شخصيا مقدرتش استحمله
ميار: هو اي ال حصل بالظبط

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر صديقتي)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى