روايات

رواية نبض سليم الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الجزء الرابع والعشرون

رواية نبض سليم البارت الرابع والعشرون

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة الرابعة والعشرون

الحلقه الرابعه وعشرون ….
قبل الاخيره ..
رجعوا ابطلنا الحلوين من الصعيد وعدي الاسبوع وبقا كالتالي
نبض وراحت قعدت مع ادم وندي وعمها في الفيلا الي اشتروها جديده وبعيده عن كل الذكريات
اما عصافير الحب منه واحمد فهما رجعوا من اسبوع العثل وقعدو في الشقه الي احمد كان مجهزها للجواز وطبعا قالها عدلي برحتك فيها وكانو طايرين من السعاده
اما ادم وملك هيكتبوا كتبهم بعد فرح بسنت
نفس الكلام قرره جاسر وسالي وندي ونادر
اما عند يوسف فهو بدأ يحس بحريته شويه مع نبض وبدأ يحس انها بتتجاوب معاه في كل حاجه بيعملها وزي العاده بنصيحه احمد “خدها وحده وحده مرا تدلعها مرا تغنلها مرا تقولها كلام هشتكه خليك هلاس يكين”
والنهاردا هوه فرح بسنت البنات اتفقوا انهم هيروحوا عندها من الظهر
*عند احمد ومنه*
منه:احمد احمد يشيخ ميدو اصحي بقااا
احمد:يصباح العثل يمهلبيه
منه:كنت فين امبارح
احمد:يصباح النكد
منه:بكلمك متحطتش المخده علي وشك وتديني ضهرك
احمد:منه اصطبحي احنا مكملناش اسبوع متجوزين
منه:مهو علشان مكملناش اسبوع متجوزين انت هتزهق مني وهتخني
احمد:مش صحبتك فرحها النهاردا يلا روحيها
منه بدموع:شوفت مبقتش تحبني ازاي
احمد:استغفر الله العظيم مالك بس يحببتي
منه:معرفش مخنوقه
احمد:من اي انا زعلتك
منه:تؤ
احمد:طب في اي بقا
منه:كنت فين امبارح
احمد:مع يوسف وجاسر
منه:وتسبني في تاني اسبوع من جوزنا وتروح لصحابك للدرجه دي زهقت مني
احمد:يحببتي كان بقالي اسبوع مشوفتهمش فطبيعي كانو عايزين يشوفوني ويقعدوا معايا
منه:بس سبتني لوحدي
احمد:اسف حقق عليا وادي راسك ابوسها
منه:لا اوعي مش طيقاك
احمد:لاااااا بجد لاااا انا كنت عايش سلطان زماااني انا كان مالي ومال الجواز انا كنت واخد مقلب فيكي
منه بعيون قطه:لي مش انا الخطفايه
احمد:ها
منه:ههههه بقولك صباح الخير يحبيبي
احمد:تؤتؤتؤ صباح الخير مش كدا ابدا
منه وهيا بتبعده وبتخرج من الاوضه:الفطااار يحبيبي ويلا علشان هتوديني لبسنت
احمد:يخربيت الفصلان يرب عيني عليها
منه:الفطاار يشيخ ميدو
احمد بيأس:جاااي جاااي
*عند ادم*
ملك:صباح الخير يعريسي
ادم:صباح النور يعروستي
ملك:عامل اي
ادم:تمم وانتي
ملك:تمم بقولك اي
ادم:يصباح الطلبات
ملك:دا طلب صغننت خالص
ادم:اؤمري يقمر
ملك:عايزا اروح اجيب فستان علشان الي عندي لو لبسته النهاردا انت هتتدايق
ادم:ياتي شطوره حبيبه قلبي الي عارفه بس ولا يهمك انا هبعتلك الفستان
ملك:اي دا لا عايزا انزل معاك اجيبه
ادم:تؤ موفجأه
ملك:ادم بطل بواخه بقاا
ادم:خلاص يبت فستانك وهيوصلك انتي النهاردا بقا اعملي مسكاتك وحركاتك عقبال معدي عليكي بليل
ملك:ادم عايزا فستان حلو مش فستان مقفل وطويل
ادم:لا متقلقيش يقلبي ثقي فيا
ملك:يخوفي
ادم:عيب عليكي انا خذلتك قبل كدا
ملك:الصراحه لا طب بقولك اي
ادم:العب باليه
ملك:بلوك يحبيبي
ادم:هههه خلاص خلاص اصل البت نبض عملتها فيا امبارح
ملك:بحبيبي علاقتكم خوات مش اي حاجه تقولهالك تقولهال يعني مينفعش تقول لمراتك في وسط الكلام العب باليه
ادم:هههه خلاص يست يلا اقفلي علشان الحق انا
ملك:تمم متنساش الفستان ياادم
ادم:حاضر باي
ملك:باي
*عند نبض النايمه اصلا*
يوسف في الفون:اي ينبض دي خامس مرا اتصل بيكي
نبض:ممم ييوسف في حاجه
يوسف:لا مفيش
نبض:انت اذاي صاحي كدا احنا مش بنتكلم لحد الفجر
يوسف:حكم الشغل يقلبي يلا قومي
نبض:يوسف بقا انام شويه بليز
يوسف:ممم خلاص نامي بس مش عايز افكرك ان فرح بسنت النهاردا وانتي قولتي انك هتروحي ليها بلنهار
نبض:اه صح يوسف
يوسف:ممم
نبض:عدي عليا مش قادرا اسوق
يوسف:حاضر يلا بقا علشان شغلي
نبض:يوسف
يوسف:مممم
نبض:عايزا افطر فول وعطميه عند الراجل الي انت كلت عندو انت وجاسر واحمد
يوسف: ممم وعرفتي منين الراجل دا
نبض:ها ااا اه اصل اصل عادي اي حد انتوا ظباط اكيد اكلتوا عند حد قبل كدا
يوسف بخبث:ايوا اه بس دا بعيد
نبض:بعيد ازاي دا في الزمالك ااااااا
يوسف:هههههه
نبض:علي فكرا انت بايخ اوووي بجد
يوسف:متلعبيش مع ظابط يقلبي
نبض:ماشي يلا هفوق وانزل افطر وتعدي عليا
يوسف:حاضر
نبض:تمم يلا باي
يوسف:باي
*تحت علي السفره*
ندي ونبض قعدين بيتكلموا ومش مع الباقي
ابراهيم:ندي نادر كلمني وعايز يتجوز
ندي:ايوا يبابا مهو قالي
ابراهيم:قالك انو بعد عشر ايام هوه قالي ان الشقه جاهزه
ندي:ايوا جاهزه روحنا انا وادم مرا وشوفناها
نبض:وانتي حجتك جاهزه اصلا هوه بس الفستان ودا هنظبطه متقلقيش
ندي:تمم يقلبي تسلمي
ابراهيم:يعني اقوله تتم
ندي:ايوا
ابراهيم:مبروك يحببتي
ندي:الله يبارك فيك يبابا
ابراهيم:عقبالك ينبض
ادم:ضحكت
نبض:الله يبارك فيك يعمو وانت يا ادم هنشوف موضوع الضحك دا بعدين
ادم:ههه جبتي فستانك يم نص لسان ولا لسه
نبض:جبته لي
ادم:مفيش اصلي رايح اجيب لملك فستان علي زوقي
نبض بغيره:ممممم طب هاتلي معاك
ادم:انتي مش قولتي جبتي
نبض:وانت مالك هاتلي وخلاص
ندي:وانا
ادم:انتي هجبلك فستان فرحك
ندي:هييييييي
نبض:متجبش لملك هيا عندها
ادم:ههه بتغيري يبطه انتي بتغيري وهيا بتغير اجبها من مين فيكوا
نبض:اكيد انا فونها رن وكان يوسف
احم طب يلا باي بقا انا عند بسنت هتيجي معايا يندي
ندي:لا شويه وجيالكم هروح انا ونادر نجيب حاجه وهيوصلني
نبض:يلا باي
ادم:طب والفستان
نبض:هاتلي وخلاص انا معايا فستاني
ابراهيم:دا استخسار مش غيره
ادم:تعبت منهم والله يلا اقوم انا
ابراهيم:خدني معاك
ندي:اي دا وانا
ادم:مم خلاص هستني معاكي عقبال منادر يجي
ابراهيم:انا رايح الشركه يلا سلام
ندي:باااي
نبض:ندي مشوفتيش البور بانك بتاعي
ادم:انتي لسه ممشتيش
نبض:لا نسيت البور فقولت اخده مشوفتيهوش
ندي:اه في اوضه ادم كان واخده امبارح
نبض:اوك
رن الجرس
ادم:تلاقي يوسف
ندي:هقوم افتح
ندي فتحت الباب:عمو جمال
جمال:اذيك يندي بابا جوا
ندي:احم لا ادم بس جوا اتفضل اتفضل حمدلله علي سلامتك
جمال:الله يسلمك
ادم:احم استاذ جمال اذاي حضرتك
جمال:كويس ها نبض موجوده ولا
نبض نزلت:احم سلامو عليكوا انا ماشيه يدومي
جمال:نبض انتي نبض صح
نبض:ايوا مين حضرتك
جمال:انا خالك يحببتي
نبض:خالو جمال
جمال:ايوا يحببتي تعالي في حضني يبنت الغاليه
نبض حضنته
جمال:ياااا ينبض وحشتيني اوووي نسخه من امك اللله يرحمها
نبض:الله يرحمهم
جمال:وحشاني يحببتي انا جيت قبل كدا وجيت الفيلا القديمه بس ملقتكيش
نبض:طب حضرتك مستنتنيش لي
جمال:سافرت يحببتي شغل
ادم:جي ساعه موضوع امجد الاولاني
نبض:مممم طب مفكرتش تطمن عليا يخالو
جمال:متزعليش يحببتي مني بس علشان اضطريت اسافر انا سايب ولادي ومرات خالك
نبض:ايوا معاك حق ولادك اهم
جمال:انتي عامله اي يحببتي وحشتيني انتي من ريحه الغاليه
نبض:كويسه يخالو بس ابقي اسأل عليا انت بردك اخو ماما الله يرحمها
جمال:متزعليش يحببتي انا اصلا جاي اخدك معايا
ادم:تخدها فين
جمال:اخدها معايا نسافر وتعيش معايا انا اتحرمت منها كتير جي الوقت الي اخدها معايا بقا
ندي:اي دا لا طبعا نبض مش هتسبنا
نبض:ومين قالكم اننا هسافر انا حياتي وصحابي كلهم هنا
جمال:وانا وولاد خالك هناك
نبض:انت عايزني اسيب ادم وعمو وندي اسيب يوسف وجاسر واحمد وسالي وملك وبسنت ومنه واحمد عايزني اسيب كل الي بحبهم واجي معاك وانا اصلا معرفش حد هناك بص يخالو انا بنت اختك تيجي تشوفني في اي وقت بس انا اسافر لا مش هسافر
جمال:انا مقدر انك دلوقتي زعلانه بس انا قاعد اسبوعين في مصر علشان شغلي وقاعد في فندق•••••••بس هكون فرحان انك تيجي وتسافري معايا علشان اعوضك عن كل حاجه يبنت الغاليه اسيبك دلوقتي علشان شاكلك كنتي خارجه يلا سلام يحببتي
ادم:نورتنا يجمال باشا
نبض قعدت علي الكنبه ومسكت رسها
ندي:نبض انتي كويسه
نبض:تؤ شكلي مش مكتوبلي افرح يندي
ندي:متقوليش كدا ينبض
ادم قعد جمها واخدها في حضنه:حببتي متقوليش كدا انا معاكي مش انا اندومي ودومي وبتغيري عليا وحياتك ينبضي مهخلي حاجه تانيه وحشه تحصلك
نبض:بحبك اوووي يدومي
ادم:وانا بحبك يعيون دومي
نبض:مممم انا شكلي هتجوزك وهخليك تفاكس لملك
ادم:هههههه يالهوي لو سمعتك بس علي العموم انا القمر دا يكون شرف ليا اي الحلاوه دي
نبض:عيب عليك يبني بقولك يبابتي
ندي قعدت وزقت نبض وحضنته:قعدين حب ولڤلڤه وانا واقفه قرطاس كدا انا عروسه وهسبكم قريب
ادم:لا لا حبيبه ادم يالهوي
نبض:كدا يدومي
ادم:لا يروح دومي تعالي
وحضنهم هما الاتنين
ادم:انتو بناتي واغلي حاجه في حياتي بحبك انتوا روحي وقلبي وكل حاجه حلوه ربنا يخليكوا ليا
نبض وندي:ويخليك لينا يحبيبي
الجرس رن
نبض:هقوم افتح شكله يوسف
نادر:اذيك ينبض
نبض:الحمد لله يعريس اخبارك
نادر:الحمد لله تمم
نبض:تعالي ادخل
دخل لقي ندي في حضن ادم
نادر:اي دا قومي يندي
ندي لسه هتقوم
ادم شدها:تقوم فين يلا
نادر بغيره:حضناك كدا لي اصلا
ادم:وانت مالك
ندي:احم نادر دا ادم عادي يعني
نادر:والله طب يلا علشان منتاخرش
ادم:متزعقش
نادر:هوه انا زعقت
ندي:باااااس انا قايمه باي دومي باي نبضي
ادم:لو زعقلك تعالي قوليلي الغي الجوازه علي طول
ندي:ههههه باي يغيور
نبض:مبراحه يشبح
ادم:هوه كل دا يوسف برا
نبض:احيه يوسف
وخرجت تجري لقت يوسف واقف مع نادر
نبض:سوري اتاخرت
يوسف طنشها:تمم ينادر بااي يندي
نبض:علي فكرا قولتلك سوري
يوسف دخل العربيه
نبض غمضت عنها وشدت علي ايدها:اهدي ينبض اهدي اهدي ودخلت العربيه
نبض:يوسف
يوسف
بكلمك
علي فكرا دي اكتر حركه بدايقني
يوسف:والله طب مرا من نفسي اعمل حاجه مبتحبيهاش منتي من ساعه معرفتك وانتي بتعملي كل حاجه مبحبهاش
نبض:اذاي بقا
يوسف:خلاص ينبض
نبض:لا قول
يوسف:نبض خلاص بجد انا مقفش اطلطع بلساعه قدام البيت عندك ينبض وسايب شغلي وواقف مستني حضرتك ودا خارج ودا داخل وحضرتك اكيد قاعده جوا مع ادم هيئ وميئ واحضان يشيخه بقا
نبض:يوسف مبحبش حد يزعق جمبي
يوسف:قولتلك من الاول اسكتي
نبض فعلا سكتت ووصلها عند بيت بسنت
نبض :يوسف اسفه بس اصل خالو جي من السفر
يوسف:خالك مين
نبض:خالو جمال نزل النهاردا وجي يشوفني وعايزني اسافر معاه
يوسف:وانتي هتسافري
نبض:تؤ مش هسيبك ااا قصدي كلكوا يعني وكدا
يوسف:مممم محدش قالك اصلا اني هخليكي تسافري
نبض:لي
يوسف وهوه ناسي زعله منها اصلا:قلبي مش هيخليكي تسافري وعقلي هيقلب الدنيا علشانك وعلي راي المغني الكبير. *انا لما بحب بحن بجن بهدم بحرق بقلب جن*
نبض:هههه سوري اسفه بجد بس خالو لما جي لغبطني
يوسف:ولا يهمك بس ممكن متعملهاش تاني

نبض:حاضر حاضر بس متزعلش يجو زعلك غالي بس صحيح عملت ليك اي

يوسف:اي يعيون جو
نبض طلعت زي ورقه صغيره كدا وكانت راسمه فيها الكاب بتاع الظابط وتحته اسم كين بس بحروف كروكي كدا
يوسف:حلوه اوي انتي الي رسماها
نبض:اه انا عجبتك
يوسف:اوووي يحببتي ربنا يخليكي ليا
نبض:ويخليك ليا يلا باي بقا متتأخرش بليل هاا انت هنجي علشان تاخدني
يوسف:حاضر مش هتاخر
نبض:اوكي باااي ونزلت
يوسف بتنهيده:يواجعه قلبي انتي بس هعمل اي بحبك وحط الورقه في جيبوا ومشي
*اما عند توم وجيري قصدي منه واحمد*
منه:علي فكرا اتاخرنا كلهم راحوا وانا لسه
احمد:كلهم مش متجوزين يحببتي وبعدين انتي لسه عروسه كميله
منه:انا كميله يميدو
احمد:يقلب ميدو
منه:طب يلا يلا
احمد:هادمه اللزات يلا يختي وفعلا نزلوا ومشيوا واحمد كان مشغل اغاني كعدته ووقف عند بتاع الورد ومنه نزلت معاه وجاب لها ورد وخرجوا و
*احمد قابل سمر فكرنها الي كلمت احمد في الفون بعد مراح لمنه الجامعه فكرين ولا بس اكيد ولا😂*
احمد:هار اسود
منه بستغراب:مالك
احمد:لا تعالي تعالي ودخل المحل تاني
منه:يبني مااالك
احمد بتوتر:مفيش مفيش
سمر دخلت المحل وشافت احمد وهوه بيحاول ميبينش وشه وراحت عليه
سمر:مش معقول ميدو اذيك ليك وحشه والله
منه:انتي مين
احمد بسرعه:احم احم دي دي
سمر:كنا فتره متجوزين
منه بصدمه:نعم
سمر:مالك يقطه منتي اكيد في لسته ميدو زينا
احمد:دي ندي مراتي
سمر:اي احمد اتجوز لا لا دا الدنيا لسه فيها امل بقا وكملت بخبث بس اكيد متجوزك عرفي
منه بستفزاز ثعباني الي بيدخل في النص الجبهه دا ردت عليها ببتسامه سمجه:تؤتؤ عرفي دا لاشكالك لاكن انا متجوزني قصاد الناس اصلها الحياه كدا ناس تتجوز وتداري علشان مش من المستوي وناس تاني الدنيا كلها تعرفها اصلها مقمات يا *وبصتلها من تحت لفوق*
يا يمدام يلا يميدو اتاخرنا ومسكت ايد احمد الي مصدوم من رده فعلها ومشيت وركبت العربيه وشغلت اغاني تاني وكل دا واحمد مصدوم وساكت
منه:اي ساكت لي فاكرني هغضب وهزعق وكدا
احمد:والله والله متجوزتها هوه قضيت معاها يومين وكدا واصلا محصلش بنا حاجه دي كدابه
منه:خلاص يبيبي وانت مالك اهدي كدا بص يحمد انا عارفه من اول يوم انك ليك ماضي مُشرف مشاء الله بس انا واثقه انك اتغيرت ومبقتش تعرف بنات من يوم متجوزتني
احمد:والله من يوم محبيتك
منه ببتسامه:ودي حاجه تكفيني واه صح باسته من خدو ميرسي يحبيبي علي الورد
احمد:بحبك اوي يقطتيي
منه:وانا بحبك اكتر يعيون قطتتك
ومشيوا ووصلها عند بسنت وطلعت
*عند بسنت*
نبض:يبنتي اتاخرتي لي
سالي:عروسه بقا الله يسهلوا
منه:اسكتوا بقا حصل معايا حته موقف النهارده
بسنت:احكي يلا
منه حكت ليهم علي سمر والي حصل
سالي:تعجبني دماغك يبت انتي
بسنت:اي دا دانا كنت فرجت عليهم الشارع كله
نبض:هبله الي عملته منه صح كدا هيا كسفت احمد لو فكر يلعب بديله
منه:وبصراحه هوه اتغير ومش بقي زي الاول
نبض:فعلا يوسف قالي كدا
سالي:ايوا انا اعرف احمد من قبلكم وابصملك بلعشره الواد دا اتبدل يماما دا انا لو مش عارفه انو بيهزر شور هقول كان بيشقطني
منه:هههههه الشيخ ميدو لجبر خواطر النساء يبنتي
نبض:طب يلا علشان ورانا حجات كتيرررر
بسنت:اه يلا انا عروسه
منه:ايووووو شغلوا اغاني يلا
وفعلا شغلوا اغاني وفضلوا يرقصوا وندي راحت عليهم وكملوا بيقيت اليوم والميكب ارتست وصلت وعملت ليهم ميكب ولبسوها الفستان ابيض طويل ومنفوش هاف شولدر مع تاج وطرحه طويله
اما البنات لبست فساتين زرقا هاف شولدر طويله ومفتوحه من عند الركبه لحد الاخر من جنب واحد وهيلز
واحمد جي وخلوه يعمل لاست سين وفضلوا يصوروهم وبعد كدا نزلوا وركبوا وراحوا مكان الفوتوسيشن وفضلوا يتصوروا وراحوا علي القاعه بتاعت الفرح
وكل دا مكنش احمد الالفي ولا جاسر ولا يوسف جم ولا ملك وادم ونادر
بس الشباب التلاته جم مع بعض وكل واحد راح علي حببته خطبته مراته وبعدها بشويه جم ملك وادم الي ملك كانت لبسه فستان احمر بكم شفاف طويل
وفضلوا يغنوا ويرقصوا وفي الاخر خالص رقصوا كل كابل علي اغنيه *نسمه شوق*
والفرح خلص ووصلوهم المطار وبسنت سافرت وسط دموع البنات واهلها ودموع بسنت
وكلهم روحوا
*ادم طبعا راح يوصل ملك ونادر معاه ندي ويوسف معاه نبض*
*في عربيه يوسف قدام فيلا ادم*
ندي:متتاخريش ها باي يندور
نبض:ههه عارف علي قد منا مبسوطه ان بسنت اتجوزت علي قد منا زعلانه انها سافرت ومش هشوفها تاني
يوسف:يحببتي هترجع اجازات متخافيش وبعدين يعني اسكايب والنت مخلاش
نبض:ايوا صح ربنا يخليهم لبعض
يوسف:يرب
نبض:ممم يلا جود نااايت بقا يجو
جو:اي دا متصبري شويه
نبض:تؤ بقا علشان مينفعش افضل اكتر من كدا
يوسف:ماشي اشوفك
نبض:اوكي بااي
يوسف:باي
يوسف نزل من العربيه معاها زوقف برا عقبال مدخلت وفونه رن
نبض بعد مطلعت افتكرت انها نسيت فونها في عربيه يوسف وشافته من البلكونه لقته واقف فنزلت تاني تجيبه وسمعت يوسف بيتكلم في الفون
يوسف:لا يحببتي هجيلك انا مقدرش انساكي ……..لا انتي عارفه مصدقت ان نبض تحبني واقعها في حبي………لا يحببتي انتي حبي الاول والاخير………هههههه لا هجيلك يقلبي …..باي اه بحبك اووووي
يويف قفل ولف شاف نبض و………………..
دي الصدمه الحقيقه يا حبايب قلبي😂😂
ملحوظه:يوسف مبيكلمش بيبو قلت اقولكم بس😂🫣
ولله الناس بكرا ف الفصل الاخير من نبض هتنبسط انبسااااااط يا جدع محصلش .. عوزاكم تاخدو الموضوع بهدوء يا جماعه ومتنسوش اني بنتكم حبيبتكم😂💞

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى