روايات

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل السابع 7 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل السابع 7 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الجزء السابع

رواية عودة الماضي (دموع 2) البارت السابع

رواية عودة الماضي (دموع 2) الحلقة السابعة

بعد يومين نهي وصلت الصعيد وكانت واخده بيت مش كبير اوي ارتاحت واستقرت علشان تقدر تقابل المستثمر الصعيدي اللي قالت عليه وتنف*ذ خطتها اللي فدماغها وسعديه لسه بتحط حب”وب الهلو*سه لسما وحاله سما لسه بتتده*ور ومش مخليه اسد يحس بحاجه بالليل نهي وصلت بيت جابر المنياوي وقعدت معاه.
نهي: اقدملك نفسي نهي الصواف مديرة شركه عقارات اللي كان ماسكها اخويا.
جابر المنياوي : تشرفت بيكي واجبنا نضايفك الاول ونشوفوا الشغل
جابر ضايفها وقعدوا مع بعض ف المكتب بتاعه.
جابر: بابتسامه ياتري شح”نه السل”اح اللي اتفقنا عليها جاهزة.
نهي:, جاهزة يا عمده ومستنيه الإشارة بس بعد اسبوع هتتسلم عن طريق البحر وهتوصلك وحضرتك فلوسك حاضرة.
جابر: جاهزة يا بت الصواف كفايه أن اخوكي ما*ت ومدفعش دي*ونه وانتي سددتيها لولا كده كنا صفيناكي من زمان وطلعتي ذكيه مش زي اخوكي.
نهي: علشان أنا مش رائد اللي كل حياته غلط”ات وبصلحهاله حتي بعد ما ما”ت.
جابر: علشان كده موريه ارملته الوي*ل مش أكده مش تستغربي اني عارف.
نهي: بابتسامه بس ده مش انتق*ام أنا بوريها لعبت مع مين واعرفها مقام*ها وبالمرة اتسلي شويه عادي يعني اشوفك بعد أسبوع يا عمده عن اذنك.
نهي طلعت من بيت جابر المنياوي ووقفت علي الطريق لأنها عرفت خط سير اسد واتاخر ف الشغل ف الطبيعي هيعدي من الطريق ده شافت عربيته وشاورت لواحد من رجالتها عربيه اسد لما قربت نهي أدت الاشاره وجريت وهي بتص”رخ واسد شاف واحدة بتص*رخ ووقف العربيه قبل ما يدوس”ها ونهي أغم”ي عليها ورجالتها مشيو اسد قرب يشوفها كان شعرها مغطي وشها اسد شال شعرها لقاها هي
اسد: انتي تاني ودي بتعمل ايه ومين كان بيجري وراها بس مضطر أخدها للبيت بس سما لو شافتها هتخاف الحل اني اخليها مش تشوفها واتصل علي جده
جدي سما فين.
مهران:, نامت يا حبيبي ليه.
اسد: موضوع طويل هحكيه لما اجي بس حد جهز اوضه الضيوف.
مهران: ليه اوضه الضيوف تجهز.
اسد: أنا جاي يا جدي وهحكيلك سلام.
اسد شال نهي وحطها ف المقعد اللي ورا ووصل بيها القصر وشالها وحطها ف اوضه الضيوف وطلب الدكتور ومهران شافها.
مهران: مش دي نفس البنت اللي جات ف فيلا القاهرة جايبها هنا ليه مراتك مش ناقصه توت”ر.
اسد حكاله كل حاجه ومهران مش مقتنع وحس أنه ف س”ر ف الموضوع.
الدكتور وصل وكشف ع نهي.
الدكتور: مش تقلقوا شويه كدم”ات بسيطه هي محتاجه راحه تلات اسابيع وتكون كويسه.
اسد وصل الدكتور ومهران بص لنهي بنظرات حا”دة وسابها وطلع وهي قامت وابتسمت بخ”بث
نهي: اووف كويس أنه مفيش حد اكتشف الموضوع ومهران نظراته وترتن”ي اووي لازم احظ”ر منه المهم دموع لازم كل ما تشوفني تترع”ب مني وبما أنها نايمه اخليهالها مفاجأه.
تاني يوم الكل كان علي السفرة وسما كانت بتاكل ابنها ومهتميه بيه هو وأسد ومبسوطه نهي شافتها وابتسمت بخ”بث ونزلت ورجلها كانت بتع”رج ابتسمت ف وشهم واتكلمت.
نهي : صباح الخير للكل بتمني اكون ضيف خفيفة عليكم.
سما سمعت صوتها المعلقه وقع”ت منها وقامت بخ”ضه ورعب وبصتلها بصدم”ه.
سما: بصد”مه انتي بتعملي ايه هنا ومن جابك علي بيتنا انتي طلعتي من انهي مصي”به انطقي.
نهي: بابتسامه ومك”ر ازيك يا دموع عيب يا حبيبتي لما تقولي كده انا برضو ضيفه.
سما: أنا مش اسمي دموع الاسم ده شلتوا من حياتي أنا سما وبس ومش تتوه”ي ف الموضوع من سمحلك انك تبقي ضيفه عندنا انطقي.
اسد: بتوت”ر سما اهدي انسه نهي وقعت تحت عربيتي امبارح بالليل وكلها كانت كدم”ات فجبتها هنا والدكتور قال لازمها راحه تلات اسابيع.
سما: انت جيبتها هنا وانت عارف اني بتعاف”ي من شوفتها اساسا.
نهي: دموع اهدي جوزك قلك اني ضيفه وبعدين جوزك واحد لطيف خالص واستضافني عندكم كانت هتمسك دراعه سما بعدت*ها.
سما: بعدي ايدك عن جوزي واياكي اشوفك ناحيته والا هتشوفي حاجه مش هتعجبك.
نهي: طيب خلاص اهدي.
مهران: بزع”يق كفايه بقي اسد خد سما علي اوضتكم ثريا تعالي خد الضيفه علي اوضتها وانتي اياكي تتجا”وزي حدودك فاهمه ولا لا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عودة الماضي (دموع 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى