روايات

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الثامن 8 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الجزء الثامن

رواية عودة الماضي (دموع 2) البارت الثامن

رواية عودة الماضي (دموع 2) الحلقة الثامنة

اسد اخد سما اللي كانت شايله عامر علي أيدها ودخلوا الاوضه سما حطت ابنها علي السرير وأسد كان واقف وراها بصتله سما بعن”ف اول مرة.
سما: ممكن تفهمني ايه اللي جاب البنت دي هنا وبتعمل ايه ف البيت.
اسد: سما ممكن تهدي الموضوع مش عايز عصب*يه.
سما: بزعي*ق لا مش ههدي مش ههدي غير لما اعرف هي بتعمل ايه هنا.
اسد: كانت بتجري من حد علي الطريق امبارح بالليل ووقع*ت تحت عربيتي.
سما: وايه اللي عرفها مكان رجوعك لتكون مستنياك وهي اساسا سابت القاهرة وجايه الصعيد تعمل ايه جايه تكمل انتق*ام ها صح هي بتنتقم مني علي م*وت اخوها مش كفايه بقالي اكتر من اسبوع بشوف هلا”وس وحاسه اني مش مظبو”طه.
اسد: مش مظبو*طه ازاي وحاسه من امتي الأعر*اض دي.
سما: من يوم الليله اللي شوفتني فيها قدام المرايا كنت هنده عليك بس سمعت صوتك مبسوط ومش حبيت ازعج”ك عرفت ليه انا كاره”اها مش عايزاها هنا ممكن تخليها تمشي.
اسد: اسد اهدي ممكن مينفعش نمشيها احنا عمرنا ابدا مش ساعدنا حد فهماني.
سما: بعصب*يه الا دي فاهم الا دي نهي وراها سر.
عند نهي اخدتها الخدامه لاوضتها وهي بتضحك ف سرها ودخلتها الاوضه ومشيت.
نهي: شكلك وانتي متعص*به وغيرانه يا دموع فرحني أنا لازم اه”ز ثقتك بنفسك وب اسد كمان ولازم شبح رائد يبقي حواليكي أنا هخليكي مش عارفه نفسك.
عند اسد وسما كانوا بيتكلموا براحه بس سما علت صوتها شويه وأسد لاول مرة يزعقل*ها.
سما: خلاص هقول لجدي أنا مش هسمح أن الماضي يرجع يأث*ر عليا تاني رائد وم*ات تطلعلي أخته كمان اكيد بتنت”قم مني.
اسد: طيب ممكن ف وقت تاني مش دلوقتي يا حبيبتي ارجوكي.
سما: لا دلوقتي أنا مش عايزاها ف البيت لازم تخرج
اسد: بنفاذ صبر وزعي*ق خلاص بقي كفايه انتي اكيد اتجن”نتي صح قلتلك مقفلناش بابنا ف وش حد قبل كده ودي ضيفه مري”ضه اسكتي بقي ومتقرفن*يش بعدي كده وزق*ها بقوته.
سما: بصدم*ه انت اول مرة تزعق*لي هنت عليك للدرجه دي وعلشان مين واحده زي دي.
اسد كان هيتكلم سمع صوت جده بح”زم.
مهران: بح”زم اسد تعالي هنا وانتي يا بنتي ارتاحي.
اسد: حاضر يا جدي جاي.
اسد راح مع جده وسما قعدت علي الأرض بصدم”ه.
سما: دي اول مرة يزعق”لي وكمان بسببها بس لا مش هسيبها هنا ابدا.
مهران: ممكن افهم زعق”ت ف مراتك ليه انت اول مرة تزعق ليها.
اسد: يا جدي هي مش مستوعبه أنها ضيفه.
مهران: اي واحدة مكانها هتقول كده جايبلها اخت الراجل اللي عذبه”ا وعايزها تسكت وبعدين مراتك بتقول الصح نهي وراها مصي*به كبيرة
اسد: مصي”به ايه.
مهران: بعدين هفهمك روح دلوقتي.
سما كانت بتبكي بصوت مسموع ونهي كانت سمعتها ودخلتلها.
نهي: تؤتؤ ليه بتبكي كده كله ده علشان جوزك الحلو دافع عني ليه حق هيدافع عنك انتي مثلا يا مجنونه.
سما سمعتها وبصت لها شافت فيها قسوة وشر رائد قامتله ومسكتها من رقبتها ووقعتها ع السرير.
سما: جوزي مش هيدافع عن حد غيري فاهمه مش هسيبك تقعدي معانا هقتلك زي ما قالت اخوكي فاهمه خموتك واشرب من دمك.
دخل اسد الاوضه ولقي منظرهم بيتخانقوا مع بعض بعد سما عن نهي.
نهي: بخبث انتي واحدة مجنونه علي فكرة مش عارفه مستحملك ازاي أنا لو منه كنت هرميه ف مستشفي المجانين.
سما: اخرسي سيبني اقتلها بايدي .
اسد: خلاص يا سما خلاص بعدي عنها تعالي معايا.
سما: سيبني اخلص عليها
اسد اخد سما وخرجوا برة ونهي اتكلمت بمكر.
نهي: أنا بنفسي هخليه يوديكي مستشفى المجانين.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عودة الماضي (دموع 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى