روايات

رواية علا وعز الفصل الرابع عشر 14 بقلم وهج ابراهيم

رواية علا وعز الفصل الرابع عشر 14 بقلم وهج ابراهيم

رواية علا وعز الجزء الرابع عشر

رواية علا وعز البارت الرابع عشر

رواية علا وعز الحلقة الرابعة عشر

تاني يوم الصبح
عز كان مع امه عالسفره وباين عليه مش نايم ومخنوق…
علاا بتبص عليه كل شويه وهو مش بيعبرها…
ام عز بقلق : مالك يابنتي وشك اصفر كده ليه مش نايمه امبارح..
عز بص ليها بطرف عينه ورجع ركز باكله..
علاا : تعبانه شويه ياعمتو ولسه هتمشي بعد ما وقفت من عالسفره
ام عز : علا فين ياعلاا..
علاا : هروح اوضتي ..عايزه حاجه ياعمتو..
ام عز : مش هتفطري..يابنتي..
علاا : ماليش نفس بعد اذنك..ولسه هتمشي اتصنمت لما سمعت صوت عز : اقعدي كلي..
علاا : مااليش نفس..ولسه هتمشي..
عززز بنرفزه :اقعددي .
علا بخوف قعدت جمب عمتها ..وام عز بتبصلهم وهما كده واتأكدت انهم متخانقيني..
عز بامر : كلي..وهو بيحط الاكل قدامها..
علاا بتحاول تاكل ودموعها بتنزل بهدوء…
بعد شويه عز غير هدومه وكان هينزل امه ندهت عليه ..
عز بص للساعه بتاعته وكان مستعجل : في ايه ياماما..
ام عز: انت متخانق مع مراتك.
عز نفخ بضيق : هي لحقت تشتكيلك..
ام عز : لا والله يابني بس شكلكم بيقول كده..
عز بانفعال : ياماما بنت اخوكي مش بتفهم ..فاكره اننا لسه خاطبين وبتدلع عليا وانا راجل خلاص جبت اخري معاها واتحملت كتتيرر..
ام عز شهقت بخوف : يعني ايه ياعز
عز بتحذير :يعني لو ما اتعدلت ياماما هتندم هتندم اوووي.
ام عز وهي بتضرب على صدرها اي الكلام ده يابني ..
عز : ياماما فهميها اني راجل واتجوزت عشان استقرر مش عشان النكد اللي معيشاني بيه من اول جوزنا..عقليها ياماما دي منعاني عنها وكاني مش جوزها
ام عز : ..عز…استنى يابني هتروح فين..
عز : همشي وابقى كلميها و عقاليها ياماما عقليها ومشي وسابها…
عند.دعاء…
دعاء كانت بتبصله بدموع…
يزن بتوتر : دعاء مش زي منتي فاكره والله صدقيني..
دعاء لسه هتمشي مسكها وشدها ليه
يزن : متعيطيش ليلي زميله بالشغل بس مش اكتر..صدقيني…
دعاء بشهقات : سيبني..
يزن شدها ليه اكتر وحضنها ودفن وشها بصدره
يزن : لا مش هسيبك يادعاء مش هسيبك مش عايزك تفهميني غلط..وانا ببحبك انتي ..
دعاء بصت فعنيه ..وصحبتك بتقولها ياقلبي بتاع ايه..
يزن بابتسامه : متعود عليها ياقلبي ..بعدين دي زي اختى ..انماا اللي بحبها بجد هي مراتي وروح قلبي وهتكون ام عيالي انتي مفيش غيرك…
دعاء ابتسمت. بحب..
يزن : يادين النبي اي الضحكه دي وباس جبينها وهمسلها : والله بحبك
ضحكت دعاء وهي بتشوف اللمعه بعنيه واول مره يعترف بحبه ليها..
يزن : احم طب ايه..دلوقتي..
دعاء ايه..
يزن بغمزه : مش هتديني بو*سه
دعاء بعدت عنه بكسوف بسرعه : مش هتتعشا
يزن حضن وشها وباسها بسرعه : نتعشا … نتعشا ياحبيبتي وحضنها وخدها معاه وهو يتنهد براحه ويحمد.ربنا انها عدت على خير…
عند علااا..
ام عز يابنتي متفهمي بقى الولا راجع من بلاد برااا مش متعود عالنكد خديه حبه حبه..
علااا بدموع : يعني اعمل ايه ياعمتو
ام عز : انا هقولك تعملي ايه…انتي………..
علاا :حاضر..
ام عز : تسمعي الكلام ياعلا مش ناقصه نكد ..
علاا : حاضر يا عمتو حاضر
ام عزز : طب يلاا قومي..يلاااا يابنتي يلاا..زمانه جاي..
علا بكسوف قامت عشان تعمل اللي قالتلها عليه..
لكنه ابتسمت بخبث لما خطرت لها فكره وقررت تنفذها بدل ماتصالحه هي هو هيصالحها…
عند دعاء
دخلت اوضت يزن عشان تصحيه مكنش موجود…
لما سمعت صوت اىميه بالحمام كانت هترجع لكنها سمعت صوت موبايله..
قربت عليه بشك وشافت الرساله واتصدمت ب…..
عند علاا….
لبست قميص بيتي قصيير وفردة شعرها وكانت تجنن واتصلت بصاحبتها وهي بتضحك وتهزر..وبتلعب بشعرها بدلال
دخل عز وشافها وكده واتجنن عليها لكنها كانت بتكلم صاحبتها وعملت نفسها مش حاسه بيه..
وهو مركز معاها اووووي..
قفلت السكه وقامت اتصدمت بيه وهو بيحاوط خصرها ودفن وشه برقتبها وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علا وعز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى