روايات

رواية عشق شيطان المافيا الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمود

رواية عشق شيطان المافيا الفصل الثاني 2 بقلم جهاد محمود

رواية عشق شيطان المافيا الجزء الثاني

رواية عشق شيطان المافيا البارت الثاني

رواية عشق شيطان المافيا
رواية عشق شيطان المافيا

رواية عشق شيطان المافيا الحلقة الثانية

حوار بالفرنسيه

الشيطان: مش موافق

توماس: لماذا

الشيطان: لن أدخل في صفقه ليست مضمونه

توماس: وكيف عملت أنها ليست مضمونه

الشيطان : لاني الشيطان 😈 واتفضل أخرج لدي بعض الأعمال

ذهب توماس والشيطان اجري مكالمه

الشيطان : هااا

المجهول: ههه خلال يوم هنكون عندك ومعانا الحاجه بس في مشكله

الشيطان : اممممممم

المجهول: انا هتصرف وقفل ولم ينتظر رد

الشيطان : اممممم لازم يرجع

عند عشق ونور

آسر: بتحبي مين

عشق بتوتر وصدمه: هااا

آسر: اي في مالكم مصدومين كده ليه كأنكم شوفتوا عف*ريت

عشق : هااا لا مافيش بس انت دخلت فجأه

آسر: ونور بتحب مين

عشق : لا مش بتحب حد هي بتهزر عشان تخرجني من الجو دا

آسر بشك: تمام

عشق : عملت اي صاحبك قالك ايه

آسر: قالي ممكن يعملها بس هنضطر نسافر خلال يوم لانه عنده عمليات كتير

فجاه حد دخل بسرعه

امير : خالتو مالها اي حصل

نور ببكاء: ماما يا أمير ماما تعبانه

امير : اهدي يا نور اهدي فهميني اي حصل

عشق ونور حكوا لامير كل الحصل

امير: لا انا مش هخليكم تسافروا وحدكم مستحيل

عشق: دكتور آسر جاي معانا لانه صديقه

امير: لا انا هروح معاكم شكرا لك يا دكتور آسر

آسر بغيره : لا طبعا انا جاي

امير: نعم هو نحن طالعين رحله

آسر: اقصد يعني أن الدكتور دا صديقي وانا لازم اجي

امير: لا ولا يهمك انا هتصرف وانت وراك شغلك

آسر: لا هاجي واغير جو خلاص خلص الكلام انا جاي معاكم

نور: ايوا لازم تيجي معانا

عشق ضربتها في كتفها

نور: قصدي يعني أن الدكتور صاحبك وممكن تفيدنا

آسر: تمام انا جي معاكم وانا انهارده بليل هنتحرك لان التأخير مش في صالحنا

عشق: تمام يلا يا نور نجهز الشنط

بعد فتره تجهز الجميع لذهاب الي باريس غير مدركين ما يخبئ لهم القدر وكيف ستجري أمورهم في بلد لا يعلمون فيها أحد وهل سيحدث الأمر كما خططوا له أما للقدر رأي تاني

بعد فتره وصلوا واتجهوا الي المستشفي وكان في انتظارهم صديق آسر الدكتور يونس

آسر: ازيك يا يونس واحشني والله

يونس: لو واحشك زي ما بتقول كنت جيت اخدت فتره الاجازه هنا معاي

آسر: واهو اديني جيت خلاص قلبك ابيض

كان هيرد عليه يونس لكن قاطعته عشق

عشق: لو خلصنا من جو السلامات ممكن تشوف ماما لأن حاله بتسوء

يونس بإعجاب : مين القمر

آسر ضربه في أيده: احم نسيت اعرفك دي عشق ونور بنات الحاله أما دا امير ابن خاله البنات ودا دكتور يونس الي هيعمل عمليه والدتكم

نور : اول مره اعرف الدكاتره حلو كده

يونس بضحك: وانا اول اعرف بنات مصر حلوين كده

آسر بغيره : مخلاص ياعم يلا شوف هتعمل اي لأن حالته كلما مالها وبتسوء

يونس : حاضر يا آسر باشا لو انك صديق طفولتي كنت دفنتك انت واقف علي الأمر دا

آسر: ولا تقدر تعمل حاجه ويلا مش وقته الكلام دا

يونس أخذ والده عشق ونور اوضه الكشف

عشق: اي اللي قولتيه لدكتور دا مش معني أنه مز وعسول وحلو تقولي كده

نور: اي يا ست عشق كله دا حسه انك خمس دقائق وهتيجي تقولي لي تعالي معاي اتقدم له

عشق: ايش فهمك انتي انا وحده بتقدر الجمال وهو بصراحه حلو اوي

امير ضربها علي قف*ها: مين دا الحلو يا محترمه

نور: هههه تعالي شوف بنت خالتك المحترمه بتعاكس في الدكتور

امير: اين غض البصر انا لا أراه يا اختااااه اتقي الله

عشق: اييييييه ليه دا كله واصلا انتوا مش بتفهموا في تقدير الجمال

نور: سبناه ليكي يا ست عشق وقعدت تضحك مع امير وآسر شافهم بعيد وكان هيتجن

آسر بغيره واضحه: بتضحكوا علي ايه وهو دا وقت ضحك اصلا

امير حب يغيظه: ومالك مضايق كده ليه عادي واحد بيهزر مع بنات خالته فيها حاجه دي

آسر بغيظ من أمير : لا مافيهاش اضحكوا براحتكم

يونس خرج من اوضه الكشف

عشق راحت له : ها يا دكتور ماما عامله اي

يونس بحزن: مش هخبي عليكم حالتها صعبه طلبت من الممرضين يعملوا لها شويه تحاليل واشاعات وممكن يومين كده واعمل العمليه وان شاء الله تكون بخير وتقوم بالسلامه

عشق ونور بحزن: تمام

يونس : آسر هتقعدوا فين

آسر: هحجز اوضتين انا وامير وحده والبنات وحده

يونس : لا مافيش الكلام دا انتوا هتيجوا معاي بيتي وهو اصلا كبير وآسيا هناك

عشق : لا مش هينفع مش عايزين نتقل عليك كفايه اللي هتعملوا مع ماما

يونس : ولا تعب ولا حاجه حتي تسلوا آسيا لأنها ديما وحدها واكيد هتحبوها

آسر بضحك : يا شيخ دا انا حبيتها عشق ونور مش هيحبوها

يونس : ههههه علي رأيك

نور زعلت جدا لأنها عرفت أن حب حياتها بيحب وحده تانيه غيرها

عشق: تمام وشكرا جدا ليك

يونس : الشكر لله ويلا هجهز نفسي ونمشي كلنا مع بعض

في مكان آخر

اندرو: كيف يمكنه الرفض من يظن نفسه

توماس: أنه الشيطان يا سيدي ومن لا يعلم الشيطان

اندرو: أن كان هو الشيطان فأنا اندرو سوف ادفعه ثمن رفضه غالي

توماس: وانا اعمل كيف تفعل هذا

اندرو: كيف هيا أخبرني وان نجح ما تفكر به لك مكأفاه ثمينه

توماس بخبث: حسنا لقد علمت أن هناك شىء يبحث عنه الشيطان ويقدر بالمليارات ولكنه لم يجده حتي الآن أن وجدناه نحن اولا هو من سيعمل لدينا

اندرو: وما هذا الشئ واين ممكن أن نجده

توماس: لقد أخبرني شخص يعمل لدينا قد كلفته بمراقبة رجال الشيطان وعملت أن الشخص الذي لديه هذا الشئ حينما كانوا يركضوا خلفه خبئه في حقيبه يد فتاه تدعي عشق الألفي

اندرو: وكيف عملت كل هذا ومتي

توماس: اني اراقب الشيطان ثانيه بثانيه

اندرو: لماذا ما علاقتك بيه وماذا تريد منه

توماس: الانتقام

اندرو: الانتقام!!! لماذا ماذا فعل لك

توماس : فعل الكثير وسوف انتقم منه أشد انتقام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق شيطان المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى