روايات

رواية عشق شيطان المافيا الفصل الثالث 3 بقلم جهاد محمود

رواية عشق شيطان المافيا الفصل الثالث 3 بقلم جهاد محمود

رواية عشق شيطان المافيا الجزء الثالث

رواية عشق شيطان المافيا البارت الثالث

رواية عشق شيطان المافيا
رواية عشق شيطان المافيا

رواية عشق شيطان المافيا الحلقة الثالثة

ذهبوا الي منزل يونس بعد ما أخبر يونس أخته آسيا بمجيئهم
آسيا: اتفضلوا
آسر: اذيك يابت يا سوو عامله ايه
آسيا جريت علي آسر وحضنته لأن يونس لم يخبرها بشأن آسر
آسيا : وحشتني اوي يا آسر كلها دي غيبها
آسر: وانتي كمان وحشتيني اوي اوي ما انتي عارفه
آسيا : لا مش عارفه اتفضل وعرفني
يونس : خلاص يا آسيا مش وقته تعالي اعرفك دي عشق ونور اختها ودا ابن خالتهم امير
عشق: اتشرفت بمعرفتك يا آسيا
آسيا : انتي حلوه اوي ازاي كده
عشق اتكسفت: احم شكرا
نور بضحك: اي يا ست آسيا هي بس الحلوه
آسيا : لا طبعا ياست نور وانتي كمان حلوه
امير: انتي احلي
يونس: ايه ياعم ما تحترم نفسك
امير بخجل: احم اسف بس زي ما بتقول عشق دا اسمه تقدير الجمال هههه
عشق ضربته في أيده : اسكتي حرام عليك
يونس: وعشق قدرت جمال مين
نور بسرعه واندفاع: جمالك

 

 

آسر بضحك : اوباااا ههههه ايوا ياعم مين قدك عشق بنفسها عجبتها
يونس : ليه يعني
آسر: ياعم دي مش بيعجبها العجب ههه
نور وامير في صوت واحد : فعلا معاك حق
الجميع ضحكوا ماعدا عشق اللي هتموت من الكسوف
آسيا : ههههه خلاص حرام عليكم البنت هتموت من الكسوف
يونس بتسرع: بعد الشر عليها
آسيا: لا يبقي الموضوع كبير
يونس : قصدك اي
آسيا: هههه ولا حاجه تعالوا يا بنات اوريكم الأوضه
ذهبت عشق ونور مع آسيا وعشق ظلت تشكر ربها أنه خلصها من الموقف دا
يونس : آسر هينام معاي في الأوضه وامير اوضه تاني
امير وآسر: تمام
وذهبوا الي غرفهم ليستاريحوا من هذا اليوم الطويل
في الثانيه بعد منتصف الليل تم الهجوم على بيت يونس
عشق ونور بقوا يصرخوا وراحوا عند آسيا
يونس وآسر صحيوا وامير كذلك والكل نزل في. الدور الارضي
آسيا: ايه فيه مين بيضرب نار
يونس: مش عارف انتوا روحوا وخليكم كلكم مع بعض في نفس الاوضه ونحن هنشوف اي في
آسيا : حاضر يلا يا بنات
آسر: مين دول وعايزين منك اي
يونس : مش عارف دي اول مره يحصل كده
ضرب النار اشتغل تاني
امير: طب مش معاك اي حاجه ندافع بيها
يونس : لا مش معاي بقولك دي اول مره اه اتعرض لكده كذا مره بس ولا مره هجموا علي البيت وكان أخيرهم تهديد أو محاوله قت*ل بالعربيه مش اكتر
آسر: في حاجه غلط
يونس : اكيد استنوا هرن علي رحيم
آسر: فعلا رحيم يلا رن بسرعه
يونس رن علي رحيم
يونس بقلق : الو

 

 

رحيم: نص ساعه واكون عندك
يونس : كتير مافيش وقت بيهجموا علينا في البيت
رحيم: تمام عشر دقايق
يونس: عشر دقايق وجي
آسر: تعالوا نقعد في اوضه عشان محدش يتأذي مننا
يونس : تعالوا اوضتي افضل يلا
وذهبوا الي غرفه يونس وعدا حوالي عشر دقايق ومش سامعين صوت ورحيم لسه مجاش
فجاه سمعوا صوت صريخ البنات
عشق: بالله عليك سيب نور
الشخص : هسيبها بس بشرط
عشق: اي عايز اي انا موافقه علي كل حاجه عايزها
الشخص : عايز بنت اسمها عشق الألفي
آسيا ونور بصوا علي عشق المصدومه
آسيا بقوه وجراءه: ليه عايزها
شخص آخر لكن فرنسي: ليس لكي دخل نحن نريد عشق الألفي
فجأه يونس وامير وآسر دخلوا
يونس : انتوا مين وعايزين اي
الشخص الفرنسي باللغه الفرنسيه : نحن نريد عشق الألفي وسنرحل بدون خسائر الا سأقتلكم جميعا
عشق ببكاء: لا انا موافقه اجي معاكم بس سيبهم في حالهم
الشخص الفرنسي باللغه الفرنسيه: ماذا تقول
الشخص اللي معاه باللغه الفرنسيه : تقول انها موافقه تأتي معنا
يونس بغضب : لا طبعا مش هتيجي معاكم وانتي ازاي تقولي كده
عشق: عشان يسبوكم في حالكم انا اصلا مش عارفه هم عايزين مني اي
نور: لا يا عشق انتي مش هتروحي معاهم
الشخص: مافيش وقت أما توافقوا اما تموتوا
يونس : لا مش موافقين
الشخص الفرنسي: ماذا يقولون
الشخص : أنهم يرفضون إرسال عشق الألفي معنا
الشخص الفرنسي: نحن لا نريد إذاء أحد سنأخذها معنا ونأخذ شئ منها وسنرسلها لكم مره اخري سالمه
يونس : عشق انتي معاكي حاجه تخصهم
عشق : انا معرفهمش اصلا نحن ناس في حالها ملناش في المشاكل
نور: فعلا نحن اول مره نشوف الناس دي واصلا نحن اول مره نيجي هنا

 

 

آسر: اكيد في حاجه غلط
الشخص: بقولكم اي النقاش دا مش وقته هناخد البنت معانا ذوق عافيه هناخدها
يونس : جرب بس تلمس شعره منها
الشخص بغضب : ونحن لا نريد اذاءها ولكن نقدر نأذي اختها أو نأذي اي حد ومره وحده رمي نور علي الارض ووجه السلاح عليها
عشق بخوف وببكاء وترجي: بالله عليكم سيبوا نور وانا هاجي معاكم
يونس : لا طبعا نحن مش عارفين هم عايزين اي
عشق بغضب وببكاء: وعايزني اعمل ايه اسيبهم يقتلوا اختي الوحيده
نور: لا يا عشق اوعي توافقي
الشخص : انا هخليها توافق غصب هنا
وصوت طلق نار طلع والكل بقيوا في حاله هلع وخوف
اندروا: ماذا تريد في هذا الوقت
توماس: يوجد اخبار سيئه
اندرو بتركيز : ماذا حدث اسرع أخبرني
توماس : هناك أشخاص اقتحموا البيت الذي توجد فيه عشق الألفي ويريدون اخد ذلك الشئ منها
اندرو: كيف هذا وماذا أن حصلوا عليه ومن هم
توماس: لا اعرف من هم ولكن أن أخذوا هذا الشئ منها ستضيع فرصتنا لسيطره علي الشيطان
اندرو : هل من الممكن أن يكون الشيطان من فعل هذا
توماس: لا ليس الشيطان لأنني اراقبه خطوه بخطوه
اندرو : حسنا يجب علينا معرفه من هذا الشخص الذي لديه نفس خطتنا
توماس : لا اعلم ولكني قريبا سأعلم من الطرف الثالث من هذه الحرب
اندرو : لم تروا وجه الشيطان بعد
توماس: لا لم نعلم حتي الآن لانه يضع القناع وجميع صفقاته يتمها من خلال أشخاص يعملون لديه ويثق بهم
اندرو: لدي فكره ما رايك أن نختطف شخص منهم ونعلم من هو الشيطان وكيف يبدو
توماس: لقد حاولت اكثر من مره لكنهم يفضلون الموت علي أن يخبروا أحد من هو الشيطان لكنه معروف بعينيه الخضراء اللتان يظهر عليهم القوه والقسوه
اندرو: حسنا ماذا سنفعل الآن
توماس: لا اعلم يجب علينا أن ننتظر حتي نعلم ما سيحدث مع هؤلاء الأشخاص
اندرو: حسنا حين تعلم شئ أخبرني علي الفور
توماس: حسنا الي القاء
بعد ذهاب توماس

 

 

اندرو محدثا نفسه : ماذا الان يجب علينا فعل شئ
شخص من خلفه : نعم يجب علينا فعل شئ وسريعا
اندرو : في اعتقادك ماذا يجب علينا فعله يا لونا
لونا : لا اعلم يا ابي
اندرو: حسنا
لونا: اريد مزيد من المعلومات
اندرو : حسنا سأخبر توماس أن يأتي ولكن كالعاده يجب أن تختفي
لونا: اعلم هذا يا ابي
اندرو : حسنا يا صغيرتي اذهبي الي النوم
لونا: حسنا يا ابي تصبح علي خير
انتهي البارت اي حصل لنور وليه اندرو يخفي بنته عن العالم قولي توقعاتكم واي الشئ اللي مع عشق اللي ممكن. يغير مصير أشخاص كتيره
وصف الابطال
عشق فتاه عاديه مرحه جميله جمال هادئ ولكن بجمالها هذا تجعل الجميع يحبونها لديها 22 سنه في كليه تمريض تعيش مع اختها والدتها محجبه تكره الارتباط وشغل هذه الأيام
نور اخت عشق الوحيده جميله بعيونها الزرقاء التي ورثتها من والدها تعشق آسر من اول ما شافته لديها 20 سنه محجبه ومرحه تكره الخيانه أو الكذب
يونس شاب وسيم لديه 27 سنه يعمل دكتور جراح

 

 

محبوب من الجميع تعشقه الفتيات بعيونه الرماديه
صديق آسر من الصغر
آسر دكتور في كليه التمريض الموجوده بها عشق لديه 27 سنه يحب نور لكنها لا تعلم شاب رياضي ووسيم
آسيا الاخت الوحيده ليونس تعشق أخاها فتاه جميله جدا هادئه محبه للقراءه لديها 23 سنه اخر سنه لها في كليه الصيدليه
رحيم صديق آسر ويونس ظابط مخابرات وسيم جدا قوي لا يخاف أحد لديه27 سنه لديه اخت تدعي سيا
تعشق يونس لكنه يعتبرها مثل أخته آسيا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق شيطان المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!