روايات

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان رأفت

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

كنان بغضب جحيمي : بتقوووول اي
الحارس بخوف: زي ما قولتلك كده يا فندم لقينا الدكتورة مغمي عليها وبتقول انها ضربتها وهربت
كنان بعيون جحيمية وهنا نقول ان ظهر الشيطان : تيجيبوها من تحت الأرض وقفو الطرق والمطارات لحد ما تلاقوها عايزهاااا حاااالا
ليهرع كل الحراس ينفذون الاوامر
…………………..
عند زين وليليان
اخذ زين ليليان الي الهليكوبتر الخاصة به وذهب الي جزيرة الزين
الذي قام بشرائها منذ خمس سنوات كان يريد أن ياخذ من تسرق قلبه الي هناك ولاكن الان الظروف جعلته ياخذها الي هناك لانه المكان الوحيد الذي لن يجدها احد فيه
ليدخل الي كوخ خشبي اكثر من رائع تخطيطه الهندسي في منتهي الجمال
ليضع ليليان علي الفراش ويجلب كوب ماء ويرميه عليها لتشهق وفجاءة
………………………………
عند مراد وريجان
استيقظت ريجان لتجد نفسها في غرفة اكثر من رائعه لتجلس وتتذكر ما حدث لتبكي بشدة ليدخل مراد علي بكائها ليتقطع قلبه عند رؤيتها في هذه الحالة
ليقترب منها ليتفاجأ من ردة فعلها كانت تضمه وتبكي وتقول بشهقات متتالية
: انا عمري ما اذيت حد لي بيعملو معايا كده انا اعتبرتهم عيلتي نصبو عليه وخدو كل حاجه حتي العفش الي في الشقه وسابوني ب شنطة سفري لي كده
لتبكي اكثر
ليرتب عليها مراد ويضمها اكثر واكثر ليقول بغضب : هوريهم كلهم متقلقيش وحقك هيرجعلك
لتقول ريجان مسرعة:بس ارجوك متأذيش حد عشان خاطري
ليستغرب كثيرا هل يوجد أحد بهذه الطيبه ليقول لها بمرح وغمزة: اي عجبك حضني عشان كده مش هتسيبيه لتخرج من حضنه وتتورد خدودها وتقول بحرج:انا اسفه
ليقول لها : ولا يهمك يلا بينا نخرج واوريكي جمال المالديف يلا يا قلب المالديف
لتضحك ليقول مراد بسرعه :يالي شمس الدنيا تطلع لما تطلع ضحكه منك حسي بالناس الغلابة الي ذي بعد اذنك
لتدخل ريجان الي الغرفه هاربة من خجلها لتغير ملابسها
ليضحك مراد علي سارقة قلبه
ليذهب ليبدل ملابسه أيضا
……………….. ……………..
عند أمير وايمان
لياخذها الي المطار
ليودعها وقالت له ب امتنان: انا عمر ما هنسي كل ده شكرا اوي
أمير بهيام: ولا يهمك ده واجبي
لتدخل الي الطائرة لتتجه الي لندن حيث شركات الأمير
…………………..
عند كنان الذي أصبح ك الشيطان نظراته مميته غضبه هالك
لياتي له هاتف
كنان بغضب : لقيتوها
الحارس بتوتر وخوف : بصراحه كده هو لقيناها بس
كنان بصوت عالي وغضب: هوا انا هشحت الكلام منك يا روح امك انطق بدل ما ايتم عيالك
ليقول بخوف: كانت مع واحد في المطار وباين عليه غني جدا اسمو أمير الجارحي بس هيا طلعت الطيارة لوحدها وهوا رجع
ليصرخ بغضب ويقول : بتخونيني وبتلعبي علي واحد معاه فلوس اكتر بس انا هوريكي انا هعمل اي
ليقول للحارس: الطيارة طلعت فين
الحارس برعب: لندن
ليقول كنان بخبث : تمام جهزلي الطيارة ورانا سفر للندن عشان هعمل شراكة مع شركة هناك
ليغلق الخط ويقول : هوريكي جحيم الكنان يا ايمان هخليكي تتمني اسيبك بس مش هرحمك
………………………… . …….
عند تيام داخل المستشفي
خرجت الدكتورة من غرفة ام مليكة تقول : للاسف دخلت في غيبوبة لاثر صدمة وهنحطها تحت الملاحظة
ليقول : انا متكلف كل المصاريف
ليقول أيضا والمدام عاملة اي
الدكتورة: كويسه الحمدلله بس عندها ضغط نفسي
تيام: يعني تقدر تخرج
الدكتورة: ايوا يا فندم
تيام: تمام
ليدخل الغرفة ينصدم مما رأي ليصب الرعب داخله وفجاءة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق تحت ظل القمر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!