روايات

رواية عشق الصقر الفصل السادس 6 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الفصل السادس 6 بقلم سارة حسن

رواية عشق الصقر الجزء السادس

رواية عشق الصقر البارت السادس

رواية عشق الصقر الحلقة السادسة

واخدت تسير بين الطرقات الي ان نست كيف العوده فالاراضي والطرقات مشابه لبعضها الا ان سمعت صوت شاب
الشاب.. انتي مين
كارما بخوف.. انا كارما
الشاب بابتسامه لعوب.. اسم حلو لايق علي صحبته
تركته كارما فاعترض هو طريقها
مجد.. رايحه فين بس سايباني كده مش نتعرف شكلك مش من البلد
كارما بحده.. وانت مالك ابعد لوسمحت
مجد.. ابعد ايه بس انتي في ارضي يعني جيالي برجليكي
كارما.. ارضك ؟ طب انا عايزه اروح ارض الجارحي
مجد بخبث.. انتي تعرفيهم
كارما. ايوه جدي
مجد بمكر. احلوت اوي وانتي كنتي فين بقي اول مره اشوف الجمال ده
تركته كارما لتمشي فاعترض طريقها مره اخري
كارما بغضب.. ابعد بقي عايزه امشي
كان صقر يعمل ويشرف علي الارض الا ان وجد مجد ومعه فتاه شبه عليها الي ان فوجئ إنها كارما وعلامات العبوس باديه علي ملامحها
اتجه اليهم صقر بغضب بخطوات سريعه
صقر بصوت مسموع.. كارما
التفتت له كارما باستغراب من حده صوته لكن شعرت بالامان من تواجده معها بسبب هذا الشاب
صقر بحده.. بتعملي ايه هنا
مجد.. مش تسلم ياصقر ولا ايه
تجاهله صقر. انا مش قلت مافيش خروج
كارما بخوف من غضبه.. جدي سمحلي
صقر.. يالا ع البيت هارجعك
مجد.. ايه ياصقر ماتسيبها براحتها يااخي
صقر بحده واشار له ماتتدخلش في اللي مالكش فيه يامجد
جذبها صقر من ذراعها وسار بها بسرعه وغضب ولم تستطع هي مجارته في السير وذراعها يؤلمها بشده من شده تمسكه بها
كارما.. بدموع.. سيب ايدي انت بتوجعني
تركها صقر والتفت لها
صقر بغضب.. بتكسري كلامي وتخرجي برضو ماشي ياكارما انا هاعرفك ازاي تحترميني
كارما بحده .قولتلك جدي سمحلي
صقر.. وايه وداكي الارض دي
كارما.. انا ماعرفش زهره كانت بتكلم صحبتها وانا مشيت تهت وهو طلعلي
اخذها صقر وتوجهوا الي البيت قابلوا زهره ف الطريق فتحاشت الكلام لرؤيه غضب اخيها فهي تعرف صقر عند الغضب
توجهوا جمعيا للمنزل تركها صقر بعد ان نظر لها نظره لم تفهمها
فهي لاتعرف مجد وعداوته مع صقر فهو عدو صقر اللدود منذ الصغر غيرته الشديده إتجاه صقر لتميزه عنه في كل شئ بدايه من عمله الناجح فيه لفشل مجد وخسارته لبعض الصفقان لوالده واستهتاره فهو دائما الشعور بالنقص تجاه صقر ومحاولاته لخساره صقر الصفقات او تشويه صورته في البلد ولكن كل محاولاته تضيع هباء فصقر محبوب من اهل البلد اما اخلاقه لاغبار عليها بشهاده الجميع ، خشي صقر علي كارما منه فمعروف عنه علاقاته النسائيه لم يدرك اشعور بالخوف ام المسؤليه اتجاها
بعد هذا الحدث بعده ايام تجنبت كارما الحديث مع صقر واقتصرت علي التواجد علي مائده الطعام فقد اما هو فأنزعج من تجنبها هذا اطال النظر لها كثيرا لم يلاحظ سوي الجد فتمني شيئا في نفسه بشده
تركهم صقر واتجه للاستبطل لحصانه المحبب له فهو اسمه سلطان انطلق به صقر اعطي له بعض السكر المحبب لديه واخذ يفكر بها منذ قدومها وطيفها دائما مايراوده بعينيها الملازمه له توجه بعض وقت عائدا للمنزل
كانت كارما وزهره وام محروس يضحكون بشده علي تجربه كارما الفاشله في اعداد بعض المقرمشات الصعيديه ( القراقيش) ضربت كارما زهره بالدقيق في وجهها وانطلقت تجري للخارج كادت تتعثر في طرف السجاد الا ان يد تمسكت بها بقوه رفعت عينيها فقابلت عيون الصقر نظر هو لعينيها لونها المحبب له وهي بصدمه من قربهم الشديد هذا وبحركه لا اراديه منه نفض عن وجهها بيديه الدقيق نظرت له بدهشه من فعلته قاطع لحظاتهم ضحكات زهره القادمه فابتعدت سريعا بخجل اما هو فلم يحيد عينيه عنها ابدا الي ان فرت هاربه من عينيه
يتخيل وجهها بشعرها فكيف ستبدوا وماهو لونه وطويل ام قصر الا ان اخيرا زار النوم عينيه وهو يفكر بها
صباح يوم جديد
كارما. انا عايزه اروح الاستطبل
وجهت كارما عبارتها لعمها
رحيم بابتسامه.. اول حاجه تطلبيها مني تروحي الاستطبل
كارما بابتسامه.. اعمل ايه جدو نايم وزهره مش فاضيه وعايزه اتمشي معاك شويه ممكن
رحيم بسعاده.. طبعا ممكن يالا بينا
نظرت لها ايناس بغضب.. اتمحلسي ياختي كلي بعقلهم حلاه مش لازم اسكت كده لازم اعمل حاجة .
ذهبوا للاستطبل لفت انتبهاهم هرج ومرج
رحيم. في ايه الدوشه دي
العامل.. سلطان هايج مش عارفين ماله
اقتربوا من الاستبطبل
كارما.. عمي انا ممكن أدخله
رحيم بخوف.. لا طبعا ده حصان صقر هو بس اللي بيعرف يتعامل معاه
كارما.. ماتخافش انا دخلت مسابقات كتير للخيل وبعرف اتعامل معاهم تركته كارما لدهشته واقتربت من حصان صقر شاهدها صقر من بعيد اسرع اليها بخوف فتفاجئ …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!