روايات

رواية عشق الشيطان الفصل الأول 1 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الفصل الأول 1 بقلم نورهان أشرف

رواية عشق الشيطان الجزء الأول

رواية عشق الشيطان البارت الأول

رواية عشق الشيطان
رواية عشق الشيطان

رواية عشق الشيطان الحلقة الأولى

بقولك اى بطلي عيط بقا انا قرفت من النكد ده وبعدين فى اى يعنى هو عشان دورت على حد يتجوزك بدل مانتى مرميه مش لقيه حد يبص فى خلقتك

رفعت تلك الملاك راسها وهى تنظر لها بعيون تملاها الدموع ارجوك ابوس يدك ما تعمليش في كده ده بابا وصكي علي يا ماما

نظرات لها حنان بسخرية وهى تقول ماما ماما مين يا بت انتي انتى عبيطه وبعدين يا عين امك انا مرات ابوكى مش امك وبعدين بقولك اى بطلة قرف يلا و قومي عشان المعلم جاى هو و الماذون عشان يكتب الكتاب

قالت ذلك وخرجت من الغرفه و تركت تلك الملاك تنظر الى أثرها بدموع لا تصدق انا يوجد امراه بتلك القسوه و القوه لا تعرف اين كان تفكير ولدها عندم جلب لها سيده مثل هذه

نظرات الى تلك الصوره الاخيره التى كنت بين امها و ولدها اخذتها فى حضنها وهى تقول :ليه سبتونى و مشيتوا انا عاوزكم معايا مش قادره اصدق انكم قدرتوا تمشوا وتخلونى مع الست دى لوحدى اخذت تبكى بقوه على حالها لا تصدق ان كل هذا حدث معاها هى التى لم تفعل شيء سئ مع احد سوي انها نشت مع تلك المراه القاسيه متحجرة القلب

مسحت دموعها بقوه وقسمت انها سوف تهرب لان تظل هنا حته لو ثانيه واحده قامت من مكانها واتجهت إلى الدولب لكى تجمع الاشياء المهمه بنسبه لها التى كنت تنحصر فى خاتم الخطبه الخاص بولدتها و تلك السلسله الصغيره تلك الاشياء البسيطه التى كنت بنسبه لها كل شيء فى تلك الحياه و وضعت النقاب على واجهه وخرجت من الشقه بكل سرعه دون أن تصنع اى صوت

.🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ام فى الغرفه كنت تقف حنان أمام صوره هويده وعلى واجهه ابتسامه وهى تقول اى رايك يا هويده انا كسبت اهو واخدت كل حاجه منك جوزك كان جوزى و بنتك بقت خدامه عندى لا ومش بس كدا لا انا هبعها يعنى قلبك هيفضل محروق علية لحد م تجيلك بس متقلقيش انا هحاول اخليها تجيلك بسرعه فى اسرع وقت ممكن قالت ذلك وظهرت على واجهه ابتسامه ساخره لم تشعر بتلك التى خرجت من الشقه دون أن تحدث اى صوت

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

فى امريكاء كان ينام على الفراش بكل هدوء ولكن ايقظه صوت هاتفه المعلن عن اتصال هاتفي من صديقه الصدوق ادم هو ابنه خالته و اكثر من اخيه حيث بعد وفاة أهله اتجهوا إلى امريكاء و عملوا بكل قوه و جد حته نحتوا أسماهم فى عالم المافيا و السلاح

اجب غيث بملل وهو يقول :عاوز اى يا زفت

ادم بسخرية :اى يا عم انت هى المزه مظبطتش الدنيا ولا اى مع انك واخد الوتكه اللى فى النيت كلاب ولا اى

غيث بقرف :بقولك اى يا ادم انا مش ناقص صداع قول عاوز اى و خلاص

ادم بجديه :اى يا عم انت نسيت ولا اى أن انت ناسي ان احنا هنسافر مصر ولا اى

مسح غيث على راسه بهدوء وهو يقول تمام خلاص مفيش مشكله انا ربع ساعه وكون جاهز

تحدث ادم بغمزه وهو يقول :يبقا البت كنت جامده عشان كدا خاليتك نسيت المعاد بتاعك

غيث بقرف بقولك اى بطل قرف يلا

قال ذلك واغلق الهاتف فى واجهه ادم دون أن يقول اى شئ

قام من على الفراش واتجاه الى المرحاض لكى يغتسل بعد مرور دقائق كان يخرج من المرحاض وهو يجفف شعره ويلف خصره بمنشفة أخرى نظر الى تلك الساقطه التى كنت استيقظت للتوا

نظرات له تلك الفتاه بابتسامه وهو تقول:صباح الخير عزيزى اتمنا ان تكون شعرت بسعاده معي

نظر له غيث بقرف وهو يقول :اصمتى و اغربي عن واجهي لا اريد ان ارى وجهك مره اخرى

قامت الفتاه من على الفراش حته انها لم تهتم عن وقوع الملايه عن جسدها واتجهت إليه وهى تتميل فى مشيتها وهى تقول ماذا بك هل لم تسعد بي لذلك تتحدث معي بتلك الطريقه

نظر لها غيث بقرف وهو يقول :سوف ادخل الى غرفه الملابس ارتدى ملابسي عند خروج لا اريد ان ارى وجهك

أعطها ظهره ثم عاد إليها وهو يقول اه ثانيه واحده قال ذلك واتجاه الى درج التسريحه وأخرج بعض الأموال من الدرج ورمها على الفراش وهو يقول تلك الموال لكى

قال ذلك و داخل الى غرفه الملابس

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

عند حنان كنت تخرج من غرفتها وهى تجواب الشقه بانظرها لا تعلم اين ذهبت تلك العينه دخلت الى غرفتها ولكن لم تجدها اخذت تبحث عنها فى المنزل يكملها ولكن لم تجدها

وقفت فى نصف الصاله ونظرات بغضب وهى تقول ماشي يا بنت هويدا وحيات امي لرجعك تانى وتكون تحت الجزمه مبقاش انا حنان لو مخلتكيش انتى ترجعى تبوسي راجلى

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

كان يخرج من مطار القاهره شيطان الاقتصاد و رئيس اكبر شبكه مافيا فى الشرق الأوسط بكل غرور و كبرياء لا يليق سوي بها نظر له ادم صديقه وهو يقول يابنى ما كان الطياره توصلك لحد البيت احسن ميه مره من العربيه

نظر له غيث بملل وهو يقول انا زهقت عاوزه اتحرك براحتى فى البلد زهقت من الطياره

ادم بجديه: براحتك بس انا بقول كدا عشان خاطر عليك انت

حرك غيث راسه بملل واتجاه الى السياره

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

كنت تسير فى الطريق لا تعلم اين تذهب لا تريد شيء في تلك الحياه سوي ان تموت وتتخلص من كل ذلك العذاب التى هى فيه لا تريد ان تظل فى تلك الحياه القاسيه التى حكمت عليها بكل شيء قاسي كانها تعاند فيها لم ترى اى شئ جيد بعد وفاة أمها و ابيها كنت تفكر فى كل مأمر عليها فى تلك الحياه حته انها لم تلاحظ تلك السياره التى ظهرت من عدم وفجاه شعرت أنها تطير فى الهواء عندم شعرت بتلك الهواء ظهرت ابتسامه على واجهه كنت تشعر انها سوف ترحل و تذهب الى امها وتترك كل تلك المشاكل

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ماذا سوف يحدث مع تلك المسكينه و ما قصتها كل هذا فى القادم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى