روايات

رواية لا تترك يدي الفصل الخامس 5 بقلم سلسبيل أحمد

رواية لا تترك يدي الفصل الخامس 5 بقلم سلسبيل أحمد

رواية لا تترك يدي الجزء الخامس

رواية لا تترك يدي البارت الخامس

رواية لا تترك يدي
رواية لا تترك يدي

رواية لا تترك يدي الحلقة الخامسة

– ياسين امسك ايدي
= مالك؟ في اية
– هقع واللله مش قادره
= اهدي اهدي بس مسكتك
– انا مش قادره لا والله تعبت روحني لامي ونبي
= طب براحه بس ده احنا لسه في اول تمرين يبنتي
– هو لازم اعمل تمارين ؟ انا هيغم عليا والله
ياسين.. ياسين اللحقني بواحد عصير فروتي جالي هبوط
= فروتي ايهه! ياشيخه ده انا ال مخي هيتعمل فروتي منك
– بص رجعني المستشفي احسن
= مش قولتي خرجني!
– لا لا رجعني
= هتستحملي نظامهم يعني وتبقي لوحدك.؟

 

 

– لاء.
= يا الله!
– طب خلاص بس كفايه انهارده
= جميلة الدكتور قال لازم تتشغلي عشان متفكريش فالزفت المخد**ارت دي!!
– طيب اهدي ممكن انت معايا مش هتسبني صح.؟
= اكيد مش هسيبك
مسكت ايده: خلاص متقلقش مش هرجع ليها تاني صدقني
ياسين بص لايدها وبعدين لعيونها: جميلة
– نعم
= انا كنت عايز اقولك من بدري لكن الوقت مكنش مناسب
– في اية.؟
= انا بحبك
– بتحب مين
= بحبك انتي
– مين.؟
= يا جميلة
– والله بتحبني؟ انا !! بعد كل الى حصل
= طب بس بتعيطي ليه اهدي
– عشان بحبك!
= طب وده يخليكي تعيطي!
– عشان افتكرت اني خسرتك بعد الى عملته
= جميلة انتي عمرك ما هتخسريني
– انا بحبك اوي يا ياسين اوي
قربتها ليها و بوست ايدها : صدقيني وانا بحبك اكتر
* اية ياعصافير الحب هاي خلصتي التمارين يا جوجا؟؟
= هادمة اللذات ومفرقه الجماعات
– ملكش دعوه ب مي صحبتي
= اهاا اتلميتوا على بعض ؟؟ يارتني ما روحتلك يا مي
– متفكرنيش باليوم ده
ضحكت: مشفتيش شكله يا جميلة وهو قلقان عليكي وبيكلمني عشان اساعدك.
فلاش باك #
##############
ياسين.؟!!!
= اسف اني جيت لحد بيتك يا مي ، بس مش معايا رقمك ولا اي حاجه.
– طيب اتفضل في اية؟ جميلة كويسه .؟
= اها انا محتاجك انتي
– انا!
= مي انا عارف انك كنتي مد*منه
بصتله بصدمه: انت بتقول اية.؟
– تقدري تقوليلي عرفتي كل ده وساعدتي جميلة ازاي؟
مي انا فاهم كل الى محتاجه اعرف انتي ازاي عديتي المرحله عشان اساعد جميلة انتي مشوفتيش هي عامله ازاي انا حاسس انها بقت حد تاني

 

 

= ابعدها عن الى خلوها كدا ، و مش لازم ابدا تفضل لوحدها ياسين احنا بنبقي فقدنا كل حاجه تخلينا نحب حياتنا و يومنا فا بنهرب منهم انا حبيت جميلة وكان نفسي نكون صحاب لكن معرفتش اقرب وهي مقدرتش تفهم خوفي عليها
– جميلة لو فحالتها العاديه هتحبك ساعديني نرجعها زي الاول ونبعدها عن كل ده
= هساعدك ، هنخرجها من المستشفي ونشغلها ونخليها تتمرن وتبقي احسن واهم حاجه تبقي جمبها
– حاضر
باك #
################
جميلة بصتله بحب: روحت لها عشاني.؟
= اكيد
– مش عارفه اقول اية ، وانتي كمان يا مي انا بحبك اوي
= سمي بنتكم على اسمي ونبقي خالصين.
جميلة و ياسين ضحكوا: يلا بالمناسبة يا جميلة انا حددت الفرح مع طنط فاطمه بعد شهرين
مي وجميلة بصدمه: ايه!
♡_________يوم الفرح__________♡
– ياجميلة يلا الولا مستني على نار
= يا مي بصراحه متوتره
– متخافيش ياسين بيحبك!
* احم خلصتوا؟

 

 

الاتنين ردوا فنفس واحد: اوعي تدخل!
وبعد شوية جميلة خرجت و ياسين كان منبهر جدا بجمالها حضنوا بعض ومسك ايدها وصلوا لحد القاعه وكانوا بيرقصوا سوا على اغنيه في بدايه الفرح
– انا انهارده تاني اسعد يوم فحياتي
= واية يا استاذ بقي اول يوم؟
– يوم لما اتعالجتي.
= يلهوي! ياسين هحبك اكتر من كدا اية
– انا بجد يا جميلة مكنتش اتمني غير اني ابقي معاكي
= وانا كمان
” والله لانفخك يا حلو*ف كده كسر*ت دراعي”
= اية الصوت ده يا ياسين؟ مين بيزعق
– ده صوت مي صحبتك شكلها بتبوظلنا الفرح ياروحي..
تمت.♥️😂

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تترك يدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى