روايات

رواية عشق الرعد الفصل التاسع 9 بقلم مريم أحمد

رواية عشق الرعد الفصل التاسع 9 بقلم مريم أحمد

رواية عشق الرعد الجزء التاسع

رواية عشق الرعد البارت التاسع

رواية عشق الرعد الحلقة التاسعة

مراد: و انت هتعمل اي في الجاي بقي
رعد بثقه…هتجوزها
مراد بصدمه و غضب: انت اتجننت ولا اييييه؟؟؟!
رعد بإستغراب من غضب مراد….. هو اي دا الي اتجننت معلش؟!
مراد: رعد فوق انت كدا بتصلح الغلط بغلط اكبر
رعد…. فوق انت اهم حاجه الورقه عشان اهلها دلوقتي عرفوا انها متجوزه يعني الموضوع خلاص اتشهر يبقي لازم يكون في ورقه تثبت الكلام دا
مراد: وهي هتوافق…. دي تلاقيها مش طايقه تبص ف وشك
اتنهد رعد: انا هتصرف
**************************************
* في بيت اميره *
كان حمدي لسه راجع من بره لقي الجو غريب
حمدي لأميره….. مالكوا؟؟!
هزتله اميره دماغها يمين و شمال: مفيش حاجه

 

حمدي…. يعني انا مش عارفكوا مثلا…؟!
ظهر علي وش شمس ملامح الضيق حاولت تداريها بإبتسامة
حمدي بهدوء: وعلي اي ي شمس هانم الابتسامه الصفره دي •كمل كلامه و هو بيبص لمنال• في اي يا منال ماالك؟!
دمعت عين منال مره اخري و قالت: في اي… في ان الست عشق طلعت متجوزه البيه الي مفهمانا انه خاطفها
نزل الكلام علي حمدي زي الصعقات
و اضايقت اميره من الي منال عملته و قامت: انا هقوم اريح شويه •و بصت لامها و مشيت•
حمدي بعصبيه مبالغ فيها……. يعني اي الكلام دا و ازاي اصلا تعمل كدا ازاااااي؟!
فضلت منال حزينه و بصاله بإستغراب بس فهمت ان دا خوف عليهم مش اكتر
*************************************
*في القصر*
دخل رعد بهدوء و اتجه ناحيه اوضه عشق
خبط عليها لكن ملقاش رد استغرب و قلق: معقول كل دا تكون لسه نايمه!!!

 

فتح الباب بسرعه بس وقف مكانه لما لقاها صاحيه و قاعده علي السرير و اثار الدموع باينه ف عنيها
قال بهدوء….. احم انا اسف اني دخلت بس خوفت عليكي عشا…..
قاطعته عشق بصوت مبحوح: بره
اتصدم و قالها…. اي!!!
عشق بحده: اي مسمعتش؟ بقولك اطلعععع برههههه
قرب منها رعد بهدوء…… عشق لو سمحتي اسمعي
عشق بقرف: ابعد عني
قعد رعد بعيد عنها….. بصي لو سمحتي ادي نفسك فرصه تسمعي انا عارف والله و مقدر كل حاجه و قد اي انتي مضايقه مني بس كان لازم اعمل كدا
عشق بغضب…. لييييه؟؟ مين ادالك الحق اصلا انك تدخل بيني و بين اهلي ولا تدخل في حياتي اصلااااا
اتنهد و قالها: بعدين هتعرفي انا لي بعمل كدا و لو سمحتي اهدي و اسمعي
عشق بإبتسامه….. خير؟!! فاضل اي تاني مدمرتوش يا رعد بيه؟؟!

 

سكت شويه و كمل: دلوقتي خلاص الناس عرفت اننا اتجوزنا و اكيد الموضوع هيوصل للصحافه و حوارات كبيره ف كل الي انا طالبه منك اننا نتجوز بجد عشان لازم يبقي معانا الورقه
عشق بقرف….. اه يعني كل دا في الاخر عشان صورتك و شكلك قدام الناس مش كدا…؟
رعد بصدمه من تفكيرها: اي يا عشق الي بتقوليه دا!!!!
عشق بزعيق….. ايييي ولا دي كمان انا غلطانه فيها
رد عليها و هو بيقوم: اه غلطانه عشان في حاجات كتييير اوووي انتي مش فاهماها و عموما متشكر
خرج رعد و عشق قعدت تعيط
******************************************
عند شمس كانت قعده في اوضتها و بتتكلم بصوت واطي في التليفون عشان محدش يسمعها
شمس: خير في اي انتوا مبتفهموش انا مش قولت محدش فيكوا يكلمني و اني هبقي اكلمكوا انا
مجهول بضيق…. مش وقت احطياطاتك دي دلوقتي و اسمعيني كويس عشان في حاجه مهمه
شمس بلامبلاه: هاا

 

مجهول…********
شمس بصدمه و قلق: اي!! ينهااااار اسووود
=في اي يا شمس بتصرخي كدا لي و بتكلمي مين اصلا؟؟
لفت شمس بسرعه هي بتبلع ريقها و الخوف ظهر علي وشها: *********

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الرعد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى