روايات

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الجزء الخامس عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني البارت الخامس عشر

رواية صقور الداخلية الجزء الثاني الحلقة الخامسة عشر

مالك بصدمه : انت دخلت ازاي هنا .

تشارلي بغرور : أنا أقدر ادخل ال مكان ال انا عايزو ولا يهمني حد يلا قوم بسرعه تعالي معايا .

مالك قام بسرعه وخرج معاه وشاف كل الشرطين ف الارض واقعين سايحين ف دم”هم السجن كلو عباره عن د”م .

ولسه هيخرجو بره .

مالك : استني ناخد معاذ معانا .

تشارلي : مرضيش يجي سيبك منو يلا بينا احنا قبل ما تيجي القوات لحد عندنا .

مالك بسخرية : هيفضل غبي طول عمرو وأكمل بشر سيبو احسن يعفن ف سجن يلا بينا ولسه ال جي كتير اوي وركبو العربيه سوي .

تشارلي : احنا هنسافر علي الصين لان امريكا مش فيها امان وكمان لما هيعرفو انك هربت واحنا هربنا. سوي طبعا صقور الداخليه و المقدم ادم شافعي و الرائد مراد شافعي مش هيسيبو مكان في أمريكا ال لما يوصللنا ف هنروح افضل علي الصين مباشره وهنكون امان هناك عند زعيم هاون باو .

وهخلي كل رجالتي تيجي بعدينا بيوم لأنهم كتير جدا .

مالك :عال جدا لازم نتخلص من حور و ورد و ادم و مراد الاول علشان نقدر نعمل ال ف دماغنا لان طول ما هما عايشين هيبوظو كل حاجه عملناها وأكمل بشر أكثر وكمان ميعرفوش أن احنا مش هنستولي علي فرنسا بس لا هنستولي علي العالم كلو هيبقا تحت سيطرتنا .

تشارلي : هنستولي ازاي علي العالم كلو .

مالك بغموض : هتعرف بعدين انا بفكر ف اي .

تشارلي بفخر : هو دا ال خلاني اوافق امشي معاك لانك ذكي وانا احب الاذكياء .

مالك ببرود: ونا مش بشارك غير الاذكياء أيضا ولذلك اخترتك تبقا معايا لان قوتك انت ورجالتك وذكائك خلاني اكلمك مش اكتر.

تشارلي : في سرو وقح .

مالك بذكاء وسخريه: لسه مشوفتش وقاحه يا تشارلي .

تشارلي بذهول وبصلو وسكت .

وكملو الطريق ساكتين و ركبو الطياره الخاصه تبع تشارلي و اتجهوا الي الصين .

عند حور و مرام .

حور: بنظره كلها كره بقا أنا صقر الداخليه ال مجننه العالم كلو اجي اعتذر ليكي انتي .

مرام بقوه : وانا مرام الشاذلي شبح المخابرات اعتذر لوحده زيك انتي متعرفش يعني اي ادب واحترام .

حور بضحك: انا معرفش يعني اي ادب واحترام و بصتلها نظره غضب وبصت علي الارض وفجاه مسكت الفازه ورمتها عليها و ولاكن مرام كانت اسرع بكتير ورفعت رجليها بسرعا والفازه وقعت علي الأرض ادشدشت .

حور : برافو اتفديتيها .

مرام بغضب : شكلك مجنونه اصلا .

حور : تاني غلطه تغلطيها فيا وبصت علي جنب ولاقت كرسي صغير ومسكتو وحدفتو عليها .

ولاكن مرام مسكت الكرسي بسرعه .

مرام بغضب : انتي مختله بجد بس اوكي انتي ال بداتي الحرب يا حور و مسكت عصيتين خشب لاقيتهم علي حيطه جنبها .

وبسرعه حدفتهم علي حور .

حور بسرعه اتشقلبت وهي بتتشقلب حدفت ال عصايه الأولي لبعيد برجليها و العصايه تانيه تفدتها بايديها و راحت وقفت وظبطت ملابسها بثقه وقوه.

مرام : واو حركه ممتازه .

و وقفو قدام بعض ب قوه .

وف لحظه مرام لسه هتضر*ب حور بو*كس .

ولاكن حور. مسكت ايديها بقوه لدرجه مرام مش قادره عليها.

حور بثقه: محدش يقدر عليا يا مرام و راحت ضر*بتها بروسيه ف دماغها .

مرام وقعت علي الأرض من الضر*به لأنها كانت قويه

حور نزلت لعندها وقالت ليها .

حور بغرور: متلعبيش مع الأكبر منك يا ياحلوة وكمان متعنديش معايا لان انا اعند منك واوعي تتحديني لان انا ال بكسب تحدي في الاخر.

مرام بخبث: طبعا معاكي حق ف أن معندش معاكي لانك عنيده لاكن تحدي ف انا قدو وزيادة وراحت ضر*بت حور بو*كس ف رجليها و وقعتها علي الارض وميلت عليها واتكلمت بثقه محدش يقدر عليا يا حضره ظابط حور .

حور بذكاء راحت موقعاها وفضلو يضر*بو بعض

حور شالت مرام وزقتها علي الباب ولاكن مرام تمالكت الالم و قامت بسرعه و شالت حور و وفضلت تجري بيها لحد ما وقعو في البحر .

مراد و ورد قامو من علي سرير بقلق و طلعو يشوفو اي كل دوشه دي و ريم وسعاد كمان طلعو من اوضتهم وراحو يشوفو في اي و ولاقو ال الصالون كلو ازاز كتير و طلعو بره يشوفو مين عمل كده شافو حور و مرام في البحر وماسكين ف بعض .

حور: شافت كلهم واقفين علي وبيبصو عليهم .

وقالت .

حور : مرام اهدي دلوقتي خناق لحد ما كلهم يروحو تاني لاوضتهم .

مرام بشك : وانا اي ضمنلي انك مش هتغدري بيا .

حور : يا غبيه لو شافونا أننا بنتخانق دلوقتي هيقولو فورا للواء و الوزير وهناخد بهدله تاني منهم .

مرام بتفكير : خلاص موافقه نكمل خناقه بعد ما يمشو .

حور : اكيد يلا نطلع .

وسندو بعض و طلعو و وقفو بجانب بعض .

سعاد : اي ال نزلكو كده في المياه و كمان ب الهدوم بتعتكو ليكون بتتخانقو تاني .

حور بتوتر: لا ابدا بنتخانق احنا بنهزر يا سوسو مش صح يا مرام وزقتها ف دراعها .

مرام بتوتر : اه اه معاها حق حور كنا بنهزر وبنجري وراه بعض وقعنا في البحر سوي .

ريم بخبث: بس ال شوفناه أنكو كنتو ماسكين ف بعض وانتو ف البحر .

حور بكذب : لا ابدا كنا بنهزر .

ورد بشك : اممم بتهزرو تب واي كل الازاز ال جوا دا معقول كل دا هزار برضو.

مرام : ايوه يا ورد بس صراحه عارفين زودنها شويه بس هنلم كل ال عملناه .

مراد بضحك : انا متاكد أن كل دا مش هزار وانكو كنتو بتتخانقو بس متخافوش محدش هيقول حاجه للوزير ولا حتي اللواء بس لازم تدو فرصه لبعض تتفاهمو سوي لان لو فضلتو علي كده احنا فعلا هنخسر المهمه دي .

سعاد : معاه حق مراد يا بنات ادخلوا الاول خدو شاور كده واتكلمو سوي وهتتفهمو لان انتو عملتو بين بعض عداوه ملهاش معني والمفروض انكو تبقو ايد وحده لان يابنات عشان نخلص من الناس دي باي طريقه .

ورد بحب: وراحت لحور وقالت أنا أعرف اختي حور مش بتكره حد وعارفه أن قلبك ابيض ومش بتشيلي من حد وان المشكله ال بينك وبين مرام هتتحل ان شاء الله.

حور ابتسمت : صح يا ورد .

ورد بحب: هي دا اختي 💖.

مرام : معاكو حق انا هروح الم ال كسرنا دا .

حور : وانا كمان هلمو معاكي . وراحو سوي يلمو كل ال كسرو .

و مراد اخد ورد و دخلو. اوضتهم تاني و ريم و سعاد دخلو اوضتهم .

حور و مرام فضلو يلمو كل ال ف الارض ومرام جابت مكنسه كهربائيه علشان تشيل اي قطع صغيره من الازاز و خلصت هي و حور ودخلو اخدو شاور هما الاتنين و خرجوا ودخلو كل وحده فيهم اوضه و ولابسوو ملابس النوم ونامو من التعب السفر .و المجهود ال عملو .

ف الكافيه عند ادم و جاسر .

ادم : احم الاول كده انا اسف اني غلطت ف حقك ولاكن انا افتكرت انك بتحاول تكدب عليا .

جاسر :وانا متقبل اسفك يا سياده المقدم ولاكن انا فعلا كنت بكلم جد مش بكدب .واسف انا كمان لاني مديت ايدي عليك .

ادم : بلاش رسميات وقولي باسمي عادي مدام احنا مش ف الشغل دلوقتي .

جاسر بمرح : ماشي يا سياده المقدم.

ادم بضحك : شكلك فقري زي مراد .

جاسر بضحك: واكتر كمان .

ادم بضحك : لا كده كتير كفايه مراد عليا .

وفضلو يضحكو سوي ويتكلموو كتير وبعد ساعتين مشيو من الكافيه وراحو شاليه تاني .

ادم بمرح : هما سافرو من غيرنا ولا اي .

جاسر بضحك: ليكونو عملوها فعلا .

ادم قفل الباب

وكل واحد فتح باب اوضتو لاقو حور و مرام نايمين .

ادم : خلاص انا هدخل انام شويه لان شكلهم كده كلهم نايمين .

جاسر : ونا هنام برضو لان مرام نامت هي كمان .

ادم : تصبح علي خير .

جاسر : وانت من اهلو .

ادم دخل غير هدومو ولبس قميص شفاف و شورت تحت ركبه و قعد علي سرير وفضل سرحان ف وش حور قد اي هي جميله وهي نائمه وفضل يمشي ايدو علي خدها بحب و يرجع شعرها لوراء .

حور بتقلق وبتفتح عنيها وقالت بحب دومي انت جيت .

ادم بحب : لسه جي حالا .

حور بنوم : طيب اقفل ستاير لاني مش عايزه ضوء .

ادم بخبث : ماشي .وقام قفل الستائر و الغرفه بقت ضلمه خالص .

وقرب منها بخبث وفضل يزغزغ فيها .

حور بضحك: ادم بطل بغير والله

ادم بحب : ششش ووو…

(ملناش دعوه يا محي )

بعد مرور ٣سعات .

حور فاقت من النوم وقبلت ادم من خدو و سبتو نايم ولبست بلوزه لونها احمر و بنطلون جينز و لبست حلق احمر اشترتهم من امريكا ❤️ و عملت شعرها ديل حصان وطلعت بره الاوضه براحه علشان متزعجش ادم .

وخرجت شافت مرام ف المطبخ بتعمل كافي ميكس

مرام شافت حور وقالت .

مرام : مساء النور . اعملك معايا .

حور : اممم اوكي . وخرجت برا وقفت قدام البحر بتشم الهواء النقي ❤️.

بعد دقائق .

جات مرام وكانت ماسكه مج بتاعها ومج لحور .

حور بابتسامه : شكرا .

مرام : العفو .

وفضلو يشربو ال كافي ميكس و كانو ساكتين لمده دقائق و اتكلمت حور .

حور بأسف: انا اسفه يا مرام .

مرام بذهول: اييي وشرقت.

حور : انا مش بتاسف لحد غير لما بكون غلطانه وانا عارفه اني غلطانه وغلطت فيكي .

مرام بمرح: وانا قبلت اسفك وحسيت من كلام اختك انك طيبه . دي الحقيقه ال انا شايفها دلوقتي.

حور بابتسامه: ورد دي كلامها يدخل القلب من اول مره .

وبتيجي عليهم ورد .

ورد بمشاكسه : مين بيقول اسمي.

حور بضحك: انا كنت بشكر فيكي مش كده يا مرام .

مرام بضحك:ايوه يا ورد .اختك بتحبك حافظو علي بعض بجد لان شايفه انكو بتحبو بعض جدا .

ورد : دي الحقيقه هي كل حياتي ومقدرش اعيش من غيرها وباست حور من خدها وفضلت حضناها من علي جنب .

حور بحب : وكمان انتي هتبقي اختنا تالته .

مرام : بجد .

ورد بدون أنذار واخدتها فحضنها وفضلو حاضنين بعض هما تلاته لحد ما كلهم صحيو كلهم وشافوهم .

ادم و مراد و جاسر بصدمه : حور و مرام حاضينين بعض معقول .

سعاد و ريم بضحك : انتو تحبو مشاكل بس سيبوهم علي راحتهم بقا 😂❤️.

مراد بمرح : اصل حاجه كانت من شبه مستحيلات أنهم يحبو بعض .

ادم : خليك انت كده تفضل تقر عليهم لحد ما يكرهو بعض تاني .

مراد بغيظ : قصدك اي يعني أن عيني وحشه .

جاسر كان واقف مستمتع ب حديثهم ال يضحك 😂.

ادم بكذب : لا ابدا انا .

ريم بمرح: يعني نخلص من حور و مرام تتطلعو انتو كمان أنا ال خلاني مروحش مع بابا .

مراد بمرح: مش عجبك طلقني

سعاد بضحك: مفيش فايده فيك يا مراد بجد 😂😂.

جاسر بضحك: انتو كده علي طول 😂 مضحتكش الضحك دا كلو قبل كده 😂.

ادم بضحك: تعالي كل يوم عندنا بقا 😂.

جاسر بمرح : انا هبات عندكو مش هاجي بس 😂.

مراد بضحك: متتقلش علينا اوي كده 😌😂.

و دخلو البنات جوا وقعدو جنب سعاد وفضلو يضحكو سوي مع بعض و الشباب فضلو يتكلمو عن الماتش و حجات كتيرر .

سعاد لاقت تيلفونها بيرن و شافت النمره لاقت مروه اختها .

سعاد استغربت شويه وبعدين ردت عليها .

سعاد بابتسامه: الو يا مروه .

مروه : كيفيك يا سعاد ياخيتي وحشتيني جوي جوي .

سعاد بابتسامه : وانا كمان يا حبيبتي.خير يا مروه في حاجه .

مروه : ايهههييييي يعني هتصل بيكي يا خيتي علشان حاجه أنا عايزاكي تنوري عندينا ف الصعيد كام يوم كدي .

سعاد : حبيبتي يا مروه بس هسال ولادي الاول لو فاضين هنيجي نزورك .

مروه : براحتك يا خيتي أساليهم .

سعاد بعدت الفون شويه وقالت مراد آدم .

ادم و مراد : نعم يا ماما .

سعاد : خالتكوو مروه عايزانا نزورها كام يوم كده ف الصعيد ومش عايزه اكسفها واقول ليها لا .

ادم : خلاص يا ماما ماشي موافق ومقدرش ازعل خالتي ولا اي يا مراد .

مراد : راي رايكو ماشي موافق .

سعاد بابتسامه : و كلمت اختها وقالت ماشي يا مروه هنجيلك علي بكره كده أن شاء الله.

مروه بفرح: وبتزغرط لولولولولولوولوي هتنورينا والله يا خيتي . هقفل دلوك علشان نحضر ال الاكل من انهارده.

سعاد : يا حبيبتي متعبيش نفسك .

مروه: ايهيييييي ازاي بس يا خيتي لازم اعملكو فطور يليق بيكم يلا يا خيتي سلام .

سعاد بابتسامه: سلام .

حور بتساؤل: هو انتي ليكي اخت يا سوسو .

سعاد : ايوه يا حور بس هي اتجوزت وعاشت ف الصعيد ووخلفت بنت جميله اسمها فاطمه وبقالي سنين مشوفتهاش بس اكيد سبب اتصالها في حاجه علشان كده هروح ليها وطبعا انتو هتيجو معانا يا جاسر انت ومرام .

جاسر بحرج: لا انتو عائله ي يا سعاد هانم مش عايزين نبقي تقال عليكو.واحنا هنروح بقا

سعاد : ادم قولو حاجه يا بني.

ادم : معاها حق ماما يا جاسر تعالي معانا انت و مرام تغيرو جو معانا جو صعيد تحفه .

مراد : وافق بقا يا عم .

جاسر : مش هقدر اكسفكوو ماشي موافق .

سعاد : ووانتي يا ريم هتيجي معانا .

ريم بفرحه: بجد يا سوسو .

مراد بتريقه: بجد يا سوسو 😂.

ورد بضحك: بطل غلاسه يا مراد بقا .

ريم باستفزاز: سيبي يا ورد خلي كده غيران مني .

كلهم فضلو يضحكو عليها😂.

و كلو دخل جهز الشنط بتاعتو .

و حور هتلبس من هدوم ورد .

وكل واحد فيهم كان معاه شنطتو وبداو يجهزو حاجتهم .

حور لاقت تيلفون ادم بيرن علي ترابيزه و بتشوف مين لاقت رقم جاسيكا.

وبتاخد الفون و بتتطلع بره تقف قدام البحر و ردت عليها .

حور : الو يا جاسيكا.

جاسيكا : مصيبه يا حور .

حور بذكاء: عارفه مالك هرب .

جاسيكا بصدمه: عرفتي ازاي .

حور هقولك بعدين وخلي بالك من معاذ احسن يهرب هو كمان .

جاسيكا: مش عارفه مين ال دمر السجن كده كل الشرطين ما*تو ولحد دلوقتي مش عارفين من ال هربوا لان كان لابس قناع علي وشو ومش مبين لي اي اثر .

حور بتفكير: خدي بالك انتي بس من معاذ أوعي يهرب وانا هعرف هرب فين و هقولك متخليش حد من الداخليه عندك يدور عليه ف كل مدن امريكا لان هو مش غبي علشان يستخبي ف امريكا هو اكيد هرب هو و شخص مجهول دا ف بلد تانيه ونا هعرف دا بنفسي .

جاسيكا :اوه ماشاءالله ذكائك ملوش حدود بس ازاي معاذ مهربش معاهم .

حور : دي شغلتك انتي تستجوبي وتعرفيني .

جاسيكا: تمام يا حور هستجوبو و هعرف وهقولك بتوفيق لنا باي.

حور : تمام باي .

عند مالك ف الطياره.

بيلاقي تيلفونو ابعت لي رساله وكانت صدمه .

(حتي لو كنت هتروح الصين هقدر. اجيبك لو كنت تحت الارض هجيبك يا مالك (صقر الداخليه). ).

مالك بصدمه 😳: مستحيل ازاي .

حور بثقه: ولسه ال جي يا مالك انت و تلاته ال بتتحامي فيهم دول .

ولسه هتشوفو صقور الداخليه و اشباح المخابرات هيعملو فيكو اي .

حور بقوه: مكونش انا حور اشرف الا لو خليتكو تلفو حوالين نفسكو .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صقور الداخلية

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!