روايات

رواية عشق الأدهم الفصل السابع 7 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الفصل السابع 7 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الجزء السابع

رواية عشق الأدهم البارت السابع

رواية عشق الأدهم
رواية عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة السابعة

فيروز.أدهم أنا هقولك على كل حاجه بس اسمعني الأول

أدهم.اسمع إيه اسمع إنك كنتي عايزه تقتليني ولا عايزه تفرقي بيني أنا وأختي وعيلتي كلها انتي طلعتي أحقر واحده أنا شوفتها في حياتي عامله نفسك بريئه وكيوت لحد ما تتمكني من اللى عايزاه وانتي واحده واطيه

فيروز بدموع.ادهم والله العظيم انت ما عارف حاجه أنا ماعملتش أي حاجه

أدهم.بس ماتحلفيش الواد اللى كنتي بعتاه يقتلني الكاميرات قفشته وأنا بقي ماسبتهوش لحد ما اعترف بكل حاجه ليه يا فيروز أنا عملت ايه يضايقك او يزعلك ضربتك مثلاً بس اعتذرت وحبيتك واتجوزنا عايزه إيه تاني

فيروز.ادهم لو مش هتسمعني طلقني وخلاص أنا مظلومه والله وكنت عايزه اقولك على كل حاجه وانت اللى وقفتني صح يا أدهم أنا كنت هعترف دلوقتى وانت اللى قلت ماتتكلميش صح

أدهم.مش عايز اسمع كلمه واحده وعلى الطلاق مش هطلق عارفه ليه علشان اذلك الاول وبعدين اعرفك مين أدهم المنشاوي اللى انتي كسرته قلبه

عند فريده

فريده.الو يا مروان بجد يعني الخطوبه الخميس الجاي

مروان.ايوه يا ستي مش الخطوبه بس وكتب الكتاب كمان علشان مش تقوليلى لا وماينفعش صح

فريده.برافو عليك علشان وقتها هتبقي جوزي مش أي خروف وخلاص اكلمه

مروان بصدمه.خروف أنا خروف

فريده بسرعه.لا طبعاً مش انت أنا قصدي على الشخص اللى ممكن اكلمه من غير مايقربلى حاجه اصلا فاهمني

مروان.عالعموم فاهمك وفي شويه حاجات كده هتتحاسبي عليهم بس لما تبقي حلالى

فريده.بتحلم يا حضره الظابط ويلا سلام علشان أنام بقي

مروان.سلام يا دبش

نيره.ماما مش ملاحظه إن أدهم اتاخر

ناديه.مش مع مراته يا بنتي سيبيهم براحتهم

واه أحمد كلم أدهم وجاي هو وعيلته بعد بكره

نيره بفرحه.بجد يا ماما

ناديه.يا بت اتقلى شويه انتي بتحبيه بجد يا نيره

نيره بكسوف.اه يا ماما وكمان هو اللى أول واحد شوفته بعد أدهم فعلشان كده حبيته من أول نظره

ناديه.ربنا يبارك فيكوا يارب ويسعدكوا

عند أدهم

فيروز.ادهم أنت واخدني فين

ماردش عليها

فيروز ببكاء.ادهم أنا مظلومه والله اسمعني بس

أدهم.بت مش عايز دوشه ومافيش غيري إلا مظلوم في العالم ده ذنبي ايه أحب واحده زيك

ثم وصلا أمام بيتها

أدهم.انزلى يلا وأنا خلاص مش هعمل فيكي حاجه إلا أما تبقي في بيتي انزلى

خرجت فيروز منهاره وطلعت الشقه

فاطمه.ايه يا حبيبتي مالك بتعيطي كده ليه

فيروز.مافيش يا ماما زعلانه إني هسيبكوا بس

فاطمه.علشان كده ده مصير كل بنت بتسيب بيت أهلها علشان تروح وتنور بيت جوزها هي دي الحياه

فيروز.احضنيني يا ماما نفسي في حضنك

فاطمه.مالك يا حبيبتي انتي ماكنتيش نازله كده

فيروز.ماما روز لو ماكنتش اتولدت كانت حياتي بقت كده

فاطمه.انتي بتقولى ايه ومالها اختك الله يرحمها بالموضوع ده

فيروز بصراخ.مالها مالها إزاي يعني دي هي اصلا الموضوع دي حياتي بقت كئيبه علشانها هي خدت حياتي خلاص أنا فين قوليلى أنا حتي مش عارفه أنا فيروز ولا روز

فاطمه.انتي بتقولى إيه انتي مش اتعالجتي من ده كله

فيروز.لا ماتعالجتش وهي مش عايزه تسيبني وأنا أهو بقولها اطلعي مني بقي احسن مااقتل نفسي وننتهي احنا الاتنين

تعرفي إن بنتك دي كانت عايزه تقتل أدهم وكمان عملت حاجات كتير ماكنتش عايزه اعملها بس هي غصبتني عليها أنا بقيت مراه ليها وتغيرني زي ماهي عايزه

فريده بصدمه.انتوا بتقولوا ايه وبنتها مين

فاطمه.مالكيش دعوه انت وخشي جوه

فيروز.لا مش هتدخل لازم تعرفي كل حاجه تعرفي إن اختك اللى قدامك دي كان ليها تؤام وكمان متحكم فيها وفي كل حاجه ثم حكت لفريده كل حاجه

فريده ببكاء.يا حبيبتي يا فيروز وعايشه ده كله لوحدك وحضنتها

فاطمه.انا الغلطانه أنا اللى شجعتها عليكي سامحيني يا بنتى

فيروز.خلاص اللى حصل حصل وأدهم هيطلقني

فاطمه.لا أنا هحكيله كل كل حاجه انتي مظلومه

فيروز.لا يا ماما أنا اكتفيت من كل ده وهسافر اتعالج علشان الباقي اعيشه من حياتي كويس

منصور.الو هي فين دلوقتي

عدلى.لسه طالعه يا باشا من شويه كانت مع ادهم

منصور.تمام الوقت المناسب انتوا عارفين هتعملوا ايه

عدلى.امرك يا باشا

بعد عده أيام

وكان أدهم لا يحادث فيروز فيها

فيروز.ماما أنا جهزت كل حاجه للسفر وهسافر بعد بكره إن شاء الله

فاطمه.طب كنتي تكلمي أدهم الأول

فيروز.لا كل حاجه خلصت يا ماما أنا هسافر وأبدا من جديد

أدهم.انا ايه اللى عملته ده كان لازم اعرف هي عملت كل ده ليه انا لازم اكلمها

عقله.لاانت المفروض تعمل اكتر من كده دي خاينه

قلبه.لا دي حبيبتك المفروض كنت تحتويها

دخل أحمد وقطع حبل افكاره

أحمد.مالك يا ادهم بقالك يومين مش عاجبني

أدهم.مافيش في شويه مشاكل وهتخلص قريب

أحمد.طب بالنسبه للخطوبه

أدهم.تعالى في أي وقت البيت بيتك

بعد يومين

فيروز.انا ماشيه محتاجين حاجه

فاطمه.نيجي نوصلك يا بنتي

فيروز.لا يا ماما أنا مش بحب وداع المطارات ده

فريده.هتوحشيني يا فيري

فيروز.انتي أكتر يا ديده يلا سلام بقي

ثم نزلت وركبت التاكسي وطلعت عالمطار

عدلى.ايوه يا باشا أنا مراقبها اهو وخلاص هنفذ الخطه

منصور.خلى بالك مش عايز أي أخطاء

فيروز.الو يا ماما لا لسه ماوصلتش انتي كمان هتوحشيني اوي

ثم التف حول التاكسي سيارتين

فيروز بصراخ.اه الحقيني يا ماما ثم أغلق الهاتف

فاطمه.بنتي استر يارب

فريده.في ايه يا ماما

فاطمه.اختك مش عارفه ايه اللى حصلها

هكلم أدهم بسرعه

ادهم.الو يا ماما

فاطمه.الحق يا أدهم فيروز

ادهم بخضه.مالها فيروز

فاطمه.كانت مسافره وبعدين صوتها انقطع وماعرفش حصل ايه

أدهم.ايه مسافره من غير ماتقولى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!