روايات

رواية عشق ارسلان الفصل الثالث عشر 13 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل الثالث عشر 13 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الجزء الثالث عشر

رواية عشق ارسلان البارت الثالث عشر

رواية عشق ارسلان الحلقة الثالثة عشر

حياة اتصدمت أول ما شافته قدامها مصدقتش نفسها لحد ما اتكلم
أرسلان : يلابينا نخرج من هنا بسرعه قبل ماحد يجي ..
جريت ناحيته وحضنته ببكاء بعدها مسكت وشه بين إيديها
حياة : إنت بجد هنا ولا أنا بحلم قولي أرسلان ولا أنا من كثر مابفكر فيك بقيت بتخيلك قدامي ..
أرسلان : حياة اهدي أنا هنا بجد يلابينا نخرج من هنا الأول ..
و قبل ما يكمل كلامه سمعوا صوت ضرب نار جاي من برا مسك إيدها وخرج يجري شافهم واحد من اللي هجموا عليهم فصرخ ولحقوهم ..
أرسلان : اجري بسرعة ياحياة هيلحقونا ..
حياة : أرسلان أنا حاسه إني تعبانه أنا بقالي يومين مأكلتش حاجة..
شالها أرسلان وكمل جري
حياة : إنت بتعمل إيه نزلني أنا بعرف أمشي ..
أرسلان مسمعش كلامها وكمل جري لحد ماقطع طريقهم واحد من اللي بيجروا وراهم نزلها أرسلان بشويش وخباها وراه حياة مسكت بظهره بخوف
الرجل : هترحوا فين طريقكم خلص خلاص سلموا نفسكم ..
أرسلان : إنت مين علشان تقول إن طريقنا خلص حاول أرسلان تشتيت انتباهه وفعلاً نجح وانقض عليه رماه على الأرض خذ المسدس منه خبطه على دماغه خبطه افقدته الوعي
التفت علشان يهربوا لكن سمع صوت ضرب رصاص التفت بسرعة لما سمع صوتها بتصرخ طلع مسدسه وضرب على الراجل وجري ناحيتها .. حط رأسها على رجله شاف الرصاصة اخترقت صدرها
أرسلان بخوف : حياة إنتي سمعاني أرجوك فتحي عينيك ..
حياة بصوت ضعيف : أرسلان عايز أقولك حاجة قبل ماموت ..
أرسلان حط إيده على بوءها يمنعها إنها تكمل الكلام
أرسلان : متقوليش كدا إنتي مش هتموتي هتكوني كويسه استحملي بصلها كانت فقدت وعيها شالها على ظهره وبدأ يجري بيها قبل مايلحقوه هو عارف المكان كويس راح ناحية الى مجموعة بيوت كانت موجودة عند مخرج الغابة أخفى اثره علشان محدش يلحقه وصل وبدأ يصرخ لحد ما اتجمع حواليه أهل القرية
أرسلان : في هنا دكتور ساعدوها دي بتموت اعملوا حاجة..
اتقدم واحد منهم وكان هو عمدة القرية إسمه قاسم بص لحالتهم
قاسم : تعالى ورايا يابني شالها أرسلان ولحق بيه لحد ما دخلوا لبيت من البيوت شاروله على سرير صغير نيمها عليه
دخل طبيب القرية طلب منهم إنهم يخرجوا علشان يقدر يشوف شغله
أرسلان واقف برا وهو حاسس إن قلبه هيخرج من مكانه هو مش هيسحتمل إنه يخسرها
دلوقتي حس قد إيه هو بيحبها مش بس بيحبها دا بيعشقها نزلت دمعة من عينيه لما افتكر إن الكل بعد عنه إلا هي لما كانت الناس بتهرب منه إلا هي الكل كان بيخاف من شكله إلا هي ..
قاسم حط إيده على كتفه يواسه
قاسم : استريح يابني متخفش الدكتور شاطر أوي هتكون بخير تعالى معايا علشان تغسل إيديك ..
أرسلان : مش هرتاح قبل ما أشوفها و أطمن عليها
حط رأسه بين إيديه وهو بيدعي من قلبه إنها تبقى بخير ..
******************
أمل كانت قاعده بتتكلم مع أسيل رن تلفونها بصتله ورجعت بصت لأسيل كانت صوفيا هي اللي بتتصل
أمل بتوتر : هقولها إيه لو سألت على حياة مش عايزه أقلقها ..
أسيل : قوليلها إن أنا وهي خرجنا نتمشى ..
أمل ردت : السلام عليكم إزيك ياحبيبتي..
صوفيا : وعليكم السلام أنا بخير الحمد لله إزيكوا إنتوا ..
أمل : إنها بخير ياحبيبتي خير مال صوتك مش عاجبني..
صوفيا : شوية مشاكل مع يانيس زي كل مرة هي فين حياة عايزه اتكلم معاها دي وحشتني أوي ..
أمل بتوتر : حياة خرجت مع أسيل وهيتأخروا ..
صوفيا : أمل علشان خاطري خلي بالك منها حياة قلبها طيب وبتصدق أي حد أنا خايفه يحصلها حاجة ..
أمل زعلت أوي لأنها كذبت على أختها
أمل : ماتخافيش عليها ياحبيبتي هي كويسه أنا هقولها إنك اتصلتي..
صوفيا : أنا حجزت تذكرة وبكرة هكون عندكم أوعي تقوليلها أنا عايزه أعملها لها مفاجأة ..
أمل اتصدمت هتعمل إيه لو أختها جت وعرفت باللي حصل لحياة
أمل : بجد هتيجي بكره ..
صوفيا : أيوه استننوني مع السلامه أشوفكم بكرة ..
أمل قفلت معاها وبصت لأسيل اللي قاعده بتفكر في حل للمشكلة دي
أمل : هنعمل إيه دلوقتي لوجت هتبقى مشكله لأنها هتعرف إني محافطتش على امانتها ..
أسيل : أنا هقول لأريان علشان يجيبها هو عارف مكانها ..
أمل : هيعرف مكانها منين ..
أسيل: زي ماعرف هي مع منين هيعرف مكانها ..
أمل : إنتي مستنيه إيه إتصلي عليه بسرعة ..
******************
في المقر العسكري
كان أريان قاعد بيتكلم مع آدم باشا عن الزعيم والولاد اللي جابوهم
أريان : دا كل اللي حصل ياباشا دلوقتي الزعيم بين إيدينا مبقاش في خطر ..
آدم باشا : لسه في خطر من ناحية الزعيم وصلتنا إخبارية..
أريان : إخبارية إيه ياباشا في حاجة إحنا منعرفهاش ..
آدم باشا : أيوه الزعيم مكنش لوحده معاه شريك كان برا البلد وخلاص رجع وهيعمل كل اللي يقدر عليه علشان يقتل رماح ..
أريان : ليه رماح بالذات اللي عايزين يقتلوه لازم نبلغ رماح ..
آدم باشا : في بينهم وبين رماح ثار قديم هو دمر كل مقراتهم وكشف كل الاعيبهم بلغوا فورا علشان يجي لهنا ..
أريان : أمرك ياباشا ..
أريان خرج من المقر ركب عربيته وهو في الطريق إتصل لصديقه
أريان : رماح إنت فين في حاجة مهمه لازم تعرفها آدم باشا عايز يقابلك ..
رماح : حصل حاجه في غيابي ..
أريان : شريك الزعيم وصل للبلد وعايز يقتلك خلي بالك ..
رماح بغضب: هتبقى نهايته على إيدي استناني هاجي في أقرب وقت
أريان قفل الخط شاف رسالة من أسيل فتحها
( إتصلتلك لكن إنت مردتش عايزاك تعرف مكان حياة وتجيبها قبل الليل عايزه أشوفك )
أريان : اه هعمل إيه دلوقتي في المشكله دي ..
********************
مر وقت طويل كانت الساعة بتمر عليه مثل السنة كان حاسس بالخوف والقلق من تأخر الدكتور جوا كان هيدخل لكن منعه قاسم
أرسلان : إتأخر أوي أنا عايز أشوفها أرجوك قلبي بيحترق ..
قاسم : متخفش يابني إن شاءالله هتكون بخير
خرج الدكتور جري ناحيته بلهفة
أرسلان : طمني يادكتور هي بخير هتعيش مش كدا عايز أشوفها ..
الدكتور : حالتها خطيرة الإصابة قريبة من القلب ادعولها لوفاقت على بالليل هتكون عدت مرحلة الخطر وتكون بخير ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى