روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الثاني 2 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الثاني

رواية عشقت ملاكي البارت الثاني

رواية عشقت ملاكي الحلقة الثانية

ساره : ماشي تعالي يبنتي
ملاك : نعم يا طنط
ساره : طنط ايه بقي دا انتي مرات ابني قوليلي يا ماما
ملاك : حاضر يا ماما
ساره : اسمك ايه يبنتي
ملاك : ملاك
ساره : اسمك ملاك وباين أن انتي ملاك بجد
ملاك : تسلميلي يا ماما
ساره : خد يا ابني مراتك واطلعوا غيروا علي ما احضر الغداء
ملاك : تحبي اساعدك
ساره : لا يبنتي كتر خيرك اطلعي مع جوزك بس
ملاك : حاضر يا ماما
وبالفعل ذهبت ملاك مع اسد
اسد : ادخلي
ملاك : حاضر
ودخلت ملاك ودخل اسد خلفها
ملاك : انت رايح فين
اسد : داخل اوضتي
ملاك : اوضتك طب انا اوضتي فين
اسد : هنا برضوا انتي نسيتي أن احنا متجوزين ولا ايه
ملاك : ايه انا مستحيل اقعد معاك في نفس الاوضه
اسد : ليه بقي انشاء الله يا ملاك افهمي انا جوزك دلوقتي
ملاك : انا اه مراتك بس علي الورق بس وانت هتطلقني انا مستحيل اقعد معاك
اسد : طلاق مش هطلق وان كان جوزها ورق انا ممكن اخليه حقيقي ايه رايك وغمزلها وقرب منها
ملاك : هاااا ودخلت جري علي الحمام
اسد : مجنونه
ملاك : انا سمعتك وانت هطلقني يعني هطلقني يا اما عرفت قضيه خلع
اسد : ملاك قولتلك مش هطلق وانتي هتعيشي هنا غصب عنك فاهمه وتعملي كل واجباتك كزوجه ودا اخر كلام عندي وتركها وغادر وظلت ملاك تبكي حتي نامت
وبعد فتره …..
ساره : اطلع يبني جيب ملاك علشان تتغدوا انت اصلا سبتها وخرجت ليه دا انتوا لسه متجوزين
اسد وهو يفهم ما تلوح له والدته : معلش يا ماما كان عندي شغل مهم
ساره : طيب يا ابني اطلع جيبها علشان تتغدوا
اسد : حاضر
وعندما دخل الغرفه وجد ملاك نائمه علي الارض ويبدوا علي وجهها اثر البكاء
اسد : اه لو تعرفي يا ملاكي انا بحبك قد ايه مكنتش عايز يبقي جوزها كدا وكنت عايز اعيش معاكي حياه حلوه سعيده ليه يا ملاكي بتكرهيني كدا انا عملتلك ايه بس وفجاه بدأت ملاك تستيقظ مسح اسد دموعه ووقف ونادي عليها كأنه يوقظها
اسد : ملاك اصحي يلا
ملاك : انت عايز ايه سيبني في حالي بقي
اسد : يلا علشان نتغدي
ملاك : مش عايزه مليش نفس
اسد مش بمزاجك يلا علشان ماما مستنيانا تحت
ملاك : ماشي يلا
اسد : هتنزلي كدا وشاور علي لبسها
ملاك : اعمل ايه ملحقتش الم هدومي
اسد : كنت عارف وعامل حسابي تعالي ورايا ودخل إلي مكان آخر داخل الغرفه وكانت غرفه ثانيه مخصصه للملابس
ملاك بصدمه : ايه ده
اسد : الجزء ده مخصص للملابس بتاعتي والجزء ده فيه ملابس تخصك ماشي
ملاك : ماشي وفتحت الخزانه وانبهرت من كميه الملابس الموجوده وكان اسد يراقبها لكي يرى فرحتها بالملابس فهو يعرفها تعشق الملابس والتسوق فيها وهي تتابع احدث التصميمات وبالفعل جهزت ملاك وكانت ترتدي فستان ازرق بسيط ضيق من الصدر وينزل بوسعان وكانت إكمامه من شفافه وفردت شعرها فعندما رئها اسد صدم من شدة جمالها وفاق علي صوتها
ملاك : انا جاهزه
اسد : ماشي بس لمي شعرك ده وبعدين انتي مش محجبه
ملاك : اه بس مفيش حد غير ماما اللي في البيت
اسد : ماشي بس لميه
ملاك : انا عيزاه كدا
اسد : مش بمزاجك
ملاك : اووووف حاضر ولمته علي شكل كحكه جعلتها اجمل من قبل بكثير
اسد : اعمل ايه تاني بس يا ربي
ملاك : يلا
اسد : استني
ملاك : في ايه تاني جانت عارف لو كان بايدي كنت قتلتك من زمان
اسد : ومالوا طالما هموت علي ايدك فأنا موافق
ملاك : يا صبر ايوب عايز ايه
اسد : ايه اللي انتي حطاه علي شفايفك ده
ملاك : مش حطه حاجه وبعدين انا حره
اسد : لا مش حره
ملاك : يا صبر يلا بقي ننزل
اسد : استني لما اتاكد أن انتي مش حطه حاجه الاول
ملاك : عايزني اعمل ايه علشان تتأكد
اسد : انا متاكد بنفسي وسحبها من خصرها تجاهه
ملاك ودقات قلبها تعلو من قربه : م م ك ن ت ب ع د ش و ي ه ( ممكن تبعد شويه )
اسد : بس انا لسه نتأكد انت انتي مش حاطه حاجه
ملاك : طب يلا اتاكد بسرعه
اسد : ومالوا وسحبها في قبله طويله وكأنه يخبرها مدي حبه لها ولم يستيقظ إلا عندما شعر بدموعها
ملاك : أنا بكرهك بكرهك وتركته وغادرت الغرفه
اسد لنفسه : غبي غبي هضيعها من ايدي وخرج ورائها بسرعه ولحق بها قبل أن تنزل
اسد : استني يا ملاك
ملاك : ابعد عني سيبني في حالي
اسد : لا استني احنا قدام اي حد زوج وزوجه عاديين بيحبوا بعض فاهمه
ملاك : واعمل كدا ليه بقي انشاء الله ليه الكدب ده
اسد : علشان معملش معاكي حاجه مش حبها
ملاك : يعني ايه
اسد : يعني ومثلي معايا وبالمقابل انا مش هقرب منك
ملاك بتفكير : ماضي موافقه
اسد : طيب يلا انزلي جنبي ووضع يده علي خصرها
ملاك : ايه ده شيل ايدك
اسد : امشي وانتي ساكته واضحكي كدا علشان ابوكي تحت
ملاك : ايه هو مش المفروض يجي بكره
اسد : لا ما انا اللي قولتله يجي انهارده
ملاك : ماشي
وعندما نزلوا جريت ملاك علي والدها
ملاك : بابا وحشتني
والدها : لحقت اوحشك دا انا سيبك بقالي كم ساعه بس
ملاك : كانوا أوحي ساعات عيشتها في عمري
والدها : ليه كدا بقي هو اسد زعلك في حاجه
ملاك : لا بس علشان انت مكنتش معايا
والدها بضحك : ماشي
ساره : …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!