روايات

رواية عشقت سيد الرجال الفصل الثالث 3 بقلم سارة حاتم جعفر

رواية عشقت سيد الرجال الفصل الثالث 3 بقلم سارة حاتم جعفر

رواية عشقت سيد الرجال الجزء الثالث

رواية عشقت سيد الرجال البارت الثالث

رواية عشقت سيد الرجال الحلقة الثالثة

دخل فهد ثم بعده خالد وبدأ يتكلمان ف امر المشروع تم اردف فهد وقال:اسمع ي خالد مفيش وقت واحنا لازم نصمم مشروع جديد وده طبعاً مش بالساهل خالص لازم مدربين ومهندسين من اكبر عدد ممكن ويكونو طالعين بـ امتياز احنا هناخد دفعه من كليه الهندسه وندربها وده طبعا تحت مرتب ومبلغ محترم وكمان الفريق هيدرب تحت ايدي وايدك تمام
خالد:يـ ابن الايه فكره برضوا بس هنلحق
فهد: ان شاء الله انت شوف ونفذ
خالد: حاضر يالله سلام. وع الناحيه الاخرى
خلص كل من نبض ومريم المحاضره الممله بالنسبه لهم وذهبوا الي الكافتريا نبض :اه يا ست مريم مين مزعلك ومديكي عـلي بوزك
مريم :بطلي استفزاز بقااا
نبض بضحك:طاب يا ستي مالك
مريم:قصت علي نبض ما حدث
لتردف نبض قائله:بجد مرات ابوكي لا اخلاق ولا رحمه وبعدين انتي ساكته ليه ي مريم ما تقعدي مع باباكي وتحكيلو
مريم هيصدقها زي كل مره
نبض:هو ابوكي وهيصدق بنته اكيد
مريم: بحزن ده المفروض
نبض بحزن علي صديقتها: طاب خلاص متزعليش نفسك يا روحي انا معاكي متزعليش
مريم ابتسمت وقالت:ربنا يخليكي ليا يا نبض
نبض:
ويخليني ليا ضحكوا كل من الصديقتان وذهب كل منهما الي منزلها. وعلي الناحيه الاخري
فهد لخالد :عملت اي يا خالد
خالد:خلاص يابرنس اتفقت مع العميد وهيبعت لينا اكبر دفعها بامتياز وهيبدأو من بكره التدريب
فهد:طاب تمام كويس اهم حاجه التركيز يا خالد احنا ممكن نقع
خالد : ان شاء الله خير
فهد:ان شاء الله انا هروح ارتاح شويه عشان اجي بكره بدري اشوف الدفعه
خالد :تمام ي صحبي وانا كمان هروح ارتاح
فهد:طب تمام ياالله تصبح على خير
خالد وانت من اهلوو
الفصل الثالت بقلمي✍🏻 ساره حاتم غفير !!!!!
روايه عشقت سيد الرجال
في صباح يوم جديد يستيقظ فهد من نومه وذهب ليستبدل ملابسه
وعلى الناحيه الاخرى
استيقظت بطله روايتنا نبض بنشاط لتذهب الى كليتها ذهبت نبض الافطار مع والدتها واستبدلت ملابسها ثم خرجت الى كليتها
عند مريم استيقظت مريم ككل صباح واحضرت الفطار وتناولته مع باباها ومراته باباها ام احمد التي هي كل يوم يزيد عندها الحقد والكره اتجاه مريم ذهب كل من الفتاتان الى الكليه وتقابلوا في طرقه المكتبه لتبدا مريم
مريم :صباح الفل يا نبض
نبض: صباح العسل يا قلب نبضك
وها هو كل منهم على المقعد قبل حضور الدكتور وبدا في شرح مادته واخبر طلابه

وها هو كل منهم على المقعد قبل حضور الدكتور وبدا في شرح مادته واخبر طلابه انهم سيذهبون للتدريب في شركه الرفاعي
وعلى الناحيه الاخرى!!!
تناول فهد طعامه وذهب الى شركته وهكذا ككل يوم يتهمسون الموظفات في جمالي وهذا يزيد فهد ثقه في نفسه دخل فاد مكتبه ثم اتت السكرتيره الخاصه به وهي تسمى سهى
سهى: حضرتك طلبتني يا باشمهندس فهد
فهد: ايوه يا سهى بلغي المهندس خالد ان عايزه ضروري
سهى: بخوف حاضر حالا ذهبت سها الى مكتب خالد تخبره بانتظار فهد له
خالد: انت طلبتني يا فهد
فهد: كمان نص ساعه دفعت المهندسين اللي هيدربوا هيكونوا هنا وانا هشرف عليهم بنفسي
خالد: تمام اول ما هيحضروا هبلغك
وعلى الناحيه الاخرى!!!!
خرج نبض ومريم والاخرين من الدفعه وهم لا يبلغون من العدد ما يزيد عن 11في الدفعه متجهين الى شركه الرفاعي
مريم: تفتكري يا نبض المدير هيعاملنا كويس
نبض: مش فاهمه انا يا مريم انت قلقانه ليه يا بنتي ده هو اللي محتاجنا وطلبنا
مريم: ولو ده بيقولوا انه صعب والكل بيحكي عن جبروته
نبض :على نفسه
بعيد عن الروايه يا جماعه البنت نبض عندها كميه شجاعه اول ما هتبدا الروايه قوي وتقابل الفهد هتتلغي الشجاعه دي خالص وهتبقى يا عيني نايتي😂😂 ما حدش يشتم في سره انا حبيت بس اعرفكم😂😂
نكمل الباقي
وصل كل منهما الى شركه الرفاعي واستقبلهم خالد باحسن استقبال بلغ خالد فهد بحضورهم استقبلهم فهد ثم شارك معهم في اجتماع وتعرف عليهم
احمد هو عرف نفسه ثم اسما ثم الباقي من باقي الدفعه وعرفت مريم نفسها وجاء دور نبض عرفت نفسها وقالت: نبض احمد محمد وهنا سرح فهد في عيونها السوداء اللامعه ثم فاق على صوت خالد وهو يقول احنا محتاجينكم جامد يا مهندسين
فهد: بالفعل خالد هيفهمكم كل المطلوب بالظبط
روايه عشقت سيد الرجال!!؟ الفصل الرابع
بقلمي ساره غفير!!
ترك فهد الطلاب يتساءلون مع خالد على المعلومات الهامه التي سيبداون بها المهندسون.
وفي بدايه يوم جديد كانت نبض تتدرب في شركه الرفاعي لمديرها فهد
عند فهد!!!
هي فين سها لحد دلوقتي ما جتش احنا بنلعب وجاء خالد وقام بالرن على سهى وعلم انها اصابه بمرض من ليله امبارح ف بلغ فهد ولكن هل سيتوقف الاجتماع فمن سيأتي الاجتماع مع فهد ويتحدث بالالغات المطلوبه مع العاملين ف سهي رغم انها موظفه عنده ورغم انها السكرتيره الخاصه به الي وان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت سيد الرجال)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!