روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السادس 6 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء السادس

رواية عشقته فدمر حياتي البارت السادس

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة السادسة

محمد /هو ايه اللي هيبقى كويس
ناديه بخوف /ما فيش حاجه يا حبيبي انا كنت بتكلم مع ندى لانها كانت جايه تسال على جواد قلو لي انت سمعت ايه
محمد بص بصه غريبه/ وقال ما سمعتش حاجه بعد اذنكم عشان انا مضطر امشي
اتنهدت ناديه بعد ما مشي الحمد لله ما سمعش حاجه لو سامع حاجه هتبقى مصيبه كان هيروح يقول لجدو بس الحمد لله ما سمعش يلا روحي انت دلوقتي وانا هروح اعمل شويه اكل لمايا عشان البيبي انا مش عارفه هتصرف ازاي لما يجي جواد بس ربك يعدلها
ندى بخث/ شكرا يا خالتي على وقفتك معايا ان انا اخذ جواد انت فعلا زي امي بالظبط وحضنتها
ناديه بحب /انت بنت اختي زي بنتي وانت اللي هتبقي مرات جواد وده وعد مني ليكي يلا رواحي…
مشيت ندى وهي مبسوطه من اللي سمعته من ناديه وفي نفس الوقت خايفه من ناديه اللي قادره ان هي تغير جلدها زي الحيه وب 100 لون وما حدش يعرف يمسك عليها حاجه واللي ما تعرفش تمسك عليه اوعى تامن لها عشان ممكن يلدغك في اي لحظه هي لازم تاخذ حظرها منها وفي نفس الوقت مشيت ناديه وهي بتدعي ربنا ان محمد ما يكونش سامع حاجه لان لو محمد يبقى كل حاجه خططت لها راحت وما تقدرش تعمل اي حاجه
في نفس الوقت عند محمد كان بيفكر في اللي سمعه معقول امه تعمل كل ده يعني جواد ما تخليش عن المايا لو مايا عرفت دلوقتي ان الجواد ما تخليهاش عنها وانه لسه بيحبها وبيعشقها زي ما هو وكمان هي حامل في ابنه يعني لو عرفت اكيد هترجع له عشان الولد ويبقى بينهم كل اللي عمله عشان يقرب منها راح لا لا مستحيل يقول لها يمكن اللي عملته امه غلط بس هو ما ينكرش ان اللي عملته امه هو استفاد منه كمان بيحاول يقرب من مايا لا مستحيل ان هو يقول لمايا اي حاجه اسمعها او لجدو كانه ما سمعش حاجه هيتعامل مايا كانها اول حب ليها ويديها الحب والاحترام يحاول يخليها تنسى جواد ايوه هو ده الصح حاول يخمل على نفسه ويدوي ضميره ان اللي بيعمله صح وان مايا مش لازم تعرف الحقيقه وكمان جواد لما يجي لازم يواجهه بطريقه تخليه ما يفكرش في مايا ثاني
قطع حبل افكاره صوت رن التليفون كان واحد من صاحبه بيطلب منه ان هو يجي عشان يسهر معاهم هو قاطع ب السهر والحاجات دي كلها لكن في الوقت ده اضطر ان هو يروح عشان يطلع كل بيحس بيه
الشرب والحاجات الحرام
في نفس الوقت في بيت مايا
كانت ماياه ماسكه البوم الصور وبتتفرج على كل الصور اللي كانت بتاخدها هي وجواد في كل لحظه قضيتها معاه شبح ابتسامه ظهرت على وشها على كل ذكرى في الصور غصب عنها لقيت نفسها بتحط ايدها على بطنها وبتتامل ان هي شايله حته من جواد في بطنها ايوه هيبقى شبهه في الشكل وفي الطبع لا لا مستحيل تخليه يبقى شبهه
في الطبع مستحيل تخليه زيه يكسر قلوب البنات يكسر الثقه كل اي حد يوثق فيه قطع حبل افكارها صوت خبط على الباب مسح الدموعها اللي نزلت غصب عنها وقامت عشان تفتح شافت مرات عمها ناديه جايبه لها عصير واكل اخذته منها بابتسامه بشوشه وشكرتها ومشيت ناديه وهي دخلت تكمل اكلها
بعد ما خلصت اكلها راحت اخذ شاور وراحت في نوم عميق ما حسيتش بالوقت ولا باي حاجه حواليها بعد اكثر من خمس ساعات صحيت على ايد ماشيه على جسمها فتحت عينيها بصعوبه اصدمت لما شافت محمد بيحاول يقرب منها
ماياه بصدمه/ انت بتعمل ايه هنا انطق يا محمد
محمد بلوعي /يعني هكون بعمل ايه واحد وداخل على مراته لازم استاذن اسمعي بقى انت بتاعتي ومراتي ولازم تفهمي ده كويس فاهمه ولا لا انت وعدتيني انك هتديني فرصه عشان كده
انا صابر عليك لغايه دلوقتي بس ده ما يمنعش ان انا اقرب منك في اي وقت وفي اي مكان انت مراتي ولا حلال ليه هو حرام لي انا
كانت واقفه مصدومه مش عارفه تعمل ايه هو اللي بتتصرف ازاي في الموقف اللي هي فيه احاول يقرب منها راحت زقته بكل قوتها لكن هو كان اقوى منها وحاول يتهجم عليها دموعها غرقت وشها وهي بتبكي كان بيقبلها بكل وحشيه لكن هي زقته وهو من اثر المشروب فقد الوعي بصيت له بكرهيه ايوه بكراهيه ازاي قدر يعمل فيها كده معقول ده محمد اللي كان بيعملها كويس طب ايه اللي جد ده لسه بيقول لها ان هو هيعتبر الولد ابنها يمكن عشان عارف ان هي حامل من اخوه فالموضوع ده ماثر عليه لمت هدومها ومسحت دموعها وخرجت في الجنينه
بعد شويه وقت دخلت كانت خايفه منه لكن لقيته نايم نامت على الكنبه بخوف شديد منه
في صباح يوم جديد فاق محمد وهو حاسس ان دماغه هتنفجر من الصداع اخر حاجه فاكرها لما كان مع اصحابه بيشربوا وبيرقصوا مع البنات اول ما فتح عينيه اقي نفسه في الاوضه
صحي اتعدل على السرير بيبص عليها في كل مكان بس صدم لما شافها نايمه على الكنبه وواخده وضع جنين والدموع اثرها على خدها وشها احمر من كتر البكاء قرب عليها وحاول يصحيها لكن اتصدم لما لقاها بترجع لورا وخايفه منه
محمد في ايه اهدي مش هعمل لك حاجه انا عملت ايه امبارح وايه اللي مبهدلك كده
بصي له بدموع وقهر واتكلمت بصوت موجوع/
انت عايز ايه عايز تكمل اللي عملته امبارح انت بتذبحوني ليه انت واخوك دمرتوا حياتي عايزيني مني كل ما اقول الحياه هتديني حاجه كويسه الاقيها بتتنيل اكثر
محمد قرب عليها ونزل عند رجلها واعتذر ا
نا اسف ما كنتش في وعي اصحابي اصروا عليا انا عارف اني وعدتك اني هتغير بس هم استغلوا اني فرحان اني هبقى اب قالوا لي اخر مره سامحيني ارجوكي
مايا بوجع/
انا هسامحك وحدي لك فرصه بس اعتبرها اخر فرصه ليك مش ليا انا بس حاول تتغير عشان نفسك وتقرب من ربنا عشان ابننا اللي هيجي على الدنيا
محمد بحب ماسك ايديها وبسه انا اسف اوعدك ان ده مش هيتكرر تاني وان شاء الله هبقى كويس وهخليك انت وجدي والعيله كلها فخورين بيا حتى ابني هخليه فخور ورافع راسه ان انا ابوه وعد مني ليكي سامحيني بقى ووريني الضحكه اللي بتنسيني كل حاجه
مايا ابتسمت له وقالت خلاص سامحتك اخر فرصه ليك انا هدخل اخد شاور عشان افوق
محمد اتنهد اول ما دخلت الحمام بص على اثرها بحيره مش عارف يعمل ايه يتخطى ازاي اللي سمعه واللي عرفه وان حياته هو وهي مهدده بالانهيار
وانا في اي لحظه ممكن تعرف الحقيقه
بس هو لازم في الوقت ده يحول ان هو يزرع مكان في قلبها
دخل غرفه الملابس وغير هدومي ونزل
لقاهم كلهم متجمعين على السفره وكلهم اول ما شافوه نادوا عليا عشان يقعد معاهم
الجده باستغراب/ امال فين مايا
محمد بحب/ بتاخد شاور وهي نازله ورايا
ناديه /صح قول لي يا عمي لو جي جواد دلوقتي وقال لكم ان هو كان مضطر ان هو يسيب ماياه هيبقى ايه رد فعلك
محمد اول ما سمع الكلام ده ابتدى يكح وبص الام وجده مستني يسمع الرد
الجد بعصبيه وغضب/ بصوا انا مش هقدر
اني امنع ان هو يعيش معاكي هنا ولا احرمك من ابنك بس مش سامحه ابدا على اللي عمله بحبيبتي ولا هعتبره حفيدي ابدا هتبرى منه للابد
ناديه بحب /بس يا عمي ده حفيدك في النهايه وهي مايا اتجوزت ويعني ما فيش مشكله انا عارفه ان الغلطه اللي عملها بس انت مش شايف انك بتقسى عليه وبتحرمه من حقه ان هو يبقى حفيدك
جد ده قرار ومش هغيره لازم يتحمل نتيجه اغلاطه ويعرف ان بنات الناس مش لعبه في ايديه
قام الجد بعصبيه بعد ما قال كلامه وخرج من الفيلا كلها
محمد بص اللي أمه
ليه كده بس يا ماما ليه تفتحي في موضوع انت عارفه انا ان جدي معاه حق وحتى لو رجع هيبقى ايه مثلا موقفه حتى لو مايا اتقبلتني كزوج بس برده اللي اللي عمل ابنك مش صح ان هو يسيب بنت عمه يوم الفرح عشان كده لازم يتعاقب واظن ده ابسط عقاب على العمل
الام ربنا يقدم اللي فيه الخير كل انت
في الوقت ده نزلت ماياه عشان تاكل وللاسف كانت سمعت كل الكلام اللي دار بين الجد وناديه بس حاولي تدري ان هي ما سمعتش حاجه نزلت وقعدت عشان تاكل بشرود شديد
محمد مسك ايديها بحب وبص لها في حاجه يا حبيبتي مش بتاكلي ليه
مايا/ لا يا حبيبي باكل اهو بس يعني نفسي غمى عليا شويه وعايزه ارجع عشان كده تلاقي اكل ضعيف عشان الحمل
محمد بس فوق راسها ماشي يا حبيبتي انا هروح الشركه النهارده اشوف الاخبار
مايا ماشي يا حبيبي تروح وتيجي بالسلامه
ناديه كلي يا حبيبتي وانت يا محمد روح شغل ما تقلقش عليه انا اهتم بيها
بعد ما مشى محمد ناديه بصه لمايا وكلمتها بخث
ناديه/ كنت عايزه اطلب منك طلب يا حبيبتي كنت عايزاك تخلي جدك يسامح جواد لو رجع انا عارفه ان هو عمل كارثه كبيره بس انت عارفه تطشي الشباب وعارفه اني ما عنديش غيرهم ده انا اول مره اطلب منك طلب
ما يا بصيت لها بدموع حاولي تداريها
حاضر يا مرت عمي هقول لجدي انا هروح استريح في اوضتي عشان انا تعبانه قامت بسرعه وراحت على غرفتها قبل ما دموعها تخونها وتنزل وتبينها ضعيفه قدامها عايزاها تسامحه على ايه ولا على ايه على ان هي حامل منه ولا ان هي كسرتها والفضيحه اللي كانت هتغرض لها طلعت وهي بتفكر في كلام مرات عمها
ناديه بشر كان لازم اعمل كده جواد فاضل عليه اسبوعين ويجي يا رب كل حاجه تمشي زي ما انا عايزاها ويانا انت يا مايا
خلص اليوم بدون اي احداث جديده ومحمد راح الشغل وابتدى يشتغل على نفسه وميه حاولت تكلم جدها بس هو ما كانش راضي يتكلم في الموضوع ده وقال لها ما بتتكلمش فيه
عدى اسبوعين من غير اي احداث مهمه محمد ابتدي يتقدم في الشغل وابتدى يقرب من مايا
لحد ما اجي اليوم اللي رجع في جواد
كان جد صلاح وعبد الله سافروا عشان شغل مهم
ومحمد راح الشركه بدري عشان في اجتماعات مهمه
مايا كانت في غرفتها بتاكل الطيور وبتزق الزرع
بعد كده دخلت خدت شور
جواد دخل من باب القصر وكان باين عليه علامات الغضب طلع على طول على غرفه مايا
كانت مايا طالعه من الحمام وبتنشف شعرها
وفجاه لقيت صوره جواد في المرايه ما كانتش قادره تنطق
ماياه في صدمه وخوف جواد
جواد بكرهيه ايوه جواد يا خاينه وراح ضاربها بالقلم
ما يا بصدمه 😱😱😱😱😱

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!