روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السابع عشر 17 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل السابع عشر 17 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء السابع عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت السابع عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة السابعة عشر

فريد بشر😈😈 كده يا قطه تسيبيني وتمشي
مايا بخوف مسكت في جواد من ورا وهو ضغط على ايديهاجامد علشان يبس ليها الامان وبص لفريد بتحدي
فريد مشاكسه /
ما كنتش اعرف انك بتحبها قوي كده عشان تضرب الرجاله دي كلهم وانت مصاب كل ده عشان توصل لها لو كنت اعرف ان هي مهمه قوي بالنسبه لك كنت موتتها وريحت منها لكن ملحوقه انا ورايا حاجه غيرك يا جواد وبص لرجال ونادى عليهم باعلى صوته
سمير خالد امسكوه بسرعه شويه رجاله من رجاله فريد ومسكوا جواد من ايدي من ورا مايا كانت خايفه كثير راح فريد مسكها وشدها علشان يهددبها جواد
جواد اول ما شاف كده الغيره عامت قلبه والغضب وصل قمته عنده
راح بكل قوته ا وابتدى يضرب فيهم بشكل وحشي و و ابتدا
ال اشتباك بينهم وهو وفريده يضربوا ببعض
مايا وقفت بعيد وهي منكمشه على نفسها وخايفه على حبيبها اللي شايفاها ايده بتنزف وهو بيضرب فيهم وهي واقفه لمحت عصايه مرميه على الارض مسكتها وبكل قوتها ضربتها على راس فريد جواد بص لها بذهول من اللي عملته وفجاه فريد وقع على الارض وجواد خد ايد مايا وابتدي يجروا على بره والرجاله بتاعه فريد بيجري وراها وفي منهم اللي اخذ فريده عشان يعالجه
من سوء الحظ المكان اللي كانوا خاطفينهم فيه مكان قريب من الغابه وما كانش فيه اي ناس عايشه فيه
ابتدوا يجروا باقصى قوتهم مايا كانت ماسكه بطنها بخوف وفجاه ماياه وقفت من كثر التعب والالم اللي بقى في بطنها من كتر الجاري بصيت له واتكلمت بصعوبه انا تعبانه مش قادره امشي بطني حاسه بتتقطع مش هقدر امشي اكتر من كده
جواد بص وراها وسامع صوت رجلين الحراس اللي بيجروا وراهم وفي نفس الوقت ماياه شكلها تعبان كتير ومش هتقدر تكمل ملقاش نفسه غير وهو شايلها وبيجري بيها بالرغم ان هو ايده بتنزف والم اللي حاسس بيه الم كبير بس خوفه على حبيبته اكثر من نفسه ما حسش بالالم كل اللي بيفكر فيه ازاي يحميها ويخرجها من الدايره اللي هي دخلت فيها وهو بيجري لقى بيت من البوص وباين عليه أنه قديم دخل فيه عشان يستريح هو ومايا ويلاقوا حل اللي المشكله اللي هم فيها ودخلوا فيه
والحراس كملوا جري
حطها بحنيه فوق التبن اللي كان في الحظيره وبص لها بحب وسالها بلهفه انت كويسه البيبي كويس حاسه بحاجه بتوجعك
مايا وهي بصه في عينيه هزه ترسم معنى اه
ايه اللي بيوجعك بطنك ا
ماياببصت ودموع غرقت وشها / انا اسفه
جواد استغراب/ بتتاسفي ليه ايه اللي حصل عشان تتاسفي مش انت ليه قلت لهم على مكاننا ولا انت اللي خطفتيني انت ما عملتيش حاجه يا مايا بالعكس انا اللي المفروض اعتذر لك لاني دخلتك في الموضوع ده وانت ما لكيش اي دخل فيه
مايا/ انا عايزه اسالك سؤال يا جواد انت لسه بتحبني عارفه ان السؤال ده مش وقته بس انا عايزه اسمعه ا منك دلوقت
اتنهد تنهيده طويله وبص لها باستغراب مش عارف يحدد موقفه ايه اللي جد عشان تعترفي لي بحبك يا مايا
ياما قلت لك اني بحبك وانت ما كنتش بتصدقي
هتفرق ايه لما اقول لك دلوقتي هتغير حاجه مش انت قلتي لي انك مرات اخويا واني لازم انسى الحب اللي بينا حتى لو في حب في قلبي ده مش هغير حاجه مش ده كلامك جايه تساليني دلوقتي
مايا يمكن تقول عني غبيه ومش بفكر بس انا عايزه اسمعها لاني حاسه اني هموت يا جواد فلو هموت عايز اسمع الكلمه دي اخر حاجه ارجوك ما تحرمنيش من الشعور ده انا لو هموت احب اموت بين ايديك مهما حاولت ابعد حبك عني حبك بيتغلغل جوايا يا جواد مش قادره اطلعه ابدا انت الهوا اللي بتنفسه حتى لو احنا مش مع بعض كفايه ان احنا بنتنفس نفس الهوا ده كفايه ليا فارجوك جاوبني على السؤال ده
جواد استغرب من سؤالها ومن كلام اللي هي بتقوله راح بحب مدلها ايده وقال لها /
قرب يا مايا ما تخافيش وفعلا قربت مايا منه واخذها في حضنه في حضن مليان بالحنيه والحب بقيت تشد في حضنه قوي لانها خايفه ان هي تتحرم من الحضن وهو بقى يتنفس انفسها لانه خايف ان هو يتحرم منها وخايف من المستقبل اللي ما يعرفش اللي مخبي له ايه
وفجاه سمع صوت بره واحد من الحراس بيقولوا باين عليهم جوه
جواد بعيد عنها وبصلها نظره اخيره
وهي مثبته في ايده جواد ما تسيبنيش انا اسفه مش هضايقك تاني بس ما تطلعش بره وتسيبني واحده
جواد بحب ارجوك يا مايا قدري الموقف اللي احنا فيه اوعدك إني مش هيحصل لي حاجه وانت كمان اوعديني انك ما تخرجيش وتخلي بالك من البيبي لو بتحبيني بجد لو في ذره حب في قلبك ليا ما تخرجيش وعد
بس يا جواد ما تسيبنيش انا خايفه عليك جدا
جواد بحب وعد يلا اوعديني يا مايا
مايا بحزن حاضر بوعدك بس انت كمان اوعدني انك مش هيحصل لك حاجه
جواد بحب وحزن اوعدك اني مش هيحصل لي حاجه
بعد ايده عن ايدها بصعوبه وبصلها واتكلم بالم لازم يا مايا اعمل وجبي شعور غريب اتمكن منه لقى نفسه بدون اراده بيحط ايده على بطنها وبيبص في عينيها خلي بالك منه يا مايا بصيت له بذهول
بص لها بحب كانه بيحفر ملامحها في قلبه قبل عقله كانها اخر وداع بينهم خرج وهي فضلت تنادي عليه بوجع جواد جواد ما تسيبنيش ارجوك ما تعملش فيا كده جواد فضلت تنادي عليه بصوت عالي
لكن هو خرج وهي انهارت من العياط وهي حاطه ايدها على بطنها ليه بيعمل فينا؟ كده ليه مصمم يجرحني؟ ليه مصمم يجرح قلبي عليه ؟اه ابوك ده تعبني قوي تعبني حبه اللي كل ماده بيتغلغل جوايا مش قادره اطلعه يا رب رجعه لي سالم وما يحصلهوش اي حاجه عشان خاطري وعشان خاطر ابنه وحطت ايديها على بطنها وهي سامعه صوت تكسير وضرب بره وما قادراش تطلع لانها وعدته ان هي تخلي بالها من نفسها من البيبي
****************
في بيت ندي
كانت ندى جايه متعصبه من الكلام اللي قالته لها ناديه
ندى بعصبيه/ شفت اللي عملت اختك بعد اللي عملته معاها كله بتبيعني بس انا مش هسكت لازم اتصرف لازم اتعشى بيها قبل ما تتغدى بيا ولقيت الحل اللي هيخلصني منها للابد
ميرفت بخوف
بتفكري ازاي يا مجنونه هتعملي ايه اوعي تفكري انك تقتليها
ندى/ انت غبيه يا ماما اقتلها ازاي يعني انا عندي فكره ليها جهنميه هتخليها تفكر 100 مره قبل ما تتعامل معايا
الام باستغراب/ فكره ايه اشجيني
ندى انا بدات انفذ انت بس خليكي وشوفي بنتك هتعمل ايه عشان تفكر بس تلعب معايا وتستغلني وبتقابلني لو قالت حاجه الجواد وهو صدقها ولو شافت جواد اصلا
ميرفت /ربنا يسترها ونشوف هتعملي ايه اديني معاكي للنهايه بس تصدقي اي حاجه هتعمليها في اختي تستاهل عشان هي اصلا حقوده ساعات بشك انك بنتي انا وبفتكرك بنتها هي من كتر الغل اللي جواكي ربنا يعدي اللي هتعمليه على خير لان مش مطمنه لك ولا مطمنه لها
🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑
في مرسى مطروح عند سهر ومحمد
محمد/ قلت ايه يا سهر موافقه
سهر كانها مغيبه كانت بتفكر هل اللي بتعمله ده صح هل ان هي تخون صاحبتها مايا وبنت خالتها ده برده صح هل ان هي تسرق جوز واحده ما عملتلهاش اي حاجه غير ان هي واثقت فيها ده برده صح بس هي بتحبه وهو بيحبها يبقى ايه المانع اللي يخليها تسيبه وهو دلوقتي حلم حياتها بيتحقق وبيطلب منها الزواج تبقى غبيه لو رفضت حتى لو ضميرها بيانبها على اللي بتعمله في ماياه لكن هي اصلا مش بتحبه
وبتحب جواد يمكن بعد اللي اعمله ده محمد يفوق ويسيب مايا الجواد لقيت نفسها في حرب جواها بين انه ه توافق او ترفض لكن في الاخر انتصر قلبها على كل حاجه ولقت لسانها بدون وعي منها بتقول موافقه اتجوزك يا محمد
محمد بحب/ مسك ايديها وبسه وانا اوعدك انك مش هتندمي يلا قومي جهزي نفسك عشان ننزل لاقرب ماذون عشان اكتب عليك
سهر بحب/ انت متاكد من قرار ان انت واخده ده يا محمد يعني عمرك ما هتندم انك قررت انك تتجوزتني
محمد بعشق/ انا ابقى غبي لو فكرت ان اسيبك يلا بقى ما تبوظيش اللحظ
قامت سهر وهي طايره من الفرحه حلم حياتها بيتحقق كانت زعلانه لان عيلتها مش بيحضروا معها للحظه دي بس مش مهم بعدين لما تعلم فرحها يبقى يحضروا ايه دلوقتي مش لازم تخلي اي حاجه عشان تبوظ فرحتها دخلت وغيرت هدومها ولبست دريس لونه ابيض طويل شفاف وحطت ميك اب وعملت كانها عروسه بالظبط وطلعت وكانت ايه في الجمال محمد اول ما شافها انبهر بجمالها وقال بدون وعي منه انت ازاي حلوه كده كده انا هدخل عليك قبل ما نعمل اي حاجه
ضربته في كتفه وضحكت على كلامه الجميل وعينيه اللي بتلمع بالحب واخذها ونزلوا عشان يعقدوا القران
🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧑‍🤝‍🧑🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
في امن الدوله
اللواء رفعت بفرحه/ بتقول ايه عرفتوا مكان مايا وجواد ازاي في جهاز متبع لابسه مايا طيب شويه وهنبقوا في المكان اللي انتم حددتوه احنا و القوات
قفل التليفون بفرحه وبلغ فارس ان هو يجي له فورا
بعد شويه دخل فارس وكان باين عليه الحزن والاسى
اللو اء رفعت/ احنا قدرنا نحدد مكان جواد عايزك تاخد
قوات بسرعه وتتحرك على المكان ده ماشي
فارس /حاضر اعتبر كل حاجه تمت
ومشى عشان يبلغ القوات بمكان اللي هيتوجهوا لي
في نفس الوقت كانت مايا حزينه ومنكمش على نفسها مش عارفه ايه ليه منتظرها
جواد خرج بقى له ثلاث ساعات ولغايه دلوقتي ما فيش اي اخبار خايفه تطلع تعرض حياته هي وابنها للخطر وفجاه سمعت صوت انفجار جاي من بره هنا في اللحظه دي عقلها وقف عن التفكير خرجت بدون وعي منها تطمن على حبيبها لكن الصدمه لما لقت
الشرطه واقفين وفارس
مايا/ فارس ايه الصوت ده انت جيت امتى انت عرفت مكاننا ازاي أنا مش فاهمه حاجه انت مش بتتكلم ليه ساكت
فارس /اهدي يا مايا انفجار جاي من الناحيه دي امال جواد فين مش هو المفروض يبقى معاكي
مايا /انت بتقول ايه انا ما اعرفش جواد فين هو سابني هنا انا خايفه ليكون حصل له حاجه احنا لازم نروح نطمن عليه فورا
فارس اهدي ان شاء الله هنطمن عليه تعالوا بسرعه وخد مايه والعساكر وراحوا على الكوخ اللي كانوا حابسين فيه مايا وجواد اللي قريب من الغابه
وللاسف لقوا الكوخ بينفجر
فارس مستغراب ازاي الكوخ ده انفجار
مايا بنهيار وهي بتقع على الأرض وتنادي عليه باقصى صوت عندها جوااااااااااااااااااااااد ما تسيبنيش يا حبيبي انت وعدتني انك مش هتسيبني ما تخلفش بوعدك ثاني وفجاه خرج جواد من الاوضه بس كان وشه وهدومه مليانين دم بص لها والابتسامه مرسومه على وشه اخر كلمه قالها بحبك ووقع في حضنها
فاقد للوعي
رايكم وتوقعتكم تفتكروا ايه سبب الانفجار وهل جواد هيعيش ولا لا ومحمد وسهر هيقدروا يوجه المجتمع وندى ايه الخطه اللي هتدمر بها ناديه وهل مايا هتقول لي جواد ان هي حامل منه كل ده هتشوف الفصل الجاي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى