روايات

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي أحمد

رواية عشقته فدمر حياتي الجزء الثامن عشر

رواية عشقته فدمر حياتي البارت الثامن عشر

رواية عشقته فدمر حياتي
رواية عشقته فدمر حياتي

رواية عشقته فدمر حياتي الحلقة الثامنة عشر

مايا كانت في حاله صدمه عصبيه مش مستوعبه ان جواد غرقان في دم في حضنها جت لها حاله من الصدمه وهي مثبته في حضنه قوي
فارس مستغرب من الحل اللي مايا فيها تطلع التليفون بتاعه رن على الاسعاف بسرعه عشان يجي يلحقوا جواد وراح ناحيه مايا وابتدى يهز فيها عشان تفوق من الصدمه اللي هي فيها بس هي كانها في عالم تاني مش حاسه ولا سامعه اي حاجه عقلها مش مستوعب كل اللي حصل
فارس /يا مايا فوقي ان شاء الله هيبقى كويس لازم تبقى اقوى من كده حاولي تتمسكي عشان هو وعشان البيبي بتاعك
لكن مايا ما اعطتش اي رد فعل وقعده بصه للفراغ وهي حضنه قوي خايفه لا يروح منها
فارس ربنا يصبرها وبعد شويه وقت جاءت عربيه الاسعاف وطلعوا منها الممرضين عشان ياخدوا جواب ويحطوه على السرير في العربيه لكن هي كانت ماسكه فيه مش راضيه تسيبه
فارس سيبيه مايا عشان يشوفوا واجبهم
مايا /لا مش هسيبه انت مش هتاخدوه مني جواد وعدني ان هو مش هيسيبني وانا كمان مش هسيبه
فارس /خلاص اركبي معاه لو ده هيريحك بس لازم ينقله على المستشفى فورا
مايا هزت رسها معنى موافقه وطلعت وهي ماسكه ايده وهو فعلا في حاله حرجه جدا
وطلعوا العربيه وراحوا على المستشفى عشان يطمنوا على جواد
*************”**************
في بيت ناديه كانت بترن على محمد عشان تطمن عليه لكن هو ما كانش بيرد عليها ده قلقها عليه اكتر
يا رب اعمل ايه الولد ده تعبني فعلا ما عندوش اي احساس بالمسؤوليه ولا عنده احساس اصلا؟
كانت لسه بتحاول ترن لقيت الجد صلاح وعبد الله جوزها جايين عليها وبين عليهم علامات القلق
ناديه /جدي انت جيت امتى حمد لله على السلامه
جدي صلاح عصبيه /لا يا شيخه ازاي يحصل كل ده وما تقولي ليش هو انا ما ليش اي كلمه في البيت ده عشان ما تقولي ليش ايه اللي حصل مع جواد وكمان مايا اتخطفت وانت ولا كانك موجوده في البيت
ناديه/ انا خفت اقول لكم! تقلقوا على الفاضي بعدين فارس ابن اخويا متحمل القضيه وبيدوروا عليهم ولما مايا اتخطفت انا ما كنتش موجوده في البيت انا تعبان نفسيا جدا اكثر منك يا جدي ابني اتخطف وانا ما اعرفش مكانه انا مش عارفه اتصرف ازاي حتى فارس ما جابليش اي معلومات وانا قلبي وجعني قوي حاسه كان في حاجه حصلت لابني مخبين عليا
عبد الله/ للاسف جواد اتصاب ونقله على المستشفى لسه مبلغني اللواء رفعت باللي حصل احنا لازم نروح على المستشفى فورا انا لما سمعت الخبر ما صدقتهوش بالاول عشان انت يا هانم ما قلتلناش اي حاجه وماياه معاه في المستشفى كل ده وانت ما تعرفيش اي حاجه امال فين محمد مش شايفه يعني يخطفوا مراته وهو ولا كانه هنا هو ازاي راجل اصلا
الجد صلاح/ عبد الله معه حق فين محمد ازاي ما يعرفش مكان مراته هو للدرجه دي وصل بيه الاستهتار ما قدرش يحافظ على بيته واحنا مش موجودين حسابه معايا بس هو فين
ناديه توترت وبصت في الارض باسى/ للاسف يا جدي محمد مسافر في شغل وسابنا انا ومايا ومفكرش في اي حاجه غير في الشغل انا عارفه ان هو غلط حتى التليفون بتاعه ما راضيش يرد عليه مش عارفه الواد بيفكر ازاي المهم يا جدي هنروح له امتى انا قلبي واكلنا قوي على ابني انت بتقول ان هو في المستشفى انا حاسه قلبي ان هو هيطلع من مكانه من الالم على ابني ارجوك وديني لان دلوقتي
صلاح/ جهزي نفسك عشان هنروح المستشفى
ناديه
جيب العواقب سليمه يا رب وما يحصلوش اي حاجه واحميه من كل شر
عبد الله امين يا رب العالمين يلا اطلعي انت يا ناديه عايزه عشان نروح نشوف جواد
ناديه طلعت وهي مش حاسه برجليها ابنها بيروح بين ايديها في اللحظه دي اغلطها كلها ابتدت تظهر قدام عينيها يمكن ربنا بيعاقبها على الاغلاط اللي هي عملتها في حياتها وهيحرمها من ابنها حاسه كانها بتموت بالقلق والخوف على حياه ابنها ودعت ربنا ان انا هو يرجعه لها بالسلامه
***********************,**
في مرسى مطروح عند محمد وندى
ندى كانت لابسه دريس ابيض بعد ما كتبت كتاب هي ومحمد ودخلوا الاوتيل كانوا فرحانين جدا
محمد ماسك ايديها بحب مش مصدق نفسي اخيرا بقيتي مراتي وحبيبتي اوعدك اني احافظ عليك وهبقى دايما قوه ليكي وعمرك ما هتندمي انك اتجوزتيني يا سهر
سهر عشق /من غير ما تقول يا محمد انا عمري ما هاندم اني اتجوزتك لاني بحبك والحب مش محتاج اي كلام انت روحي يا محمد انت الهوا اللي بتنفسه
قرب منها وبس فوق راسها وبص في عينيها وقربها منه اكتر وانفسهم اتخلطت مع بعض هي توترت من قربه الشديد ليها وسرحت في عينيه اللي بتخلي قلبها يدق بسرعه وهو قرب من شفايفها قبلها قبله مليئه بالحب وهي تجاوبت معاه كان حاسس كانه بيطير في عالم غير العالم اول مره يحس بالشعور ده في اللحظه دي اتاكد ان قرار اللي خده في جوازه منه كان صح وان هو عمره ما حب مايا هو بس كان متمسك بيها عشان جواد كان بيحبها هي استسلمت بين ايديه وجتاوبت معاه بعد عنها بصعوبه وانفاس متقطعه وبص في عينيها واتكلم بحنيه مفرطه بحبك يا سهر وهي كمان اتكلمت بصوت ضعيف وانا كمان بعشقك يا محمد في اللحظه دي
محمد فقد السيطره على مشاعره وشالها وحطها على السرير واخدها وراحوا لعالمهم الخاص عالم مافوش غير هم الاثنين العشق والهوا بيقول لها فيها كل فنون الحب لكن هل الحياه هتفضل وردي على طول وهل الحب بتاعهم هيواجه الصعوبات ولا هينتهي في اول مطاف
*******************
بعد ما اخذت العربيه جواد للاسعاف هو ومايا الشرطه بتفحص كل مكان ودخلوا المخزن المتفجر وهنا كانت في الصدمه شافوا فريد غرقان في دمه وكل الحراس اللي كانوا في المخزن
فارس اتصل بعربيه اسعاف تاني عشان ينقل كل المصابين للمستشفى وينقذ الحي منهم
ومشى وهو مستغرب ايه اللي حصل يخليهم يوصلوا للحاله دي
وراح على المستشفى عشان يطمن على جواد
********************”
في المستشفى عند جواد ومايا وصلت عربيه الاسعاف وحط جواد على السرير ودخلوه اوضه العمليات ومايا كانت ماسكه ايده ومتبته عليها
لكن هم خدوه وللاسف ايديهم ثابت من ايدين بعض مايا كانت منهاره قاعده جنب اوضه العمليات بانهيار ولا مصدقه كل اللي حصل حواليها
في غرفه العمليات الدكتور اول ما شاف الحاله جواد كانت حالته كثير خطيره الجرح بتاع ايده ملتهب واثار الانفجار على جواد
بعد شويه خرج الدكتور من الغرفه وقال جهزي لي غرفه العمليات فورا ابتدوا جهزوااوضه العمليات
ونقلوا جواد لغرفه العمليات عشان اجري عمليه
لان كمان للاسف جواد كان واخد رصاصه ثانيه في رجله
مايا بره كانت قاعده منهاره من العياط لمحت جدها ومرت عمها وعمها جايين عليها
ناديه /طمنيني يا مايا حصل ايه الجواد قولي لي يا بنتي الدكتوره قال لك ايه
مايا بصيت لها كانها في عالم ثاني كانها مش سمعه هي بتقول ايه
جدي صلاح /انت كويسه يا حبيبتي مش بتردي ليه علينا وفجاه مايا اغمى عليها
جدي صلاح بصراخ حد يلحقنا حفيدتي اغمى عليها
فورا جي دكتور خد مايا ودخلوها غرفه جنب جواد
الدكتوره فحصتها وعطيتها حقنه ما تقلقوش هي عندها انهيار عصبي نتيجه ضغط وصدمه كبيره وغير كده ان هي حامل وباين عليها ما اكلتش حاجه فكل الحاجات دي اثرت عليها انا اعطيتها حقنه مهدئ عشان تهدى شويه لان اعصابها باين عليها تعبانه
صلاح بحزن /كان مستخبي لك فين ده بس يا حبيبتي عديها على خير واقومها بالسلامه يارب
ناديه كانت قاعده بره حزينه وبتستغفر ربها على كل اللي عملته وبتدعي ان ربنا يقوم لها ابنها بالسلامه
بعد ما يقارب ساعتين
خرج الدكتور من غرفه العمليات العيله جريت عليه بسرعه
عبد الله طمني يا دكتور ابني عامل ايه دلوقتي
الدكتور/ الحمد لله العمليه نجحت بس لو ما فاقش خلال 24 ساعه احتمال يدخل في غيبوبه فعشان كده يا ريت تدعوا ان ربنا يقومه بالسلامه واحنا عملنا اللي علينا الباقي علي ربنا
عبد الله/ ونعم بالله مشكورين يا دكتور
الدكتور/ العفو ربنا يقومه بسلامه
ناديه وقعدت على الكرسي بكسره وهي مش مصدقه اللي حصل لابنها بصيت حواليها بضياع مش مصدقه كل اللي بيحصل
عبد الله/ اهدي يا حبيبتي ان شاء الله هيفوق وهيقوم لنا بالسلامه ناديه قربت عليه وترمت في حضنه يا رب قومه لي بالسلامه انا ما ليش غيره ما تحرقش قلبي عليه
في الوقت ده كان فارس جه ومعه عربيه الاسعاف اللي محمله كل اللي كانوا مع جواد
دخلوا على الطوارئ فورا
ودخلوا كل المصابين عشان يسعفوا منهم العاش
فارس راح عندهم هو بص في الارض
انا اسف يا خالتي ما قدرناش نمنع اللي حصل اكيد مقدر ومكتوب ان شاء الله جواد هيبقى كويس
ناديه كانت في حاله ما تسمحلهاش ان هي ترد كانت في حضن جوزها منهاره من العياط
جد صلاح/ ما ما تقولش كده يا ابني انت عملت اللي عليك هو ده مقدر ومكتوب
في غرفه مايا كانت بتحلم بجواد
جواد مايا قومي يا حبيبتي كده تخضيني عليك يعني يهون عليك ان تسيبيني اتوجع وحدي مش المفروض تبقي جنبي مش انا قلت لك عايزك قويه
بس أنتي مبتسمعش الكلام
مايا
جواد انت بجد عايش انا مش مصدقه عينيا ان انت رجعت انا اسفه معك حق كان لازم اكون واقفه جنبك
ومسبكش ابدا
جواد قرب عليها وحضنها وهي كمان استقرت في حضنه واتكلمت وهي في حضنه انا بحبك قوي ما تسيبنيش ابدا لوحدي
وفجاه جواد بعد عنها
بس انا لازم اروح يا مايا سامحيني يا حبيبتي
ابعدها عن حضنه ومشى
مايا قامت مفزوعه جواد ما تسيبنيش
جواااااااااااااااااااااادماتسسسسسسسبنش
كلهم انتبهوا على صوت صراخ مايا دخلوا الاوضه عليها بتصرخ
ستوب يتابع
يا ترى ايه اللي هيحصل وجواد هيحصل له ايه كل ده هنشوف الفصل الجاي ومحمد وسهر علاقتهم هتوصل لايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقته فدمر حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى